Test Auto.cz

Abarth 595 Pista – Emoce na úkor zbytku

11.8. 2017
Verdikt
 

Fiat 500, stylové auto pro ženy, které má být hlavně hezké. Když se však spojí se značkou Abarth, vznikne docela jiná „pětistovka“. Výkonem, zvukem, dynamikou a bohužel i cenou.

S novodobým Fiatem 500 se italská značka přesně trefila do vkusu široké veřejnosti. Od roku 2007 se v polských Tychách vyrábí tato zdařilá reinkarnace slavného vozu původně z 50. let. Technika auta vychází z první novodobé pandy, přičemž dekáda účinkování je už na voze vidět. Dílčí modernizace, jimiž model za ta léta prošel, jej sice vždy oživí, ovšem technický základ, pamatující počátek první dekády 21. století, vůz zkrátka nezapře.

Pouhý rok po premiéře základního modelu dorazila ostrá verze 500 Abarth. Pod kapotou se místo atmosférických motorů Fire objevila jeho přeplňovaná verze T-Jet o objemu 1,4 litru. Původní verze začínala na výkonu 99 kW, ta současná pojmenovaná jednoduše Abarth 595 startuje se stejným motorem pouze s dílčími úpravami (z důvodu plnění přísnějších emisních norem) na výkonu 107 kW. My jsme však získali k testu o stupeň výkonnější variantu se 118 kW. V nabídce je ještě varianta se 121 kW, jejíž vrchol točivého momentu 230 N.m při 3000 otáčkách za minutu je však shodný s testovanou 118kilowattovou verzí.

Vrchol představuje verze Competizione, která je jako jediná poháněna nejostřejší variantou motoru o výkonu 132 kW a maximem točivého momentu 250 N.m při 3000/min. Competizione také jako jediná má i mechanické úpravy na podvozku a převodovém ústrojí. Z těch nejdůležitějších zmíníme velké brzdy Brembo a také mechanický samosvorný diferenciál. Ten je ovšem i tady za příplatek 75.800 korun v rámci paketu Performance I, respektive Performance II. U jiných, méně výkonných verzí, si za tento technický prvek připlatit nelze. A to platí také o výše zmíněných velkých brzdách.

TEST 2012: Abarth 500 Esseesse – Profesionální komediant

Rozdíly jsou také v ceně. A velké. Základní Abarth 595 vyjde na nikterak laciných 480.000 korun. Vrcholné Competizione pak stojí v základu 680.000 korun. Verze se shrnovací plátěnou střechou stojí v obou případech o dalších 60.000 korun více.

Místo něžnosti svaly

Pokud máte pocit, že výchozí Fiat 500 působí hodně zženštile, tak vám to rozhodně vyvracet nebudeme. Však také ženy jsou jistě ve většině případů kupujícími tohoto malého autíčka. Verze Abarth je ovšem jiná. Pro ten si chodí k prodejcům spíše muži. Otázkou je, jací. Dobře situovaní pánové po padesátce si toto auto asi moc často nezvolí. Abarth je hlučný, malý, nepraktický a takový, trochu až„vulgární“. Prostě až příliš okatě dává okolí najevo svůj potenciál.

V Abarthu 595 bychom tak spíše čekali mladé kluky, nebo minimálně mladé duchem. Těm se jistě bude líbit výrazný vnější vzhled, stejně jako barevné kombinace. Když už nic, minimálně je auto zajímavé. Pokud chcete více, můžete využít četných doplňků, které Abarth nabízí. Například rozličné barevné kombinace karoserie doplněné o polepy. Nejsou ovšem zrovna levné a hlavně možnost si je zvolit a tedy si za ně připlatit, je často podmíněna koupí některé vyšší verze.

My jsme se museli spokojit s druhou základní, označenou Pista. Jen krásný bílý lak Gara vyšel na 9.500 korun. S ním dobře ladily červené kryty vnějších zpětných zrcátek a také ve stejné barvě vyvedený lem nárazníků. To je v této variantě standard. Novinkou, která se objevila u Fiatů 500 na jaře letošního roku, jsou světlomety pro denní svícení typu LED. Zakomponovány jsou do spodní části svítilen, které jsou jinak vyhrazeny pro dálková světla. Za příplatek 30.000 korun lze mít xenony.

Náznak sportu uvnitř

Podobně jako zevnějšek se snaží být sportovní také kabina. Součástí sériové výbavy je paket 595. Zahrnuje sportovní pedály, prahové lišty, opěrku levé nohy z nerezové oceli a koberečky s logem Abarth. Do jednoduchého přístrojového štítu se konstruktérům podařilo vtipně zakomponovat digitální rychloměr, otáčkoměr, palivoměr i teploměr chladicí kapaliny. Vlevo vedle něj je ještě „budík“, ukazující okamžitý plnicí tlak turbodmychadla.

Za výrazně anatomická sedadla se připlácí u základní verze, stejně jalo u testované Pisty, 38.000 korun. My jsme se museli spokojit se standardními sedadly, která jsou stejná jako v každé jiné pětistovce. Z jejich rozměrů je vidět, že je primárně navrhovali pro ženy. Statnějším mužům tak budou připadat poněkud malá. To platí jak pro sedáky, tak i opěradla.

obrázek [600 x 390]

Navíc pozice za volantem je nejen z dnešního pohledu hodně kompromisní a ke sportu má docela daleko. Sedí se vysoko, navíc v nejnižší poloze je sedák zbytečně moc skloněný dozadu. Úpravou jeho výšky se to sice zlepší, ale zase už sedíte spíše na autě než v něm. Také volant, přesněji jeho sloupek řízení, je přesným opakem toho, co si autor představuje pod pojmem sportovní. Je prostě příliš naplocho, tedy jako v dodávce či autobusu. To se týká zejména nejvyšší polohy. Pokud si jej dáte níže, je to trochu lepší. A na podélné nastavování zapomeňte úplně. Také jinak pěkné pedály jsou více u středu auta, než by bylo milé.

