Audi Q3 2,0 TFSI S tronic – Diodový junior

Audi Q3 2,0 TFSI S tronic – Diodový junior

 
 

Q3 stojí na základech Tiguanu. Je to ale to poslední, co by vás při jízdě s novým Audi mohlo napadnout.

Vyrábí se ve Španělsku u SEATu a využívá techniky Volkswagenu Tiguan. Přesto, nebo právě proto, si dali v Ingolstadtu záležet, aby u nové Q3 nebylo pochyb o příslušnosti ke značce Audi.

Automobil svým vzhledem vychází ze čtyři roky starého konceptu Cross Coupé. Designéři však rozpracovali příď v méně agresivním duchu. Maska chladiče single-frame je nového šestiúhelníkového tvaru. Přetažení prolisů z kapoty do nárazníků, stejně jako tvarové řešení okolí mlhovek kopíruje větší Q5.

Q3 má podle předpokladu plnit roli modelu baby-Q5. A skutečně: Z některých pohledů tyto dva modely bez přímého srovnání jen těžko poznáte. Audi tak opakuje úspěšnou strategii, kdy dostupnější modely navrhuje a vyrábí tak, aby byly podobné těm dražším.

Očekávání jsou vysoká – Audi od Q3 nechce nic jiného než dohnat nebo předehnat prodejní výsledky BMW X1. Na českém trhu k tomu má slibně našlápnuto: kdo si neobjednal auto ještě před oficiálním uvedením na trh, svoji Q3 si letos už neodveze.

Konvence vs invence

Zastavme se ještě na chvíli u vnějšího designu. Ačkoliv je technika diametrálně odlišná od větší Q5, karoserie se naopak snaží o co největší podobu. Všechny provedené úpravy sledují dva cíle: působit kompaktněji a sportovněji.

Kromě evolučního posunu firemního designu tak máme před sebou vůz, který má menší světla, výrazněji skloněný zadní sloupek, větší disproporci délky bočních dveří a celkově expresivnější tvary.

Testovaný vůz dostal příplatková xenonová světla Plus. S těmi se pojí efektní pás trubicových diod pro denní svícení obepínající obvod předních světlometů a ještě působivější zadní lampy s diodovými trubicemi.

obrázek [600 x 414]

Interiér vyráží vstříc novému pojetí, které sází na oblejší tvary, ještě výraznější orientaci na řidiče a propracovanější návaznost jednotlivých designových myšlenek. Ergonomie je takřka bezchybná, navzdory novému způsobu ovládání rádia a volby teploty u dvozónové klimatizace.

Příplatková sportovní sedadla v kombinaci Alcantara/kůže vypadají působivě a také dobře podrží. Cenu vozu ovšem navyšují o nemalých 47 tisíc korun a neuškodilo by jim prodloužení opěradel. Velmi příjemným prvkem příplatkové výbavy je paket vnitřního osvětlení, který v noci prosvětlí interiér bílým diodovým světlem.

Audi slibuje bezkonkurenční výhled všemi směry a skutečně – přehled o dění před autem, výhled do boku a překvapivě i dozadu těžko hledá mezi kompaktními SUV obdoby. Jediným mínusem je malé vnitřní zrcátko, přes které mnoho vidět není.

Řidič má za volantem lehce sportovní pocit namíchaný s mírně vyvýšenou pozicí proti běžným osobním autům. Není to sice úplně dojem sezení v lehce zvýšeném kombi, jako to zkouší BMW X1, k velmi vzpřímené pozici typické pro většinu SUV má ale Q3 velmi daleko.

obrázek [300 x 211] Od 4385 mm dlouhého SUV se sportovními proporcemi nelze čekat přebytky vnitřního prostoru. Pokud ale vaše nároky nejsou přehnaně vysoké, Q3 v relativním pohodlí uveze i čtyři dospělé osoby a k tomu velmi slušných 460 litrů zavazadel (po strop).

