Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra chce opět stavět osobní auta. Prý už do konce desetiletí...

David Bureš
Diskuze (67)
Kopřivnická automobilka po letech opět slaví úspěchy, a tak zvažuje návrat mezi osobní auta. Čekejte kombinaci moderní techniky s retro vzhledem.

Značka Tatra dnes nabízí výhradně nákladní vozy, až do roku 1999 však vyráběla i osobní vozy, nejprve běžné, později výhradně luxusní. Po ukončení jejich produkce se několikrát spekulovalo o tom, že by se osobní Tatry mohly vrátit. Naposledy se o takovém plánu spekuluje nyní.

S informacemi o obnovení výroby osobních vozidel přišel týdeník Ekonom s tím, že Tatra neplánuje vyvíjet nové automobily. Místo toho se chce zaměřit na repliky svých nejslavnějších modelů. Vůbec prvním přitom má být Tatra 600, slavný Tatraplan.

Přestože novodobé Tatry mají být replikami nejslavnějších modelů kopřivnické automobilky, nemá se jednat o věrné kopie. Tatra totiž chce stavět taková auta, která splní současné bezpečnostní parametry a budou moci být použitelná každý den. Proto má novodobý Tatraplan dostat moderní techniku, moderní motor splňující potřebné emisní normy a patrně i dnešní asistenční systémy. Karoserie i interiér však budou v duchu originálu. Není však jasné, kdo Tatře pomůže s vývojem. Samostatná práce by se jí totiž v dnešním světě rozhodně nevyplatila.

To všechno znamená, že výroba bude výhradně kusová na speciální zakázku. I proto novodobé Tatry rozhodně nebudou levné, ale spíše luxusní zboží, jak jsme ostatně dlouhé desítky let byli zvyklí.

Obnovení výroby osobních vozidel značky Tatra je aktuálně ve fázi plánů. K jejich schválení, nebo odmítnutí by však mělo dojít už během prvního pololetí roku 2017. Vývoj a homologace má pak zabrat tři až pět let, nejdříve se tak novodobé osobní Tatry dočkáme v roce 2020.

Tatra začala první automobily vyrábět už na konci devatenáctého století, prvním modelem byl Präsident, který se v roce 1897 stal dokonce vůbec prvním osobním autem ve střední Evropě. Za první republiky se nabídka Tatry postupně rozšiřovala na osobní a nákladní vozy, po válce se její portfolio však postupně omezilo na nákladní vozy a luxusní model určený pouze pro vládní účely. Vůbec posledním byla Tatra 700, jejíž výroba skončila v roce 1999. Nedostatek financí a malý zájem zákazníků znamenal, že se automobilce výroba luxusních aut nevyplácela, a proto se rozhodla s nimi skončit.

David Bureš
Diskuze (67)
Avatar - petr164
6. 12. 2016 22:16
Tak tomu fandím
Rozhodně s tím souhlasím. Dnešní stav naší srojíreské techniky je přinejmenším dobrý a neexistuje zásadní deficit v žádném ohledu (nedostatek svářečů snad řeší svářecí automaty). Domácí design a styling se také má k světu, takže nyní jen vydolovat trochu konstruktérské neotřelosti a s chutí do toho. Docela rád bych nakreslil koncepční studii... Tatra si zaslouží k náklaďákům třeba něco jako offroad dakarského charakteru, vždyť tady nic pro naše farmáře a horaly vlastně nemáme, vše se dováží.
Avatar - JGucci
6. 12. 2016 11:44
Re: No nevím nevím....
Na serveru ihned cz se pise : Podle neoficiálního zdroje z automobilky by tentokrát mělo jít o "pseudorepliky" staršího modelu. Byla by to dílenským způsobem vyrobená auta s moderním motorem a podvozkem od renomované automobilky. Po technické stránce mají být všestranně současná, ale s karoserií stylisticky odpovídající historickému modelu, patrně vozu T-600 Tatraplan.

Pokud by se domluvili napr. s Porsche (treba i o vyuziti prodejni a servisní síte), tak by se mohlo jednat o zajímavy pocin :yes:

[odkaz]

V roce 1996 pri predstavení Tatry 700 automobilka hovorila o tom, ze do 3 let nabidne vuz, ktery se v Evrope neprodava, ale Tatra ho "preznackuje" a bude ho zde nabizet. Hovorilo se o vozech Lincoln. Nic z toho se nestalo.

Za 10 let v roce 2006 se obevily podobne spekulace jako dnes, melo se jednat o retro design az 3 modelu znacky Tatra...pak prisla krize a opet z toho nic nebylo.

Ted po dalsich 10ti letech opet vznika nadeje, ze tradicni Tatra opet nabidne luxusni vuz a drzím ji palce, at to do tretice dobre dopadne, byt jen v malych seriich :yes: :yes: :yes:
Avatar - T613
6. 12. 2016 09:50
...
Původní projekt retro Tatraplán měl vzniknout s komponenty od Subaru. JInak to mělo být tuším homologováno jako skládačka, kde jsou (byly) mírnější předpisy.
V současnosti by asi bylo nejlepší to stavět na podvozku elektromobilu.. spojení s Teslou zní velmi dobře. Viz.HAL9000
No a svým způsobem má pravdu i free78. Tatra nedávno představila nový obrněnec T-KAT, který je na podvozku Fordu F550, ale nechala se slyšet, že vyvíjí vlastní podvozek..
[odkaz]
Avatar - lexi
5. 12. 2016 22:35
Logické...........
Po létech ústupu je konečně český průmysl na vzestupu....tak proč ne . Když to bude dobře promyšlené. Rozhodně jsou tady možnosti pro extrovku ....
Re: tak rozhodne by bylo fajn
Škoda, že len na autá... :-!