Je to právě kabina, kde je stáří a také kategorie auta vidět nejvíce. Abarth 595 je tak přesným opakem konkurenčního Mini. I u jeho první generace z roku 2001 se sedělo nesrovnatelně lépe. Nízko s volantem kolmo a hlavně stavitelným ve dvou směrech. To samé lze říci o dalším rivalovi DS3. I v něm je pozice za volantem bez výhrad. Podobné je to s kvalitou plastů v kabině. I na nich je stáří bohužel znát a i tady platí, že Mini a DS3 jsou někde jinde.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Abarth 595 Pista

Cena v základní výbavě: 550 000 Kč Cena v testované výbavě: 663 500 Kč

Základní výbava:Nárazníky v barvě karoserie, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, přední mlhová světla, UConnect rádio VP2 s 5palocým dotykovým monitorem, USB a Aux, barvený TFT displej, 17palcová kola z lehkých slitin černá, vrtané brzdové kotouče, výfuk Record Monza, manuální klimatizace, volant potažený kůží, výškově stavitelný volant, atd.

Výbava testovaného vozu:Automatická klimatizace (+ 15.000,-), samočinně clonitelné vnitřní zrcátko (+ 6.000 korun), bílý lak Gara (+ 9.500,-), elektricky ovládané střešní okno (+ 25.000,-), zadní parkovací senzory (+ 11.000,-), xenonové světlomety (+ 30.000,-), audio systém Beats (+ 17.000,-)

Za nelegální čerpání dotací hrozí deseti osobám až 12 let vězení Za nelegální čerpání dotací hrozí deseti osobám až 12 let vězení

Zlínská pobočka brněnského krajského zastupitelství…

Indie se vzpamatovává z povodní, přírodní katastrofu nepřežilo přes čtyři sta lidí Indie se vzpamatovává z povodní, přírodní katastrofu nepřežilo přes čtyři sta lidí

Na více než 400 mrtvých vystoupila bilance povodní na…

Ozbrojenci Tálibánu narušili příměří s Afghánistánem, zajali stovku žen a dětí Ozbrojenci Tálibánu narušili příměří s Afghánistánem, zajali stovku žen a dětí

Více než 100 rukojmích včetně žen a dětí zajali…

 
Technické údaje
Motor Abarth 595 Pista
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1368
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 216
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.9 / 4.9 / 6
Emise CO2:139
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 185 / 610
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1010 / 415
Rozměr pneu:205/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3657
b) šířka (mm): 1627
c) výška (mm): 1485
d) rozvor (mm): 2300
e) rozchod vpředu (mm): 1407
f) rozchod vzadu (mm): 1397
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 750
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):850
k) šířka vpředu (mm): 1350
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 410
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Abarth 595 Pista – Emoce na úkor zbytku







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S

Francouzi nabízí v Paříži prohlídky města či „prostý“…

 



Abarth 695 Rivale je inspirován luxusními motorovými čluny a jachtami Abarth 695 Rivale je inspirován luxusními motorovými čluny a jachtami

Abarth představuje výsledek partnerství se značkou Riva,…

Ares 500 od Pogea Racing je pěkně divoká pětistovka s výkonem 404 koní Ares 500 od Pogea Racing je pěkně divoká pětistovka s výkonem 404 koní

Německá tuningová firma Pogea Racing má na svém kontě již…

 



 
Tady všude najdete motor Ferrari: Třeba u značek ASA, Fiat nebo Lancia!

Tady všude najdete motor Ferrari: Třeba u značek ASA, Fiat nebo Lancia!

Dnes 08:00

V historii lze narazit na několik více či méně známých případů, kdy mířily motory z Maranella ke zcela jiným značkám.




Blesk.cz

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

Zázračné přežití českého řidiče v Itálii: Poprvé se postavil na nohy a chystá se domů

Zázračné přežití českého řidiče v Itálii: Poprvé se…

Dobrá zpráva! Český kamioňák Martin K. (46), který přežil zřícení mostu v Janově, se už postavil na nohy. V…

 

iSport.cz

Ščasný kroutil hlavou: Závěr? Neuvěřitelné! To nemůžeme dopustit

Ščasný kroutil hlavou: Závěr? Neuvěřitelné! To…

Bídná koncovka i hrubé chyby v defenzivní činnosti. Dva faktory, které Spartu stály v neděli v 5. kole…

SESTŘIHY: Slavia poprvé padla, Spartu obrala Příbram. Plzeň opět o gól

SESTŘIHY: Slavia poprvé padla, Spartu obrala…

Fotbalisté Sparty i Slavie přišli v 5. kole FORTUNA:LIGY o stoprocentní bilanci, tu si drží už jen Plzeň.…

 

Reflex.cz

Muslimové se k nám budou tlačit, až ztratí výhody v Německu. Musí se podřídit, říká Čunek

Muslimové se k nám budou tlačit, až ztratí výhody v…

Zákaz zahalování na veřejnosti je důležitým signálem, že se nám muslimové musí přizpůsobit, budu pro přijetí…

Bojíte se teroristů? Proměňte svůj batoh v neprůstřelnou vestu

Bojíte se teroristů? Proměňte svůj batoh v…

S nápadem navrhnout batoh, který se během několika vteřin stane neprůstřelnou vestou, přišli dva bratři z USA,…