Audi A3 Sportback 1.8 TFSI - Ve stínu Golfu?

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI - Ve stínu Golfu?

 
 
6.4. 2009 Michal Fokt

Po příchodu nového Volkswagenu Golf se dostává jeho prestižnější sourozenec z Ingolstadtu do poněkud prekérní situace. Jak dokáže přesvědčit zákazníky, že mu mají dát přednost před wolfsburskou novinkou?

Šestkový Golf se nepochybně přiblížil Sportbacku na dostřel, zejména pokud se rozhodnete pro výkonnější motorizace s vyšším stupněm výbavy. Audi sice absolvovalo facelift, který přinesl nová světla s uhrančivými bílými denními diodami (pouze za příplatek společně s xenonovými světly), ale základní designový výraz se nemění. Dojem mírně prodlouženého hatchbacku budí pětidveřová A3 díky výšce jen 1,42 m. Ve skutečnosti se svou délkou 4,292 m řadí mezi běžné modely nižší střední třídy.

obrázek [555 x 296]
 

Starý známý

A3 nikdy nebylo uvnitř větší než Golf a ve své třídě patří spíše k těm menším autům, což se pochopitelně nemění. Snad v žádném směru místo posádce nechybí, ale ani nepřebývá – nejstístěnější je A3 v podélném směru na zadních sedadlech.

Cestující vpředu jsou obklopeni hradbou bytelných a perfektně vyrobených plastů, kompaktnost na druhou stranu podporuje pocit lepšího kontaktu s vozem. Světlé čalounění vylepšuje psychologicky prostornost interiéru, to ale pouze do prvního jarního čištění.

Opravdu velkou pochvalu zaslouží sportovní sedadla s výborným bočním vedením v celé délce opěradla.

O dvě deci méně

Motor o objemu 1,8 l, odvozený z dvoulitru TFSI, má být lidovější a provozně zajímavější alternativou ke klasickým atmosférickým dvoulitrům, které ale hravě předčí dynamikou. Úsporná jízda s rychlostním průměrem blízkým 100 km/h končí hodnotou 6,5 l/100 km, na dálničním limitu ale s něčím podobným raději nepočítejte. Při konstantní stotřicítce motor pracuje v lichotivých 2800 min-1 a žádá 8,2 l/100 km.

obrázek [555 x 357]
 

Mnohem zábavnější než lehké lechtání plynového pedálu je však využívat až překvapivě dobrou dynamiku 118kW motoru. Tu perfektně podporuje sedmistupňové DSG, které vybízí řidiče k vytáčení až k omezovači v 6500 min-1 a častému podřazování, což vede ke spotřebě i přes 15 l. S trochou velkorysosti lze počítat s dlouhodobější spotřebou přes 11 l/100 km. Motor má příjemný a dobře utlumený zvuk a převodovka si s ním výborně rozumí, řadí rychle a plynule a má jen minimum „zmatených“ reakcí.

Sportovní komfort

Malé Audi splňuje perfektně nároky, kladené na příslušníky prémiové třídy. Jak velí trend, pérování je sportovně tuhé, což znamená, že vůz kopíruje povrch vozovky a karoserie se v zatáčkách naklání jen minimálně. Na druhou stranu má sportback velmi dobré tlumiče, které zvládají velmi dobře tlumit rázy od nerovností vozovky. Díky tomu je jízda s hatchbackem příjemná a dobře kombinuje komfort s agilním chováním na silnici. Jenže je to stále ta A3, kterou dobře známe z dřívějška, a tak se musíte připravit na to, že je vůz nedotáčivý více, než bývá u nejlepších aut téhle třídy obvyklé. Nevytratila se ani další slabší stránka átrojky – málo strmé, necitlivé řízení s velkým účinkem posilovače.

Stále ve formě

Audi A3 Sportback se stále udržuje ve formě. Boduje znamenitým turbomotorem, rychlou převodovkou, pečlivě zpracovaným interiérem a sportovně-komfortním nastavením podvozku. Jízdní vlastnosti sice za současnou špičkou třídy již trochu zaostávají a dokonce i koncernový sourozenec Golf je na tom v tomto ohledu lépe, ale stále má hatchback z Ingolstadtu něco, co Volkswagen ne – čtyři kruhy na masce chladiče. Ty zajistí majitelům jistý kredit, jenž je ale třeba zaplatit. Pořádně zaplatit...

obrázek [555 x 299]
 

První cena vozu559 800,-Kč (1.6 Attraction, 75 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací728 300,-Kč (1.8 TFSI Attraction, 118 kW)
Základní cena testovaného vozu841 500,-Kč (1.8 TFSI Ambition, 118 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1 044 250,-Kč (1.8 TFSI Ambition, 118 kW)

Plusy:

  • Příjemný a kvalitně provedený interiér
  • Špičková příplatková sedadla
  • Pružný a výkonný motor
  • Rychlé řazení automatu
  • Dobře vyvážená tuhost podvozku a schopnost tlumit rázy

Mínusy:

  • Málo strmé a necitlivé řízení
  • Velký účinek posilovače
  • Málo místa na zadních sedadlech
  • Nedotáčivá charakteristika podvozku
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI

