Test Auto.cz

Audi A5 Sportback 2.0 TDI – Krásné, ale 2.0 TDI...

20.2. 2017
Verdikt
 

Pětidveřový model střední třídy od Audi prošel mezigenerační změnou, na první pohled ale novinku poznáte těžko. Není to chyba?

Ještě loni byla sportovně laděná řada A5 nejstarším modelem v nabídce značky Audi, kupé se prodávalo již od roku 2007. Automobilka ale už kupé nahradila, aby s půlročním zpožděním na trh postupně zamířily i zbývající karosářské verze, pětidveřový Sportback a kabriolet. Právě nový Sportback dorazil do Česka na začátku letošního roku, a tak je ideální doba na to jej vyzkoušet.

Audi se A5 Sportback rozhodlo vyměnit po více než sedmi letech, mezigenerační výměna tak nastává po kratší době než u kupé, které se prodávalo dlouhých devět let. Vedle základních variant se začíná rovnou prodávat i ve sportovní verzi S5 Sportback s benzinovým šestiválcem 3.0 TFSI. My jsme ale v prvním testu sáhli po zástupci z opačného konce nabídky. Čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 140 kW je nejméně výkonným motorem v nabídce Sportbacku, a tak se nabízí ideální otázka. Stačí u tohoto typu auta základní motor, nebo je lepší si připlatit za silnější?

Konzervativní? Možná, ale vypadá parádně

Audi tradičně sází na evoluci tvarů svých aut a nejinak je tomu u A5 Sportback. Designéři zkrátka ladili jen detaily, což v tomto případě s ohledem na současný designérský trend čtyř kruhů znamenalo zostřit jednotlivé rysy a obliny nahradit hranami.

Jestliže u kupé jsem si nebyl výsledkem z některých úhlů jist (nemohl jsem si zvyknout na příď s nízko umístěnou maskou chladiče a jednoduše řešenými světlomety), do Sportbacku jsem se zamiloval na první pohled. Můžete jej kritizovat za to, že je konzervativní, jenže jako celek funguje a dokonce v něm najdete i tu pověstnou jiskru. Zvlášť testované verzi to opravdu sekne – oděna je do šedé metalízy Daytona a obuta do mnohapaprskových 19palcových kol V-design, které doplňují odlišné nárazníky paketu S line.

S délkou 4.733 mm je novinka o nijak výrazných 21 mm delší než předchůdce, zatímco rozvor se natáhl o 14 mm na 2.824 mm. A5 Sportback je také nižší, 1.386 mm je o 5 mm méně než u předchůdce a kupodivu také užší, 1.843 mm je o 11 mm méně než dosud.

Ani z hlediska koncepce se nic nemění. A5 Sportback zůstává pětidveřovým liftbackem (tedy podle Audi pětidveřovým kupé), což znamená, že zavazadelník je snadno přístupný rozměrným víkem, které je už v základu elektricky ovládané. Kufr má slušný objem 480 litrů, hodí se i jeho pravidelné tvary nebo praktické prvky na uchycení nákladu – ať už gumové pásy po stranách nebo dnes už nezbytné háčky na tašky. Po sklopení zadních sedadel v poměru 40:20:40 pak nevznikne žádný schod, jenom musíte počítat s tím, že sedačky je nutné sklápět z kabiny.

I vzadu to ujde

Pohled do interiéru nijak nepřekvapí, palubní desku známe již z A5 kupé nebo A4. To ale rozhodně není výtka, protože moderní, jednoduše řešená přístrojovka nemá chyb. Na pohled je prostě parádní a zároveň se s ní snadno pracuje. Zkrátka hned víte, co kde je a jak se co ovládá. A to zpracování? Podívejte se kamkoliv a uvidíte ty nejvybranější materiály a perfektní zpracování. V tomhle je Audi zkrátka mistr, na čemž se už pár let nic nemění.

