reklama


BMW 320d xDrive Coupé – Typisch BMW?

BMW 320d xDrive Coupé – Typisch BMW?

 
 

Vyzkoušeli jsme trojkové kupé se skutečně neobvyklou specifikací. Jak dokáže zaujmout náročné zákazníky kombinace pohonu všech kol, automatu a dvoulitrového dieselu?

Říká se, že každé auto má svého kupce. Lidé od amerických automobilek by s námi, pravda, asi teď moc nesouhlasili, ale přestože v Mnichově nemají zas tolik starostí s odbytem, neumíme si představit nějaký masový zájem o kupé BMW s pohonem všech kol, automatem a dvoulitrovým dieselem. O to více nás tahle verze zaujala, a proto jsme ji vzali do testu.

Větší důraz na luxus

Kupé řady 3 je určitě tím nejhezčím, co za éry Chrise Bangla (a té následující) opustilo brány továrny a v našem případě jsou jeho elegantně-sportovní linky podpořeny ještě poměrně zářivým modrým lakem a co je důležitější, též luxusní černobéžovou kombinací interiéru, která dala fádním tvarům palubní desky úplně jiný rozměr. Trochu nás překvapilo, že je čalounění sedadel vyrobeno z hodně tvrdé kůže, ale třeba zase o něco více vydrží. Jinak je interiér důvěrně známý – bez M-volantu by snad nebylo BMW BMW, sportovní sedadla jsou usazena trošku výš, než by mi vyhovovalo a jejich stavitelná boční opora končí zbytečně nízko, takže v zatáčkách horní části trupu chybí opora. Opět nás dokázal pozlobit podavač bezpečnostního pásu, z nějž občas pás sklouznul a bylo nutné se pro něj natahovat. Možná by u BMW mohli přijmout fakt, že to Mercedes s očkem na konci vymyslel lépe a nepokoušet se vymýšlet něco jiného. Prostě typická trojka, pojďme se tedy podívat spíše na to, jak jezdí čtyřkolka s dieselem.

obrázek [555 x 290]
 

Úsporný klapot

Jak už bylo řečeno v úvodu, pohon auta zajišťuje dvoulitrový turbodiesel, zkombinovaný se šestistupňovým automatem. Verze 20d nepředstavuje vrchol nabídky naftových čtyřválců, je vyladěna na 130 kW a 350 Nm a to z ní naopak dělá základ nabídky. Ovšem kdyby všechny základní motorizace jezdily takhle, to by byla paráda. Čtyřválec sice o své práci informuje celé auto citelnými vibracemi a u řady méně prémiových značek ve střední třídě bývá odhlučnění klapotu důslednější, jinak mu ale stěží lze něco vytknout. K životu se probouzí v 1800 otáčkách, a přestože automat řadí výš už krátce za 4000 otáčkami, v případě potřeby lze motor vytočit až na dohled pětitisícové hranici. Že je dynamika se 130 kW a 350 Nm více než dostatečná, je asi samo sebou, zvlášť když automatický šestikvalt řadí příjemně rychle a až na pár výjimek bez cukání. Pokud snad zatoužíte po manuální volbě rychlostních stupňů, pak se připravte na nezvyklé uspořádání, kdy se podřazuje zatlačením na volič vpřed a přeřazení se provádí vzad. Není to ale svévole BMW, stejným způsobem fungují sekvenční převodovky v závodních autech, tak těžko říct, proč se všeobecně vžilo ovládání přesně opačné…

obrázek [555 x 259]
 

Při běžném jízdním stylu není problém se vejít pod 7,5 l. Pokud ale máte trošku těžší nohu nebo se pohybujete hodně ve městě, počítejte spíše s devítilitrovou spotřebou.

