Test Auto.cz

Audi A5 Sportback 2.0 TDI – Krásné, ale 2.0 TDI...

20.2. 2017
Verdikt
 

Pětidveřový model střední třídy od Audi prošel mezigenerační změnou, na první pohled ale novinku poznáte těžko. Není to chyba?

Ještě loni byla sportovně laděná řada A5 nejstarším modelem v nabídce značky Audi, kupé se prodávalo již od roku 2007. Automobilka ale už kupé nahradila, aby s půlročním zpožděním na trh postupně zamířily i zbývající karosářské verze, pětidveřový Sportback a kabriolet. Právě nový Sportback dorazil do Česka na začátku letošního roku, a tak je ideální doba na to jej vyzkoušet.

Audi se A5 Sportback rozhodlo vyměnit po více než sedmi letech, mezigenerační výměna tak nastává po kratší době než u kupé, které se prodávalo dlouhých devět let. Vedle základních variant se začíná rovnou prodávat i ve sportovní verzi S5 Sportback s benzinovým šestiválcem 3.0 TFSI. My jsme ale v prvním testu sáhli po zástupci z opačného konce nabídky. Čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 140 kW je nejméně výkonným motorem v nabídce Sportbacku, a tak se nabízí ideální otázka. Stačí u tohoto typu auta základní motor, nebo je lepší si připlatit za silnější?

Konzervativní? Možná, ale vypadá parádně

Audi tradičně sází na evoluci tvarů svých aut a nejinak je tomu u A5 Sportback. Designéři zkrátka ladili jen detaily, což v tomto případě s ohledem na současný designérský trend čtyř kruhů znamenalo zostřit jednotlivé rysy a obliny nahradit hranami.

Jestliže u kupé jsem si nebyl výsledkem z některých úhlů jist (nemohl jsem si zvyknout na příď s nízko umístěnou maskou chladiče a jednoduše řešenými světlomety), do Sportbacku jsem se zamiloval na první pohled. Můžete jej kritizovat za to, že je konzervativní, jenže jako celek funguje a dokonce v něm najdete i tu pověstnou jiskru. Zvlášť testované verzi to opravdu sekne – oděna je do šedé metalízy Daytona a obuta do mnohapaprskových 19palcových kol V-design, které doplňují odlišné nárazníky paketu S line.

S délkou 4.733 mm je novinka o nijak výrazných 21 mm delší než předchůdce, zatímco rozvor se natáhl o 14 mm na 2.824 mm. A5 Sportback je také nižší, 1.386 mm je o 5 mm méně než u předchůdce a kupodivu také užší, 1.843 mm je o 11 mm méně než dosud.

Ani z hlediska koncepce se nic nemění. A5 Sportback zůstává pětidveřovým liftbackem (tedy podle Audi pětidveřovým kupé), což znamená, že zavazadelník je snadno přístupný rozměrným víkem, které je už v základu elektricky ovládané. Kufr má slušný objem 480 litrů, hodí se i jeho pravidelné tvary nebo praktické prvky na uchycení nákladu – ať už gumové pásy po stranách nebo dnes už nezbytné háčky na tašky. Po sklopení zadních sedadel v poměru 40:20:40 pak nevznikne žádný schod, jenom musíte počítat s tím, že sedačky je nutné sklápět z kabiny.

I vzadu to ujde

Pohled do interiéru nijak nepřekvapí, palubní desku známe již z A5 kupé nebo A4. To ale rozhodně není výtka, protože moderní, jednoduše řešená přístrojovka nemá chyb. Na pohled je prostě parádní a zároveň se s ní snadno pracuje. Zkrátka hned víte, co kde je a jak se co ovládá. A to zpracování? Podívejte se kamkoliv a uvidíte ty nejvybranější materiály a perfektní zpracování. V tomhle je Audi zkrátka mistr, na čemž se už pár let nic nemění.

