BMW 320d xDrive Coupé – Typisch BMW?

BMW 320d xDrive Coupé – Typisch BMW?

 
 

Vyzkoušeli jsme trojkové kupé se skutečně neobvyklou specifikací. Jak dokáže zaujmout náročné zákazníky kombinace pohonu všech kol, automatu a dvoulitrového dieselu?

Říká se, že každé auto má svého kupce. Lidé od amerických automobilek by s námi, pravda, asi teď moc nesouhlasili, ale přestože v Mnichově nemají zas tolik starostí s odbytem, neumíme si představit nějaký masový zájem o kupé BMW s pohonem všech kol, automatem a dvoulitrovým dieselem. O to více nás tahle verze zaujala, a proto jsme ji vzali do testu.

Větší důraz na luxus

Kupé řady 3 je určitě tím nejhezčím, co za éry Chrise Bangla (a té následující) opustilo brány továrny a v našem případě jsou jeho elegantně-sportovní linky podpořeny ještě poměrně zářivým modrým lakem a co je důležitější, též luxusní černobéžovou kombinací interiéru, která dala fádním tvarům palubní desky úplně jiný rozměr. Trochu nás překvapilo, že je čalounění sedadel vyrobeno z hodně tvrdé kůže, ale třeba zase o něco více vydrží. Jinak je interiér důvěrně známý – bez M-volantu by snad nebylo BMW BMW, sportovní sedadla jsou usazena trošku výš, než by mi vyhovovalo a jejich stavitelná boční opora končí zbytečně nízko, takže v zatáčkách horní části trupu chybí opora. Opět nás dokázal pozlobit podavač bezpečnostního pásu, z nějž občas pás sklouznul a bylo nutné se pro něj natahovat. Možná by u BMW mohli přijmout fakt, že to Mercedes s očkem na konci vymyslel lépe a nepokoušet se vymýšlet něco jiného. Prostě typická trojka, pojďme se tedy podívat spíše na to, jak jezdí čtyřkolka s dieselem.

obrázek [555 x 290]
 

Úsporný klapot

Jak už bylo řečeno v úvodu, pohon auta zajišťuje dvoulitrový turbodiesel, zkombinovaný se šestistupňovým automatem. Verze 20d nepředstavuje vrchol nabídky naftových čtyřválců, je vyladěna na 130 kW a 350 Nm a to z ní naopak dělá základ nabídky. Ovšem kdyby všechny základní motorizace jezdily takhle, to by byla paráda. Čtyřválec sice o své práci informuje celé auto citelnými vibracemi a u řady méně prémiových značek ve střední třídě bývá odhlučnění klapotu důslednější, jinak mu ale stěží lze něco vytknout. K životu se probouzí v 1800 otáčkách, a přestože automat řadí výš už krátce za 4000 otáčkami, v případě potřeby lze motor vytočit až na dohled pětitisícové hranici. Že je dynamika se 130 kW a 350 Nm více než dostatečná, je asi samo sebou, zvlášť když automatický šestikvalt řadí příjemně rychle a až na pár výjimek bez cukání. Pokud snad zatoužíte po manuální volbě rychlostních stupňů, pak se připravte na nezvyklé uspořádání, kdy se podřazuje zatlačením na volič vpřed a přeřazení se provádí vzad. Není to ale svévole BMW, stejným způsobem fungují sekvenční převodovky v závodních autech, tak těžko říct, proč se všeobecně vžilo ovládání přesně opačné…

obrázek [555 x 259]
 

Při běžném jízdním stylu není problém se vejít pod 7,5 l. Pokud ale máte trošku těžší nohu nebo se pohybujete hodně ve městě, počítejte spíše s devítilitrovou spotřebou.