Kdybych chtěl být velký hnidopich, vytkl bych A5 startovací tlačítko umístěné daleko vpředu na středové konzoli, po kterém se řidič musí nepohodlně natahovat, a fakt, že nikam nejde umístit klíček od auta. Třeba Q7 má šikovný držáček na středovém tunelu, zatímco A5 leda tak podivnou prohlubeň u ovládání hlasitosti rádia, v níž klíček léta sem a tam. Pokud se pak místo páček pod volantem rozhodnete manuálně řadit voličem, musíte si zvyknout na obrácené řazení – nahoru se řadí pohybem páky vpřed.

obrázek [600 x 403]  

Naopak k pozici za volantem nemáme žádných výtek. Sedí se hezky nízko, díky čemuž se cítíte jako ve sportovním autě. Sportovní sedadla dodávaná v rámci paketu S line perfektně podrží tělo a navíc jsou pohodlná. Nabízí nastavitelnou délku sedáku a za příplatek dokonce i nastavení hlavových opěrek v podélném směru. A kdyby vás přece jen začala bolet záda, což se patrně nestane ani na hodně dlouhých cestách, je tu k dispozici masážní funkce.

Skvělý je též volant, a to jak na pohled, tak na dotyk. Díky ideální tloušťce věnce i vhodnému průměru se skvěle drží. Příplatkový digitální štít je přehledný a zobrazení naprosto jasné a ostré. Vynikající je i za příplatek dodávaný barevný head-displej, který promítá informace na čelní sklo a ne na nějaké sklíčko jako levnější auta.

Nástup dozadu příjemně překvapí. Kvůli nízké siluetě je samozřejmě nutné počítat s omezeným prostorem, jenže ve výsledku to na zadních sedadlech není vůbec špatné. Na výšku měřím 182 centimetrů, přičemž vzadu jsem stále měl lehkou rezervu jak před koleny, tak nad hlavou. I vzadu se přitom sedí nízko, což trochu ztěžuje nástup a výstup. Zato se tu cestující necítí stísněně. Důvodem je totiž slušné boční prosklení, protože za zadními dveřmi našla místo ještě malinká okna pomáhající s prosvětlením kabiny.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A5 Sportback 2.0 TDI

Cena v základní výbavě: 1 276 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 794 200 Kč

Základní výbava:18“ kola, automatická klimatizace, kožený multifunkční volant, palubní počítač, rádio se sedmipalcovým barevným displejem a osmi reproduktory, dojezdové rezervní kolo, loketní opěrka vpředu, xenonové světlomety, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s elektrickým sklápěním, zadní lavice sklopná v poměru 40:20:40, bezrámové zpětné zrcátko, sportovní sedadla.

Výbava testovaného vozu:Paket Lifestyle – třízónová automatická klimatizace, bezdrátové nabíjení telefonu, komfortní středová opěrka, světelný a dešťový senzor, diodové světlomety, vyhřívání předních sedadel, parkovací asistent, tempomat, bezklíčové odemykání (+82.000,-), 19“ litá kola V-design (+27.100,-), adaptivní podvozek (+28.100,-), asistenční paket City – hlídání mrtvého úhlu, zadní parkovací kamera, parkovací asistent, asistent varování při vystupování (+20.300,-), asistenční paket Tour – adaptivní tempomat, aktivní udržování v jízdním pruhu, asistent pro jízdu v dopravní zácpě, rozpoznávání dopravních značek (+34.000,-), Audi Smartphone Interface (+8.600,-), Audi Virtual Cockpit (+7.200,-), hudební systém Bang & Olufsen s 19 reproduktory (+32.600,-), pneumaticky nastavitelná bederní opěrka (+14.000,-), elektricky nastavitelná přední sedadla (+21.900,-), hlavové opěrky předních sedadel s podélným nastavením (+3.600,-), kuřácké provedení (1.500,-), Audi LED Matrix světlomety (+20.200,-), multifunkční sportovní volant s řadicími páčkami (+7.600,-), nádrž na Ad Blue o objemu 24 litrů (+1.500,-), navigace MMI včetně MMI touch a Audi Connect (+73.500,-), paket odkládacích prostor (+5.500,-), potahy Alcantara/kůže (+14.300,-), S line exteriérový paket – upravené nárazníky, šedá mřížka masky chladiče, chromované koncovky výfuku, hliníkové prahy (+34.600,-), S line sportovní paket – sportovní přední sedadla, černý potah stropu, sportovní podvozek, pedály z ušlechtilé oceli, hlavice volicí páky v perforované kůži (+48.600,-), šedý lak Daytona (+30.600,-).

