Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Acura ZDX - Kupé do amerického poloterénu

Ondřej Láník
Diskuze (32)
Ssangyong to odstartoval, ale až BMW je proslavilo. Řeč je o nepochopitelné kombinaci crossoverů vzniklých z SUV a rozšířených o prvky sportovních vozů s karoserií kupé.

Není to ani čtvrt roku, co Acura představila studii ZDX Concept a už jsou tu první snímky předsériových vozů, dokazující autentičnost záměru japonské automobilky přivést podobný automobil do sériové výroby. Podle starší informace by se tak mělo stát už letos na podzim.

Karoserie nové Acury kombinuje robustnost SUV s klesající linií střechy typickou pro kupé. Délka čtyřdveřové pětimístné karoserie je 4887 mm, šířka impozantních 1994 mm a výška na SUV velmi minimalistických 1570 mm. Rozvor je dlouhý 2748 mm. Koncept obouval na devítipaprsková kola pneumatiky 275/40 ZR 20, prototyp stojí na jednodušších sedmipaprskových kolech.

Design přední části používá prvky typické pro modely značky Acura. Mohutné boky jsou oživeny rozšířenými blatníky a prolisem s neobvyklým prohnutím vysoko nad zadním kolem. Kliky zadních dveří jsou ukryty ve sloupcích, aby nenarušovaly kupé efekt. Střecha od B-sloupku směrem dozadu rychle klesá, což se jistě odrazí na velikosti prostoru na zadních sedadlech.

O pohon studie se staral vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, spojený s novou šestistupňovou automatickou převodovkou s funkcí sekvenčního řazení. Pro pohon všech kol Honda použije vlastní elektronicky řízený systém SH-AWD, který v zatáčkách přenáší více momentu na vnější zadní kolo. Stejný systém používá Honda Legend.

Ondřej Láník
Diskuze (32)
Avatar - King
17. 6. 2009 22:13
Re: CCUV
Také mám více než jednu oblíbenou značku, neboj. :-!

Myslím, že čím jezdím, si dokážeš velmi snadno zjistit sám, nicméně nemůžu zas tak úplně říct, že mě mé auto plně uspokojuje. Tak snad příště. :-)
Avatar - King
17. 6. 2009 22:08
Re: CCUV
Ano, využívání jednou použité techniky ve více modelech. H např. použije IMA z Civicu krom Insightu zřejmě i do Jazzu.

Hybrid 1.3 poskytne asi tolik zážitků, co 5 GT...

Nebuď zas tak domýšlivý, multibrandový pacifisto. ;-)
Avatar - Dinar
17. 6. 2009 15:37
Re: CCUV
Zbytečně překrucuješ, nikdy jsem se tu za značkového pacifistu nevydával, jen říkám, že nejsem upjatý na jednu značku.

Jinak, celkem by mě zajímalo, co tebe jako náruživého řidiče teď od hondy uspokojuje, tedy čímže to jezdíš?
Avatar - Dinar
17. 6. 2009 15:33
Re: CCUV
Hybridy ti připadají jako kompilace techniky různých modelů značky? :-O Mě tedy ne, 5GT story a hybrid story jsou naprosto odlišné věci, jaký profit bude mít Honda (myslím, co z toho vytěží do budoucna vzhledem k svému postavení mezi výrobci) z jejich výroby uvidíš sám.

A taky přeju hodně řidičských zážitků ve tvém type-r hybridu s 1,3, elektromotorem a variátorem.

To "víceméně" je velmi odvážné.
Avatar - King
17. 6. 2009 15:25
Re: CCUV
Zvláštní, jak mi vidíš až do nejzazších zákoutí duše. Dejme tomu, že pro mě Honda zatím vhodné modely má a tudíž není nutné přemýšlet o jiné značce. Až budu nutně potřebovat střední třídu se šestihrnkem, pak může nastat problém. Pokud si tedy nebudu chtít dovézt V6 z USA. >:D ;-)

Jinak mě baví, jak se tu profiluješ coby značkový pacifista. To ti možná zbaští i s navijákem nějaký diskuzní greenhorn. :-!