Daň za trakci

V kódu 320d xDrive prozrazuje poslední slovo skutečnost, že je auto vybaveno pohonem všech kol. A právě ten ničí to, co auta z Mnichova tak proslavilo – schopnost zadokolek řídit auto plynem. Zatímco když u klasického BMW šlápnete v zatáčce na plyn, síla na zadních kolech pomůže vykroužit oblouk, případně laškovně smýknout zádí, ten samý pohyb pravé nohy změní buď neutrální, nebo lehce nedotáčivou charakteristiku v ještě více nedotáčivou. Výhodou systému xDrive asi bude, že se vám při horších adhezních podmínkách tak rychle nevysvítí žárovka kontrolky stabilizace, perfektní trakce je ale jediným pozitivem bavorácké čtyřkolky. Další její nevýhodou pak je, že do jinak přesného (a hodně málo strmého) řízení proniká více ruchů, které gumově cloumají volantem, což bývá občas považováno za vítanou zpětnou vazbu.

obrázek [300 x 248] Co se jízdních vlastností na suchém povrchu týče, jde tedy jednoznačně o krok zpátky, na mokru nebo jinak nepříjemném povrchu ovšem bude 4x4 vítaným pomocníkem. Tato specifikace nepřinesla ani nic nového, co se týče naladění podvozku. Auto je i na 17“ kolech hodně tvrdé, dobře ale dokáže ztlumit většinu rázů od nerovností silnic. Podotýkám, že tento vůz nebyl vybaven M-paketem, což naznačuje, že je i v sérii podvozek tuhý až dost, oproti sportovní verzi má ale na hrbolech v zatáčce tendenci znervóznit a poskakovat.

BMW pro každého

Chvíli to sice trvalo, ale specifikace auta s modrým lakem, béžovou kůží, automatem, pohonem všech kol a dvoulitrovým dieselem nakonec své místo pod sluncem obhájila. Tohle není prostě auto pro typickou klientelu BMW, ale pro potenciální nové zákazníky. U nich má vzbudit zájem vyzývavý zevnějšek i vnitřek auta. Čtyřkolka je dnes módní záležitost podpořená vidinou bezpečného chování na silnici a výkonný a úsporný diesel s automatem je příslibem rychlého, levného a pohodlného cestování. Má někdo zájem?

obrázek [555 x 226]
 

Děkujeme provozovateli Hotelu Čertousy za možnost focení v areálu.

První cena vozu893.100,-Kč (BMW 320i)
První cena vozu s testovanou motorizací1.038.700,-Kč (BMW 320d xDrive)
Základní cena testovaného vozu1.088.638,-Kč (BMW 320d xDrive)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.453.325,-Kč (BMW 320d xDrive)

Plusy

  • Výkonný a úsporný motor
  • Výborná trakce
  • Přesné řízení
  • Rychle pracující automatická převodovka
  • Účinné brzdy
  • Velmi dobré jízdní vlastnosti
  • Dobré tlumení nerovností

Minusy

  • Vibrace od motoru v kabině
  • Relativně hlučnější motor
  • Vyšší posaz za volantem
  • Proti verzím s pohonem zadních kol méně komunikativní řízení
  • Nedotáčivé chování na limitu
  • Tvrdé pérování
  • Škodolibý podavač bezpečnostního pásu
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 320d xDrive Coupé

Cena v základní výbavě: 1 088 638 Kč Cena v testované výbavě: 1 453 325 Kč

Základní výbava:BMW Basic Service Inclusive (5 let / 100.000 km), Airbagy pro řidiče a spolujezdce, ABS + CBC, dvoutónové akustické výstražné zařízení, DSC s integrovanou funkcí ASC+T, DTC, přední a zadní hlavové airbagy, boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, integrované v sedadlech, integrovaná ochrana proti bočnímu nárazu, nárazníkový systém s jednoduše vyměnitelnými deformačními zónami při nárazu do 15 km/h, varovný trojúhelník a lékárnička, nemetalický lak, exteriérové doplňky v barvě vozu, matně černé vnější okenní lišty, vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, bezpečnostní šrouby, servotronic, ukazatel opotřebení brzd - varovná signalizace na přístrojovém panelu, zadní brzdové kotouče s vnitřním odvětráváním, odvětrávané přední brzdové kotouče, včetně senzoru opotřebení brzdového obložení, posilovač řízení, filtr pevných částic, 6ti stupňová manuální převodovka, Common-rail systém přímého vstřikování paliva, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, mlhová světla, aktivace osvětlení interiéru, postranních světel a zadních světel dálkovým ovládáním – funkce "Open", funkce zpožděného zhasnutí světlometů "Follow-me-home", dynamická brzdová světla zobrazující intenzitu brzdění, bixenonové světlomety, automatická klimatizace, přední sklopná loketní opěrka na středové konzole s odkládacím prostorem, upevnění pro 2 dětské sedačky ISOFIX na zadních sedadlech, kožený multifunkční volant, zeleně zatmavená okna, odkládací prostory v předních dveřích, spínač centrálního zamykání, elektricky ovládaná okna, tlačítko Start / Stop s dekorativním chromovaným prstencem v provedení "pearl-gloss chrome", elektronický imobilizér, vyhřívaná, elektricky nastavitelná vnější zpětná asférická zrcátka, připojení AUX-In, rádio, palubní počítač, kontrola nezapnutých bezpečnostních pásů, světelná signalizace při vypnutí motoru, stereo systém se šesti reproduktory