Daň za trakci

V kódu 320d xDrive prozrazuje poslední slovo skutečnost, že je auto vybaveno pohonem všech kol. A právě ten ničí to, co auta z Mnichova tak proslavilo – schopnost zadokolek řídit auto plynem. Zatímco když u klasického BMW šlápnete v zatáčce na plyn, síla na zadních kolech pomůže vykroužit oblouk, případně laškovně smýknout zádí, ten samý pohyb pravé nohy změní buď neutrální, nebo lehce nedotáčivou charakteristiku v ještě více nedotáčivou. Výhodou systému xDrive asi bude, že se vám při horších adhezních podmínkách tak rychle nevysvítí žárovka kontrolky stabilizace, perfektní trakce je ale jediným pozitivem bavorácké čtyřkolky. Další její nevýhodou pak je, že do jinak přesného (a hodně málo strmého) řízení proniká více ruchů, které gumově cloumají volantem, což bývá občas považováno za vítanou zpětnou vazbu.

obrázek [300 x 248] Co se jízdních vlastností na suchém povrchu týče, jde tedy jednoznačně o krok zpátky, na mokru nebo jinak nepříjemném povrchu ovšem bude 4x4 vítaným pomocníkem. Tato specifikace nepřinesla ani nic nového, co se týče naladění podvozku. Auto je i na 17“ kolech hodně tvrdé, dobře ale dokáže ztlumit většinu rázů od nerovností silnic. Podotýkám, že tento vůz nebyl vybaven M-paketem, což naznačuje, že je i v sérii podvozek tuhý až dost, oproti sportovní verzi má ale na hrbolech v zatáčce tendenci znervóznit a poskakovat.

BMW pro každého

Chvíli to sice trvalo, ale specifikace auta s modrým lakem, béžovou kůží, automatem, pohonem všech kol a dvoulitrovým dieselem nakonec své místo pod sluncem obhájila. Tohle není prostě auto pro typickou klientelu BMW, ale pro potenciální nové zákazníky. U nich má vzbudit zájem vyzývavý zevnějšek i vnitřek auta. Čtyřkolka je dnes módní záležitost podpořená vidinou bezpečného chování na silnici a výkonný a úsporný diesel s automatem je příslibem rychlého, levného a pohodlného cestování. Má někdo zájem?

obrázek [555 x 226]
 

Děkujeme provozovateli Hotelu Čertousy za možnost focení v areálu.

První cena vozu893.100,-Kč (BMW 320i)
První cena vozu s testovanou motorizací1.038.700,-Kč (BMW 320d xDrive)
Základní cena testovaného vozu1.088.638,-Kč (BMW 320d xDrive)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.453.325,-Kč (BMW 320d xDrive)

Plusy

  • Výkonný a úsporný motor
  • Výborná trakce
  • Přesné řízení
  • Rychle pracující automatická převodovka
  • Účinné brzdy
  • Velmi dobré jízdní vlastnosti
  • Dobré tlumení nerovností

Minusy

  • Vibrace od motoru v kabině
  • Relativně hlučnější motor
  • Vyšší posaz za volantem
  • Proti verzím s pohonem zadních kol méně komunikativní řízení
  • Nedotáčivé chování na limitu
  • Tvrdé pérování
  • Škodolibý podavač bezpečnostního pásu
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 320d xDrive Coupé

Cena v základní výbavě: 1 088 638 Kč Cena v testované výbavě: 1 453 325 Kč

Základní výbava:BMW Basic Service Inclusive (5 let / 100.000 km), Airbagy pro řidiče a spolujezdce, ABS + CBC, dvoutónové akustické výstražné zařízení, DSC s integrovanou funkcí ASC+T, DTC, přední a zadní hlavové airbagy, boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, integrované v sedadlech, integrovaná ochrana proti bočnímu nárazu, nárazníkový systém s jednoduše vyměnitelnými deformačními zónami při nárazu do 15 km/h, varovný trojúhelník a lékárnička, nemetalický lak, exteriérové doplňky v barvě vozu, matně černé vnější okenní lišty, vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, bezpečnostní šrouby, servotronic, ukazatel opotřebení brzd - varovná signalizace na přístrojovém panelu, zadní brzdové kotouče s vnitřním odvětráváním, odvětrávané přední brzdové kotouče, včetně senzoru opotřebení brzdového obložení, posilovač řízení, filtr pevných částic, 6ti stupňová manuální převodovka, Common-rail systém přímého vstřikování paliva, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, mlhová světla, aktivace osvětlení interiéru, postranních světel a zadních světel dálkovým ovládáním – funkce "Open", funkce zpožděného zhasnutí světlometů "Follow-me-home", dynamická brzdová světla zobrazující intenzitu brzdění, bixenonové světlomety, automatická klimatizace, přední sklopná loketní opěrka na středové konzole s odkládacím prostorem, upevnění pro 2 dětské sedačky ISOFIX na zadních sedadlech, kožený multifunkční volant, zeleně zatmavená okna, odkládací prostory v předních dveřích, spínač centrálního zamykání, elektricky ovládaná okna, tlačítko Start / Stop s dekorativním chromovaným prstencem v provedení "pearl-gloss chrome", elektronický imobilizér, vyhřívaná, elektricky nastavitelná vnější zpětná asférická zrcátka, připojení AUX-In, rádio, palubní počítač, kontrola nezapnutých bezpečnostních pásů, světelná signalizace při vypnutí motoru, stereo systém se šesti reproduktory

