Marko: Nová Tatra (pre Európu)

Marko: Nová Tatra (pre Európu)

 

Po takmer troch desaťročiach a viacerých technických a dizajnových modernizáciách sa služobná kariéra vývojového radu T815 blíži ku koncu. Minimálne na trhoch Európskej únie.

V priebehu nasledujúceho mesiaca by Tatra mala predstaviť nástupcu stávajúceho radu T815/TERRNo1.

Nový ťažký terénny nákladný automobil by mal zabezpečiť kopřivnickej značke nielen ďašiu konkurencieschopnosť , ale aj perspektívne udržanie výroby nákladných vozidiel na severe Moravy. Modernejší produkt naviac zlepší šance firmy pri plánovanom obsadzovaní nových trhov.

Pri špecifickom zameraní výrobcu, a jeho dlhodobých ekonomických ukazovateľoch, však musela byť pre prípravu nového vozidla zvolená alternatívna stratégia. Prvýkrát v histórií Tatry tak nebude jej základný model stopercentným domácim vývojom.

Podobne ako u stredného nákladného vozidla T810, budú aj v tomto prípade vybrané konštrukčné celky pochádzať od externého dodávateľa. Tatra Kopřivnice sa na ich dodávkach dohodla s holandskou spoločnosťou DAF Trucks N.V., ktorá poskytne jednak kabíny radu CF, jednak 12,6-litrový vodou chladený motor. Oba komponenty budú zabudované na originálnom nosnom ráme s výkyvnými polnápravami.

Spolupráca oboch spoločností by mala byť postavená na čisto komerčnom základe, a tak sa neočakáva nijaká forma ich majetkového prepojenia. Tatra Kopřivnice tým nasleduje výrobný model, ktorý je bežne uplatňovaný u iných nezávislých európskych malovýrobcov, ponúkajúcich špeciálne úžitkové vozidlá.

Sériové typové označenie nového modelového radu, ako aj technické špecifikácie budú oznámené pri oficiálnom predstavení vozidla.

Konec vzduchem chlazených motorů

V rovnakom čase by mala byť známa aj ďalšia výrobná stratégia radu T815 / TERRNo1, ako aj osud vzduchom chladených motorov.

Neoficiálne informácie zatiaľ hovoria o nespresnenej forme (a lokalite) pokračovania výroby doterajšieho typu, určeného pre mimoeurópske trhy, na ktorých má táto konštrukcia predajné opodstatnenie.

Čo sa týka výroby vzduchom chladených motorov, tá má pokračovať do konca roku 2013, kedy skončí platnosť aktuálnej emisnej normy Euro 5. Od nasledujúceho roka už Tatra z legislatínych a konštrukčných dôvodov pravdepodobne nebude v EÚ štandardne ponúkať vzduchom chladený motor špecifikácie Euro 6. Neznamená to ale, že tieto agregáty nebudú ďalej ponúkané v lokalitách kde to legislatíva dovoľuje a ich nasadenie vyžadujú špecifické prevádzkové podmienky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Marko: Nová Tatra (pre Európu)







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 





 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl zbraně hromadného ničení

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl…

Australští policisté zatkli muže ze Sydney, kterého viní z domlouvání obchodů pro Severní Koreu, včetně prodeje…

 

iSport.cz

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že můžeme hrát s kýmkoliv

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že…

Dobrá práce! Kapitán Martin Erat dovedl reprezentaci ke třem výhrám a potvrdil, že právě on je tím správným…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…