Trumpův protiimigrační dekret částečně platí, rozhodl soud Trumpův protiimigrační dekret částečně platí, rozhodl soud

Nejvyšší soud USA svým dnešním rozhodnutím umožnil vládě…

Americký plyn poprvé připluje do Litvy Americký plyn poprvé připluje do Litvy

Litevský státní obchodník s plynem LDT dnes uzavřel svůj…

Železničáři se soudí se strojírnou TSS o penále za drezíny. Jde o desítky milionů Železničáři se soudí se strojírnou TSS o penále za drezíny. Jde o desítky milionů

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vstoupila do…

Lesních kalamit bude více, může za to klimatická změna Lesních kalamit bude více, může za to klimatická změna

Velkých kalamit lesů způsobených hmyzem nebo suchem bude…

 
Technické údaje
Motor Audi A5 Sportback 2.0 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 4.4 / 4.7
Emise CO2:124
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / -
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1600 / 585
Rozměr pneu:255/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4733
b) šířka (mm): 1843
c) výška (mm): 1386
d) rozvor (mm): 2824
e) rozchod vpředu (mm): 1587
f) rozchod vzadu (mm): 1568
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi A5 Sportback 2.0 TDI – Krásné, ale 2.0 TDI...







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 




Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa) Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa)

Nová generace oblíbeného kabrioletu od audi vstoupila…

Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro

Národní tiskovou prezentaci modelu A5 Sportback pořádalo…

 



 
Vyzkoušeli jsme Škodu Citigo: Co všechno změnila modernizace?

Vyzkoušeli jsme Škodu Citigo: Co všechno změnila modernizace?

Dnes 18:43

V rámci letošního faceliftu Citigo měnilo hlavně své tvary. Jezdí pořád dospěle, jak o segment větší automobily.




Blesk.cz

Zemřel exministr školství Eduard Zeman. V 69 letech podlehl rakovině

Zemřel exministr školství Eduard Zeman. V 69 letech…

Zemřel bývalý ministr školství ve vládě současného prezidenta Miloše Zemana a první školský ombudsman Eduard…

Sexbomba Mesarošová zase sbalila podnikatele a za 20 milionů prodává svou vilu

Sexbomba Mesarošová zase sbalila podnikatele a za 20…

Silikonová blondýna Dominika Mesarošová (31) je opět zadaná. S podnikatelem Martinem se objevila na noci…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Šustr zůstává, s Tampou prodloužil o další rok

Přestupy NHL ONLINE: Šustr zůstává, s Tampou…

Ročník 2016/17 je za námi a hokejový svět znovu viděl, jak hokejisté Pittsburghu ovládli ligu. Během okurkové…

Je tohle normální?! Kvitová po triumfu dostala trenéry hláškou v češtině

Je tohle normální?! Kvitová po triumfu dostala…

V pravé ruce držela pohár pro vítězku, v levé, kterou jí před půl rokem vážně pořezal zloděj a málem jí tak…

 

Reflex.cz

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z toho sociální bouře? A co na to prezident-prognostik?

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z…

Je smutným faktem, že politici (lhostejno, zda z pravice, či z levice) se většinou věnují pěně dní a svým…

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl Zelený Raoul, když byl stejně starý jako jeho kreslíř?

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl…

Ten den vidíme pořád tak jasně, jako by se odehrál včera. Dvaadvacetiletý mladík vešel do papíry zaneřáděné…