Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Svolávací akce Passatů se odkládá, po servisním zásahu prý mají vyšší spotřebu

Jan Mička
Diskuze (62)
Svolávací akce v Německu začal již na konci ledna a v první vlně se zaměřila na model Amarok. S druhou vlnou je ale problém.

O emisní kauze Dieselgate toho bylo napsáno už mnoho a na podzim loňského roku dokonce koncern Volkswagen zveřejnil řešení pro motory 1.6 TDI a 2.0 TDI, přičemž navzdory obvyklým předpokladům podléhá zásahem do hardwaru pouze šestnáctistovka. U motoru 2.0 TDI si prý měli výrobci vystačit pouze se změnou softwaru řídicí jednotky, jak ale píše server Automotive News Europe, nakonec to nebude jenom tak.

Svolávací akce pro vozy s podvodnými softwary je v Německu povinná (u nás to zatím vypadá pouze na dobrovolnou servisní akci) a začala již 28. ledna. V první fázi se zaměřila na pick-up Amarok s motorem 2.0 TDI, a jak se zatím zdá, je všechno v pořádku, druhá vlna týkající se asi 160.000 exemplářů modelu Passat však byla zastavena. Důvod? Vozy prý po servisním zásahu více „žerou“. V podstatě nejde o nic, co bychom neočekávali, protože veškerá úskalí související s úpravou motoru koncem listopadu odborně rozebral kolega Martin Vaculík, mluvčí Volkswagenu ale přesto chodí kolem horké kaše.

Podle Automotive News Europe mluvčí Volkswagenu přímo nepotvrdil, že za zpožděním svolávací akce Passatu stojí vyšší spotřeba. Uvedl, že se u motorů musí zajistit stejná hladina hlučnosti a produkce emisí CO2, jako před zásahem. A tyto oblasti prý Německý úřad pro motorová vozidla (KBA) stále prověřuje, přestože mělo být hotovo do Velikonoc. Informaci o vyšší spotřebě označil za spekulaci, nicméně pokud budou vozy po zásahu produkovat více CO2, je jasné, že s tím spotřeba paliva úzce souvisí. Právě z množství zachycených plynů totiž po přepočtení vzniknou hodnoty spotřeby, které výrobci uvádějí v oficiálních údajích.

Mluvčí Volkswagenu dále uvedl, že se další fáze zaměří na úpravu Passatů a přibude také celkem 90.000 vozů Audi A4, A5 a Škoda Superb s motory 2.0 TD. Celkem koncern v Německu hodlá opravit asi 2,5 milionu vozů s motory 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. Instalace speciálního usměrňovače proudění vzduchu do šestnáctistovek zabere méně něž hodinu, softwarové úpravy jednotek 1.2 TDI a 2.0 TDI vyžadují zhruba třicet minut času.

Jan Mička
Diskuze (62)
4. 4. 2016 09:05
Re: podle mě
[odkaz]

CNG je to nejčistší na co můžeš v dnešní době jezdit, když pominu vodík.
Avatar - Hittman
4. 4. 2016 08:25
Re: podle mě
Zajímavé že všude se uvádí opak, alespon u CNG, že produkuje stejně škodlivin jako nová auta s naftou.. ;-)
4. 4. 2016 07:48
Re: Dosledok...
Kde jsi ten "fakt" naměřil? >:D
3. 4. 2016 22:06
Re: podle mě
Bože to je otázka jak od malýho dítěte, protože produkuje ještě menší emise než moderní benzínový motory. Čili kdyby hypoteticky všechny auta v ČR jezdily na CNG tak máme po problémech se znečištěním vzduchu silniční dopravou.
3. 4. 2016 14:54
Výsměch do ksichtu
V EU, čili Německostánu si může VW dělat, co se mi zachce.