Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Splash: ceny na českém trhu od 219.900,- Kč

Aleš Jungmann
Diskuze (194)
I do Čech dorazilo malé MPV Splash a nabízí velmi lákavou cenovou politiku. Uvidíme, jak se "stříkanci" od Suzuki na našem trhu povede.

Suzuki počínaje dnešním dnem přichází na náš trh s novinkou, malým MPV nazvaným Splash. To v modelovém portfoliu nahradí léta vyráběné Suzuki Wagon R, se kterým ale konstrukčně nemá téměř nic společného.

Nové Suzuki bylo vytvořeno na míru pro evropský trh, kvůli jeho lepšímu pochopení se dokonce vydal desetičlenný konstrukční tým z Japonska do Německa a strávil zde šest měsíců zkoumáním trendů v automobilovém průmyslu v Evropě, trendů v oblasti módy, životního stylu a designu. Splash stojí na modifikovaném podvozku modelu Swift, což slibuje velmi dobré jízdní vlastnosti. Zajímavostí je na takto tvarovaný automobil nízký součinitel aerodynamického odporu Cx, pouhých 0,32. Důraz byl kladen také na bezpečnost posádky, z nedavno prováděného nárazového testu organizace EuroNCAP si za ochranu osádky odvezl 4 z 5 hvězd a v daném segmentu tak patří k nejbezpečnějším vozům. K automobilům je standardně dodávána pětistupňová manuální převodovka, čtyřstupňový automat je k dispozici za příplatek 25.000,- Kč pouze k silnějšímu zážehovému agregátu v kombinaci s nejvyšší výbavou GLX.

Splash je nabízen v 9 barevných provedeních, sedm z nich s metalickým lakem (příplatek 8.000,- Kč). Dvě z barev, Splash Green a Lagoon Turquoise 2, jsou vyvinuty speciálně pro Splash. V kombinaci s barvou karoserie a podle konkrétního provedení jsou k dispozici čtyři barevná schémata vnitřního obložení a čalounění: tyrkys, modrá, černá a šedá. Stabilizační systém ESP zatím není v nabídce, podle slov dealera se ale do konce roku objeví v nabídce i tento elektronický pomocník. Rozměry vozu jsou (d x š x v) 3715 x 1680 x 1590 mm, rozvor je dlouhý 2360 mm.

Interiér vypadá uceleně a hodnotně, tlačítka a otočné ovladače působí bytelným dojmem, volant lze bohužel nastavit pouze výškově. Pokud se podíváme do ceníku, zaujme nás velmi atraktivní základní cena modelu, která je rovna částce 219.900,- Kč. Konkrétně se jedná o verzi s litrovým tříválcovým zážehovým agregátem a ve stupni výbavy GA. Za tuto částku dostane zákazník vůz vybavený dvěma předními airbagy, systémem ABS + EBD, rádiem či tónovanými skly.

Pokud chcete vůz vybavený lépe, nezbývá než zvolit silnější motorizaci. Ta ve svém základním výbavovém stupni GL/AC nabízí navíc oproti verzi GA například ocelové disky kol s poklicemi, kliky dveří a zpětná zrcátka (elektricky nastavitelná a vyhřívaná) lakovaná v barvě karoserie, centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, manuální klimatizaci, kůží obšitý volant s ovládáním audia, výškově nastavitelná přední sedadla, rádio s CD a MP3 se čtyřmi reproduktory či boční SRS airbagy. Silnější agregát a výše jmenované prvky výbavy (výčet není kompletní) jsou k dispozici za příplatek 55.000,- Kč, což považujeme za velmi dobrou nabídku.

Nejvyšší stupeň výbavy GLX je dále nabízen za příplatek 20.000,- Kč, oproti verzi GL/AC disponuje hlavovými airbagy, patnáctipalcovými koly z lehkých slitin, předními mlhovými světlomety, vyhřívanými předními sedadly či výdechy topení pro zadní sedačky.

Při koupi vozu je možno zvolit si ze dvou zážehových motorizací a to buď z litrového tříválce o výkonu 48 kW při 6000 ot./min. a točivém momentu 90 Nm při 4800 ot./min nebo ze čtyřválce o zdvihovém objemu 1,2 l, nejvyšším výkonem 63 kW při 5500 ot./min. a točivým momentem 114 Nm při 4400 ot./min. Slabší z této dvojice se může pochlubit kombinovanou spotřebou 5 l na 100 km (120 g CO2/km), silnější z nich pak zase relativně svižným zrychlením z 0 na 100 za 12,3 s.

