Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru končí s výrobou minivozů

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Koncern Fuji Heavy Industries už nebude pod značkou Subaru vyrábět minivozy. Soustředí se na výnosnější větší modely.

Ač je po miniautech v Japonsku stále velmi silná poptávka, představují tam zhruba třetinu trhu, Subaru s nimi končí. Viceprezident FHI Motohisa Miyawaki řekl: K vývoji miniauta je potřeba stejný počet lidí jako v případě větších osobních vozidel. Tato větička hovoří za vše. Ano, i u Plejád se zkrátka musí šetřit.

Možná namítnete, že Subaru v současnosti žádný vlastní model této velikosti na trhu nemá. Není to tak docela pravda. Jsou sem totiž počítány i maličké busíky typové řady Sambar. Japonská legenda ale tento týden končí a z výrobních linek vyjede poslední exemplář. Legenda? Jistě, vyrábí se již od roku 1961 a aktuální řada je sedmou generací, byť se jedná pouze o modernizaci šesté. V Evropě je nejznámější čtvrtá z osmdesátých let, která se zde prodávala jako Libero a lze ji potkat ještě dnes i na našich silnicích. Za 51 let vzniklo přes 3,7 milionu kusů.

Ostatní japonští výrobci tuto kategorii neopouštějí. Automobilky Nissan a Mitsubishi dokonce v roce 2011 založily společný podnik, který se jimi bude zabývat. Honda zavádí svou novou filozofii snižování hmotnosti Earth Dreams také do nejmenšího segmentu, což dokládá na konci loňského roku představený kei car N Box. FHI se ovšem bude soustředit na motory s protilehlými válci a pohon všech kol, která značku Subaru proslavila a v dnešní době uniformity ji odlišuje od konkurence. Poslední vlaštovkou je crossover XV, v podstatě oplastovaná Impreza s lookem SUV.

Fuji Heavy Industries dnes prodává po celém světě zhruba 600 tisíc aut ročně. Spolupráce s Toyotou ovšem nekončí a nebude se týkat jen sportovních kupé BRZ s plochým čtyřválcovým agregátem a pohonem zadních kol. Minivozy jí bude nadále dodávat dceřinná společnost nedávné světové jedničky: Daihatsu. Poslední Justy (2007-2009) které se prodávalo i u nás, bylo také jen přeznačkované Daihatsu Boon/Sirion.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
5. 3. 2012 00:01
Škoda
těchto cihel postavených na výšku, žádné jiné auto nedokázalo tak skvěle využít prostor. S pohonem 4x4 tahle kabička vyjela skoro všude. Kdyby tolik nerezavěly, asi byc jich ještě dnes bylo vidět víc.