reklama


1.4. 2016 Jan Mička Jan Mička

Svolávací akce Passatů se odkládá, po servisním zásahu prý mají vyšší spotřebu

Svolávací akce Passatů se odkládá, po servisním zásahu prý mají vyšší spotřebu

Svolávací akce v Německu začal již na konci ledna a v první vlně se zaměřila na model Amarok. S druhou vlnou je ale problém.

O emisní kauze Dieselgate toho bylo napsáno už mnoho a na podzim loňského roku dokonce koncern Volkswagen zveřejnil řešení pro motory 1.6 TDI a 2.0 TDI, přičemž navzdory obvyklým předpokladům podléhá zásahem do hardwaru pouze šestnáctistovka. U motoru 2.0 TDI si prý měli výrobci vystačit pouze se změnou softwaru řídicí jednotky, jak ale píše server Automotive News Europe, nakonec to nebude jenom tak.

Svolávací akce pro vozy s podvodnými softwary je v Německu povinná (u nás to zatím vypadá pouze na dobrovolnou servisní akci) a začala již 28. ledna. V první fázi se zaměřila na pick-up Amarok s motorem 2.0 TDI, a jak se zatím zdá, je všechno v pořádku, druhá vlna týkající se asi 160.000 exemplářů modelu Passat však byla zastavena. Důvod? Vozy prý po servisním zásahu více „žerou“. V podstatě nejde o nic, co bychom neočekávali, protože veškerá úskalí související s úpravou motoru koncem listopadu odborně rozebral kolega Martin Vaculík, mluvčí Volkswagenu ale přesto chodí kolem horké kaše.

Podle Automotive News Europe mluvčí Volkswagenu přímo nepotvrdil, že za zpožděním svolávací akce Passatu stojí vyšší spotřeba. Uvedl, že se u motorů musí zajistit stejná hladina hlučnosti a produkce emisí CO2, jako před zásahem. A tyto oblasti prý Německý úřad pro motorová vozidla (KBA) stále prověřuje, přestože mělo být hotovo do Velikonoc. Informaci o vyšší spotřebě označil za spekulaci, nicméně pokud budou vozy po zásahu produkovat více CO2, je jasné, že s tím spotřeba paliva úzce souvisí. Právě z množství zachycených plynů totiž po přepočtení vzniknou hodnoty spotřeby, které výrobci uvádějí v oficiálních údajích.

Mluvčí Volkswagenu dále uvedl, že se další fáze zaměří na úpravu Passatů a přibude také celkem 90.000 vozů Audi A4, A5 a Škoda Superb s motory 2.0 TD. Celkem koncern v Německu hodlá opravit asi 2,5 milionu vozů s motory 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. Instalace speciálního usměrňovače proudění vzduchu do šestnáctistovek zabere méně něž hodinu, softwarové úpravy jednotek 1.2 TDI a 2.0 TDI vyžadují zhruba třicet minut času.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
Zdroj: Automotive News Europe
 

Přidat názorDiskuse: Svolávací akce Passatů se odkládá, po…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 







 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Dnes 18:50

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá televizi. Proč?

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá…

Michaela Kuklová (48) je momentálně pracovně velmi vytížená, a tak jí ani na chlapy nezbývá čas. Sympatické…

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po pamlskovém křiku celá vyhláška?

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po…

Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) ve Sněmovně hájila pamlskovou vyhlášku, která školním bufetům…

 

iSport.cz

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený, říká Petržela

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený,…

Připravil svým hráčům mimořádně hořké kapky. Ostatně, dělá to tak každou zimu. Trenér Vlastimil Petržela je na…

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče, řekla Hlaváčková

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče,…

Zatímco lidé v Evropě mrznou, tenisty v lednu tradičně trápí v Austrálii opačný problém. Česká hráčka Andrea…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama