Euro NCAP 2010: Suzuki Swift – Malý, ale bezpečný s pěti hvězdami

Euro NCAP 2010: Suzuki Swift – Malý, ale bezpečný s pěti hvězdami

 
 

Swift přichází již v šesté generaci. Z testů Euro NCAP si odváží právem zasloužených 5 hvězd, které by i v roce 2012 obhájil. Možnost k dalšímu zlepšení je především v ochraně chodců v oblasti přední hrany kapoty a v oblasti hrudníku při nárazu na kůl.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v srpnu 2010, absolvoval model Suzuki Swift 1,2 GL s karoserií pětidveřový hatchback o hmotnosti 990 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, kolenní airbag řidiče, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Fair G 0/1S, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Roemer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce.

Výrobce během dodatečných zkoušek demonstroval, že je zaručena stejná míra ochrany stehen a to nezávisle na tělesných parametrech cestujících a na jejich pozici při sezení.

Při bočním nárazu byla ochrana hrudníku hodnocena jako dostačující, ale při agresivnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku hodnocena už jen známkou mezní.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila známku dobrá.

 [555×192]

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,798%7,999%7,391%3,178%3494%

Ochrana dětí
Při čelním nárazu byly hlavy obou figurín v bezpečí a došlo ke ztrátě pouze zlomku bodu. Obě figuríny byly rovněž i při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Ačkoliv je možné airbag spolujezdce deaktivovat a na jeho sedadle nainstalovat za účelem přepravy dítěte dětský zádržný systém, informace o stavu airbagu spolujezdce není dostatečně výrazně zprostředkována řidiči. Místa úchytů ISOFIX a Top Tether jsou zřetelně označena.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční11,898%4100%2100%538%--
36 měsíční11,596%4100%2100%--
Ochrana dětí-4082%

Ochrana chodců
Téměř celý nárazník nabízí dobrou ochranu nohou chodce. Naopak celá oblast přední hrany kapoty nabízí nedostačující ochranu, za což nebyl udělen ani bod.

Příkladná je naopak ochrana hlavy dítěte, kde bylo uděleno téměř maximum bodů. Ochrana hlavy dospělého chodce je dobrá ve 2 ze 6 zkušebních sektorů, v dalších dvou je pak smíšená (dobrá až mezní) a v krajních sektorech nedostačující.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců18,477%00%467%2262%

Asistenční systémy
Výrobce nabízí elektronický stabilizační systém v rámci základní výbavy, stejně jako připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 5 hvězd
Suzuki Swift podrobené nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získalo v celkovém hodnocení 5 hvězd, které by bez problémů uhájilo i v roce 2012. Rezervy má zejména ochrana chodců v oblasti přední hrany kapoty a ochrana hrudníku při nárazu na kůl. Mimořádné úrovně dosahuje ochrana dětí.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3494%4082%2262%571%83%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Suzuki Swift (2010)

Spolupracujeme s TipCars.com
Celníci objevili v Sapě padělky za miliony korun Celníci objevili v Sapě padělky za miliony korun

Celníci tento týden objevili při dvou kontrolách v…

Česko dává do zdravotnictví méně peněz než vyspělé státy Česko dává do zdravotnictví méně peněz než vyspělé státy

Česko vydává na zdravotní péči menší podíl hrubého…

Praha koupí za 1,4 milionu korun pozemky pro stavbu cyklostezky Praha koupí za 1,4 milionu korun pozemky pro stavbu cyklostezky

Praha nakoupí pozemky nutné pro vybudování cyklostezky z…

Alza.cz bude prodávat elektromobily přes internet Alza.cz bude prodávat elektromobily přes internet

Internetový obchod s elektronikou Alza.cz začne v…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Suzuki Euro NCAP Malé vozy

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Suzuki Swift: 2 miliony kusů za 6 let, hlavním trhem zůstává Indie Suzuki Swift: 2 miliony kusů za 6 let, hlavním trhem zůstává Indie

Od uvedení minulé generace v roce 2005 se celosvětově…

Suzuki Swift: Nejlevnější Suzuki nyní stojí 184.900,- Kč Suzuki Swift: Nejlevnější Suzuki nyní stojí 184.900,- Kč

Suzuki změnilo akční ceník modelu Swift. Ubylo nabízených…

 



 
Ojetý Renault Scénic III: Velké zlepšení! V rámci možností…

Ojetý Renault Scénic III: Velké zlepšení! V rámci možností…

Dnes 12:56

Scénic je od roku 1997 příspěvkem značky Renault ve třídě kompaktních MPV. Zapomeňte na první generaci. Ta třetí je zcela současným autem, a pokud zvolíte správný motor, může i s léty fungovat vcelku bez problémů.




Blesk.cz

Spalničky má už 120 lidí. Hrozí Česku epidemie?

Spalničky má už 120 lidí. Hrozí Česku epidemie?

Celkem 120 lidí už se v Moravskoslezském kraji nakazilo spalničkami, které se v regionu začaly šířit na konci…

Repasovaný Samsung Galaxy Note 7 dostane přídomek FE

Repasovaný Samsung Galaxy Note 7 dostane přídomek FE

Samsung na vybrané trhy již brzy uvede repasovanou verzi Galaxy Note 7, která se bude lišit zejména baterií s…

 

iSport.cz

Schick je hit! Snad mu to nezamotá hlavu a brzy to vyřeší, řekl Jarolím

Schick je hit! Snad mu to nezamotá hlavu a brzy to…

Za jedinou sezonu vystřelil svou kariéru vstříc velmi zajímavé budoucnosti. Patrik Schick se z nadějného hráče…

Jarolím vybral tým na Nory. Pojedou mladíci včetně Schicka, dorazí i Dočkal

Jarolím vybral tým na Nory. Pojedou mladíci včetně…

V nominaci fotbalové reprezentace na přípravný duel v Belgii a kvalifikační zápas v Norsku není žádný nováček.…

 

Reflex.cz

Daňový poradce Rambousek: Finanční správa likviduje podnikatele a nerespektuje soud

Daňový poradce Rambousek: Finanční správa likviduje…

Jan Rambousek má případ, ve kterém se s finanční správou soudí už 15 let. Mluví o něm v rozhovoru v novém…

Samburové: Romantika africké divočiny i ženská obřízka

Samburové: Romantika africké divočiny i ženská obřízka

Řeka Ewaso Ngiro líně plyne severokeňskou krajinou. Břehy, které ještě nedávno skrývala nahnědlá voda plná…