Kdybych chtěl být velký hnidopich, vytkl bych A5 startovací tlačítko umístěné daleko vpředu na středové konzoli, po kterém se řidič musí nepohodlně natahovat, a fakt, že nikam nejde umístit klíček od auta. Třeba Q7 má šikovný držáček na středovém tunelu, zatímco A5 leda tak podivnou prohlubeň u ovládání hlasitosti rádia, v níž klíček léta sem a tam. Pokud se pak místo páček pod volantem rozhodnete manuálně řadit voličem, musíte si zvyknout na obrácené řazení – nahoru se řadí pohybem páky vpřed.

obrázek [600 x 403]  

Naopak k pozici za volantem nemáme žádných výtek. Sedí se hezky nízko, díky čemuž se cítíte jako ve sportovním autě. Sportovní sedadla dodávaná v rámci paketu S line perfektně podrží tělo a navíc jsou pohodlná. Nabízí nastavitelnou délku sedáku a za příplatek dokonce i nastavení hlavových opěrek v podélném směru. A kdyby vás přece jen začala bolet záda, což se patrně nestane ani na hodně dlouhých cestách, je tu k dispozici masážní funkce.

Skvělý je též volant, a to jak na pohled, tak na dotyk. Díky ideální tloušťce věnce i vhodnému průměru se skvěle drží. Příplatkový digitální štít je přehledný a zobrazení naprosto jasné a ostré. Vynikající je i za příplatek dodávaný barevný head-displej, který promítá informace na čelní sklo a ne na nějaké sklíčko jako levnější auta.

Nástup dozadu příjemně překvapí. Kvůli nízké siluetě je samozřejmě nutné počítat s omezeným prostorem, jenže ve výsledku to na zadních sedadlech není vůbec špatné. Na výšku měřím 182 centimetrů, přičemž vzadu jsem stále měl lehkou rezervu jak před koleny, tak nad hlavou. I vzadu se přitom sedí nízko, což trochu ztěžuje nástup a výstup. Zato se tu cestující necítí stísněně. Důvodem je totiž slušné boční prosklení, protože za zadními dveřmi našla místo ještě malinká okna pomáhající s prosvětlením kabiny.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A5 Sportback 2.0 TDI

Cena v základní výbavě: 1 276 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 794 200 Kč

Základní výbava:18“ kola, automatická klimatizace, kožený multifunkční volant, palubní počítač, rádio se sedmipalcovým barevným displejem a osmi reproduktory, dojezdové rezervní kolo, loketní opěrka vpředu, xenonové světlomety, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s elektrickým sklápěním, zadní lavice sklopná v poměru 40:20:40, bezrámové zpětné zrcátko, sportovní sedadla.

Výbava testovaného vozu:Paket Lifestyle – třízónová automatická klimatizace, bezdrátové nabíjení telefonu, komfortní středová opěrka, světelný a dešťový senzor, diodové světlomety, vyhřívání předních sedadel, parkovací asistent, tempomat, bezklíčové odemykání (+82.000,-), 19“ litá kola V-design (+27.100,-), adaptivní podvozek (+28.100,-), asistenční paket City – hlídání mrtvého úhlu, zadní parkovací kamera, parkovací asistent, asistent varování při vystupování (+20.300,-), asistenční paket Tour – adaptivní tempomat, aktivní udržování v jízdním pruhu, asistent pro jízdu v dopravní zácpě, rozpoznávání dopravních značek (+34.000,-), Audi Smartphone Interface (+8.600,-), Audi Virtual Cockpit (+7.200,-), hudební systém Bang & Olufsen s 19 reproduktory (+32.600,-), pneumaticky nastavitelná bederní opěrka (+14.000,-), elektricky nastavitelná přední sedadla (+21.900,-), hlavové opěrky předních sedadel s podélným nastavením (+3.600,-), kuřácké provedení (1.500,-), Audi LED Matrix světlomety (+20.200,-), multifunkční sportovní volant s řadicími páčkami (+7.600,-), nádrž na Ad Blue o objemu 24 litrů (+1.500,-), navigace MMI včetně MMI touch a Audi Connect (+73.500,-), paket odkládacích prostor (+5.500,-), potahy Alcantara/kůže (+14.300,-), S line exteriérový paket – upravené nárazníky, šedá mřížka masky chladiče, chromované koncovky výfuku, hliníkové prahy (+34.600,-), S line sportovní paket – sportovní přední sedadla, černý potah stropu, sportovní podvozek, pedály z ušlechtilé oceli, hlavice volicí páky v perforované kůži (+48.600,-), šedý lak Daytona (+30.600,-).

