Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Solaris Urbino 12 electric je International Bus of the Year 2017

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Titul International Bus of the Year 2017 získal pro polskou společnost Solaris Bus & Coach městský autobus Urbino 12 electric nové generace.

Od roku 1989 uděluje porota složená ze zástupců několika evropských časopisů s autobusovou tématikou střídavě ocenění International Bus of the Year a International Coach of the Year.

Pro udělení titulu International Bus of the Year 2017 byla porota složena z 20 odborných novinářů. Všichni členové poroty pak měli možnost vyzkoušet autobusy přihlášené do souboje o toto významné ocenění během akce Bus Euro Test, pořádané od 30. května do 3. června v Bruselu.

Při tomto přímém srovnání jsou hodnoceny praktické atributy a celkový koncept vozidla. Porotci během několika dnů důkladně otestují měřitelné vlastnosti jako je zrychlení, brzdná dráha, hluk a vibrace, jakož i své subjektivní dojmy a vyzkouší si autobusy z pozice řidiče i cestujících.

Srovnávací test městských autobusů byl dokončen 3. června. Nicméně v souladu s pravidly hospodářské soutěže, museli výrobci čekat na výsledky až do posledního srpnového týdne.

Držitelem titulu International Bus of the Year 2017 se nakonec stal elektřinou poháněný městských autobus Solaris Urbino 12 electric, který překonal trojici čistě elektrických vozidel značek Ebusco, Irizar, Van Hool a zástupce značky Mercedes-Benz s motorem spalujícím stlačený zemní plyn.

Solaris Urbino 12 electric byl ve své nejnovější podobě poprvé představen na loňském podzimním veletrhu Busworld v belgickém Kortrijku.

Autobus dlouhý 12 000 mm, široký 2550 mm a vysoký 3395 mm, pokud má na střeše umístěn pantograf ve složené poloze, je vybaven zadní nápravou ZF AVE 130 třetí generace s dvojicí elektromotorů v nábojích kol. Toto řešení přispívá ke snížení hmotnosti a zároveň nabízí možnost lepšího využití vnitřního prostoru vozidla pro cestující.

Polský elektrobus je vybaven bateriemi s kapacitou 240 kWh, rozdělenými do šesti samostatných oddílů po 40 kWh. Baterie s kapacitou 160 kWh jsou uloženy v zadní části vozidla, zatímco ostatní jsou umístěny na střeše.

Solaris svůj elektřinou poháněný autobus vedle možnosti tradičního dobíjení, určené pro využití v depu, vybavil i pantografem umístěným na střeše, jehož prostřednictvím mohou být baterie dobíjeny v zastávkách. Navíc polský výrobce nabízí i možnost vybavení vozidla systémem pro indukční dobíjení, jímž mohou disponovat i autobusy Urbino 12 electric předchozí generace.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)