Audi Q3 2,0 TDI S tronic – Mezi Tiguanem a Q5

Audi Q3 2,0 TDI S tronic – Mezi Tiguanem a Q5

 
 

Zatímco s motorem 2,0 TFSI má problém jezdit pod 10 l/100 km, s naftovým dvoulitrem se jen těžko dostává přes osm…

Druhým testem Audi Q3 pokračujeme systematicky ve zkoumání nabídky od nejdražšího k těm dostupnějším. Tento krok směrem k nižší ceně není příliš zásadní, testujeme totiž jediné TDI, které má na zádi nápis quattro.

Místo prozatím vrcholného čtyřválce 2,0 TFSI (155 kW) zaujal vpředu napříč uložený turbodiesel TDI se 130 kW a 380 Nm. Také druhé setkání proběhlo ve společnosti S tronicu – tedy automatické sedmistupňové převodovky DSG poslední generace. Z pohledu aktuálních trendů tak před námi stojí optimální kombinace charakterizovaná spojením pojmů 4x4 (či nepravé quattro, chcete-li), TDI, DSG.

obrázek [600 x 303]

Kdo od přechodu z TFSI na TDI očekává zhoršení kultury cestování, toho musíme zklamat. Odhlučnění naftového motoru, jeho vibrace ani další průvodní jevy spojené se spalováním za vysokých tlaků neberou tomuto Audi nic z jeho prémiovosti. Síla motoru 2,0 TDI se přibližuje magické hranici 400 Nm až s určitým zpožděním za konkurencí. Maximálních 380 Nm, které Audi slibuje, je však ukryto ve velmi kultivovaném a příjemně dávkovatelném balení.

obrázek [210 x 57] Sedmistupňový S tronic zvládá z momentové charakteristiky čtyřválce vydolovat maximum. Jeho rychlé řazení a těsně vedle sebe poskládané rychlostní stupně by umožnily svižnou jízdu i s málo pružným turbodieselem s omezeným pásmem využitelných otáček, jenže motor v tomto Audi je toho pravým opakem. Umí efektivně spolupracovat už kolem 1500 min-1 a bez velkého odříkání a nepříjemných vedlejších efektů točí i 5000 min-1. Slabší výkon převodovky jsme zaznamenali především při popojíždění v kolonách a dobrzďování z vyšších rychlostí, kdy se S tronic nezdráhá podřadit drsněji, než bychom od prémiového automatu čekali.

obrázek [300 x 226] Bez kompromisů je naproti tomu zvuková izolace posádky od všech zdrojů jízdního hluku. Na dálnici motor neobtěžuje, ani když máte na tempomatu nastavenou hodnotu daleko za 130 km/h, podvozek dobře pohlcuje nerovnosti jak z oblasti krátkých pravidelných, resp. dálničních, tak z těch větších a hluk od kol samotných také není nijak výrazný. Na dálnici tak nade vše vyniká hluk od zrcátek a A-sloupků, což ale až do 150 km/h nikterak nebrání v poslechu audiosoustavy. Jediným problematickým režimem v oblasti zvukového projevu je kadlání motoru během postávání v kolonách, máte-li deaktivovaných stop-start systém. Ano, na volnoběh je přítomnost turbodieselu dobře slyšitelná a skrze jemné vibrace ve volantu ji budete cítit i dotykem.

Od turbodieselu, byť nadprůměrně silného, se čeká nízká spotřeba a Audi v tomto ohledu nezklame. Standardní test jízdy konstantní rychlostí s tempomatem končí ve 100 km/h odběrem pouhých 5 l/100 km a ve 130 km/h pak 6,3 l/100 km. Dálniční limit zvládá motor na sedmý rychlostní stupeň s 2300 min-1. Dlouhodobý průměr, včetně energeticky náročnějšího městského provozu, končí na hodnotě 8 l/100 km, ale pokud by jízda mimo město tvořila víc než 2/3 používání tohoto Audi, klesne odběr někam k 7 l/100 km.

