Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stočený tachometr má polovina ojetin. Jak je poznat?

Prezentace klienta
Diskuze (85)
Při nákupu ojetého vozidla číhá na motoristu řada úskalí.

Bohužel celá oblast prodeje ojetin láká řadu nepoctivců, kteří hřeší na často impulzívní a iracionální chování zájemců o auto a tak existuje celá řada nekalých praktik, které jsou až překvapivě rozšířené. Na co si dát nejvíc pozor?

Nejrozšířenějším podvodem s ojetými automobily je stáčení tachometrů. „Podle naší dlouhodobé zkušenosti má 42 % nabízených ojetých automobilů stočený tachometr,“ říká Ing. Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, leadera v oblasti prověřování historie a původu vozidel.

Bohužel podvodného stáčení tachometrů stále přibývá, protože podle stávající legislativy není přetáčení tachometrů trestným činem. První pokus v ČR řešit stáčení tachometrů zákonem zatím nedopadl dobře. Další návrh, který se připravuje, je to novela Zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích z Ministerstva dopravy, která kvalifikuje přetáčení tachometrů jako přestupek. Pokud tento návrh projde (podle odhadů to však nebude dřív než za rok), tak to bude určitě výrazný posun v legislativě a dobrý začátek k případným dalším úpravám, protože nyní manipulace s kilometry není v ČR ošetřená vůbec.

Přitom stav tachometru je jedním ze základních faktorů, které mají vliv na cenu automobilu. „U vozidla upraveného o desítky tisíc kilometrů, což je běžná praxe, se může cena lišit o desítky tisíc korun. Nejčastěji je však tachometr stočen o 100 až 120 tisíc kilometrů,“ říká Ing. Pajer ze společnosti Cebia. Například Škoda Octavia roku výroby 2008, která má najeto 100 tisíc kilometrů stojí zhruba 250 tisíc Kč. Octavia se stavem tachometru 200 tisíc kilometrů ze stejného roku a se stejnou výbavou je běžně nabízena pod 200 tisíc Kč.

A jak se vyvarovat nákupu stočeného vozidla? Jedině tak, že si zjistíte co nejvíce informací z jeho historie, jako jsou skutečně najeté kilometry, rok výroby vozidla, zda nemá běžící leasing, jestli není evidované jako odcizené a další informace. Toto prověření je možné provést třeba v on-line systému AUTOTRACER na adrese www.zkontrolujsiauto.cz. Tento systém má zatím větší úspěšnost při ověření dat u vozidel nově prodaných a provozovaných v ČR (tzn. vozidla, která mají v technickém průkazu stejné datum první registrace a první registrace vozidla v ČR), ale obsahuje už i některé záznamy ze zahraničních databází. O tom, jaké údaje a v jakém počtu jsou u vozidla k dispozici, se můžete přesvědčit zadáním VIN na stránce www.zkontrolujsiauto.cz a systém Vám hned ukáže, kolik údajů o vozidle eviduje.

Problematice prověřování individuálně dovezených vozidel se budeme věnovat v některém z příštích článků.

Pořízení vozidla by nemělo být impulsivní záležitostí, jedná se většinou o dost výrazné zatížení rodinného rozpočtu, proto je opatrnost na místě a vyplatí se důkladně zkontrolovat, co vlastně člověk kupuje. Proto doporučujeme každému zájemci o ojeté vozidlo, aby věnoval dostatek času prověření vozidla a vyvaroval se případných finančních ztrát.

Ukázka výstupu ze systému AUTOTRACER (www.zkontrolujsiauto.cz) :

Prezentace klienta
Diskuze (85)
1. 9. 2020 23:00
Kontrola VIN
Osobně vždycky kontroluju VIN přes https://vincheckfree.net/cz/kontrola-vin Spolupracují se společnosti, co využívá blockchain technologii a tím je zaručeno, že s údaji nebude a nebylo manipulovano. Oproti Cebii mají více informací a berou data z více neverejnych databází + působí celosvětově. Zmiňovali se o nich i v Top Gearu :)
Pěkná recenze o CV je i v článku https://vincheckfree.net/cz/pravda-o-carvertical-proverili-jsme-nas-vuz/ , kde jde využít 10% slevový kód. Třeba to někomu pomůže :-)
6. 1. 2013 11:38
Stočené km, havarovené vozy, nejasný původ
Sháněl jsem Fábii 1,4 v naftě s turbem (skvělý motor) a hledal jsem skutečně dlouho. Jednu jsem pro ženu i koupil, ale během týdne jsme auto vraceli a to nebylo lehké, navíc nás to pár tisíc stálo. Chci říct, jedná se o skvělé auto, ale bazary jsou plné bouranejch, přetočenejch a jinak nekvalitních aut tohoto typu až mi z toho šla hlava kolem. Bezproblémové auto bych asi neměl do dnes, kdyby mi nepomohli odborníci z Kontroly vozu. Vřele doporučuji www.kontrolavozu.cz
15. 10. 2012 12:15
Re: Nekupovať auto doma, ale v Nemecku
Jak píšu, marginální :-)
13. 10. 2012 10:04
NIE POLOVICA, ALE 90%...
Nie polovica predávaných áut je stočených, ale 90% ! Pretože nemôžme sa pozerať len na práve stočené, ale hocikedy stočené aj pred 15 rokmi, ktoré už strieda trinásteho majiteľa...

12. 10. 2012 20:59
nadherny sposob ako zistit ze je auto stocene
Staci sa pozriet na servisny interval. Ak je resetnuty a svieti tam krasne cisleko podobne 30 000km, tak je jasne ze je auto stocene. Normalny predajca nema najmensi dovod resetovat toto cislo ( v podstate ho ani nezaujima a uz vobec nema dovod patrat po systeme resetovania). Toto cislo sa resetne pri stoceni km, kedze by mu logicky ukazovalo zrazu hlupost.
A nikto neda na predaj auto, ktore prave dal servisovat.