Test Auto.cz

BMW 750Ld xDrive – Šest válců a čtyři turba

21.12. 2016
Verdikt
 

To už si člověk opravdu skoro klepe na čelo – čtyřikrát (!) přeplňovaný vznětový šestiválec. Jak tahle turbo soustava funguje v praxi?

V poslední době jsme několikrát psali o tom, že automobilky dotlačené k downsizinu nesmyslnými požadavky na emise, začínají tento trend opouštět. Testovaná sedmička ale jakoby této konstruktérské škole chtěla postavit pomník. Třílitrový objem a šest válců lze sice v zásadě považovat za plnotučné hodnoty, model 750d má však osmiválcové ambice, takže u BMW použili pro jistotu čtvero turbodmychadel. K technice se blíže dostanu, pár čísel však uvedu už teď. BMW v testované specifikaci 750Ld xDrive poskytuje výkon 294 kW (tedy čtyři stovky koní), točivý moment dosahuje svého maxima 760 N.m ve dvou tisících otáčkách (docela vysoko, ne?) a na stovku zrychlí dvoutunová limuzína za 4,7 s.

A nyní pozor, spotřeba paliva. Schválně – za kolik myslíte, že by víc než pětimetrový luxusní sedan s pohonem všech kol a samozřejmě samočinnou převodovkou měl podle BMW průměrně jezdit? Přátelé a kamarádi, za 5,9 litru!!! Ne že bych měl tendence schopnosti mnichovských motorářů podceňovat, ale tohle je pro mě jeden z největších důkazů, že podle stále aktuální metodiky je možné opravdu téměř všechno. Limuzína s prodlouženým rozvorem a zmíněnou kombinací čtyřkolky a automatu s udávanou kombinací deci pod šesti litry… Zatím můžete přemýšlet, s jakým průměrem náš test BMW 750Ld xDrive skutečně zakončilo.

Trpišovský edition a divný zadek

Psal jsem to už ve srovnávacím testu nové sedmičky s Mercedesem třídy S – design poslední generace luxusního BMW mě moc nezaujal. Přední partie nejsou zrovna nápadité, záď potom vyloženě divná, disproporční. A znovu si postesknu – proč nemůže mnichovský vrchol vypadat aspoň trochu jako úžasný dva roky starý koncept Vision Future Luxury? Daleko elegantnější je rovněž zbrusu nová pětka, ta vypadá skvěle.

Je ovšem pravda, že testovaný kousek jistou designovou nerozhodnost notně doháněl velice výrazným optickým paketem. Největší zásluhu na zdrsnění celku má samozřejmě nepřehlédnutelná matná barva karoserie, pocházející z individuálního programu BMW. Všimněte si prosím také černé, tentokrát v lesklém provedení, která na exponovaných místech nahradila chrom. K zahození určitě nejsou ani obrovská dvacetipalcová kola.

Takto výhružně naspecifikovaným modelům pracovně přezdívám „Trpišovský edition“ a je fakt, že respektu jsem na silnici požíval neuvěřitelného. I když jsem na dálnici jel svých tradičních 140 km/h na tempomat, levý pruh jsem měl vždy okamžitě vyklizený, jen co mě chudák vyplašený řidič zahlédl ve zpětném zrcátku.

obrázek [600 x 404]  

Nebo jiná příhoda. Svou řidičskou blbostí jsem zablokoval křižovatku – zkrátka padla červená a proud aut se zastavil. Ano, vím, do křižovatky se najíždí vždy až tehdy, když máte stoprocentní jistotu, že můžete pokračovat dál. Nicméně, s pětimetrovým autem jsem se postaral o spolehlivou blokaci obou pruhů a očekával spravedlivou pomstu ze strany ostatních řidičů. Za volantem jsem se propadal hanbou, nestalo se ale vůbec nic. Žádné troubení, nadávání, posunky… Všichni zkrátka jen spořádaně čekali. Osmělil jsem se, rozhlédl kolem a kolegové-řidiči dělali, že mě ani nevidí! No… Zvláštní zážitek!

S vnějším designem nové sedmičky obecně a vzezřením konkrétního kousku jsem se tedy úplně neztotožnil, interiér aktuálního nejluxusnějšího BMW však naopak pokládám za to nejlepší, na co můžete v branži narazit. Nepůsobí tak kýčovitě barokně jako u Mercedesu třídy S, ani jsem si nemusel lámat hlavu s tím, na co mám používat ten divný velký touchpad (kreslení písmenek prstem mě nechytlo). Interiér i přístrojovka jsou vrcholně luxusní, vše ovšem působí jednoduše, vkusně. A ovládání všeho schopného infotainmentu vůbec není složité, určitě jde o jedno z nejpřívětivějších rozhraní vůbec. Dobře, ovládání gesty se pořád hodí spíš jenom do videa s Míšou, třeba já jsem si při gestikulaci pravidelně přepínal rozhlasové stanice.

Nové video s Míšou si ale určitě pusťte! Zkoušíme, jak funguje dálkově ovládané parkování! To si tak s klíčkem stojíte před autem a sedmička sama vyjíždí/zajíždí z parkovacího místa.

