SsangYong se vrací na český trh. Odhalil ceny a otevřel prvního prodejce
Na český trh se po dvou letech vrací korejský specialista na SUV, značka SsangYong. Ta už to u nás zkoušela dvakrát, nejprve v devadesátých letech a posléze na začátku třetího tisíciletí, kvůli finančním potížím a klesajícímu zájmu zákazníku však byla nucena se stáhnout. Vyjde jí třetí pokus?
To zatím uvidíme, protože návrat SsangYongu na český trh je zatím v plenkách. České zastoupení prozatím otevřelo prvního autorizovaného prodejce, kterého provozuje společnost Mach Motors v Českých Budějovicích, prodejce vozů Volvo a BMW. Další showroomy teprve budou následovat, značka údajně intenzivně pracuje na budování nové prodejní a servisní sítě.
Výhradním dovozcem vozů SsangYong na český trh se stala maďarská společnost Wallis Automotive Europe, která v domovském Maďarsku zastupuje vedle SsangYongu také Isuzu. V Česku je pak exkluzivním distributorem náhradních dílů na vozy zaniklé značky Saab.
SsangYong se na českém trhu zatím snaží zaujmout nabídkou tří SUV. Nejmenším je 4,2 metru dlouhé Tivoli, které doplňují 4,4 metru dlouhé XLV a 4,85 metru dlouhý Rexton, který nabízí místo až pro sedm osob a v základu pohon zadních kol. Všechny mají za příplatek čtyřkolku, nechybí ani možnost automatické převodovky.
Ještě během letošního roku však přibudou další dva modely. Ve druhém čtvrtletí se dočkáme pick-upu Musso, postaveného na základech Rextonu, ve čtvrtém čtvrtletí bude následovat kompaktní SUV Korando, které dorazí v nové generaci.
Nejlevnějším vozem v nabídce je SsangYong Tivoli, který s benzinovým čtyřválcem 1.6 e-XGI (94 kW) pořídíte už za 349.900 korun. Turbodiesel 1.6 e-XDI (85 kW) pak přijde 404.900 korun. Pro oba motory je přitom za 29.900 korun dostupná šestistupňová automatická převodovka Aisin, pohon všech kol stojí 33.900 korun. Ten je však dostupný výhradně v kombinaci s automatem.
Základní výbava zahrnuje šest airbagů, tempomat, palubní počítač, výškově a podélně nastavitelný volant, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci nebo 16palcová ocelová kola.
SsangYong Tivoli – technická data a ceny na českém trhu | ||||
Motor | 1.6 e-XGI | 1.6 e-XGI | 1.6 e-XDI | 1.6 e-XDI |
Pohon | 4x2 | 4x4 | 4x2 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1597 | 1597 | 1597 | 1597 |
Největší výkon [kW/min] | 94/6000 | 94/6000 | 85/3400-4000 | 85/3400-4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 160/4600 | 160/4600 | 300/1500-2500 | 300/1500-2500 |
Převodovka | 6M (6A) | 6A | 6M (6A) | 6A |
Max. rychlost [km/h] | 170 (160) | 160 | 181 (175) | 175 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,4 (8,0) | 8,4 | 5,3 (6,3) | 6,6 |
Cena STD [Kč] | 349.900 (379.800) | 413.700 | 404.900 (434.800) | 468.700 |
Cena STD Plus [Kč] | 379.900 (409.800) | 443.700 | 434.900 (464.800) | 498.700 |
Cena DLX [Kč] | 429.900 (459.800) | 493.700 | 490.900 (520.800) | 554.700 |
Cena DLX Plus [Kč] | 464.900 (494.800) | 528.700 | 519.900 (549.800) | 583.700 |
Stejné jednotky jsou nabízeny také pro XLV, které je o 25.000 korun dražší než Tivoli. Oba vozy totiž stojí na shodném základu, se stejným rozvorem dlouhým 2.600 mm, XLV je pouze prodloužená verze Tivoli, s delším zadním převisem. Ten ukrývá zavazadelník o objemu 720 litrů, což je o 297 litrů více než v případě Tivoli.
SsangYong XLV – technická data a ceny na českém trhu | ||||
Motor | 1.6 e-XGI | 1.6 e-XGI | 1.6 e-XDI | 1.6 e-XDI |
Pohon | 4x2 | 4x4 | 4x2 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1597 | 1597 | 1597 | 1597 |
Největší výkon [kW/min] | 94/6000 | 94/6000 | 85/3400-4000 | 85/3400-4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 160/4600 | 160/4600 | 300/1500-2500 | 300/1500-2500 |
Převodovka | 6M (6A) | 6A | 6M (6A) | 6A |
Max. rychlost [km/h] | 170 (160) | 160 | 181 (175) | 175 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,4 (8,0) | 8,4 | 5,3 (6,3) | 6,6 |
Cena STD [Kč] | 374.900 (404.800) | 438.700 | 429.900 (459.800) | 493.700 |
Cena STD Plus [Kč] | 404.900 (434.800) | 468.700 | 459.900 (489.800) | 523.700 |
Cena DLX [Kč] | 454.900 (484.800) | 518.700 | 515.900 (545.800) | 579.700 |
Cena DLX Plus [Kč] | 489.900 (519.800) | 553.700 | 544.900 (574.800) | 608.700 |
Na vrchu nabídky pak stojí Rexton, jehož současná čtvrtá generace byla představena v létě 2017. Dostupný je výhradně se vznětovým čtyřválcem 2.2 e-XDI (133 kW), a to minimálně za 714.900 korun. Za sedmistupňový automat původem od Mercedesu se připlácí 47.900 Kč, sedmimístné provedení stojí 9.900 korun.
Součástí standardní výbavy je varování při opuštění jízdního pruhu, šest airbagů, dešťový a světelný senzor, palubní počítač, tempomat, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních a zadních oken, příprava na rádio, 17palcová kola z lehkých slitin, diody denního svícení nebo automatické přepínání tlumených a dálkových světel.
Výbavu v druhém stupni Clever rozšiřuje bezklíčové odemykání, parkovací senzory, vyhřívaný volant, dvouzónová automatická klimatizace, čalounění umělou kůží, vyhřívání sedadel vpředu i vzadu, ventilování předních sedaček, 18palcová kola nebo rádio.
SsangYong Rexton – technická data a ceny na českém trhu | ||
Motor | 2.2 e-XDI | 2.2 e-XDI |
Pohon | 4x2 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 2157 | 2157 |
Největší výkon [kW/min] | 133/4000 | 133/4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 400/1400-2800 | 400/1400-2800 |
Převodovka | 6M (7A) | 6M (7A) |
Max. rychlost [km/h] | 184 (181) | 184 (181) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,3 (12,0) | 11,3 (12,0) |
Komb. Spotřeba dle WLTP [l/100 km] | 7,6 (7,6) | 7,6 (7,6) |
Cena Style [Kč] | 714.900 (762.800) | 749.900 (797.800) |
Cena Clever [Kč] | - | 866.900 (914.800) |
Cena Premium [Kč] | - | 982.900 (1.042.800) |
V Koreji sídlící značka SsangYong je dnes vlastněná indickým koncernem Mahindra & Mahindra. Na českém trhu naposledy prodávala svá auta v roce 2016.