Suzuki Splash 1,2 GL/AC –  Splasheně (nejen) do města

Suzuki Splash 1,2 GL/AC – Splasheně (nejen) do města

 
 

Suzuki se po sedmi letech opět pustilo do společného dobrodružství s německou automobilkou Opel. Nový mini-monospace Splash má před Agilou půlroční náskok, což může být při kvalitách tohoto vozu rozhodující.

Suzuki se jménem Splash se veřejnosti poprvé představilo na pařížském autosalonu v roce 2006, kdy byl na stánku automobilky odhalen koncept kompaktního vozu. Čtyřmístné mini bylo dlouhé 3780 mm, široké 1780 mm a vysoké 1650 mm. Emotivně tvarovaná karoserie konceptu, sestavená z oblouků připomínala velkou vodní vlnu a sázela na osvědčené metody, jakými jsou rozkročená spodní část a dynamicky stoupající linie oken.

Na koncept navázal o rok později na frankfurtském autosalonu sériový model, který zachovává hlavní linie a přichází s pětidveřovou karoserií dlouhou 3715 mm, širokou 1680 mm a vysokou 1590 mm. Tato novinka vstoupila začátkem letošního května i na český trh. Zákazníci mohou vybírat ze dvou motorů, dvou převodovek a tří stupňů výbavy. Základem je zážehový tříválec o objemu 1,0 l s výkonem 48 kW (65 k) při 6000 ot./min., točivým momentem 90 Nm při 4800 ot./min., pětistupňovou manuální převodovkou a výbavou označenou GA. Dalším stupněm je zážehový čtyřválec o objemu 1,2 l s výkonem 63 kW (85 k) při 5500 ot./min., točivým momentem 114 Nm při 4400 ot./min., pětistupňovou manuální převodovkou a výbavou s označením GL/AC. Nejvýše je v nabídce postavena výbava GLX, která je kombinována s motorem o objemu 1,2 l a pětistupňovou manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

obrázek [555 x 319]
 

Stylové mini

Karoserie Suzuki Splash i přes svou vyšší stavbu působí dynamicky a nevyvolává dojem, že před vámi stojí lenivá městská krabice. Přídi dominuje maska chladiče, která svým vzhledem lehce připomíná současný styl nejmenované značky z Ingolstadtu, schází snad jen chrom a kruhy. Dalším výrazným prvkem přední části jsou rozměrné sebevědomé hlavní světlomety a vstupy vzduchu v nárazníku. Na téměř kolmou příď navazuje strmě stoupající krátká kapota motoru, na níž plynule navazuje rozměrné čelní sklo. Při bočním pohledu vyniká vysoký ponton a zvedající se spodní linie bočních oken i mírně klesající střecha. Na zádi zaujme zadní okno s velmi mírným negativním sklonem. Výrazným prvkem jsou i velké a vysoko umístěné zadní svítilny.

obrázek [555 x 380]
 

Račte vstoupit

V interiéru panuje příjemná atmosféra, kterou podporují použité materiály, kvalitní dílenské zpracování a také design. Palubní deska má tvar písmene T a před řidičem je umístěn jediný, ale zato obrovský sdružený přístroj. Ten obsahuje ukazatel rychlosti, po jehož obvodu jsou rozmístěny kontrolky a pod ním je umístěn displej, v němž je digitální palivoměr a zobrazují se v něm také údaje palubního počítače. V testovaném voze sdruženému přístroji sekundoval malý kruhový otáčkoměr umístěný na stopce na povrchu palubní desky, který je součástí standardní výbavy verzí GL/AC a GLX. Vedle otáčkoměru je uzavíratelná přihrádka na drobnosti. Ve středové konzole je pod výdechy ventilace usazeno autorádio s CD a MP3 přehrávačem, které je součástí standardní výbavy u verzí GL/AC a GLX. Pod autorádiem je ovládání ventilace a v případě testovaného vozu i standardně dodávaná manuální klimatizace. Konzole je zakončena poměrně krátkou řadicí pákou s gumovou manžetou. Tříramenný volant je stavitelný pouze výškově a u testované verze GL/AC je obšitý kůží a obsahuje i ovládání autorádia.

Přední sedadla jsou standardně výškově nastavitelná a i přes své vyšší umístění nabízejí pohodlný posaz, který je podpořen i jejich tvarem a přijatelnou tuhostí. Zadní sedadla nabízejí dostatek prostoru i trojici cestujících, kteří si díky vyšší stavbě vozu nebudou stěžovat ani na nedostatek místa nad hlavou i přes klesající střechu.

Zavazadlový prostor v základním uspořádání nabízí objem 236 l a po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 60:40 se může objem zvětšit na 526 l. Přístup do zavazadelníku umožňuje otvor vysoký 720 mm a široký 740 mm v horní části a 1020 mm ve spodní části. Nákladová hrana je 700 mm nad zemí. Po otevření je víko zavazadlového prostoru u pantů ve výšce 1660 mm a jeho spodní hrana je 1820 mm nad zemí. Zavazadlový prostor je široký 1000 mm, vysoký po kryt 410 mm a po strop 790 mm. Délka zavazadelníku je po opěradla zadních sedadel 470 mm a po jejich složení se po opěradlo předních sedadel prodlouží na 1240 mm. Pod podlahou zavazadlového prostoru je umístěna schránka, pod níž je uloženo dojezdové rezervní kolo.

