Honda má unikátní airbag připomínající rukavici. Spolujezdce chrání místo jednoho hned tři vaky
Unikátní airbag má za cíl lépe ochránit spolujezdce v případě nehody. Jako první jej využije sedan Acura TLX, primárně určený pro americký trh.
Bezpečnost automobilů v posledních letech primárně zvyšují hlavně různé elektronické asistenty, snažící se zabránit nehodě, pořád ale existují i další možnosti, jak zapracovat i na tzv. pasivní bezpečnosti v případě nehody. Jak lépe ochránit posádku, nyní dokazuje Honda prostřednictvím své prémiové značky Acura. Její novinka v podobě sedanu TLX totiž na trh dorazí s unikátním airbagem spolujezdce.
Jestliže konvenční airbagy spolujezdce obvykle využívají jednu velkou nafukovací komoru, nový airbagy Hondy využívá hned tři vaky, doplněné o speciální plachtu. Řešení ve výsledku připomíná baseballovou rukavici, která lépe zachytí tělo pasažéra v případě nárazu.
V případě havárie totiž tento airbag pomocí speciální plachty zpomalí pohyb hlavy cestujícího a zároveň ji nasměruje mezi dvě boční nafukovací komory, k třetí „čelní“ komoře. Toto řešení tak lépe zvládá boční nárazové síly, navrženo je tak, aby se tělo v případě srážky vlivem působících sil neotočilo. U dosavadních konvenčních airbagů spolujezdce totiž kvůli využití jediného vaku hrozí, že tělo pasažéra z airbagu sklouzne, což zvyšuje riziko vážného poranění.
Konstruktéři japonské automobilky při návrhu vycházeli studie poranění mozku amerického ministerstva dopravy, podle níž vznikla metodika měření poranění mozku při dopravní nehodě.
Acura TLX přitom použije hned osm airbagů. Klasické čelní a boční doplní také střešní se senzorem převrácení vozidla a kolenní, a to nejen pro řidiče, ale také pro spolujezdce. Tyto vaky jsou zase navrženy tak, aby lépe zachytily pohyb těla vpřed, když spolupracují s čelními airbagy i bezpečnostními pásy. Umístěny jsou pod panelem v dolní části palubní desky, která je tvarována pro zvětšení prostoru pro nohy a snadnější nastupování i vystupování z vozu. Acura přitom patří mezi průkopníky airbagů, už od roku 1994 mají všechny její modely čelní airbagy.
Do prodeje druhá generace Acury TLX vstoupí na podzim tohoto roku. Jedná se o velký sedan pro severoamerický trh, který délkou 4.943 mm odpovídá evropské vyšší střední třídě, rozvorem 2.870 mm zase střední třídě. Vychází z originálního konceptu Type-S, o jeho pohon se postará dvoulitrový čtyřválec nebo třílitrový šestiválec.