Marko: Nová Tatra (pre Európu)

Marko: Nová Tatra (pre Európu)

 

Po takmer troch desaťročiach a viacerých technických a dizajnových modernizáciách sa služobná kariéra vývojového radu T815 blíži ku koncu. Minimálne na trhoch Európskej únie.

V priebehu nasledujúceho mesiaca by Tatra mala predstaviť nástupcu stávajúceho radu T815/TERRNo1.

Nový ťažký terénny nákladný automobil by mal zabezpečiť kopřivnickej značke nielen ďašiu konkurencieschopnosť , ale aj perspektívne udržanie výroby nákladných vozidiel na severe Moravy. Modernejší produkt naviac zlepší šance firmy pri plánovanom obsadzovaní nových trhov.

Pri špecifickom zameraní výrobcu, a jeho dlhodobých ekonomických ukazovateľoch, však musela byť pre prípravu nového vozidla zvolená alternatívna stratégia. Prvýkrát v histórií Tatry tak nebude jej základný model stopercentným domácim vývojom.

Podobne ako u stredného nákladného vozidla T810, budú aj v tomto prípade vybrané konštrukčné celky pochádzať od externého dodávateľa. Tatra Kopřivnice sa na ich dodávkach dohodla s holandskou spoločnosťou DAF Trucks N.V., ktorá poskytne jednak kabíny radu CF, jednak 12,6-litrový vodou chladený motor. Oba komponenty budú zabudované na originálnom nosnom ráme s výkyvnými polnápravami.

Spolupráca oboch spoločností by mala byť postavená na čisto komerčnom základe, a tak sa neočakáva nijaká forma ich majetkového prepojenia. Tatra Kopřivnice tým nasleduje výrobný model, ktorý je bežne uplatňovaný u iných nezávislých európskych malovýrobcov, ponúkajúcich špeciálne úžitkové vozidlá.

Sériové typové označenie nového modelového radu, ako aj technické špecifikácie budú oznámené pri oficiálnom predstavení vozidla.

Konec vzduchem chlazených motorů

V rovnakom čase by mala byť známa aj ďalšia výrobná stratégia radu T815 / TERRNo1, ako aj osud vzduchom chladených motorov.

Neoficiálne informácie zatiaľ hovoria o nespresnenej forme (a lokalite) pokračovania výroby doterajšieho typu, určeného pre mimoeurópske trhy, na ktorých má táto konštrukcia predajné opodstatnenie.

Čo sa týka výroby vzduchom chladených motorov, tá má pokračovať do konca roku 2013, kedy skončí platnosť aktuálnej emisnej normy Euro 5. Od nasledujúceho roka už Tatra z legislatínych a konštrukčných dôvodov pravdepodobne nebude v EÚ štandardne ponúkať vzduchom chladený motor špecifikácie Euro 6. Neznamená to ale, že tieto agregáty nebudú ďalej ponúkané v lokalitách kde to legislatíva dovoľuje a ich nasadenie vyžadujú špecifické prevádzkové podmienky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Marko: Nová Tatra (pre Európu)







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Včera

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím nepočítal,“ přiznal útočník

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím…

Zbrojovka přichází o svého nejlepšího střelce. Útočníka Michala Škodu dnes čekají zdravotní testy v Norsku a…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…