Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki news 2007: Banditi v boji o ulici

Roman Daněk
Diskuze (3)
Japonský výrobce motocyklů, společnost Suzuki, měl na výstavě dvě perly: sportovní GSX-R1000 a monstrózního naháče B-King. Z dalších novinek nesmíme zapomenout na facelift malého a velkého Bandita nebo na maxiskútr Burgman s novými motory.

Nová generace supersportovní Suzuki GSX-R1000 se dala tak trochu čekat, ale výčet nových funkcí překvapil snad každého. Řadu zákazníků bude zajímat, jak v praxi funguje elektronicky ovládané vstřikování se třemi režimy, které budou moci nastavit během jízdy! Tlačítkem na řídítkách se dá zvolit mezi nastavením standard, sport (závodní) a wet (mokrá vozovka).

Dalším překvapením bylo rozmražení projektu B-King. Sériový mohutný street-bike bude mít čtyřdobý, kapalinou chlazený čtyřdobý čtyřválec o objemu 1300 cmm. Více technických informací Suzuki neposkytlo, možná se jich dočkáme za týden z milánské výstavy EICMA.

Motocykly kategorie Street, jak označuje Suzuki šestkového a dvanáctistovkového Bandita, prošly faceliftem na začátku letošního roku a na Intermotu se už prezentovaly další změny pro modelový rok 2007. A jde o úpravy rozsáhlejší, než by se na první pohled mohlo zdát.

Suzuki Bandit 1250 a 1250 S už podle čísla předesílá změny na pohonné jednotce. Čtyřtaktní, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec zvedl objem na 1 255 cm3 (vrtání x zdvih je 79,0 x 64,0 mm). I přes zvětšený objem má motor kompaktnější rozměry a dostal nové vstřikování Suzuki Dual Throttle Valve (SDTV), kde je dvojice škrtících klapek, přičemž první jsou ovládány na základě otočení plynové rukojeti, druhé hlídá elektronika. Všechny změny směřují ke zvýšení výkonu a především k větší porci točivého momentu.

Přepracovaný výfukový systém ve spojení s novým katalyzátorem splňuje přísné emisní normy Euro 3. Podvozek je tvořen dvojitého ocelového trubkového rámu, který má vpředu teleskopickou vidlici s průměrem 43 mm a vzadu je kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou. Brzdový systém obsahuje dva přední kotouče o průměru 310 mm se čtyřpístkovými třmeny, vzadu je kotouč o průměru 240 mm. Motocykl je možné za příplatek doplnit o ABS.

Suzuki Bandit 650 a 650 S přebírá řadu nových prvků po vzoru svého většího bratra. Kapalinou chlazený řadový čtyřválec má objem 656 cm3 (vrtání x zdvih je 65,5 x 48,7 mm). Pohonná jednotka má také moderní vstřikování paliva SDTV a upravený výfukový systém splňuje emisní limity Euro 3. Podvozek má taktéž rám z ocelových trubek, přední vidlice o průměru trubek 41 mm má zdvih 130 mm. Nahou i polokapotovanou verzi S bude možné vybavit ABS.

Maxiskútry od Suzuki nesou jméno Burgman. Stávající řada s motory o objemu 650 a 400 cm3 byla doplněna o Burgman 125 a 200. Jde o téměř identické skútry, které převzaly základní linie svých větších sourozenců, především pak od modelu Brugman 400. Dominantním prvkem bude širší maska s praktickým plexisklem a velkým světlometem, který má na krajích blinkry. Pod velkým prostorným sedlem je prostor pro dvě helmy, menší věci si může řidič dát do schránky nad koleny.

O pohon skútru se bude starat čtyřdobý, kapalinou chlazený jednoválec s rozvodem OHC o objemu 125 a 200 cm3. Výkon menšího agregátu bude 9 kW (12,5 k) a 11 Nm; dvoustovka bude disponovat výkonem 13,2 kW (18 k) a točivý moment bude 17 Nm. Suchá hmotnost Burgmanu 125 bude 148 kg, 250 má o jeden kilogram více.

Tip: Přečtěte si další souhrné informace z Intermotu, tříděné podle jednotlivých výrobců: Benelli, BMW, Ducati, Honda a Yamaha.

Roman Daněk
Diskuze (3)