Příčná zástavba motoru uvolnila v kabině několik centimetrů podélného prostoru a když k tomu připočtete tradičně vertikální usazení cestujících, dostanete příjemně vzdušný a přijatelně prostorný interiér pro čtyři a jejich zavazadla. S nákladem jsou tu dva zádrhely. Nejprve je třeba zavazadla zvednout do úctyhodných 780 mm nad vozovku, kde se nachází práh zavazadelníku. Když jde o něco rozměrnějšího, narazíte na další problém: pevný kryt základního objemu zavazadlového prostoru. Ten se nezvedá spolu s pátými dveřmi, ale je potřeba jej ručně demontovat a uložit mimo vozidlo.

obrázek [300 x 236] S trochou nadsázky dostanete v Q3 image většího Audi Q5, ale za podstatně nižší cenu. Když nebudete příliš zkoumat siluetu a speciálně nepříliš působivou vyšší příď, celkem jistě vás dostane světelný design, který Audi umí snad nejlépe ze všech prémiových značek. Diody, světelné trubice, nebo jen uspořádání a použití známých prvků do nových celků dělá z auta, stojícího na známém základě, vizuálně trochu lepší zboží. Za vše jmenujme charakteristická denní světla a jejich opakující se obraz v koncových svítilnách nebo působivé difuzní osvětlení diodami v interiéru.

Světýlka a design ale rozhodně nejsou to jediné, co odlišuje Q3 od výchozího Tiguana. Změnilo se zákaznické cílení i určení auta. Pro Audi mluví podobnost s větším Q5, vybranější materiály než u VW nebo množství užitečné elektroniky. Terénní ambice šly stranou, do popředí se dostaly jízdní vlastnosti na asfaltu. Světlá výška zůstala u kompromisních 170 mm (Tiguan až 200 mm), Audi se naproti tomu snáze ovládá, jeho reakce jsou přímější, náklony karoserie minimální a brzdy poskytují špičkový brzdný výkon. Dostupnější Volkswagen je lepší nejen v terénu, ale i v praktičnosti a velikosti interiéru.

obrázek [600 x 364]

Je to trochu překvapivé, ale Volkswagen a Audi si přesto přímo nekonkurují! Přinejmenším, pokud trváte na silném TDI, čtyřkolce a automatu. Tam kde nabídka Tiguanu končí, Q3 teprve začíná. Nejdražší verzi Tiguanu 4Motion 2,0 TDI (125 kW, 320 Nm) pořídíte za tři čtvrtě milionu, převodovku DSG ale v této motorizaci nedostanete ani za příplatek. V tomto světle se 130kW a 380Nm turbodiesel v Audi Q3 s S tronicem (kterému VW v ceníku říká DSG) s cenou 869.900,-Kč jeví jako logické pokračování nabídky VW Group. I když budete chvíli zaškrtávat příplatkové položky v konfigurátoru, zjistíte, že cena dobře vybavené Q3 jen mírně přeroste základní cenovku čtyřválcové Q5 se slabším TDI. Marketing zkrátka u Audi ovládají skvěle…

První cena vozu698.500,- Kč (Q3 2,0 TDI 103 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací869.900,- Kč (Q3 2,0 TDI 130 kW quattro)
Základní cena testovaného vozu869.900,- Kč (Q3 2,0 TDI 130 kW quattro)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.107.917,- Kč (Q3 2,0 TDI 130 kW quattro)

Plusy

  • Nízká spotřeba
  • Výborné brzdy
  • Výkonný a kultivovaný motor
  • Možnosti individualizace
  • Dobré trakční schopnosti
  • Ovladatelnost v běžných situacích
  • Kvalita tlumení nerovností

Minusy

  • Velmi vysoko umístěný práh zavazadelníku
  • Velmi omezená variabilita
  • Místy nekomfortní řazení převodovky, zejména v nízkých rychlostech
  • Vyšší základní cena
  • Příplatky i za mnohé „samozřejmosti“
  • Krátká opěradla sedadel
  • Omezené možnosti v terénu, světlá výška jen 170 mm
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi Q3 2,0 TDI S tronic

Cena v základní výbavě: 869 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 107 917 Kč

Základní výbava:6 airbagů, stabilizační systém, asistent pro rozjezd v kopci, elektromechanická ruční brzda, 16palcová litá kola, klimatizace, rádio, přední mlhovky, samostatná světla pro denní svícení, dojezdové náhradní kolo a další.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (17.883,-), sportovní sedadla s čalouněním kůže/Alcantara (46.760,-), dekorace hliník 3D (8.245,-), Audi parking systém (10.993,-), tempomat (7.432,-), dvouzónová klimatizace (15.135,-), 18palcová litá kola (34.373,-), Connectivity-Paket vč. Bluetooth (15.677,-), multifunkční ukazatel (3.174,-), zadní sedadlo s loketní opěrkou (4.258,-), rádio Concert (10.993,-), čelní sklo s akustickou úpravou (2.903,-), střešní ližiny z eloxovaného hliníku (2.322,-), dešťový a světelný senzor (4.413,-), paket vnitřního osvětlení (6.580,-), xenonová světla Plus vč. diodových koncových světel (27.212,-), multifunkční sportovní kožený volant s pádly pro řazení (10.722,-), vnější zrcátka el. sklopná, nastavitelná a vyhřívaná (8.942,-).

