2.3. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

SsangYong XLV: Podivný design je zpět (první dojmy)

SsangYong XLV: Podivný design je zpět (první dojmy)
 

Vozy SsangYong nikdy nebyly zrovna krasavci. Tivoli loni tento trend narušilo, podivný design je ale zpět.

Na loňském autosalonu SsangYong prezentoval malé SUV Tivoli, které naznačovalo, že se korejská značka vydala správným směrem a konečně nabídne designově povedená auta. O rok později se ale situace změnila, SUV XLV vypadá podivně jako modely SsangYongu před zhruba deseti lety.

XLV není zcela novým modelem, jedná se jen o prodlouženou verzi Tivoli. Pokud nepočítáme přední nárazník jsou oba modely až po sloupky C stejné – shodný je i rozvor 2.600 mm, veškerý nárůst rozměrů XLV je dán natažením zadního převisu. XLV se za C sloupky natáhlo o významných 238 mm.

Natažení karoserie se přitom opticky moc nepovedlo. Boční partie XLV působí značně neforemně, zvlášť ve srovnání s atletickým Tivoli. Také záď oku zrovna nelahodí – působí vysoce a úzce, kvůli malým koncovým svítilnám se tu objevuje velká masa plastu.

Také interiér je shodný s Tivoli. Plasty tvrdí jako kámen a nepříjemný odér lepidla rozhodně nepotěší, bližší pohled na poněkud zastarale působící palubní desku ale ukáže slušné zpracování i lícování na úrovni. Lesklé plasty se ale rychle špiní. Volant má užší věnec, řadicí páka se pak v kulise neposouvá zrovna hladce, dráhy jsou navíc vcelku dlouhé.

Z delší karoserie těží cestující na zadních sedačkách. Místa na hlavu je hodně i v Tivoli, prostor pro kolena je ale omezený. To se v XLV mění, pasažéři mají dostatek prostoru všemi směry.

Vše o ženevském autosalonu 2016

Narostl také zavazadelník, o 297 litrů na celkových 720 litrů. Na délku má 83 centimetrů, na šířku mezi podběhy 106 cm a na výšku pod plato 39 cm. Kufr nabízí dvojité dno a dostatek háčků na uchycení zavazadla. Maličkosti mohou udržet i gumicuky po stranách zavazadelníku.

Název XLV je zkratkou pro eXciting Lifestyle Vehicle – vzrušující vozidlo pro volný čas. Nabídka agregátů bude převzata z Tivoli. Vybírat bude možné mezi benzinovým motorem 1.6 e-XGi s 94 kW a 160 N.m a turbodieselem 1.6 e-XDi o 85 kW a 300 N.m. Pracuje se také na hybridu.

Jednotky jsou kombinované se šestistupňovými převodovkami – manuálem, nebo automatem od Aisinu. Za příplatek bude k dispozici i pohon všech kol.

V prodeji se XLV objeví v květnu. SsangYong chce v letošním roce dohromady prodat více než 100.000 exemplářů modelů XLV a Tivoli. Samotné Tivoli mělo za loňský rok na svém kontě 63.693 prodaných kusů.

Spolupracujeme s TipCars.com
 












Blesk.cz

Sprejeři se vyřádí na metru. Praha nechá nastálo pomalovat stanice

Sprejeři se vyřádí na metru. Praha nechá nastálo…

Pomalovaných fasád v Praze přibude. Především tedy na objektech metra. Když dopravní podnik nechal loni během…

Vědci: Nepracujte moc, jinak zešílíte. Workoholikům hrozí poruchy psychiky

Vědci: Nepracujte moc, jinak zešílíte. Workoholikům…

Norští vědci z univerzity v Bergenu zjistili, že workoholici mají větší sklon k psychickým poruchám. Kromě…

 

iSport.cz

Do třetice! Terč Jágrových vtípků jde po boku Hertla pro Stanley Cup

Do třetice! Terč Jágrových vtípků jde po boku Hertla…

Finále Stanley Cupu tradičně píše mnoho zajímavých příběhů. Jedním z nich je ten, který tvoří litevský útočník…

Slováci hlásí: Porazili jsme tři poslední mistry světa. Uvidíme se na EURO

Slováci hlásí: Porazili jsme tři poslední mistry…

Itálie, mistr světa z roku 2006. Španělsko, mistr světa z roku 2010 a na závěr Německo, mistr světa z roku 2014.…

 

Reflex.cz

Vojsko vstoupilo do Fallúdže, Islámský stát terorizuje její obyvatele

Vojsko vstoupilo do Fallúdže, Islámský stát…

Irácké jednotky dnes ráno vstoupily do Fallúdže, kterou chtějí získat z rukou islamistů. Město dobývají ze tří…

Řecko zvyšuje daně, ale vybírá jich stále méně, konstatuje MMF

Řecko zvyšuje daně, ale vybírá jich stále méně,…

Řecko sice v posledních letech stále zvyšuje daně, ale rovněž stále méně se mu je daří vybírat. Více než…