Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Sambar ještě nekončí

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Malý užitkový vůz Subaru Sambar se měl v březnu rozloučit s výrobními linkami. Nestalo se tak a na japonský trh míří další verze.

Japonci nejezdí jen v kei carech, ale i v kei vanech. Princip i předpisy jsou prakticky stejné, jen jde o užitkové vozy. A Subaru jim nabízí řadu Sambar. Ta čítá maličké busíky s prosklenými okny. pickupy s jednoduchou i dvojitou kabinou, dodávky s nízkou a vysokou střechou či skříňové varianty.

Nejnovější verze se jmenuje Open Deck. O co jde? Není to klasický pickup nebo náklaďáček s nízkými bočnicemi a sklopnou korbou, ale v podstatě minibus. Jen za druhou řadou sedadel chybí střecha a volný prostor je proměněn v nákladový. Moc věcí se sem asi nevejde, místní ovšem o takovou variantu evidentně mají zájem. Interiér tak poskytne prostor řidiči a dalším třem cestujícím. Bez problémů, vždyť běžné mikrovany mají tři řady sedadel a tedy šest míst.

Poháněcí soustava je klasikou této kategorie, Představuje tedy tříválec 0,66 l spojený s pětistupňovým manuálem či čtyřstupňovým automatem. Nijak výjimečná není ani možnost pohonu obou náprav a rozhodně tady nejde o to, že autíčko zrovna nese znak Subaru. Snad jen WRX STI s modrým lakem, zlatými koly a turbem bychom v přehledu verzí Sambaru hledali marně. Bohužel. Ceny se pohybují v rozmezí od 1.128.900 do 1.318.900 jenů (asi 293.700 až 343.200 Kč).

Japonská legenda se vyrábí již od roku 1961 a aktuální řada je sedmou generací, byť se jedná „pouze o modernizaci šesté. V Evropě je nejznámější čtvrtá z osmdesátých let, která se zde prodávala jako Libero a lze ji potkat ještě dnes i na našich silnicích. Stejně jako jejího oblého nástupce.

Údaj z jara hovořil o tom, že za 51 let vzniklo přes 3,7 milionu kusů. Nyní to bude o nějaký ten tisíc více, produkce se každopádně blíží čtyřem milionům.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)