I přes moderní design, příjemné materiály a kvalitní dílenské zpracování si Splash zaslouží drobnou výtku za nepříliš výkonnou klimatizaci, která při teplotách okolo 30º C nedokázala udržet teplotu v interiéru na přijatelné úrovni.

obrázek [555 x 265]
 

Jízda je radost a mnoho to nestojí

Pod kapotou testového vozu pracoval čtyřválec 1,2 o výkonu 63 kW (85 k) při 5500 ot./min. a točivém momentu 114 Nm při 4400 ot./min. S touto pohonnou jednotkou v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou dosahuje Splash podle údajů výrobce maximální rychlosti 175 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,3 s. Spotřeba je podle firemních materiálů ve městě 6,9 l, mimo město 4,7 l a v průměru 5,5 l na 100 km. Během testu jsme se Suzuki ujeli přes 400 km převážně v městském provozu a palubní počítač uváděl průměrnou spotřebu 6,5 litru na 100 km. Při jízdě po dálnici ustálenou rychlostí 100 km/h na pátý rychlostní stupeň hlásí otáčkoměr 3600 ot./min. a při rychlosti 130 km/h točí motor 4100 ot./min. Při těchto rychlostech si čtyřválec Suzuki řekne o 5,9 litru benzinu na 100 km, resp. o 6,9 l na 100 km.

Podvozek s koly v rozích karoserie překvapuje svou tuhostí a jistotou i při rychlých průjezdech ostrými zatáčkami, kdy je limitujícím faktorem spíše vyšší těžiště a vzpřímený posaz řidiče. Přestože si Splash nechá líbit i ostřejší zacházení, při němž dobře drží stopu a chová se neutrálně, nejedná se o nepříjemnou tvrdě nastavenou motokáru, ale své posádce nabízí komfort i při delších cestách. Řidiče potěší vedle dobře naladěného podvozku i přesné řízení a převodovka, jejíž řadící páka má příjemně krátké dráhy řazení.

obrázek [555 x 331]
 

Závěr

Suzuki Splash vstupuje na trh jako nástupce modelu Wagon R+ a oproti svému předchůdci nabízí mnohem líbivější design exteriéru i interiéru a především působí jako dospělý automobil a ne jako nákupní vozík. Novinka se může pochlubit vedle povedeného designu i příjemnými materiály použitými v interiéru a kvalitním dílenským zpracováním. Velké plus představuje i na svůj objem poměrně výkonný motor v kombinaci s přesnou převodovkou a dobře naladěným podvozkem. Drobnou nevýhodu v boji s konkurencí může představovat pouze neexistující příplatková výbava, protože zájemci o tento model si mohou připlatit jen za metalický lak, ale jinak si mohou vybírat pouze ze tří základních stupňů výbavy.

Související články:

První cena vozu219.900,- Kč (Splash GA, 1,2 48 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací274.900,- Kč (Splash GL/AC, 1,2 63 kW )
Základní cena testovaného vozu274.900,- Kč (Splash GL/AC, 1,2 63 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků282.900,- Kč (Splash GL/AC, 1,2 63 kW)

Plusy

  • atraktivní design
  • prostorný interiér
  • kvalitní dílenské zpracování
  • výkonný a úsporný motor
  • přesné řízení a řazení

Minusy

  • klimatizace nedokáže uchladit interiér při vyšších teplotách
  • omezený rozsah příplatkové výbavy
  • příliš vzpřímený posaz
Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki Splash 1,2 GL/AC

Cena v základní výbavě: 274 900 Kč Cena v testované výbavě: 282 900 Kč

Základní výbava:čelní airbagy, boční airbagy, výškově nastavitelný volant, ISOFIX systém uchycení dětských sedaček 2x vzadu, dětské pojistky zadních dveří, možnost vypnutí činnosti předního airbagu spolujezdce, ABS + EBD (elektronická regulace rozdělení brzdné síly), imobilizér, výškově stavitelné sedadlo řidiče i předního spolujezdce, zadní sklopné sedadlo dělené v poměru 60:40, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizace, autorádio s CD a MP3 přehrávačem

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+ 8.000,- Kč)

Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny

Většina politiků v posledních letech přišla na chuť…

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

 

Štítky Suzuki Minivozy Testy

Technické údaje
Motor Suzuki Splash 1,2 GL/AC
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1242
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 63 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 114 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 4.7 / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 236 / 526
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 990 / 420
Rozměr pneu:165/70 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3715
b) šířka (mm): 1680
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2350
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Suzuki Splash 1,2 GL/AC
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,04
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 



Lipsko živě: Suzuki Splash facelift na vlastní oči Lipsko živě: Suzuki Splash facelift na vlastní oči

Modernizované Suzuki Splash mohou evropští zákazníci…

Facelift pro Suzuki Splash dorazil i do Evropy Facelift pro Suzuki Splash dorazil i do Evropy

Modernizované Suzuki Splash se záhy po vypuštění prvních…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami „spláchly“ i referenda. Jak to dopadlo?

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami…

Devět obcí v Česku spojilo vybírání nových poslanců s místními referendy. Ne všude se tím ale řešení problémů…

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Urodilo se vám hodně dýní a vy už nevíte, co s nimi? Pokud je správně uložíte, můžete si na nich pochutnávat…

 

iSport.cz

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili penaltu, Baroš fauloval

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili…

Dvě chyby udělali podle komise rozhodčích sudí v uplynulém 11. kole první fotbalové ligy. V sobotním duelu v…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí už dlouho, pokud to média nevěděla, jejich chyba

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí…

No jistě, Andrej Babiš a jeho piáristé to opět sehráli skvěle. Vítěz voleb se v neděli dopoledne setkal…

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…