11.12. 2015 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

BMW 218d GT (110 kW) vs. Volkswagen Touran 2.0 TDI (110 kW) – Nový revír

 

Sedmimístná MPV jsou pro BMW novým teritoriem. Dokáže se tedy Gran Tourer poprat s druhou generací Volkswagenu Touran? K tomu bude potřeba více než jen prestižní znak na kapotě.

Pravděpodobně není automobilka, u které by bylo vývoj současných automobilů vidět více než u BMW. Ještě před dvaceti lety šlo o výrobce, který produkoval přísně tradiční modely klasických tvarů a největším výstřelkem v nabídce byl pohon všech kol. Ostatně i díky tomu si BMW vytvořilo neotřesitelnou image. Jenže požadavky zákazníků se začaly rychle měnit a dnes je trendem zaplnit jakoukoliv skulina na trhu.

Výsledkem toho všeho je, že dnes zde máme mnoho různých BMW roztodivných tvarů a pohonů, a ty opravdu tradiční vozy této značky, navíc ve specifikaci s řadovým šestiválcem a pohonem zadních kol, již chce málokdo. I proto se zde dnes objevuje automobil ještě před nedávnem nemyslitelný – sedmimístné MPV s pohonem předních kol s modrobílou vrtulkou na kapotě. BMW 2 Gran Tourer stojí na platformě Mini Countryman, tedy s motorem napříč, a jedná se o prodlouženou variantu vůbec prvního „nedohrabu“ z Mnichova, a to modelu 2 Active Tourer.

Přímým konkurentem vozu je další sedmimístný německý automobil, tentokrát však z lidového Wolfsburgu, tedy Volkswagen Touran. Ten nyní platí rovněž za novinku, přišel totiž ve své druhé generaci, která již stojí na platformě MQB. První Touran se vyráběl dlouhých dvanáct let, od roku 2003, novinka tedy má na co navazovat. Otázka pro dnešní den tedy zní jasně – dokáže být první pokus o sedmimístné rodinné MPV z Mnichova lepší než již dobře známý konkurent z Wolfsburgu? Anebo jinak – vyplatí se připlatit si za prestižnější značku? Pojďme to zjistit.

Video

Levní jsou jinde

Podle nás je více než pravděpodobné, že koupě BMW 2 GT bude probíhat nějak takto – otec rodiny má některé z větších BMW a shání kompaktnější vůz pro manželku a na rozvoz dětí do školky. Mnichovští pro něj právě takovýto automobil stvořili a protože má otec k této značce dlouhodobě pozitivní vztah, neváhá a kupuje.

Pořizovací nákladyBMW 2 GTVolkswagen Touran
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy218d Luxury Line/ 899.600 Kč2.0 TDI Highline DSG/749 900 Kč
SERVIS
Světlomet/zadní svítilna [Kč]17 655 / 547216.248 (diodový)/5317
Přední/zadní nárazník [Kč]11 330 / 12 9809.119/9.778
Přední blatník [Kč]55555487
Čelní sklo [Kč]73437437
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]5700 + 9452687 + 871
Hodinová sazba v servisu [Kč]1620968
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]Zdarma krom brzd. obložení20.380
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122/3/12
Prodloužená zárukaaž 6 let/ 200.000 kmaž 4 roky/ 80.000 km

Podívat se na vše ale můžeme i obšírněji. Pokud si projdeme nabídky jednotlivých výrobců, zjistíme, že BMW se nachází ve třídě, kde vládnou spíše na cenu zaměřené automobilky. Za částku dostačující pro základní 2 Gran Tourer si tak můžete pořídit plně vybavený Citroën C4 Grand Picasso nebo Renault Grand Scénic. A co víc, i takový Mercedes B 180, byť pouze pětimístný, začíná na částce 555.000 Kč, kam se BMW se svou základní cenou 676.000 Kč za tříválcovou patnáctistovku podívat nedokáže.