Výbava testovaného vozu:Metalitický lak Montego Blue (22 890,-), kůže Dakota Creambeige (49 595,-), automatická převodovka (59 677,-), alarm (13 080,-), 17" kola z lehké slitiny "Double-spoke 188" (17 713,-), velurové koberečky (2750,-), sportovní sedadla (17 168,-), ovládání hlasem (7903,-), chromované okenní lišty (6540,-), černé interiérové lišty s leskem (4088,-), příprava pro mobilní telefon s rozhraním Bluetooth )20 983,-), navigační systém (62 130,-), hi-fi soustava (15 533,-), sportovní volant M (2725,-), černé čalounění stropu (6540,-), parkovací asistent (8175,-), USB přípojka (8175,-), vyhřívání sedadel vpředu (10 083,-), elektrické nastavení sedadel s pamětí pro řidiče (35 153,-), Comfort paket (37 142,-)

MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma

Pražští radní budou v úterý kvůli smogu v hlavním městě…

Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů

Bývalý nájemce pražského hlavního nádraží, italská…

Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou…

 
Technické údaje
Motor BMW 320d xDrive Coupé
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 224
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.9 / 4.5 / 4.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / -
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1530 / 405
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4580
b) šířka (mm): 1782
c) výška (mm): 1395
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1500
f) rozchod vzadu (mm): 1513
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení BMW 320d xDrive Coupé
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,48
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Totálka všech totálek. Tohle zbylo z... Zkuste si tipnout! Totálka všech totálek. Tohle zbylo z... Zkuste si tipnout!

K vážné dopravní nehodě došlo včera dopoledne u obce…

Ojeté BMW řady 3 (E90, E91, 2005 - 2012): Jiná, přesto stále záživná Ojeté BMW řady 3 (E90, E91, 2005 - 2012): Jiná, přesto stále záživná

BMW řady E90 poprvé pravověrné příznivce rozdělila na dva…

 



 
Nové Subaru XV uvidíme už v Ženevě. Na prvním snímku mu to opravdu sluší!

Nové Subaru XV uvidíme už v Ženevě. Na prvním snímku mu to opravdu sluší!

Dnes 11:53

Nová generace Subaru XV si odbude globální premiéru už na březnovém autosalonu v Ženevě. Podle prvního snímku to bude fešák!




Blesk.cz

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A žaluje ho za matení klientů

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A…

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou společností Fincentrum a podává na ni žalobu. Fincentrum bylo…

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií Galaxy Note 7. Zabrzdil novinku

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií…

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stály problémy…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále. Strýcová končí

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále.…

Česká tenistka Karolína Plíšková hladce postoupila do čtvrtfinále ženské dvouhy na Australian Open. Turnajová…

 

Reflex.cz

Otevřený dopis zeleným squatterům aneb Komouš Stropnický to rozjel ve velkém

Otevřený dopis zeleným squatterům aneb Komouš…

Sociální experimenty s majetkem spoluobčanů jsou levici dány do vínku. Mladá levice, to nejprogresivnější z ní —…

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u…

 
 
reklama