Tesla Model S: Ojetá stojí víc než nová
Zůstatková hodnota auta nejspíš není nejdůležitějším parametrem při výběru nového auta, ale určitě jedním z těch, na které se také při výběru hledí. Vozy ztrácí na ceně nejvíce v prvních třech letech pak už jejich cena klesá jen pozvolna, je ale téměř vyloučené, pokud se nejedná o vyhledávaného oldtimera, aby ojeté auto stálo více, než nové.
Tento paradox ale nyní nastal u amerického elektromobilu Tesla Model S. Zatímco v závislosti na zvolené verzi sedanu chce jeho výrobce 71.070 dolarů až 94.900 dolarů, průměrná cena ojetého Modelu S v USA činí zdánlivě nepochopitelných 107.000 dolarů! Důvod je ovšem zcela prozaický téměř každý zákazník vozu Tesla Model S preferuje maximální možné výbavové specifikace, popřípadě požaduje speciální individualizaci, což katapultuje pořizovací cenu do závratných výšek, na hony vzdálených standardním ceníkovým.
Díky tomu se první dostupné ojetiny, byť u nich také dochází ke značné ztrátě hodnoty, nabízí za vyšší ceny, než podle kterých jsme si zvykli auta posuzovat, tedy základní. A věřte nebo ne - jdou na dračku. Poptávka po Modelu S výrazně převyšuje nabídku a čekací lhůty jsou momentálně více než tříměsíční. Spousta zájemců tedy upřednostní sice lehce ojetou a dražší, ale výbavou našlapnou ojetinu.