Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2010: Suzuki Swift – Malý, ale bezpečný s pěti hvězdami

Jan Blaha
Diskuze (7)
Swift přichází již v šesté generaci. Z testů Euro NCAP si odváží právem zasloužených 5 hvězd, které by i v roce 2012 obhájil. Možnost k dalšímu zlepšení je především v ochraně chodců v oblasti přední hrany kapoty a v oblasti hrudníku při nárazu na kůl.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v srpnu 2010, absolvoval model Suzuki Swift 1,2 GL s karoserií pětidveřový hatchback o hmotnosti 990 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, kolenní airbag řidiče, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Fair G 0/1S, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Roemer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce.

Výrobce během dodatečných zkoušek demonstroval, že je zaručena stejná míra ochrany stehen a to nezávisle na tělesných parametrech cestujících a na jejich pozici při sezení.

Při bočním nárazu byla ochrana hrudníku hodnocena jako dostačující, ale při agresivnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku hodnocena už jen známkou mezní.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila známku dobrá.

crashtest suzuki euroncap malevozy crashtest suzuki euroncap malevozy

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,798%7,999%7,391%3,178%3494%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu byly hlavy obou figurín v bezpečí a došlo ke ztrátě pouze zlomku bodu. Obě figuríny byly rovněž i při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Ačkoliv je možné airbag spolujezdce deaktivovat a na jeho sedadle nainstalovat za účelem přepravy dítěte dětský zádržný systém, informace o stavu airbagu spolujezdce není dostatečně výrazně zprostředkována řidiči. Místa úchytů ISOFIX a Top Tether jsou zřetelně označena.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční11,898%4100%2100%538%--
36 měsíční11,596%4100%2100%--
Ochrana dětí-4082%

Ochrana chodců

Téměř celý nárazník nabízí dobrou ochranu nohou chodce. Naopak celá oblast přední hrany kapoty nabízí nedostačující ochranu, za což nebyl udělen ani bod.

Příkladná je naopak ochrana hlavy dítěte, kde bylo uděleno téměř maximum bodů. Ochrana hlavy dospělého chodce je dobrá ve 2 ze 6 zkušebních sektorů, v dalších dvou je pak smíšená (dobrá až mezní) a v krajních sektorech nedostačující.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců18,477%00%467%2262%

Asistenční systémy

Výrobce nabízí elektronický stabilizační systém v rámci základní výbavy, stejně jako připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 5 hvězd

Suzuki Swift podrobené nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získalo v celkovém hodnocení 5 hvězd, které by bez problémů uhájilo i v roce 2012. Rezervy má zejména ochrana chodců v oblasti přední hrany kapoty a ochrana hrudníku při nárazu na kůl. Mimořádné úrovně dosahuje ochrana dětí.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3494%4082%2262%571%83%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP
Euro NCAP Suzuki Swift (2010)

Jan Blaha
Diskuze (7)
28. 8. 2010 22:55
Re: Grautlace
Čítaj radšej medzi riadkami, nech nie si za ťuťka...
28. 8. 2010 17:56
Re: Grautlace
az na to, ze prakticky rovnako vyzera aj prechadzajuci Swift z prelomu rokov 2004/2005, s ktorym mimochodom stale jazdim(uz 95tis km) a ked prisla s takmer 2 rocnym oneskorenim na trh Fabia II , tak sa tu viedli plamenne diskusie, ze Skoda naskutocne okato skopirovala dizajn Swiftu...
28. 8. 2010 16:35
Re: Grautlace
S tím souhlasím na 100%
Avatar - white label
28. 8. 2010 16:16
Re: Grautlace
No na té fotce k článku to opravdu vypadá/působí stejně,
jako Fabia II... :-)
28. 8. 2010 16:04
Re: Grautlace
>:D :yes: soudě podle bílé střechy na Fabii si troufám tvrdit že má VW zájem o mini cooper.