Pojďme však srovnat konkrétní modely – my si do testu vybrali vozy s dvoulitrovými turbodiesely o výkonu 110 kW, které jsou si svými parametry téměř vyrovnané. BMW 218d GT však začíná na částce 787.800 Kč, zatímco Volkswagen Touran 2.0 TDI můžete mít v základní výbavě Comfortline od 647.900 Kč. My zde však máme bavoráka ve výbavě Luxury Line, takže cena poskočí o více než 100.000 Kč na 899.600 Kč, přičemž Touran je zase ve verzi Highline, kde dvoulitrový diesel začíná na 677.900 Kč. Holt, tihle dva nejsou z levného kraje, byť ve Wolfsburgu je stále přece jen laciněji.

obrázek [600 x 203]

I u námi bohatě dovybavených variant je BMW pořád nepřekvapivě dražší, rozdíl ale již není tak velký (1.088.100 vs. 1.051.100 Kč). Je však nutno brát v potaz, že Volkswagen přijel s příplatkovým automatem, zatímco BMW s manuálem. Výhodou Gran Toureru je však obsáhlejší nabídka variant, můžete mít nejen silnou benzinovou verzi, ale rovněž „nafťáka“ se 140 kW, a to i s pohonem všech kol.

Podobný cenový vývoj lze sledovat i u náhradních dílů – zatímco světla, blatník či čelní sklo stojí u BMW a Volkswagenu podobně, nárazníky, brzdové destičky či hodinová sazba v servisu jsou již u modrobílé vrtule výrazně dražší. Trumfem BMW je však servis zdarma na 5 let/100.000 km, respektive možnost prodloužit záruku na 6 let/200.000 km. To Volkswagen neumí.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮBMW 2 GTVolkswagen Touran
Základní cena57
Standardní výbava a příplatky68
Servis98
Záruky98
Průměr7,257,75

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

Cigarety stále nesou, český Philip Morris  měl loni vyšší tržby i zisk Cigarety stále nesou, český Philip Morris měl loni vyšší tržby i zisk

Kutnohorskému výrobci tabáku Philip Morris ČR loni…

Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun

Největší britská maloobchodní společnost Tesco zaplatí…

Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme

Saxofonista Stefan Denoljubov přijel do Prahy jako herec…

 
Technické údaje
Motor BMW 218d Gran TourerVolkswagen Touran 2.0 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19951968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 1750340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205206
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.39.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.1 / 3.9 / 4.35.5 / 4.3 / 4.7
Emise CO2:114124
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 560 / 1820834 / 1980
Objem nádrže (l):6158
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1525 / 5651571 / 704
Rozměr pneu:225/45 R18225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 45564527
b) šířka (mm): 18001829
c) výška (mm): 16411628
d) rozvor (mm): 27802768
e) rozchod vpředu (mm): 15611569
f) rozchod vzadu (mm): 15621542
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 110900 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 840630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10201020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980950
k) šířka vpředu (mm): 14701500
l) šířka vzadu (mm): 14501530
délka sedáku vpředu (mm): 490490
délka sedáku vzadu (mm): 420420
výška opěradla vpředu (mm): 650640
výška opěradla vzadu (mm): 660630
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: BMW 218d GT (110 kW) vs. Volkswagen Touran…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




BMW 2 Gran Tourer vs. Renault Grand Scénic – Souboj atypických MPV BMW 2 Gran Tourer vs. Renault Grand Scénic – Souboj atypických MPV

Svět MPV už není jako kdysi. BMW přijelo se sportovně…

Video: BMW 2 GT vs. Renault Grand Scénic – Kdo je vzadu větší? Video: BMW 2 GT vs. Renault Grand Scénic – Kdo je vzadu větší?

Otestovali jsme dvojici kompaktních MPV se sedmimístným…

 



 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky, varují analytici

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky,…

Od prosince platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech, kdy banky začaly posuzovat žadatele přísněji. Česká…

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká jsou další řešení?

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká…

Jak přivést mladé k většímu zájmu o politiku? Palčivou otázku řeší řada stran. TOP 09 jako ambasadora pro mladé…

 

iSport.cz

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i nevýrazní talenti

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i…

Fotbalový svět nechápe. Nizozemsko nezvládá po kvalifikaci na EURO 2016 ani tu na mistrovství světa v Rusku. Po…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…