Takřka nejetý Volkswagen Brouk míří pod aukční kladívko

 

Přes 21 milionů vyrobených Brouků od Volkswagenu mělo většinou těžký život. Ale najdou se i výjimky...

Volkswagen Brouk měl být lidovým autem pro německé masy a nakonec se jím stal, dokonce globálně. I přes pád nacistického režimu, byť byl součástí jeho propagandy. Nebo právě proto? Popularitu si získal po druhé světové válce, kdy se konečně rozběhla jeho sériová výroba. Nejprodávanější a jeden z nejslavnějších vozů světa, který byl neustále cizelován (modifikací Volkswagen provedl přes 70 tisíc!) se vyráběl až do roku 2003. Sloužil většinou věrně až do roztrhání těla. To se ovšem nedá říci o exempláři, který vydraží Silverstone Auctions v dánském Aarhusu 28. května.

Jedná se o ročník 1974, už s plastovým interiérem a vypouklou přední kapotou, díky které byl zdvojnásoben objem zavazadelníku. V zádi bublá vzduchem chlazená plochá čtyřválcová třináctistovka s číslem D1165090, šasi má na štítku identifikaci 1342217262.

V italském Janově si tento exemplář koupil u dealera G. Terragniho 23. ledna 1974 starší pán jménem Armando Sgroi, který nikdy předtím žádné auto nevlastnil. Jezdil s ním po čtyři léta, pouze v neděli ze svého bydliště do kostela jako správný zbožný člověk. Jenže věk nikdo nezastaví, takže do něj usedal stále méně a méně. Na tachometru je k vidění číslo 89,9. Pouze tolik kilometrů najel. Pak jej uložil, 38 let odpočíval Brouk ve stodole.

Baculatá legenda v modré metalíze s černým koženým interiérem je v bezvadném stavu, jak jinak? Aukční síň tvrdí, že potřebovala jen lehkou údržbu a pořádně vyčistit. Zůstaly na něm dokonce původní pneumatiky a olej! Obojí bude ale jistě třeba vyměnit, pokud nový majitel auto hodlá používat. Mohlo by samozřejmě skončit v muzeu. Ale i dnes už historický kousek má přece jezdit, ne? Sada nářadí zůstala dokonce nerozbalená. Pochopitelně nechybí kompletní dokumentace a originální faktura, což představuje milý a důležitý bonus. Přiloženy jsou i fotky pořízené bezprostředně po jeho nalezení.

Klasický a doslova ikonický Brouk je tedy ve stavu nového auta, podobný dnes najdete jen zřídka, spíše prakticky vůbec. Cenu dražební společnost stanovila na 35-40 tisíc eur (946-1,08 milionu korun). Částka koresponduje s výjimečností vzácně zachovalého kusu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

 
Zdroj: Silverstone Auctions

Štítky Volkswagen

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 






 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o 168 milionů dolarů?

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o…

Svatební den. Bílé šaty. Smoking. Hosté, kteří s námi sdílí radost, a víra, že takhle zalité sluncem s bílými…

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit genitálie, kazily umělecký dojem

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit…

Adam není člověk, kterého chcete potkat po setmění v opuštěném parku. 90 % jeho těla totiž pokrývá tetování -…

 

iSport.cz

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se prohrává, jsem imigrant

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se…

Německý záložník Mesut Özil ukončil reprezentační kariéru. Devětadvacetiletý fotbalista to oznámil krátce poté,…

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly Sparta i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly…

Nová sezona Fortuna ligy je tady - a začala výhrami favoritů. Slavia v neděli vyplenila Olomouc a po výhře 3:0…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…