Cena v základní výbavě: 841 500 Kč Cena v testované výbavě: 1 044 250 Kč

Základní výbava:čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, elektronický stabilizační program ESP s ABS, EDS a ASR, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná, zrcátko u řidiče asférické, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, kotoučové brzdy vpředu a vzadu, posilovač řízení, 3ramenný sport. volant výškově a podélně nastavitelný, imobilizér, litá kola 225/45 R 17, rádio se 4 reproduktory, velurové koberečky, tónovaná skla, dělená a sklopná zadní opěradla, infosystém řidiče, mlhovky, sportovní sedadla, sportovní podvozek, manuální sluneční clona zadního okna, nástupní hliníkové lišty

Výbava testovaného vozu:Parkovací systém (11 009,-) Open Sky systém (45 206,-), automatická dvouzónová klimatizace (41 313,-), metalický lak (17 831,-), ostřikovače světlometů (7450,-), osvětlená kosmetická zrcátka (2093,-), kožené ovládací prvky (23 182,-), rádio Concert (8457,-), vyhřívání sedadel vpředu (9501,-), středová loketní opěrka vpředu (3 559,-), tempomat (7868,-), xenony včetně LED potkávacích světel (25 281,-)

BlaBlaCar koupí autobusovou divizi francouzských státních drah BlaBlaCar koupí autobusovou divizi francouzských státních drah

Francouzská společnost BlaBlaCar, která se zabývá…

Rok ve znamení nákupů. Technologické firmy utratily desítky miliard dolarů Rok ve znamení nákupů. Technologické firmy utratily desítky miliard dolarů

IT sektor v roce 2018 nezahálel: jen trojice těch…

Těžce zadlužená GE musí urychleně prodat aktiva, řekl její šéf Těžce zadlužená GE musí urychleně prodat aktiva, řekl její šéf

Americký průmyslový konglomerát General Electric tíží…

Kofole se daří, nápojáři stouply tržby i zisk Kofole se daří, nápojáři stouply tržby i zisk

Nápojářské skupině Kofola vzrostly za tři čtvrtletí…

 
Technické údaje
Motor Audi A3 Sportback 1.8 TFSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 222
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9 / 5.3 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / 1100
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1335 / 560
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4292
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1423
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1552
f) rozchod vzadu (mm): 1551
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 9910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Audi A3 Sportback 1.8 TFSI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 4
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,48
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda chystá modelovou smršť. Víme, jaká auta čekat v roce 2019 Škoda chystá modelovou smršť. Víme, jaká auta čekat v roce 2019

Příchod Škody Scala je na spadnutí. V příštím roce se…

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok! TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu…

 



Audi A3 e-tron: První produkční elektro-Audi Audi A3 e-tron: První produkční elektro-Audi

Audi sice plánuje velký vstup do světa elektromobilů se…

Audi RS 3 Sportback (250 kW, 450 Nm) za 1.384.700,-Kč Audi RS 3 Sportback (250 kW, 450 Nm) za 1.384.700,-Kč

Český zájemce o extrémní Sportback bude uspokojen na…

 



 
Reliant Robin: Světoznámé plastové tříkolce je pětačtyřicet. Proč byla v Británii tak oblíbená?

Reliant Robin: Světoznámé plastové tříkolce je pětačtyřicet. Proč byla v Británii tak oblíbená?

Dnes 18:50

Tříkolový Reliant Robin se bjevil se známém pořadu BBC Top Gear nebo scénkách s Mr. Beanem.




Blesk.cz

EPICENTRUM: Nová pražská koalice podepsala smlouvu. Splní své sliby?

EPICENTRUM: Nová pražská koalice podepsala smlouvu.…

Lídři Pirátů Zdeněk Hřib, Prahy Sobě Jan Čižinský a Spojených sil pro Prahu Jiří Pospíšil v pondělí podepsali na…

Kultovní Diablo bude již brzy na mobilech jako MMOARPG! Dočká se Android i iOS

Kultovní Diablo bude již brzy na mobilech jako…

Kultovní mlátička se již brzy dostane na displeje smartphonů. Blizzard na své herní akci Blizzcon 2018 oznámil…

 

iSport.cz

Jágr poprvé o Plekancovi: Až se vrátí, budeme mít čas se domluvit

Jágr poprvé o Plekancovi: Až se vrátí, budeme mít…

Tomáš Plekanec míří po svém konci v Montrealu do Česka, to je už pár dní potvrzená informace. Ale kam to bude?…

Ščasný podpořil kolegu: Nekropilo se hřiště! Kouče Karviné naštval

Ščasný podpořil kolegu: Nekropilo se hřiště! Kouče…

Kropit, či nekropit? Ožehavé téma kolem připravenosti hracích ploch ve FORTUNA:LIZE, které před dvěma týdny…

 

Reflex.cz

Hokejisté se poprvé předvedli bez státního znaku na hrudi. Jak se vám líbily nové dresy v akci?

Hokejisté se poprvé předvedli bez státního znaku na…

Seniorská hokejová reprezentace má za sebou hned několik premiér. Tento víkend na finském turnaji Karjala Cup…

Zahrajte si na pilota. V centru Prahy si můžete zalítat s dopravním letadlem

Zahrajte si na pilota. V centru Prahy si můžete…

Zapadnou za vámi hermeticky uzavřené dveře a ocitnete se ve své pilotní kabině. Vzadu jsou dvě řady sedadel pro…