Mimochodem, zavazadelník zaujme hned z několika důvodů. Pozitivní je skutečnost, že do něj vůbec nezasahují podběhy. Méně potěšitelný je skutečný tvar, který se na straně sedadel i pátých dveří směrem vzhůru postupně zkracuje. Navíc místo obvyklé rolety nebo plata slouží jako kryt zavazadlového prostoru pevná police, kterou je potřeba při převážení větších předmětů někam umístit.

Obratné SUV

Na zajímavou kombinaci nepříliš vysokého posazu a vynikajícího přehledu o dění na silnici navazuje i skutečný dojem z řízení. Audi usilovně maskuje hmotnosti i výšku a snaží se i o jistou dávku agility v zatáčkách.

Obejde se bez výraznějších bočních náklonů, nedotáčivosti proaktivně předchází pohon všech kol se spojkou Haldex 4. generace (obchodní označení quattro) a použité pneumatiky Pirelli Scoprion Verde mají značnou odolnost vůči bočnímu přetížení. Výsledkem je ovladatelnost ne nepodobná pětidveřovému Golfu.

JAKE.AUTO.CZ: Audi Q3 – všechny testy a další články

To neznamená, že by snad Q3 byla okreskovým náčiním. K sesterskému Tiguanu, který se i na silnici tváří lehce terénně, nebo houpavým a rozevlátým SUV jiných mainstreamových značek ale má toto Audi velmi daleko.

Další atributy vozů kategorie SUV přitom nejsou potlačeny. Při jízdách ve městě řidič ocení lehké a odtažité řízení, (ne)kvalita českých silnic zase znamená zátěžovou zkoušku tlumení. Audi navzdory 18palcovým kolům obstálo s jedinou výhradou – kvůli krátkému rozvoru se někdy na sérii příčných nerovností rozhoupe.

Nekonvenční volba

Co do volby motorizace jde první test Audi Q3 proti aktuálním trendům. Pod kapotu zamířil dvoulitrový čtyřválec s turbem, ten ovšem spaluje benzin. Z dvojice nabízených variant máme tu čest se silnější, momentálně vrcholnou verzí 2,0 TFSI o výkonu 155 kW.

Standardem je vedle pohonu všech kol také sedmistupňová dvouspojková převodovka, označovaná S tronic. Technika společná s VW Tiguan znamená příčnou zástavbu motoru a také fakt, že zadní kola se připojují jen v potřebných chvílích (byť proaktivně).

Agregát je dobře utlumen v nízkých otáčkách, ve středním pásmu má sportovnější zvuk a v nejvyšších otáčkách o sobě dá vědět tlumeným a nikterak výrazným zvukem. Do interiéru nepustí žádnou znatelnou vibraci ani nepříjemný zvuk při ranním startu. Komu nevadí tankovat benzín, zažije komfort, jaký mohou majitelé turbodieselů jen závidět.

obrázek [300 x 171] Převodovka ve standardním režimu D fandí snahám o úsporu. Ochota podřazovat je poněkud rezervovaná a běžný rozjezd nelze označit jinak než jako vlažný. K rychlejší akceleraci, například při vjíždění do křižovatky, je potřeba razantněji šlapat na plynový pedál. Elektronika pak ale zase motor zbytečně vytáčí. Optimem je proto v zásadě standardní režim s občasnou nápovědou pomocí páček pod volantem.

Sportovní režim totiž nabízí snadno dostupný výkon, i při malé zátěži se ale zase vyhýbá nízkým otáčkám. Spolehlivá trakce, zrychlené reakce převodovky a ochota točit motor po ploché křivce až těsně k omezovači jsou cestou k dosažení rychlosti 100 km/h za 6,9 sekundy. To je momentálně druhý nejlepší výsledek v segmentu, hned po BMW X1 xDrive28i (180 kW, 6,1 s). Audi ale zase chystá ještě rychlejší Q3 RS.

obrázek [300 x 189] Největší slabinou celého auta je systém Start-Stop. Při restartu se auto zachvěje a spojka spíná s prodlevou. Naštěstí lze systém vyřadit z činnosti příslušným tlačítkem a nebo jednoduše volbou sportovního režimu převodovky.

