Spyker je ve finančních problémech, uvažuje o prodeji své stáje F1 a mění část vedení
Nizozemský výrobce sportovních automobilů a majitel stáje Formule 1 Spyker Cars N.V. má problémy. V důsledku expanze se dostal do svízelné situace ohledně svých peněžních toků a po spekulaci nizozemských médií o solventnosti Spykeru došlo k problémům v oblasti získávání financí nutných pro provoz stáje Formule 1. Nakonec došlo až na omezení úvěrů poskytovaných Spykeru. Spyker má tak v tuto chvíli problémy s krátkodobou likviditou, avšak podle informací samotného výrobce se podařilo zajistit téměř 30 milionů eur nutných pro zajištění likvidity a investic souvisejících s vývojem vozů a provozem závodních týmů.
Spyker se rozhodl své finanční potíže řešit rovněž angažováním prozatímního finančního ředitele, který má s podobnými situacemi zkušenost. Budoucí strategii společnosti má pak pomoci stanovit poradenská firma Booz Allen Hamilton.
V důsledku spekulací médií o solventnosti Spykeru se nizozemskému výrobci ozvalo několik zájemců o jeho stáj ve Formuli 1. Spyker nyní tyto nabídky zkoumá. Nabídku zvažuje i současný prozatímní ředitel Spykeru a ředitel stáje Spyker Formula One Racing Michiel Mol. Z důvodu střetu zájmů proto Mol dočasně svá manažerská místa v obou společnostech opustí. Novým prozatímním ředitelem Spykeru se stane dosavadní místopředseda dozorčí rady Spykeru Hans Hugenholtz. Místo ředitele stáje Spyker F1 zůstane neobsazeno. Mol bude pro tým i nadále pracovat, avšak nebude se účastnit strategických a finančních rozhodnutí. Podle Spykeru je prodej týmu jen jednou z možností, zatím nedošlo k žádné rozhodnutí.
Spyker rovněž oznámil, že jeho tým F1 vytvoří v tomto roce ztrátu a nikoli neutrální hospodářský výsledek, jak bylo oznámeno dříve. Důvodem jsou podle společnosti nárůst výdajů nutných na zvýšení výkonu vozu Spyker F8-VII, marketingové výdaje, nepříznivý vývoj měnových kurzů a nižší příjmy z televizních práv a od sponzorů. Spyker rovněž v prvním pololetí vykáže jednorázové nákladové položky související s převzetím týmu Midland F1. Ztrátu vykáže v letošním roce také závodní tým Spykeru v sérii GT2.
V oblasti silničních vozů Spyker pokračuje v práci na prodloužené verzi modelu C8. Tento model bude možné vybavit i automatickou převodovkou, což dosud u Spykeru nebylo možné. Spyker rovněž připravil leasingový prodej svých vozů. Výroba prodlouženého modelu C8 by měla začít v letošním čtvrtém čtvrtletí. Problémy s financemi se dotkly i výroby silničních vozů, která nabrala zpoždění. Spyker očekává opětovné zvýšení výroby a prodeje ve třetím a čtvrtém čtvrtletí, avšak výpadek z prvního pololetí se podle Nizozemců nepodaří pokrýt. Hospodářské výsledky za první pololetí Spyker zveřejní 31. srpna.