Takřka nejetý Volkswagen Brouk míří pod aukční kladívko

 

Přes 21 milionů vyrobených Brouků od Volkswagenu mělo většinou těžký život. Ale najdou se i výjimky...

Volkswagen Brouk měl být lidovým autem pro německé masy a nakonec se jím stal, dokonce globálně. I přes pád nacistického režimu, byť byl součástí jeho propagandy. Nebo právě proto? Popularitu si získal po druhé světové válce, kdy se konečně rozběhla jeho sériová výroba. Nejprodávanější a jeden z nejslavnějších vozů světa, který byl neustále cizelován (modifikací Volkswagen provedl přes 70 tisíc!) se vyráběl až do roku 2003. Sloužil většinou věrně až do roztrhání těla. To se ovšem nedá říci o exempláři, který vydraží Silverstone Auctions v dánském Aarhusu 28. května.

Jedná se o ročník 1974, už s plastovým interiérem a vypouklou přední kapotou, díky které byl zdvojnásoben objem zavazadelníku. V zádi bublá vzduchem chlazená plochá čtyřválcová třináctistovka s číslem D1165090, šasi má na štítku identifikaci 1342217262.

V italském Janově si tento exemplář koupil u dealera G. Terragniho 23. ledna 1974 starší pán jménem Armando Sgroi, který nikdy předtím žádné auto nevlastnil. Jezdil s ním po čtyři léta, pouze v neděli ze svého bydliště do kostela jako správný zbožný člověk. Jenže věk nikdo nezastaví, takže do něj usedal stále méně a méně. Na tachometru je k vidění číslo 89,9. Pouze tolik kilometrů najel. Pak jej uložil, 38 let odpočíval Brouk ve stodole.

Baculatá legenda v modré metalíze s černým koženým interiérem je v bezvadném stavu, jak jinak? Aukční síň tvrdí, že potřebovala jen lehkou údržbu a pořádně vyčistit. Zůstaly na něm dokonce původní pneumatiky a olej! Obojí bude ale jistě třeba vyměnit, pokud nový majitel auto hodlá používat. Mohlo by samozřejmě skončit v muzeu. Ale i dnes už historický kousek má přece jezdit, ne? Sada nářadí zůstala dokonce nerozbalená. Pochopitelně nechybí kompletní dokumentace a originální faktura, což představuje milý a důležitý bonus. Přiloženy jsou i fotky pořízené bezprostředně po jeho nalezení.

Klasický a doslova ikonický Brouk je tedy ve stavu nového auta, podobný dnes najdete jen zřídka, spíše prakticky vůbec. Cenu dražební společnost stanovila na 35-40 tisíc eur (946-1,08 milionu korun). Částka koresponduje s výjimečností vzácně zachovalého kusu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

 
Zdroj: Silverstone Auctions
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




VW Brouk měl dostat dva páry dveří. Pak ale přišel Golf VW Brouk měl dostat dva páry dveří. Pak ale přišel Golf

Volkswagen Typ 1, známý jako Brouk, mohl do sedmdesátých…

Na pořízení Brouka od VW s 28 tisíci kilometry 600 tisíc korun nestačí Na pořízení Brouka od VW s 28 tisíci kilometry 600 tisíc korun nestačí

Oblá legenda Volkswagenu se vyráběla až do roku 2003 a…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…