Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spyker je ve finančních problémech, uvažuje o prodeji své stáje F1 a mění část vedení

Dan Vořechovský
Diskuze (15)
Nizozemská automobilka Spyker čelí problémům s krátkodobou likviditou. Automobilka uvažuje i o prodeji své stáje F1, o kterou má zájem mj. šéf Spykeru Michiel Mol.

Nizozemský výrobce sportovních automobilů a majitel stáje Formule 1 Spyker Cars N.V. má problémy. V důsledku expanze se dostal do svízelné situace ohledně svých peněžních toků a po spekulaci nizozemských médií o solventnosti Spykeru došlo k problémům v oblasti získávání financí nutných pro provoz stáje Formule 1. Nakonec došlo až na omezení úvěrů poskytovaných Spykeru. Spyker má tak v tuto chvíli problémy s krátkodobou likviditou, avšak podle informací samotného výrobce se podařilo zajistit téměř 30 milionů eur nutných pro zajištění likvidity a investic souvisejících s vývojem vozů a provozem závodních týmů.

Spyker se rozhodl své finanční potíže řešit rovněž angažováním prozatímního finančního ředitele, který má s podobnými situacemi zkušenost. Budoucí strategii společnosti má pak pomoci stanovit poradenská firma Booz Allen Hamilton.

V důsledku spekulací médií o solventnosti Spykeru se nizozemskému výrobci ozvalo několik zájemců o jeho stáj ve Formuli 1. Spyker nyní tyto nabídky zkoumá. Nabídku zvažuje i současný prozatímní ředitel Spykeru a ředitel stáje Spyker Formula One Racing Michiel Mol. Z důvodu střetu zájmů proto Mol dočasně svá manažerská místa v obou společnostech opustí. Novým prozatímním ředitelem Spykeru se stane dosavadní místopředseda dozorčí rady Spykeru Hans Hugenholtz. Místo ředitele stáje Spyker F1 zůstane neobsazeno. Mol bude pro tým i nadále pracovat, avšak nebude se účastnit strategických a finančních rozhodnutí. Podle Spykeru je prodej týmu jen jednou z možností, zatím nedošlo k žádné rozhodnutí.

Spyker rovněž oznámil, že jeho tým F1 vytvoří v tomto roce ztrátu a nikoli neutrální hospodářský výsledek, jak bylo oznámeno dříve. Důvodem jsou podle společnosti nárůst výdajů nutných na zvýšení výkonu vozu Spyker F8-VII, marketingové výdaje, nepříznivý vývoj měnových kurzů a nižší příjmy z televizních práv a od sponzorů. Spyker rovněž v prvním pololetí vykáže jednorázové nákladové položky související s převzetím týmu Midland F1. Ztrátu vykáže v letošním roce také závodní tým Spykeru v sérii GT2.

V oblasti silničních vozů Spyker pokračuje v práci na prodloužené verzi modelu C8. Tento model bude možné vybavit i automatickou převodovkou, což dosud u Spykeru nebylo možné. Spyker rovněž připravil leasingový prodej svých vozů. Výroba prodlouženého modelu C8 by měla začít v letošním čtvrtém čtvrtletí. Problémy s financemi se dotkly i výroby silničních vozů, která nabrala zpoždění. Spyker očekává opětovné zvýšení výroby a prodeje ve třetím a čtvrtém čtvrtletí, avšak výpadek z prvního pololetí se podle Nizozemců nepodaří pokrýt. Hospodářské výsledky za první pololetí Spyker zveřejní 31. srpna.

Dan Vořechovský
Diskuze (15)
Avatar - Ricardo
16. 8. 2007 10:31
Re: ředitel firmy kupuje od firmy F1 stáj ...
ČR a dále na východ ;-)
Avatar - Falco
15. 8. 2007 21:54
Re: Deb*ilní názor
ANO - každý kdo má peníze KRADE

Avatar - Pekelná Micinka
15. 8. 2007 21:52
Re: Větrné mlýny
Mateschitz?... Tedy nevím, jak se to správně píše, ale ta první část toho je mi nějak povědomá... ;-) >:-[] Jinak souhlas, tohle bylo/je moc velký sousto pro tak malou firmu jako Spyker. Když se do toho nepustí ani Lotus, který má v historii F1 a předpokládám i vyšší zisk, tak je to spíš ze strany Spykeru sebevražda. Ani Jaguar s Fordem za zády se nedokázal (bohužel) během několika let více prosadit. Musel by se stát zázrak a Spyker F1 by museli zajíždět stabilní výsledky v první dvanátce, aby to vůbec k něčemu bylo.
Avatar - Falco
15. 8. 2007 21:50
Re: ředitel firmy kupuje od firmy F1 stáj ...
"Vlastně všude kromě ČR je to lepší" - ty seš hňup...
15. 8. 2007 21:02
Re: ředitel firmy kupuje od firmy F1 stáj ...
V článku je označen jako prozatimní ředitel Spykaru a ředitel stáje F1, takže zaměstnanacem firmy je , to ovšem nevylučuje to že je současně jejím akcionářem.V Čechách ovšem pro tohle máme pěkný výraz a to jednoduše tunel. Ani v Holandsku asi nebude zcela normalní aby si ředitel kupoval firmu ve které pracuje.