Suzuki Baleno: Na českém trhu od 293.300 Kč

 

Suzuki Baleno se na českém trhu vešlo v základní verzi pod slibovanou třísettisícovou hranici. V nabídce jsou dva motory a hybridní verze.

Produkční verze Balena., druhého toho názvu, se představila loni ve Frankfurtu. Na český trh vstupuje právě nyní. Takřka čtyřmetrový a výhradně pětidveřový hatchback (automobilka jej v propagačních materiálech uvádí stále jako „kompaktní“) je tedy v současné modelové řadě umístěn nad o něco menším Swiftem. Podvozek s rozvorem 2520 mm dostal dopředu vzpěry McPherson a zadní vlečenou nápravu s torzní příčkou. Baleno se nevyrábí v maďarské Ostřihomi, nýbrž u Maruti v Indii. Jsou pro něj připraveny tři motory.

Základem portfolia je čtyřválec Dualjet objemu 1,24 l s výkonem 66 kW a točivým momentem 120 N.m. Nabízí se i v hybridní verzi SHVS. Jde ovšem o mild-hybrid s ISG, nahrazujícím klasický startér. Ten při brzdění vyrábí elektřinu, ukládá ji do lithium-iontových baterií a zpětně ji využívá při akceleraci. Jako jediný je vybaven start-stopem. Třetí jednotku představuje přeplňovaný přímovstřikový tříválec 1,0 l/82 kW s až 170 N.m.

Český ceník začíná na částce 293.300 Kč za Baleno 1.2 Dualjet ve výbavě Start. Kromě airbagů (čelních, bočních a hlavových pro obě řady sedadel) a povinných bezpečnostních asistentů (ABS, EBD, ESP, TMPS) tu najdeme automatická světla, denní diody v nárazníku, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, patnáctipalcová kola jsou pouze ocelová. Základní Baleno má i výškově nastavitelné pásy vpředu a stropní madla, kdysi naprostý standard, dnes spíše výjimka. Takto seřídit si může své sedadlo a volant i řidič – u volantu bohužel chybí druhá osa. Místo rezervy najdeme v zavazadelníku jen lepicí sadu.

Výbava Comfort stojí 302.900 Kč, za variátor CVT ke dvanáctistovce se připlácí 42.000 korun. Jen k němu je v základu hill holder, nouzové brzdění a adaptivní tempomat. Jinak obsahuje už i otáčkoměr, dálkové centrální zamykání, rádio s CD, MP3, nezbytnými konektory. šesti reproduktory a ovládáním na koženém volantu, asymetricky dělené zadní sedačky a chromované prvky zvenčí i uvnitř. Kliky a elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka jsou v laku, sloupky A a B zase černé. Zavazadelník je zakrytý a má i mezipodlahu, čímž jeho objem klesne z 355 na 320 l při současném zvýšení praktičnosti.

Nejvyšší stupeň Elegance začíná těsně pod 370 tisíci. Zde už je k mání i hybrid za příplatek 35 tisíc korun, dalších 24 tisíc stojí nejlevnější 1.0 Boosterjet, zájemci o něj tedy zaplatí minimálně 428.900 korun. Za 54 tisíc navíc mohou mít místo pětistupňové manuální převodovky šestistupňový měničový automat s možností řazení páčkami. To už se pomalu blížíme k půlmilionové částce...

Zde jsou Radar Brake Support i adaptivní tempomat ve standardu, denní LED se přesunuly přímo ke xenonovým světlometům, v předním nárazníku trůní mlhovky a diodová jsou koncová světla. Zvenčí se liší od svých levnějších sourozenců chromovanými klikami a nerezovými rámečky dveří i blinkry v zrcátkách. Baleno Elegance má dále elektrická zadní zatmavená okna, bezklíčkové otevírání a startování, volant seřiditelný i podélně, automatickou klimatizaci, vyhřívané přední sedačky, parkovací kameru a litá šestnáctipalcová kola. Multimédia umí zrcadlení mobilu MirrorLink na středovém barevném sedmipalcovém displeji, podporují rovněž Apple CarPlay, navigace využívá map na SD kartě. Součástí této výbavy je i lepší palubní počítač, taktéž s barevnou obrazovkou.

Zákazníci mají jinak na výběr celkem devět laků karoserie včetně stříbrné metalízy a modré perleti.

Suzuki Baleno - ceny na českém trhu
Motor1.2 Dualjet1.2 Dualjet SHVS1.0 Boosterjet
Převodovka5M (CVT)5M5M (6A)
Zdvihový objem [cm3]12421242998
Válce/ventily4/164/163/12
Největší výkon [kW/min-1]66/600066/600082/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]120/4400120/4400170/2000-3500 (5M),
160/1500-4000 (6A)
Max. rychlost [km/h]180 (175)180200 (190)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,3 (12,3)12,311,4 (11,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,2 (4,2)44,4 (4,7)
Provozní hmotnost [kg]940 (980)990980 (1010)
Cena Start [Kč]293.300--
Cena Comfort [Kč]302.900 (344.900)--
Cena Elegance [Kč]369.900404.900428.900 (482.900)

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Pavla Sikory: Bitcoin drahý, pomalý a umírající? Komentář Pavla Sikory: Bitcoin drahý, pomalý a umírající?

Česká platební brána se odvrací od bitcoinu, triumfuje…

Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 



Suzuki Baleno: Jízdní dojmy z Maďarska Suzuki Baleno: Jízdní dojmy z Maďarska

Novinka japonské značky míří do segmentu oblíbených…

Euro NCAP 2016: Suzuki Baleno – Dva výsledky dle výbavy Euro NCAP 2016: Suzuki Baleno – Dva výsledky dle výbavy

Suzuki Baleno nabízí systém automatického brzdění jen za…

 



 
Test dojezdu elektromobilů v reálných podmínkách. Některé nezvládly ani 80 km...

Test dojezdu elektroaut v reálných podmínkách. Některé nezvládly ani 80 km...

Dnes 08:00

Kolegové z německého Auto Bildu postavili na start osm elektrovozů, které měly ujet trasu dlouhou 143 km. Do cíle jich dorazilo pět.




Blesk.cz

Jak stylově a originálně prostřít štědrovečerní stůl? Inspiraci najdete v galerii

Jak stylově a originálně prostřít štědrovečerní…

Zasedněte letos ke štědrovečerní večeři u krásně vyzdobeného stolu. Hezky prostřít stůl není zas až tak složité,…

Zdechovský s výpadem proti IKEA narazil i u českých nábytkářů. Komplikuje jim výrobu

Zdechovský s výpadem proti IKEA narazil i u českých…

Před Vánoci se znovu rozhořel spor o certifikaci českých lesů. Olej do ohně tentokrát přilil europoslanec Tomáš…

 

iSport.cz

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny překvapil na lavičce

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny…

Trenér fotbalistů Sevilly Eduardo Berizzo, bojující s rakovinou prostaty, se pouhých 16 dnů po operaci vrátil ke…

Slavia začíná redukovat kádr. Na odchodu jsou tři zahraniční posily!

Slavia začíná redukovat kádr. Na odchodu jsou tři…

Ve fotbalové Slavii pokračují změny, které odstartovaly s příchodem nového sportovního manažera Jana Nezmara.…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Zeman potřebuje Babiše více než Babiš Zemana

Václav Klaus ml.: Zeman potřebuje Babiše více než…

V pravidelné páteční Pětce se dnes Václav Klaus mladší mimo jiné věnuje možnosti Ruska ovlivnit prezidentské…

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…