Audi A3 Sportback 1.8 TFSI - Ve stínu Golfu?

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI - Ve stínu Golfu?

 
 
6.4. 2009 Michal Fokt

Po příchodu nového Volkswagenu Golf se dostává jeho prestižnější sourozenec z Ingolstadtu do poněkud prekérní situace. Jak dokáže přesvědčit zákazníky, že mu mají dát přednost před wolfsburskou novinkou?

Šestkový Golf se nepochybně přiblížil Sportbacku na dostřel, zejména pokud se rozhodnete pro výkonnější motorizace s vyšším stupněm výbavy. Audi sice absolvovalo facelift, který přinesl nová světla s uhrančivými bílými denními diodami (pouze za příplatek společně s xenonovými světly), ale základní designový výraz se nemění. Dojem mírně prodlouženého hatchbacku budí pětidveřová A3 díky výšce jen 1,42 m. Ve skutečnosti se svou délkou 4,292 m řadí mezi běžné modely nižší střední třídy.

obrázek [555 x 296]
 

Starý známý

A3 nikdy nebylo uvnitř větší než Golf a ve své třídě patří spíše k těm menším autům, což se pochopitelně nemění. Snad v žádném směru místo posádce nechybí, ale ani nepřebývá – nejstístěnější je A3 v podélném směru na zadních sedadlech.

Cestující vpředu jsou obklopeni hradbou bytelných a perfektně vyrobených plastů, kompaktnost na druhou stranu podporuje pocit lepšího kontaktu s vozem. Světlé čalounění vylepšuje psychologicky prostornost interiéru, to ale pouze do prvního jarního čištění.

Opravdu velkou pochvalu zaslouží sportovní sedadla s výborným bočním vedením v celé délce opěradla.

O dvě deci méně

Motor o objemu 1,8 l, odvozený z dvoulitru TFSI, má být lidovější a provozně zajímavější alternativou ke klasickým atmosférickým dvoulitrům, které ale hravě předčí dynamikou. Úsporná jízda s rychlostním průměrem blízkým 100 km/h končí hodnotou 6,5 l/100 km, na dálničním limitu ale s něčím podobným raději nepočítejte. Při konstantní stotřicítce motor pracuje v lichotivých 2800 min-1 a žádá 8,2 l/100 km.

obrázek [555 x 357]
 

Mnohem zábavnější než lehké lechtání plynového pedálu je však využívat až překvapivě dobrou dynamiku 118kW motoru. Tu perfektně podporuje sedmistupňové DSG, které vybízí řidiče k vytáčení až k omezovači v 6500 min-1 a častému podřazování, což vede ke spotřebě i přes 15 l. S trochou velkorysosti lze počítat s dlouhodobější spotřebou přes 11 l/100 km. Motor má příjemný a dobře utlumený zvuk a převodovka si s ním výborně rozumí, řadí rychle a plynule a má jen minimum „zmatených“ reakcí.

Sportovní komfort

Malé Audi splňuje perfektně nároky, kladené na příslušníky prémiové třídy. Jak velí trend, pérování je sportovně tuhé, což znamená, že vůz kopíruje povrch vozovky a karoserie se v zatáčkách naklání jen minimálně. Na druhou stranu má sportback velmi dobré tlumiče, které zvládají velmi dobře tlumit rázy od nerovností vozovky. Díky tomu je jízda s hatchbackem příjemná a dobře kombinuje komfort s agilním chováním na silnici. Jenže je to stále ta A3, kterou dobře známe z dřívějška, a tak se musíte připravit na to, že je vůz nedotáčivý více, než bývá u nejlepších aut téhle třídy obvyklé. Nevytratila se ani další slabší stránka átrojky – málo strmé, necitlivé řízení s velkým účinkem posilovače.

Stále ve formě

Audi A3 Sportback se stále udržuje ve formě. Boduje znamenitým turbomotorem, rychlou převodovkou, pečlivě zpracovaným interiérem a sportovně-komfortním nastavením podvozku. Jízdní vlastnosti sice za současnou špičkou třídy již trochu zaostávají a dokonce i koncernový sourozenec Golf je na tom v tomto ohledu lépe, ale stále má hatchback z Ingolstadtu něco, co Volkswagen ne – čtyři kruhy na masce chladiče. Ty zajistí majitelům jistý kredit, jenž je ale třeba zaplatit. Pořádně zaplatit...

obrázek [555 x 299]
 

První cena vozu559 800,-Kč (1.6 Attraction, 75 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací728 300,-Kč (1.8 TFSI Attraction, 118 kW)
Základní cena testovaného vozu841 500,-Kč (1.8 TFSI Ambition, 118 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1 044 250,-Kč (1.8 TFSI Ambition, 118 kW)

Plusy:

  • Příjemný a kvalitně provedený interiér
  • Špičková příplatková sedadla
  • Pružný a výkonný motor
  • Rychlé řazení automatu
  • Dobře vyvážená tuhost podvozku a schopnost tlumit rázy

