Suzuki je třetí největší značkou na japonském trhu
Vůbec poprvé se výrobce miniautomobilů a malých aut dostal na domácím trhu na třetí příčku za Toyotu a Nissan.
Vůbec poprvé se výrobce miniautomobilů a malých aut dostal na domácím trhu na třetí příčku za Toyotu a Nissan.
Značce k tomu dopomohl boom mikroautomobilů, na které se Suzuki specializuje. Tzv. Kei-cars jsou v Japonsku populární díky daňovým úlevám, rozměrům vhodným do městského provozu a odpovídající ceně (ekvivalent cca 200 tisíc Kč). Zdvihový objem motoru je však předpisy omezen na 660 cm3. K nejdůležitějším producentům těchto vozů patří vedle Suzuki také Mitsubishi a Daihatsu.
Pořadí registrací za prvních 10 měsíců letošního roku ukazuje, že za první Toyotou (1.417.984 vozů) druhým Nissanem (670.096 vozů) se umístilo Suzuki (587.874 vozů), které tak předstihlo Hondu (581.249 vozů) a Daihatsu (524.381 vozů).