Euro NCAP 2010: Suzuki Swift – Malý, ale bezpečný s pěti hvězdami

Euro NCAP 2010: Suzuki Swift – Malý, ale bezpečný s pěti hvězdami

 
 
27.8. 2010 SK

Swift přichází již v šesté generaci. Z testů Euro NCAP si odváží právem zasloužených 5 hvězd, které by i v roce 2012 obhájil. Možnost k dalšímu zlepšení je především v ochraně chodců v oblasti přední hrany kapoty a v oblasti hrudníku při nárazu na kůl.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v srpnu 2010, absolvoval model Suzuki Swift 1,2 GL s karoserií pětidveřový hatchback o hmotnosti 990 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, kolenní airbag řidiče, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Fair G 0/1S, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Roemer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce.

Výrobce během dodatečných zkoušek demonstroval, že je zaručena stejná míra ochrany stehen a to nezávisle na tělesných parametrech cestujících a na jejich pozici při sezení.

Při bočním nárazu byla ochrana hrudníku hodnocena jako dostačující, ale při agresivnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku hodnocena už jen známkou mezní.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila známku dobrá.

 [555×192]

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,798%7,999%7,391%3,178%3494%

Ochrana dětí
Při čelním nárazu byly hlavy obou figurín v bezpečí a došlo ke ztrátě pouze zlomku bodu. Obě figuríny byly rovněž i při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Ačkoliv je možné airbag spolujezdce deaktivovat a na jeho sedadle nainstalovat za účelem přepravy dítěte dětský zádržný systém, informace o stavu airbagu spolujezdce není dostatečně výrazně zprostředkována řidiči. Místa úchytů ISOFIX a Top Tether jsou zřetelně označena.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční11,898%4100%2100%538%--
36 měsíční11,596%4100%2100%--
Ochrana dětí-4082%

Ochrana chodců
Téměř celý nárazník nabízí dobrou ochranu nohou chodce. Naopak celá oblast přední hrany kapoty nabízí nedostačující ochranu, za což nebyl udělen ani bod.

Příkladná je naopak ochrana hlavy dítěte, kde bylo uděleno téměř maximum bodů. Ochrana hlavy dospělého chodce je dobrá ve 2 ze 6 zkušebních sektorů, v dalších dvou je pak smíšená (dobrá až mezní) a v krajních sektorech nedostačující.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců18,477%00%467%2262%

Asistenční systémy
Výrobce nabízí elektronický stabilizační systém v rámci základní výbavy, stejně jako připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 5 hvězd
Suzuki Swift podrobené nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získalo v celkovém hodnocení 5 hvězd, které by bez problémů uhájilo i v roce 2012. Rezervy má zejména ochrana chodců v oblasti přední hrany kapoty a ochrana hrudníku při nárazu na kůl. Mimořádné úrovně dosahuje ochrana dětí.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3494%4082%2262%571%83%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Suzuki Swift (2010)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Suzuki Euro NCAP Malé vozy

 














Suzuki Swift: 2 miliony kusů za 6 let, hlavním trhem zůstává Indie Suzuki Swift: 2 miliony kusů za 6 let, hlavním trhem zůstává Indie

Od uvedení minulé generace v roce 2005 se celosvětově…

Suzuki Swift: Nejlevnější Suzuki nyní stojí 184.900,- Kč Suzuki Swift: Nejlevnější Suzuki nyní stojí 184.900,- Kč

Suzuki změnilo akční ceník modelu Swift. Ubylo nabízených…

 

Související články
Suzuki: Japonské automobilové fantazie pro Tokio Suzuki: Japonské automobilové fantazie pro Tokio

Suzuki si letos přichystalo pro Tokyo Motor Show krásné…

Suzuki Vitara S a Baleno přijíždějí s přeplňovanými motory Boosterjet Suzuki Vitara S a Baleno přijíždějí s přeplňovanými motory Boosterjet

Vrcholná varianta malého SUV Suzuki Vitara se právě…

 



 
Souboj v přetlačované. Formule 1 vs. ragbyový tým!

Video: Souboj v přetlačované. Formule 1 vs. ragbyový tým!

Včera

Už vás někdy napadlo, jak by dopadl souboj v přetlačované mezi monopostem Formule 1 a týmem urostlých ragbistů? Pokud ano, v následujícím videu můžete přesně tento souboj spatřit. Koho tipujete na vítěze?




Blesk.cz

Z masturbace budete zvracet krev! Plakáty z 19. století varovaly před samohanou

Z masturbace budete zvracet krev! Plakáty z 19.…

Zvracení krve, kašlání krve, krvavé oči a horečka! Přesně to čekalo muže v pokušení, kteří na sebe chtěli sahat…

Tajemství cibulákových šatů Borhyové: Rok je nikdo nechtěl!

Tajemství cibulákových šatů Borhyové: Rok je nikdo nechtěl!

Nebýt cibulákových šatů, moderátorka Lucie Borhyová (37) by letos na Ples v Opeře nešla. Neměla totiž v čem.…

 

iSport.cz

Zábranský začal s Kometou prohrou: Jsem radši na střídačce, než ve VIP

Zábranský začal s Kometou prohrou: Jsem radši na…

Hodně těžká premiéra v roli hlavního trenéra Komety Brno skončila v Olomouci pro Libora Zábranského porážkou.…

Šest a dost! Voráčkova bodová série skončila, Flyers padli s Capitals

Šest a dost! Voráčkova bodová série skončila, Flyers…

Bodová série hokejového útočníka Philadelphie Jakuba Voráčka v NHL po šesti zápasech skončila ve Washingtonu.…

 

Reflex.cz

Základní nepodmíněný příjem

Základní nepodmíněný příjem

Vážený pane profesore, v letošním prvním čísle Reflexu je příspěvek M. Cvrčka pod názvem „Peníze za nic a pro…

Trendy brunche a snídaně venku. Kafe a cigáro už je out

Trendy brunche a snídaně venku. Kafe a cigáro už je out

O snídaních už jsme na tomhle místě psali. Jenže už je to rok a půl a od té doby se toho hodně změnilo. I to je…