Mínusy:

  • Málo strmé a necitlivé řízení
  • Velký účinek posilovače
  • Málo místa na zadních sedadlech
  • Nedotáčivá charakteristika podvozku
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI

Cena v základní výbavě: 841 500 Kč Cena v testované výbavě: 1 044 250 Kč

Základní výbava:čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, elektronický stabilizační program ESP s ABS, EDS a ASR, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná, zrcátko u řidiče asférické, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, kotoučové brzdy vpředu a vzadu, posilovač řízení, 3ramenný sport. volant výškově a podélně nastavitelný, imobilizér, litá kola 225/45 R 17, rádio se 4 reproduktory, velurové koberečky, tónovaná skla, dělená a sklopná zadní opěradla, infosystém řidiče, mlhovky, sportovní sedadla, sportovní podvozek, manuální sluneční clona zadního okna, nástupní hliníkové lišty

Výbava testovaného vozu:Parkovací systém (11 009,-) Open Sky systém (45 206,-), automatická dvouzónová klimatizace (41 313,-), metalický lak (17 831,-), ostřikovače světlometů (7450,-), osvětlená kosmetická zrcátka (2093,-), kožené ovládací prvky (23 182,-), rádio Concert (8457,-), vyhřívání sedadel vpředu (9501,-), středová loketní opěrka vpředu (3 559,-), tempomat (7868,-), xenony včetně LED potkávacích světel (25 281,-)

Organické zemědělství je na vzestupu Organické zemědělství je na vzestupu

Lidé čím dál více preferují přírodní, organické a bio produkty.

Central Groupu výrazně klesl zisk Central Groupu výrazně klesl zisk

Developerská společnost Central Group v loňském roce…

ČEZ musí vrátit miliardu za neodebranou elektřinu ČEZ musí vrátit miliardu za neodebranou elektřinu

Společnost ČEZ Prodej nemá nárok na více než miliardu…

Komentář Dušana Šrámka: Chyťte Bakalu! Komentář Dušana Šrámka: Chyťte Bakalu!

Jak Zdeněk Bakala řekl, tak udělal. Na sněmovní…

 
Technické údaje
Motor Audi A3 Sportback 1.8 TFSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 222
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9 / 5.3 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / 1100
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1335 / 560
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4292
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1423
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1552
f) rozchod vzadu (mm): 1551
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 9910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Audi A3 Sportback 1.8 TFSI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 4
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,48
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

 



Audi A3 e-tron: První produkční elektro-Audi Audi A3 e-tron: První produkční elektro-Audi

Audi sice plánuje velký vstup do světa elektromobilů se…

Audi RS 3 Sportback (250 kW, 450 Nm) za 1.384.700,-Kč Audi RS 3 Sportback (250 kW, 450 Nm) za 1.384.700,-Kč

Český zájemce o extrémní Sportback bude uspokojen na…

 



 
Nové BMW Z4 ze všech stran. Máme jeho fotky ještě před premiérou. Včetně nového interiéru

Nové BMW Z4 ze všech stran. Máme jeho fotky ještě před premiérou. Včetně nového interiéru

Dnes 10:52

Ještě před premiérou se na internetu objevily první fotografie nové Z4. Její podobu tak už známe ze všech stran.




Blesk.cz

Těhotná Adriana Sklenaříková (46): Poslední foto z gynekologické prohlídky!

Těhotná Adriana Sklenaříková (46): Poslední foto z…

Slovenská topmodelka Adriana Sklenaříková (46) už počítá poslední hodiny do porodu svého prvního miminka. S…

Šokující foto: Z janovského mostu týdny před zřícením trčely kabely

Šokující foto: Z janovského mostu týdny před…

Šokující fotografie se objevily na sociálních sítích pouhý den po tragickém zřícení mostu v italském Janově, při…

 

iSport.cz

První žebříček FIFA po MS: vládne Francie, Češi jsou před Ruskem

První žebříček FIFA po MS: vládne Francie, Češi jsou…

Francie se po zisku titulu mistra světa posunula do čela žebříčku mezinárodní federace FIFA, kde byla naposledy…

Hokej mění pravidla: nový trest, menší brankoviště i žádné góly bruslí

Hokej mění pravidla: nový trest, menší brankoviště i…

Góly bruslí? Zdržování po zakázaném uvolnění? Hraní s čouhajícím kusem chrániče? Zapomeňte. Nová hokejová sezona…

 

Reflex.cz

Matěj Stropnický: Z deníčku zámeckého pána

Matěj Stropnický: Z deníčku zámeckého pána

Někdejší předseda zelené strany Matěj Stropnický koupil zámek v Osečanech na Sedlčansku. Peníze mu dala maminka,…

Vzpomínky na Srpen 68: Táta musel odjet vysílat zprávy, byl redaktor televize, cítil to jako povinnost

Vzpomínky na Srpen 68: Táta musel odjet vysílat…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…