3.3. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

SsangYong Tivoli: První statické dojmy

SsangYong Tivoli: První statické dojmy
 

Korejská značka SsangYong chce ročně prodávat na 100.000 exemplářů Tivoli. Auto šanci na úspěch má, jen to chce zlepšit jeho kabinu.

SsangYong se zřejmě již oklepal z nejhoršího a v následujících letech chystá expanzi výroby. Jedním z nových modelů se stane malé SUV Tivoli, které se v evropské specifikaci prezentuje na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě.

Vozy Ssangyong v minulosti neoplývaly zrovna krásou, modelem Tivoli se to ale patrně mění. Malé SUV se totiž dá považovat za designově opravdu povedené auto, snad jen záď je poněkud těžkopádnější. Pravda, inspirace jinými vozy se nezapře – hranatá karoserie lehce evokuje Kiu Soul, do boku vytažená koncová světla zase připomínají Lancii Deltu, celek ale působí originálním dojmem.

Také uvnitř najdeme inspiraci vozy ostatních značek. Vysoký středový panel s rozměrnými tlačítky je jak z Hyundai, gumy na připevnění maličkostí na zadní straně předních sedadel je zase řešení z Renaultu Captur. Volant má tenký věnec, k dispozici jsou tři režimy nastavení posilovače řízení – normal, sport a comfort. Příplatková dotyková obrazovka má moderní grafiku a na pokyny reaguje hbitě.

Kabina je prostorná, také pasažéři na zadních sedadlech mají dostatek prostoru v oblasti kolen i na hlavu. Použité plasty se snaží tvářit jako změkčené, jsou ale tvrdé a působí laciným dojmem. Spíše než to však vadí odér lepidla, který se linul ve všech vystavených vozech. Díky této „vůni“ se posádka vrátí zpět do devadesátých let.

Zavazadlový prostor je 640 dlouhý, 1050 mm široký a 560 mm vysoký. Nakládací hrana leží vysoko, v 82 centimetrech nad vozovkou.

Vývoj Tivoli trval 42 měsíců, do vzniku auta SsangYong investoval na 280 milionů euro (7,7 miliardy korun). Základem vozu je nová platforma, nabídku motorů budou tvořit dvě nové jednotky – zážehový 1.6 e-XGi a vznětový 1.6 e-Xdi, spárované se šestistupňovým manuálem i automatem. K dispozici bude pohon předních i všech kol.


SsangYong Tivoli
 

Spolupracujeme s TipCars.com
FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období

Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného…

FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem…

Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie

Používání karty namísto hotovosti může pomoci chránit…

 
 












Blesk.cz

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S kamarádem Gatesem založil Microsoft

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S…

Spoluzakladatel firmy Microsoft Paul Allen zemřel v pondělí ve věku 65 let. Miliardář, filantrop a hledač…

 

iSport.cz

Třinec prohrál na závěr LM v Norsku 2:6, Kometa padla v Zugu

Třinec prohrál na závěr LM v Norsku 2:6, Kometa padla v Zugu

České kluby v úterním programu hokejové Ligy mistrů nezářily. Třinec, který o naději na postup do play off…

Řezník z Horní Břízy úřadoval v ČFL? Dobrovice se zlobí na Patáka

Řezník z Horní Břízy úřadoval v ČFL? Dobrovice se…

Šlágr ČFL, první s druhým. A poražené Dobrovice se zlobí, že je na hřišti vedoucího mužstva v Zápech zařízl…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…