Suzuki Splash na českém trhu
Motor1,01,21,2 AT
Zdvihový objem [cm³]99612421242
Válce/ventily3/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW při ot/min]48/600063/550063/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm při ot./min ]90/4800114/4400114/4400
Max. rychlost [km/h]160175170
Zrychlení 0‑100 km/h [s]14,712,314,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,05,55,9
Cena GA [Kč]219.900,---
Cena GL/AC [Kč]-274.900,--
Cena GLX [Kč]-294.900,-319.900,-

Nové Suzuki Splash na nás při statické ukázce udělalo velmi dobrý dojem. Častým nedostatkem malých vozů je místo na zadních sedadlech, zde si ovšem 182 cm vysoký člověk za sebe bez problémů sedne a stále zůstane před koleny několikacentimetrová rezerva. Zavazadlový prostor je sice velmi krátký (nabízí prostor o velikosti 202 litrů včetně schránky pod podlahou), přístup do něj je ale bezproblémový a celková využitelnost bude, díky kolmému zadnímu oknu a vysoké střeše, velmi dobrá. Po sklopení zadních sedadel vznikne rovná plocha, nad kterou nalezneme úložný prostor o objemu 1 050 litrů (měřeno společností Suzuki). Pod ním je uložena dojezdová rezerva.

Malé MPV Splash se vyrábí v maďarském městě Ostřihomi, v dceřiné společnosti Suzuki Corporation, která vyrábí též Suzuki Swift a SX4, Fiat Sedici (sesterský model SX4) a Opel Agila druhé generace, jenž je technicky identický s modelem Splash, ale má odlišné externí komponenty v přední části vozu (nárazník, mřížku chladiče, světlomety, kapotu a blatníky) a vzadu (nárazník, světla, dveře zavazadlového prostoru a zadní okno).

Suzuki předpokládá v Evropě prodej asi 60 000 vozů Splash za rok. Do konce roku 2008 je v Česku předpokládán prodej 400 až 500 kusů.

Aleš Jungmann
Diskuze (194)
Avatar - ZiP2150
12. 5. 2008 01:17
Suzuki TT
Sranda, ako spomínal GTI, tak som si to chcel overiť... a tá maska z Audi TT tam celkom sadne :-)

[odkaz]
Avatar - gld
11. 5. 2008 14:24
Re: MPV?
a zase pletieš od témy-reaguj na ten príspevok a nevykrúcaj sa ty pi.úz
11. 5. 2008 14:10
Re: MPV?
Sále pletieš dookola to isté. Čím je ten dizajn dokonalý? Praktický úplne nie je, vysoká línia okien prekáža najmä ženám menších postáv vo výhľade, široké A stĺpiky neprospievajú vo výhľade všetkým, podobne výhľad dozadu nie je dokonalý. Karoséria tiež nemá zvlášť dobrý koeficient odporu vzduchu, ktorý sa poslednou dobou akosi prestáva spomínať. Krása vonkajších tvarov je vecou vkusu a poviem narovinu, základná Fabia s čiernymi nárazníkmi mohľa hovoriť o čomkoľvek, ale o kráse ani náhodou.

Tá špička vo vlastnostiach znie pekne, ale tiež to nie je pravda. Chvála podvozku, vzhľadom na jednoduchú konštrukciu je skutočne výborný, škoda, že to isté už nemožno povedať a príliš priamom riadení. Akýkoľvek malý, aj nechcený pohyb volantom, náhodný tik dokáže jazdu poriadne znervózniť, pretože sa ihneď prejaví. Navyše vodič nemá najlepšiu spätnú väzbu, nerovnosti a koľaje si často uvedomí oneskorene, vracanie sa vytočeného volantu pri výjazde zo zákruty Faia veľmi nepozná.

Interiér povieš, že je úplne vpohode, ok, otlačené pravé koleno od stredového panelu beriem ako podpis dizajnéra. Užší interiér tiež asi nemôže vadiť, aspoň mám v dobrom dosahu koleno spolujazdkyne. V podobnom dosahu mám aj kolená pasažierov vzadu, ibaže tie ma cez operadlo tlačia do chrbta.

Motory vo Fabii, to je labužo. Páči sa hrkajúci trojhrnček HTP, traktorový diesel, alebo jednaštvorka s podpriemerným výkonom a nadpriemernou spotrebou? Vybral si určite každý. Teda každý, kto na to mal. Lebo ako je tradíciou u Škody, všetko naviac si treba priplatiť. Teda valec naviac, výkon naviac, rádio, elektriku, klímu - a hľa, obyčajná Fabia má zrazu hodnotu auta nižšej strednej. To neponúka hocikto. Už chápem, prečo je ikonou. A tebe je dúfam jasné, prečo ikony nezbieram. >:D

P.S. AK ma chceš presvedčiť o tvojej duševnej úrovni, nauč sa aspoň pravopis. Ypsilony sa neodpúšťajú už v základnej škole. ;-)
Avatar - gld
11. 5. 2008 11:46
Re: MPV?
už sa priznaj že ju máte v rodine a preto ju tak ospevuješ..tipnem si aj farbu-červená corrida uni?
11. 5. 2008 10:57
Re: Z vagónu loužičkou
:-)