SsangYong Korando: Zpět v Evropě (technická data a nové foto)
Po loňském bankrotu se korejský SsangYong vrací na evropské trhy. První vlaštovkou bude model Korando, který svými parametry míří mezi nejžádanější SUV a crossovery na trhu.
SsangYong Korando si pamatujeme z období prvního působení této korejské značky na českém trhu jako třídveřový off-road, který se vyznačoval designovými odkazy na tradiční modely Jeep. Pod tímto názvem se ale nyní SsangYong chystá představit kompaktní 4,41 metru dlouhé pětidveřové SUV, které si vezme na mušku hlavně domácí konkurenci (Hyundai ix35 a Kia Sportage), ale také Nissan Qashqai nebo Ford Kuga.
Pod designem auta se podepsal Giorgetto Giugiaro, který odstranil „jeepovské“ linie minulého Korada a nahradil je novými křivkami. Ty mají v budoucnu být základem pro další modely. Vysoká přední část se vyznačuje dvěma velkými otvory chladiče s chromovanými lemy, naznačujícími stabilitu vozu. Světlomety připomínají Kiu Cee’d z doby před faceliftem.
Bokem auta prochází linka, spojující přední světla s těmi zadními, které dále zdůrazňují celkový tvar Koranda. Při pohledu z profilu jsou patrné výrazné podběhy a robustní C-sloupek. Podběhy mohou být v černé povrchové úpravě, aby ukázaly, že se Korando cítí doma i na nezpevněném povrchu.
Vnější rozměry karoserie jsou 4410 x 1830 x 1675 mm. Rozvor náprav je 2650 mm a světlá výška 180 mm. Nové Korando váží od 1591 kg a má nájezdové úhly 22,8°, resp. 28,2°.
Interiér podle slov SsangYongu kombinuje orientální eleganci a zdrženlivost. Přístrojová deska je jednoduchá se dvěma ciferníky, oddělenými digitálním displejem. Konstruktéři se zaměřili na dojem z hlavních ovládacích prvků, které mají zprostředkovat pocit kvality, tomu má pomoci i imitace chromu v dolní části palubní desky.
Podvozek se drží zvyklostí daného segmentu – má přední zavěšení se vzpěrou MacPherson a zadní víceprvkovou nápravu.
Nový motor a připojitelné 4x4
Základní (a prozatím jedinou) motorizací Koranda se stane dvoulitrový dieselový čtyřválec e-XDi200 o výkonu 129 kW v 4000 min-1 a točivým momentem 360 Nm mezi 2000 a 3000 min-1. Agregát splňuje normu Euro 5 a je připraven na limity Euro 6. Jeho součástí je přímé vstřikování common rail s plnícím tlakem 1800 bar a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. Kombinovaná spotřeba činí 6 l/100 km. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, šestistupňový automat bude dodáván na přání.
V nejlevnějším provedení nabídne Korando pohon předních kol, pohon všech kol bude za příplatek. Ten při běžné jízdě pohání přední nápravu, pokud však začne ztrácet přilnavost, část točivého momentu se přenese dozadu. V módu AWD lock bude možné ručně přepnout na stálý pohon všech kol s pevně připojenou zadní nápravou. Tato funkce však bude fungovat jen v terénu, do rychlosti 40 km/h.
Při použití různě velkých pneumatik nebo výrazném rozdílu v opotřebení vzorku na přední a zadních kolech systém automaticky sníží podíl momentu přenášeného na zadní kola. Předchází tak nadměrné zátěži pohonného ústrojí.
Prodej na českém trhu má být zahájen počátkem roku 2011.