Video

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 750Ld xDrive

Cena v základní výbavě: 3 107 000 Kč Cena v testované výbavě: 4 427 440 Kč

Základní výbava:Přední a zadní hlavové airbagy, metalíza, devatenáctipalcová litá kola, dojezdové pneumatiky, kožené čalounění, vzduchové odpružení, head-up displej, mlhovky, LED světlomety, elektricky nastavitelné přední sedačky, elektricky nastavitelný sloupek volantu, vyhřívané přední i zadní sedačky, automatická čtyřzónová klimatizace, parkovací kamera, elektricky ovládané střešní okno, navigace, bluetooth handsfree.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+100.442 Kč), kůže Nappa (39.780 Kč), sportovní automatická převodovka (+7748 Kč), aktivní řízení a natáčení kol zadní nápravy (+38.714 Kč), aktivní stabilizátory (78.780 Kč), termoizolační čelní a zadní okno (32.032 Kč), panoramatické střešní okno (+56.082 Kč), zatmavená okna (+13.884 Kč), ventilované přední sedačky (+31.772 Kč), komfortní elektricky nastavitelné přední sedačky (+29.380 Kč), komfortní elektricky nastavitelné zadní sedačky (+59.696 Kč), průchozí nakládací systém (+4004 Kč), executive lounge zadní sedadlo (+58.734 Kč), paket Heat Comfort po přední i zadní sedačky (+10.686 Kč), kůží potažená přístrojovka (+38.714 Kč), paket „Ambient Air“ (+8554 Kč), masážní funkce pro zadní sedačky (+29.380 Kč), masážní funkce pro přední sedačky (+20.020 Kč), průvlak na lyže (+7748 Kč), nezávislé topení (+45.396 Kč), Driving Assistant Plus (+51.012 Kč), laserové světlomety (+78.780 Kč), kompletní monitorování kolem vozu (+19.760 Kč), samočinné parkování (+9334 Kč), dálkově ovládané parkování (+14.690 Kč), audio Bowers & Wilkins (+150.852 Kč), zábavní systém Experience (+82.784 Kč), ovládání gesty (+6682 Kč), lesklé okenní lišty (+15.210 Kč), M sportovní paket (96.382 Kč), interiérové lišty Piano Finish Black (+36.036 Kč), BMW ConnectedDrive Plus (+13.988 Kč), TV funkce (+33.384 Kč).

Zemanovy výroky připomínaly výměnný obchod, řekl soudce Baxa Zemanovy výroky připomínaly výměnný obchod, řekl soudce Baxa

K výměnnému obchodu přirovnal bývalý předseda Nejvyššího…

Varování z Davosu. Riziko značného propadu trhů trvá, tvrdí nobelista Shiller Varování z Davosu. Riziko značného propadu trhů trvá, tvrdí nobelista Shiller

Akciové trhy zažívají solidní začátek roku 2019. Držitel…

Miliardový český projekt na výrobu baterií se rozjíždí Miliardový český projekt na výrobu baterií se rozjíždí

Už na podzim má v Česku začít produkce zcela nového typu…

Trump: Uznávám vůdce opozice Guaida úřadujícím prezidentem Venezuely Trump: Uznávám vůdce opozice Guaida úřadujícím prezidentem Venezuely

Předseda venezuelského parlamentu Juan Guaidó, který je…

 
Technické údaje
Motor BMW 750Ld xDrive
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 294 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 760 / 2000 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 5.3 / 5.9
Emise CO2:154
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 515 / -
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2055 / 690
Rozměr pneu:245/40 R20, 275/35 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5238
b) šířka (mm): 1902
c) výška (mm): 1479
d) rozvor (mm): 3210
e) rozchod vpředu (mm): 1618
f) rozchod vzadu (mm): 1646
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1570
l) šířka vzadu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW 750Ld xDrive – Šest válců a čtyři turba







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kia ProCeed má české ceny. Shooting brake nabízí pouze benzinové čtyřválce Kia ProCeed má české ceny. Shooting brake nabízí pouze benzinové čtyřválce

Právě dnes odletěla skupina českých novinářů na…

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

Jsou tomu dva týdny, co jsme psali o rozšíření nabídky…

 






 
První auto s turbodmychadlem? Nemáte šanci uhodnout

První auto s turbodmychadlem? Nemáte šanci uhodnout

Včera

Přeplňování motoru turbodmychadlem se obecně historicky pojí se značkami Porsche, Saab a BMW. Jenže v USA dokázali tuto techniku nabídnout v autě o celou dekádu dříve.




Blesk.cz

Chcete miminko? Jak má podle vědců vypadat sex, se kterým se to podaří?

Chcete miminko? Jak má podle vědců vypadat sex, se…

Podle aktuálních statistik se dnes s problémy s početím potýká zhruba šestina párů. Příčin je mnoho, od různých…

Recenze: Eliel, Měsíční záře – Nový příběh pro milovníky fantasy žánru

Recenze: Eliel, Měsíční záře – Nový příběh pro…

Pokud patříte mezi fanoušky literárního žánru fantasy, jistě vás bude zajímat působivý příběh s názvem „Eliel,…

 

iSport.cz

Trškova pekelná smůla na Olomouc. Nejdřív zlomená kost, teď je opět mimo

Trškova pekelná smůla na Olomouc. Nejdřív zlomená…

To snad ne! Sotva se vítkovický obránce Peter Trška (26) vydrápal z těžkého zranění, musí řešit další problém. A…

Výluka v NHL? V Hradci se připravují. Plácli jsme si s Hertlem, říká Bednář

Výluka v NHL? V Hradci se připravují. Plácli jsme si…

V NHL mezi hráči jde o hodně diskutované téma, byť sezona je v plném běhu. Ovšem už ta příští (2019/20) může být…

 

Reflex.cz

Francouzské žluté vesty mají zvláštního nepřítele: Poškodily 60 % kamer na měření rychlosti

Francouzské žluté vesty mají zvláštního nepřítele:…

Když byla v minulém roce na mnoha silnicích ve Francii snížena povolená rychlost z 90 na 80 kilometrů v hodině,…

Špionážní seriál Bez vědomí na pozadí československých socialistických osmdesátých let

Špionážní seriál Bez vědomí na pozadí…

Ve špionážním seriálu Bez vědomí, které se odehrává v 80. letech v Praze, si zahrají Hattie Morahanová (Kráska a…