Výbava testovaného vozu:Metalitický lak Montego Blue (22 890,-), kůže Dakota Creambeige (49 595,-), automatická převodovka (59 677,-), alarm (13 080,-), 17" kola z lehké slitiny "Double-spoke 188" (17 713,-), velurové koberečky (2750,-), sportovní sedadla (17 168,-), ovládání hlasem (7903,-), chromované okenní lišty (6540,-), černé interiérové lišty s leskem (4088,-), příprava pro mobilní telefon s rozhraním Bluetooth )20 983,-), navigační systém (62 130,-), hi-fi soustava (15 533,-), sportovní volant M (2725,-), černé čalounění stropu (6540,-), parkovací asistent (8175,-), USB přípojka (8175,-), vyhřívání sedadel vpředu (10 083,-), elektrické nastavení sedadel s pamětí pro řidiče (35 153,-), Comfort paket (37 142,-)

Komentář Heleny Horské: Strašák českého exportu – koruna, nebo nedostatek lidí? Komentář Heleny Horské: Strašák českého exportu – koruna, nebo nedostatek lidí?

Česká koruna posílila na úrovně, které jsme naposledy…

Ministerstvo odsouhlasilo obří železniční stavbu za miliardy Ministerstvo odsouhlasilo obří železniční stavbu za miliardy

Železniční trať v úseku Veselí nad Lužnicí – Doubí…

 
Technické údaje
Motor BMW 320d xDrive Coupé
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 224
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.9 / 4.5 / 4.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / -
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1530 / 405
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4580
b) šířka (mm): 1782
c) výška (mm): 1395
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1500
f) rozchod vzadu (mm): 1513
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení BMW 320d xDrive Coupé
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,48
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Totálka všech totálek. Tohle zbylo z... Zkuste si tipnout! Totálka všech totálek. Tohle zbylo z... Zkuste si tipnout!

K vážné dopravní nehodě došlo včera dopoledne u obce…

Ojeté BMW řady 3 (E90, E91, 2005 - 2012): Jiná, přesto stále záživná Ojeté BMW řady 3 (E90, E91, 2005 - 2012): Jiná, přesto stále záživná

BMW řady E90 poprvé pravověrné příznivce rozdělila na dva…

 



 
Další škatulata ve vedení značek VW Group Je za tím vstup koncernu do F1?

Další škatulata ve vedení značek VW Group Je za tím vstup koncernu do F1?

Dnes 16:51

VW Group opět mění vedení svých značek. Nových šéfů se dočkají v Bugatti a Bentley, kterým dosud vládne Wolfgang Dürheimer.




Blesk.cz

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires' Conspiracy

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery…

Krev není voda. A geny nadějná detektivka Katrielle Layton rozhodně nezapře. Jejím otcem totiž není nikdo jiný…

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku zastřelil, pak zabil i sebe

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku…

Měla před sebou zářnou budoucnost, talentovanou zpěvačku San Sreylai (†23) ale připravil o život její žárlivý…

 

iSport.cz

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s Muguruzaovou i Venus

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s…

Tenistka Karolína Plíšková se na Turnaji mistryň utká v Bílé skupině stejně jako před rokem se Španělkou Garbiňe…

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky, je to jako rakovina

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky,…

Před dvěma týdny skončil Miloš Říha ve Slovanu. Důvody? Podle slovenských médií docela vážné. Zastaralé metody.…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…