Požáry v Kalifornii způsobují rekordní škody. Letos přesáhly deset miliard dolarů Požáry v Kalifornii způsobují rekordní škody. Letos přesáhly deset miliard dolarů

Na jihu Kalifornie pokračují požáry, které začaly v…

Katar pokračuje v nákupu letounů. Od Britů nakoupí stíhačky téměř za sedm miliard eur Katar pokračuje v nákupu letounů. Od Britů nakoupí stíhačky téměř za sedm miliard eur

Katar koupí od britské zbrojovky BAE Systems 24 bojových…

Krsek, Pokorný a spol. budou školit o inovacích Krsek, Pokorný a spol. budou školit o inovacích

Čtveřice známých tuzemských byznysmenů spolu s bývalou…

Finep prodal Skansce developerský projekt v Praze-Hodkovičkách na stovky bytů Finep prodal Skansce developerský projekt v Praze-Hodkovičkách na stovky bytů

V atraktivní bytové lokalitě pražských Modřan udělali dva…

 

Štítky SUV Audi Testy

Technické údaje
Motor Audi Q3 2,0 TDI S tronic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 212
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7 / 5.3 / 5.9
Emise CO2:159
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1660 / 525
Rozměr pneu:215/60 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4385
b) šířka (mm): 1831
c) výška (mm): 1608
d) rozvor (mm): 2609
e) rozchod vpředu (mm): 1571
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 775
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Audi Q3 2,0 TDI S tronic
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 10
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 5
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 

Přidat názorDiskuse: Audi Q3 2,0 TDI S tronic – Mezi…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110? Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy…

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

 



Audi Q3: Druhá generace se blíží, co od ní čekat? Audi Q3: Druhá generace se blíží, co od ní čekat?

Druhá generace Q3 povyroste, aby si tolik nekonkurovala s…

Audi Q3: Decentní vylepšení vzhledu s větší dávkou sportu Audi Q3: Decentní vylepšení vzhledu s větší dávkou sportu

Audi Q3 přijede do Paříže v modernizované podobě. Vozy s…

 



 
Ital Design Columbus (1992): Silniční boeing měl sedm křesel a V12 od BMW

Ital Design Columbus (1992): Silniční boeing měl sedm křesel a V12 od BMW

Včera

Luxusní a okázalý Columbus vznikl ke kulatému výročí objevení Ameriky. Dával na odiv avantgardní italské tvary, německý motor, ale do USA stejně nahlížel.




Blesk.cz

Mladá instagrammerka hledala správný úhel pro selfie a místo toho našla smrt

Mladá instagrammerka hledala správný úhel pro selfie…

Mobily jsou s námi na každém kroku a zírání do displejů odvádí pozornost od dění kolem nás. Když přidáte…

Paznaun: Největší párty Alp i lyžařský ráj pro rodiny s dětmi od sebe dělí pár kilometrů

Paznaun: Největší párty Alp i lyžařský ráj pro…

Pod názvem Paznaunské údolí si něco představí jen opravdoví znalci. Stačí ale jmenovat největší z místních…

 

iSport.cz

Čekání Pirátů na tři body? 49 dní! Už si to nepamatuji, smál se Růžička

Čekání Pirátů na tři body? 49 dní! Už si to…

Dlouhých 49 dní čekali hokejisté Chomutova na tříbodovou výhru. Dočkali se ve 30. kole extraligy, když porazili…

Laštůvka na odstřel. Pavlenku nenahradil, vystřídat ho může Kolář

Laštůvka na odstřel. Pavlenku nenahradil, vystřídat…

Jan Laštůvka měl adekvátně nahradit Jiřího Pavlenku, brankářskou jedničku Slavie z mistrovské sezony. Nepovedlo…

 

Reflex.cz

Vodní hrátky s arcibiskupem: Na unikátní zámek v Hellbrunnu si nezapomeňte vzít pláštěnku

Vodní hrátky s arcibiskupem: Na unikátní zámek v…

Jestliže se řadíte k milovníkům vody a architektury, vydejte se do Hellbrunnu. Zámek na jižním okraji Salcburku…

Smutná tvář klimatických změn. Fotograf natočil umírajícího medvěda

Smutná tvář klimatických změn. Fotograf natočil…

Fotograf známého listu National Geographic včera zveřejnil smutné záběry, na nichž je na kost vyhublý lední…