A jak je na tom benzinové turbo se spotřebou? Vyšší hmotnost, velká kola a pohon všech kol jsou největším nepřítelem ve městě, kdy je stlačení spotřeby pod 10 l/100 km vzácným úkazem. My jsme jezdili za 11 až 12 litrů.

Mimo město lze pohodovým tempem udržovat sedmilitrovou spotřebu. Při ustálených 100 km/h pak benzinová Q3 točí 1950 min-1 a konzumuje 6,2 l/100 km – to je hodnota srovnatelná s nedávno testovanými VW Tiguan 2,0 TDI a Kia Sportage 2,0 CRDi s automatickou převodovkou.

Dálnice znamená při 130 km/h 2500 min-1 na sedmý převodový stupeň a průměrnou spotřebu 10,1 l/100 km. Zhruba třílitrový rozdíl proti dieselovým SUV je plně vynahrazen dynamikou, které nemůže žádný dvoulitrový turbodiesel konkurovat.

První cena vozu698.500,- Kč (Q3 2,0 TDI 103 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací894.900,- Kč (Q3 2,0 TFSI 155 kW quattro)
Základní cena testovaného vozu894.900,- Kč (Q3 2,0 TFSI 155 kW quattro)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.105.705,- Kč (Q3 2,0 TFSI 155 kW quattro)

Plusy

  • Kvalitní design s atraktivními prvky
  • Možnosti individualizace
  • Výkonný motor
  • Výhled z vozu
  • Ovladatelnost v běžných situacích
  • Kvalita tlumení nerovností

Minusy

  • Vyšší základní cena
  • Příplatky i za mnohé „samozřejmosti“
  • Pomalý systém start/stop
  • Vláčné rozjezdy v režimu D
  • Krátká opěradla sedadel
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi Q3 2,0 TFSI S tronic

Cena v základní výbavě: 894 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 105 705 Kč

Základní výbava:6 airbagů, stabilizační systém, asistent pro rozjezd v kopci, elektromechanická ruční brzda, 16palcová litá kola, klimatizace, rádio, přední mlhovky, samostatná světla pro denní svícení, dojezdové náhradní kolo a další.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (17.883,-), sportovní sedadla s čalouněním kůže/Alcantara (46.760,-), dekorace hliník 3D (8.245,-), Audi parking systém (10.993,-), tempomat (7.432,-), dvouzónová klimatizace (15.135,-), 18palcová litá kola (34.373,-), Connectivity-Paket vč. Bluetooth (15.677,-), Multifunkční ukazatel (3.174,-), zadní sedadlo s loketní opěrkou (4.258,-), rádio Concert (10.993,-), čelní sklo s akustickou úpravou (2.903,-), střešní ližiny z eloxovaného hliníku (2.322,-), dešťový a světelný senzor (4.413,-), paket vnitřního osvětlení (6.580,-), xenonová světla Plus vč. diodových koncových světel (27.212,-), multifunkční sportovní kožený volant s pádly pro řazení (10.722,-), vnější zrcátka el. sklopná, nastavitelná a vyhřívaná (8.942,-).

Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 

Štítky SUV Audi Testy

Technické údaje
Motor Audi Q3 2,0 TFSI S tronic
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 155 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1800 - 4900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.2 / 6.4 / 7.7
Emise CO2:179
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1640 / 525
Rozměr pneu:235/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4385
b) šířka (mm): 1831
c) výška (mm): 1608
d) rozvor (mm): 2609
e) rozchod vpředu (mm): 1571
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 7750
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Audi Q3 2,0 TFSI S tronic
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 10
Výhled vzad: 10
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 5
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,46
 

Přidat názorDiskuse: Audi Q3 2,0 TFSI S tronic – Diodový junior







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 



Audi Q3: Druhá generace se blíží, co od ní čekat? Audi Q3: Druhá generace se blíží, co od ní čekat?

Druhá generace Q3 povyroste, aby si tolik nekonkurovala s…

Audi Q3: Decentní vylepšení vzhledu s větší dávkou sportu Audi Q3: Decentní vylepšení vzhledu s větší dávkou sportu

Audi Q3 přijede do Paříže v modernizované podobě. Vozy s…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…