Tatra 600 Tatraplan: V Kalifornii z ní udělali rat rod. Cena tomu odpovídá
Móda rat rodů se ze Spojených států amerických od sedmdesátých let, do nichž jsou většinou datovány jejich počátky, úspěšně šíří po celém světě. Základem těchto strojů tak již dávno nejsou jen Fordy a Chevrolety z dvacátých až padesátých let dvacátého století.
Stavitelé strojů, působících dojmem, že jsou na své poslední cestě směrem na vrakoviště, mají opravdu pořádnou fantazii a dokazují, že rat rod může mít nejrůznější podoby. Tato Tatra 600 je ostatně ideální ukázkou a zároveň důkazem, že proměnu v rat rod lze provést s citem a bez nenávratných změn.
Základem této stavby se stal nekompletní vrak vozu s rokem výroby 1950, který byl v roce 2009 nabízen k prodeji v kalifornském Fullertonu za 7500 amerických dolarů. Spolu s ním byla nabízena i zadní polovina karoserie modelu T 600 a různé náhradní díly.
Na první pohled působil nabízený vůz i díky k automobilovým plechům relativně milosrdnému kalifornskému podnebí jako ideální základ pro renovaci, ale k té došlo jen do jisté míry.
Výsledkem několika let práce se nakonec nestal naleštěný vůz, který sbírá ocenění na přehlídkách automobilové elegance, ale poněkud nevábně vyhlížející rat rod. Ovšem i za tímto vzhledem je spousta času stráveného hledání potřebných komponentů, jejich opravami a montáží, protože s výjimkou 16palcových kol a snížení světlé výšky úpravou odpružení, jsou na voze jen původní díly nebo jejich repliky.
V zádi tohoto vozu je tedy původní vzduchem chlazený plochý čtyřválec z Kopřivnice o objemu necelých dvou litrů a ani v interiéru není nic, co tam nepatří z výroby. Tatra prostě i přes pořádnou porci péče působí velmi zanedbaně, což je vlastně podstatou rat rodu.
Foto: Bring a Trailer