Suzuki Cervo: další “kei car”
Termín “kei car” (kejidosha) označuje v Japonsku kategorii malých vozů, které musí splňovat určité státní předpisy týkající se rozměrů, objemu a výkonu motoru. V Japonsku jsou oblíbené jednak kvůli daňovým úlevám a také kvůli snadnější mobilitě po věčně ucpaných japonských městských komunikacích. V této kategorii velmi úspěšná automobilka Suzuki právě uvádí na japonský trh další přírůstek do tohoto segmentu, model Cervo.
Vůz měří na délku 3 395 mm, na šířku 1 475 mm a na výšku pak podle pohonu kol buď 1 535 (pohon předních kol) nebo 1 545 mm (pohon všech kol). Vzhledem k celkové délce nabízí slušný rozvor 1 840 mm. Malému automobilu dominují zejména rozměrné podlouhlé přední světlomety. Celá přední maska vytváří dojem usmívajícího se auta, prvek připomínající nové modely Peugeotu.
Cervo je nabízeno ve třech úrovních výbavy, které Suzuki označilo jako G, T a TX. Výbava TX má oproti dvěma nižším úrovním agresivní sportovní vzhled s koly z lehkých slitin, dodatečným lemováním a zadním střešním spoilerem. Model je poháněn motorem DOHC 0,66 l s variabilním časováním ventilů. Ve výbavě G dosahuje motor výkonu 40 kW při 6 500 ot./min. a maximálního točivého momentu 63 Nm při 3 500 ot./min. Pro modely se stupněm výbavy T nebo TX je motor doplněn o turbodmychadlo a podává výkon 44 kW při 6 000 ot./min. a maximální točivý moment 83 Nm při 3 000 ot./min. Motory jsou spojeny se čtyřstupňovou automatickou převodovkou a u všech provedení lze zvolit buď pohon předních nebo všech kol. Při pohonu předních kol spotřebuje automobil se základním motorem 4,8 l/100 km, s přeplňovanou variantou pak 5,1 l/100 km.
Mezi volitelné prvky výbavy interiéru patří bezdrátový systém bluetooth, bezklíčové ovládání dveří a spuštění motoru nebo vstup pro přehrávače iPod. Výbava TX pak standardně nabízí například přední dvoubarevná polosportovní sedadla a druhou řadu sedadel se sklopnými opěradly.
Na nejlevnější variantu si bude muset japonský zákazník připravit 1 037 400 jenů (cca 193 tis. Kč).