Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong XLV: Podivný design je zpět (první dojmy)

David Bureš
Diskuze (8)
Vozy SsangYong nikdy nebyly zrovna krasavci. Tivoli loni tento trend narušilo, podivný design je ale zpět.

Na loňském autosalonu SsangYong prezentoval malé SUV Tivoli, které naznačovalo, že se korejská značka vydala správným směrem a konečně nabídne designově povedená auta. O rok později se ale situace změnila, SUV XLV vypadá podivně jako modely SsangYongu před zhruba deseti lety.

XLV není zcela novým modelem, jedná se jen o prodlouženou verzi Tivoli. Pokud nepočítáme přední nárazník jsou oba modely až po sloupky C stejné – shodný je i rozvor 2.600 mm, veškerý nárůst rozměrů XLV je dán natažením zadního převisu. XLV se za C sloupky natáhlo o významných 238 mm.

Natažení karoserie se přitom opticky moc nepovedlo. Boční partie XLV působí značně neforemně, zvlášť ve srovnání s atletickým Tivoli. Také záď oku zrovna nelahodí – působí vysoce a úzce, kvůli malým koncovým svítilnám se tu objevuje velká masa plastu.

Také interiér je shodný s Tivoli. Plasty tvrdí jako kámen a nepříjemný odér lepidla rozhodně nepotěší, bližší pohled na poněkud zastarale působící palubní desku ale ukáže slušné zpracování i lícování na úrovni. Lesklé plasty se ale rychle špiní. Volant má užší věnec, řadicí páka se pak v kulise neposouvá zrovna hladce, dráhy jsou navíc vcelku dlouhé.

Z delší karoserie těží cestující na zadních sedačkách. Místa na hlavu je hodně i v Tivoli, prostor pro kolena je ale omezený. To se v XLV mění, pasažéři mají dostatek prostoru všemi směry.

Narostl také zavazadelník, o 297 litrů na celkových 720 litrů. Na délku má 83 centimetrů, na šířku mezi podběhy 106 cm a na výšku pod plato 39 cm. Kufr nabízí dvojité dno a dostatek háčků na uchycení zavazadla. Maličkosti mohou udržet i gumicuky po stranách zavazadelníku.

Název XLV je zkratkou pro eXciting Lifestyle Vehicle – vzrušující vozidlo pro volný čas. Nabídka agregátů bude převzata z Tivoli. Vybírat bude možné mezi benzinovým motorem 1.6 e-XGi s 94 kW a 160 N.m a turbodieselem 1.6 e-XDi o 85 kW a 300 N.m. Pracuje se také na hybridu.

Jednotky jsou kombinované se šestistupňovými převodovkami – manuálem, nebo automatem od Aisinu. Za příplatek bude k dispozici i pohon všech kol.

V prodeji se XLV objeví v květnu. SsangYong chce v letošním roce dohromady prodat více než 100.000 exemplářů modelů XLV a Tivoli. Samotné Tivoli mělo za loňský rok na svém kontě 63.693 prodaných kusů.

David Bureš
Diskuze (8)
Avatar - wakantanka
3. 3. 2016 10:09
Re: volba z rozumu .. umu alebo ?
Tipujem, že toto bude primárne určené skôr na domáci kórejský resp. druhý domáci indický trh. A tam ten design asi veľmi nikto riešiť nebude. Prednosť má úžitková hodnota oproti obstarávacej cene a prevádzkovým nákladom.
3. 3. 2016 08:00
Re: Úplně mimo
V tomto prípade budeš ten úchyl ty, dizajn tohto Ssangyongu nie je pekný, ale nie je na ňom nič, čím by sa nejak zvlášť líšil od konkurencie. Proste ide s dobou, v ktorej je zaujímavé a hnusné to isté...
Je to relativní
Zepředu to v každém případě vypadá výrazně lépe, než ta obluda Vision S :-!
2. 3. 2016 22:44
Asi takhle
Zepredu se mi to vcelku libi, interier me nijak neurazi. Kde vzali tech 720 l v zavazadlovem prostoru, to skutecne nevim (ze by kouzla s dvojitou podlahou jako u Skodovek atp.?). Ovsem bocni pohled a zezadu je to opravdu velka obludnost. Ta kola asi nejsou nejmensi, ale proc cerna, kdyz ta barva opticky zmensuje? Ty hektary plechu vlastne uz od b-sloupku jsou hodne dekadentni.
A dotaz na autora ... plasty tvrdi? Tak kdybychom to ozivotnili, tak mozna plasti tvrdi:-) Nic ve zlem, stane se.
Avatar - Vij
2. 3. 2016 21:40
Úplně mimo
Mozna, že se to pár uchylum bude líbit,ale normální většina by po takovém monstru netouzila. Škoda, že jsou u SsY nepoucitelni, ale dělají si to sami. Myslím, že navrhnout pekne nebo osklive auto dá stejnou práci ....