Zakročte proti stávkám. Vlastník British Airways a Ryanairu zatlačí na Brusel Zakročte proti stávkám. Vlastník British Airways a Ryanairu zatlačí na Brusel

Společnost AG, vlastník British Airways, a nízkonákladové…

NASA varuje: Bouře na Marsu přerostla v celoplanetární problém NASA varuje: Bouře na Marsu přerostla v celoplanetární problém

Bouře, která několik týdnů víří prach na Marsu, už nabyla…

Řecká energetická firma PPC má šest zájemců včetně českých společností Indoverse a EPH Řecká energetická firma PPC má šest zájemců včetně českých společností Indoverse a EPH

O 40procentní podíl v uhelných elektrárnách řecké státní…

Slavný model 365 v Praze - Porsche vystavuje původní prototyp legendy Slavný model 365 v Praze - Porsche vystavuje původní prototyp legendy

Jedna z nejvěhlasnějších značek automobilového průmyslu –…

 
Technické údaje
Motor Audi A5 Sportback 2.0 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 4.4 / 4.7
Emise CO2:124
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / -
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1600 / 585
Rozměr pneu:255/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4733
b) šířka (mm): 1843
c) výška (mm): 1386
d) rozvor (mm): 2824
e) rozchod vpředu (mm): 1587
f) rozchod vzadu (mm): 1568
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi A5 Sportback 2.0 TDI – Krásné, ale 2.0 TDI...







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu? TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu…

Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

 



Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa) Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa)

Nová generace oblíbeného kabrioletu od audi vstoupila…

Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro

Národní tiskovou prezentaci modelu A5 Sportback pořádalo…

 



 
Pamatujete si Saab 9-7X? Nabízel se s osmiválcem z Corvette!

Pamatujete si Saab 9-7X? Nabízel se s osmiválcem z Corvette!

Dnes 18:50

V době pod General Motors se Saab snažil snížit výrobní náklady i využitím americké techniky. Výsledkem byl mimo jiné model 9-7X.




Blesk.cz

Deset nejlepších kempů a trendy v kempování: Češi se chtějí cítit jako doma

Deset nejlepších kempů a trendy v kempování: Češi se…

Návštěvníci českých kempů jsou stále náročnější. Dávají přednost kvalitním rodinným stanům nebo ubytování s…

Massive Attack a John Cale přijíždějí do Prahy. Zahrají na Metronome Festivalu

Massive Attack a John Cale přijíždějí do Prahy.…

Přípravy na Metronome Festival Prague 2018 finišují, největší hudební víkend v Praze začne už v pátek. Do…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Nečekané! Kouč Nagelsmann za rok skončí v Hoffenheimu, ujme se Lipska

Nečekané! Kouč Nagelsmann za rok skončí v…

Úspěšný trenér Julian Nagelsmann po nadcházející sezoně opustí fotbalisty Hoffenheimu, které na jaře dovedl k…

 

Reflex.cz

Okamžik před katastrofou: Podívejte se na fotografie, které těsně předcházely smrti

Okamžik před katastrofou: Podívejte se na…

Fotografie katastrof jsou děsivé. Ale ještě děsivější mohou být scény vyfotografované několik okamžiků před tím,…

Izraelská Bondovka: Bývalého ministra vyšetřují kvůli špionáži pro Írán

Izraelská Bondovka: Bývalého ministra vyšetřují…

Postava, která na izraelské politické scéně nyní značně víří vody, se jmenuje Gonen Segev. Bývalý ministr…