Euro NCAP 2010: Suzuki Swift – Malý, ale bezpečný s pěti hvězdami

Euro NCAP 2010: Suzuki Swift – Malý, ale bezpečný s pěti hvězdami

 
 
27.8. 2010 SK

Swift přichází již v šesté generaci. Z testů Euro NCAP si odváží právem zasloužených 5 hvězd, které by i v roce 2012 obhájil. Možnost k dalšímu zlepšení je především v ochraně chodců v oblasti přední hrany kapoty a v oblasti hrudníku při nárazu na kůl.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v srpnu 2010, absolvoval model Suzuki Swift 1,2 GL s karoserií pětidveřový hatchback o hmotnosti 990 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, kolenní airbag řidiče, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Fair G 0/1S, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Roemer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce.

Výrobce během dodatečných zkoušek demonstroval, že je zaručena stejná míra ochrany stehen a to nezávisle na tělesných parametrech cestujících a na jejich pozici při sezení.

Při bočním nárazu byla ochrana hrudníku hodnocena jako dostačující, ale při agresivnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku hodnocena už jen známkou mezní.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila známku dobrá.

 [555×192]

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,798%7,999%7,391%3,178%3494%

Ochrana dětí
Při čelním nárazu byly hlavy obou figurín v bezpečí a došlo ke ztrátě pouze zlomku bodu. Obě figuríny byly rovněž i při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Ačkoliv je možné airbag spolujezdce deaktivovat a na jeho sedadle nainstalovat za účelem přepravy dítěte dětský zádržný systém, informace o stavu airbagu spolujezdce není dostatečně výrazně zprostředkována řidiči. Místa úchytů ISOFIX a Top Tether jsou zřetelně označena.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční11,898%4100%2100%538%--
36 měsíční11,596%4100%2100%--
Ochrana dětí-4082%

Ochrana chodců
Téměř celý nárazník nabízí dobrou ochranu nohou chodce. Naopak celá oblast přední hrany kapoty nabízí nedostačující ochranu, za což nebyl udělen ani bod.

Příkladná je naopak ochrana hlavy dítěte, kde bylo uděleno téměř maximum bodů. Ochrana hlavy dospělého chodce je dobrá ve 2 ze 6 zkušebních sektorů, v dalších dvou je pak smíšená (dobrá až mezní) a v krajních sektorech nedostačující.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců18,477%00%467%2262%

Asistenční systémy
Výrobce nabízí elektronický stabilizační systém v rámci základní výbavy, stejně jako připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 5 hvězd
Suzuki Swift podrobené nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získalo v celkovém hodnocení 5 hvězd, které by bez problémů uhájilo i v roce 2012. Rezervy má zejména ochrana chodců v oblasti přední hrany kapoty a ochrana hrudníku při nárazu na kůl. Mimořádné úrovně dosahuje ochrana dětí.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3494%4082%2262%571%83%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Suzuki Swift (2010)

Spolupracujeme s Tipcars.com
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Suzuki Euro NCAP Malé vozy

 









Doporučujeme
Škoda: Malé SUV by mohlo přijít v roce 2017 Škoda: Malé SUV by mohlo přijít v roce 2017

Škoda plánuje rozšířit nabídku SUV. V plánu je malý model.

Ministerstvo dopravy pořídí chytré radary, měřit se bude snad všude Nové chytré radary budou měřit snad všude

Stát zatoči se silničními piráty. Radary přibudou na…

 





Suzuki Swift: 2 miliony kusů za 6 let, hlavním trhem zůstává Indie Suzuki Swift: 2 miliony kusů za 6 let, hlavním trhem zůstává Indie

Od uvedení minulé generace v roce 2005 se celosvětově…

Suzuki Swift: Nejlevnější Suzuki nyní stojí 184.900,- Kč Suzuki Swift: Nejlevnější Suzuki nyní stojí 184.900,- Kč

Suzuki změnilo akční ceník modelu Swift. Ubylo nabízených…

 

Související články
Suzuki Vitara jako malý Range Rover Stormer Suzuki Vitara jako malý Range Rover Stormer

Menší bráška modelu Range Rover Evoque s pojmenováním…

Suzuki iK-2 naznačuje blízkou budoucnost (+video) Suzuki iK-2 naznačuje blízkou budoucnost (+video)

Suzuki prostřednictvím konceptu iK-2 poodhalilo, jakým…

 




 
Škoda Fabia Combi 1.2 TSI DSG vs. Škoda Yeti 1.2 TSI DSG

TEST: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI DSG vs. Škoda Yeti 1.2 TSI DSG

Dnes 08:00

Jsou stejně dlouhé, mají pod kapotou ukrytou zážehovou dvanáctistovku TSI a ani pořizovací cena není zásadně odlišná – tak proč nevybírat mezi vozy Škoda Fabia Combi a Škoda Yeti?




Blesk.cz

Češi ošetřili 1100 zraněných a varují: V Nepálu se blíží období monzunů

Češi ošetřili 1100 zraněných a varují: V Nepálu se…

Všude dobře, doma... Čeští záchranáři se vrátili zpátky do vlasti z Nepálu, postiženého ničivým zemětřesením.…

Nejnáročnější natáčení Matěje Hádka: Opravdu hořel jako Jan Hus! A dusil se v plamenech

Nejnáročnější natáčení Matěje Hádka: Opravdu hořel…

Strach, obrovský žár, dusivý kouř! To zažil při natáčení filmu Jan Hus jeho představitel Matěj Hádek (39). Na…

 

iSport.cz

Načasování zatýkání bylo podezřelé, řekl Pelta po volbě Blattera

Načasování zatýkání bylo podezřelé, řekl Pelta po…

Fotbalová asociace ČR stejně jako UEFA ve volbách prezidenta FIFA podporovala poraženého Alího bin Husajna.…

Měli naštvat Ronalda, přestal věřit Realu. Odejde kvůli Benítezovi?

Měli naštvat Ronalda, přestal věřit Realu. Odejde…

Kalich trpělivosti a tvář oddaného profesionála možá definitivně zmizela. Cristiano Ronaldo podle španělského…

 

Reflex.cz

10 zajímavostí o Japonsku, o kterých jste neměli ani tušení

10 zajímavostí o Japonsku, o kterých jste neměli ani tušení

Věděli jste, že...Ve velké spoustě zemí platí všelijaké absurdní zákony, které je nutné si nastudovat, než je…

USA vyškrtly Kubu ze seznamu zemí podporujících terorismus

USA vyškrtly Kubu ze seznamu zemí podporujících terorismus

Spojené státy dnes formálně vyškrtly Kubu ze seznamu zemí podporujících terorismus. Podle agentury Reuters to…