SsangYong Tivoli: První statické dojmy
SsangYong se zřejmě již oklepal z nejhoršího a v následujících letech chystá expanzi výroby. Jedním z nových modelů se stane malé SUV Tivoli, které se v evropské specifikaci prezentuje na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě.
Vozy Ssangyong v minulosti neoplývaly zrovna krásou, modelem Tivoli se to ale patrně mění. Malé SUV se totiž dá považovat za designově opravdu povedené auto, snad jen záď je poněkud těžkopádnější. Pravda, inspirace jinými vozy se nezapře – hranatá karoserie lehce evokuje Kiu Soul, do boku vytažená koncová světla zase připomínají Lancii Deltu, celek ale působí originálním dojmem.
Také uvnitř najdeme inspiraci vozy ostatních značek. Vysoký středový panel s rozměrnými tlačítky je jak z Hyundai, gumy na připevnění maličkostí na zadní straně předních sedadel je zase řešení z Renaultu Captur. Volant má tenký věnec, k dispozici jsou tři režimy nastavení posilovače řízení – normal, sport a comfort. Příplatková dotyková obrazovka má moderní grafiku a na pokyny reaguje hbitě.
Kabina je prostorná, také pasažéři na zadních sedadlech mají dostatek prostoru v oblasti kolen i na hlavu. Použité plasty se snaží tvářit jako změkčené, jsou ale tvrdé a působí laciným dojmem. Spíše než to však vadí odér lepidla, který se linul ve všech vystavených vozech. Díky této „vůni“ se posádka vrátí zpět do devadesátých let.
Zavazadlový prostor je 640 dlouhý, 1050 mm široký a 560 mm vysoký. Nakládací hrana leží vysoko, v 82 centimetrech nad vozovkou.
Vývoj Tivoli trval 42 měsíců, do vzniku auta SsangYong investoval na 280 milionů euro (7,7 miliardy korun). Základem vozu je nová platforma, nabídku motorů budou tvořit dvě nové jednotky – zážehový 1.6 e-XGi a vznětový 1.6 e-Xdi, spárované se šestistupňovým manuálem i automatem. K dispozici bude pohon předních i všech kol.