Test Auto.cz

BMW 750Ld xDrive – Šest válců a čtyři turba

21.12. 2016
Verdikt
 

To už si člověk opravdu skoro klepe na čelo – čtyřikrát (!) přeplňovaný vznětový šestiválec. Jak tahle turbo soustava funguje v praxi?

V poslední době jsme několikrát psali o tom, že automobilky dotlačené k downsizinu nesmyslnými požadavky na emise, začínají tento trend opouštět. Testovaná sedmička ale jakoby této konstruktérské škole chtěla postavit pomník. Třílitrový objem a šest válců lze sice v zásadě považovat za plnotučné hodnoty, model 750d má však osmiválcové ambice, takže u BMW použili pro jistotu čtvero turbodmychadel. K technice se blíže dostanu, pár čísel však uvedu už teď. BMW v testované specifikaci 750Ld xDrive poskytuje výkon 294 kW (tedy čtyři stovky koní), točivý moment dosahuje svého maxima 760 N.m ve dvou tisících otáčkách (docela vysoko, ne?) a na stovku zrychlí dvoutunová limuzína za 4,7 s.

A nyní pozor, spotřeba paliva. Schválně – za kolik myslíte, že by víc než pětimetrový luxusní sedan s pohonem všech kol a samozřejmě samočinnou převodovkou měl podle BMW průměrně jezdit? Přátelé a kamarádi, za 5,9 litru!!! Ne že bych měl tendence schopnosti mnichovských motorářů podceňovat, ale tohle je pro mě jeden z největších důkazů, že podle stále aktuální metodiky je možné opravdu téměř všechno. Limuzína s prodlouženým rozvorem a zmíněnou kombinací čtyřkolky a automatu s udávanou kombinací deci pod šesti litry… Zatím můžete přemýšlet, s jakým průměrem náš test BMW 750Ld xDrive skutečně zakončilo.

Trpišovský edition a divný zadek

Psal jsem to už ve srovnávacím testu nové sedmičky s Mercedesem třídy S – design poslední generace luxusního BMW mě moc nezaujal. Přední partie nejsou zrovna nápadité, záď potom vyloženě divná, disproporční. A znovu si postesknu – proč nemůže mnichovský vrchol vypadat aspoň trochu jako úžasný dva roky starý koncept Vision Future Luxury? Daleko elegantnější je rovněž zbrusu nová pětka, ta vypadá skvěle.

Je ovšem pravda, že testovaný kousek jistou designovou nerozhodnost notně doháněl velice výrazným optickým paketem. Největší zásluhu na zdrsnění celku má samozřejmě nepřehlédnutelná matná barva karoserie, pocházející z individuálního programu BMW. Všimněte si prosím také černé, tentokrát v lesklém provedení, která na exponovaných místech nahradila chrom. K zahození určitě nejsou ani obrovská dvacetipalcová kola.

Takto výhružně naspecifikovaným modelům pracovně přezdívám „Trpišovský edition“ a je fakt, že respektu jsem na silnici požíval neuvěřitelného. I když jsem na dálnici jel svých tradičních 140 km/h na tempomat, levý pruh jsem měl vždy okamžitě vyklizený, jen co mě chudák vyplašený řidič zahlédl ve zpětném zrcátku.

obrázek [600 x 404]  

Nebo jiná příhoda. Svou řidičskou blbostí jsem zablokoval křižovatku – zkrátka padla červená a proud aut se zastavil. Ano, vím, do křižovatky se najíždí vždy až tehdy, když máte stoprocentní jistotu, že můžete pokračovat dál. Nicméně, s pětimetrovým autem jsem se postaral o spolehlivou blokaci obou pruhů a očekával spravedlivou pomstu ze strany ostatních řidičů. Za volantem jsem se propadal hanbou, nestalo se ale vůbec nic. Žádné troubení, nadávání, posunky… Všichni zkrátka jen spořádaně čekali. Osmělil jsem se, rozhlédl kolem a kolegové-řidiči dělali, že mě ani nevidí! No… Zvláštní zážitek!

S vnějším designem nové sedmičky obecně a vzezřením konkrétního kousku jsem se tedy úplně neztotožnil, interiér aktuálního nejluxusnějšího BMW však naopak pokládám za to nejlepší, na co můžete v branži narazit. Nepůsobí tak kýčovitě barokně jako u Mercedesu třídy S, ani jsem si nemusel lámat hlavu s tím, na co mám používat ten divný velký touchpad (kreslení písmenek prstem mě nechytlo). Interiér i přístrojovka jsou vrcholně luxusní, vše ovšem působí jednoduše, vkusně. A ovládání všeho schopného infotainmentu vůbec není složité, určitě jde o jedno z nejpřívětivějších rozhraní vůbec. Dobře, ovládání gesty se pořád hodí spíš jenom do videa s Míšou, třeba já jsem si při gestikulaci pravidelně přepínal rozhlasové stanice.

Nové video s Míšou si ale určitě pusťte! Zkoušíme, jak funguje dálkově ovládané parkování! To si tak s klíčkem stojíte před autem a sedmička sama vyjíždí/zajíždí z parkovacího místa.

Video

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 750Ld xDrive

Cena v základní výbavě: 3 107 000 Kč Cena v testované výbavě: 4 427 440 Kč

Základní výbava:Přední a zadní hlavové airbagy, metalíza, devatenáctipalcová litá kola, dojezdové pneumatiky, kožené čalounění, vzduchové odpružení, head-up displej, mlhovky, LED světlomety, elektricky nastavitelné přední sedačky, elektricky nastavitelný sloupek volantu, vyhřívané přední i zadní sedačky, automatická čtyřzónová klimatizace, parkovací kamera, elektricky ovládané střešní okno, navigace, bluetooth handsfree.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+100.442 Kč), kůže Nappa (39.780 Kč), sportovní automatická převodovka (+7748 Kč), aktivní řízení a natáčení kol zadní nápravy (+38.714 Kč), aktivní stabilizátory (78.780 Kč), termoizolační čelní a zadní okno (32.032 Kč), panoramatické střešní okno (+56.082 Kč), zatmavená okna (+13.884 Kč), ventilované přední sedačky (+31.772 Kč), komfortní elektricky nastavitelné přední sedačky (+29.380 Kč), komfortní elektricky nastavitelné zadní sedačky (+59.696 Kč), průchozí nakládací systém (+4004 Kč), executive lounge zadní sedadlo (+58.734 Kč), paket Heat Comfort po přední i zadní sedačky (+10.686 Kč), kůží potažená přístrojovka (+38.714 Kč), paket „Ambient Air“ (+8554 Kč), masážní funkce pro zadní sedačky (+29.380 Kč), masážní funkce pro přední sedačky (+20.020 Kč), průvlak na lyže (+7748 Kč), nezávislé topení (+45.396 Kč), Driving Assistant Plus (+51.012 Kč), laserové světlomety (+78.780 Kč), kompletní monitorování kolem vozu (+19.760 Kč), samočinné parkování (+9334 Kč), dálkově ovládané parkování (+14.690 Kč), audio Bowers & Wilkins (+150.852 Kč), zábavní systém Experience (+82.784 Kč), ovládání gesty (+6682 Kč), lesklé okenní lišty (+15.210 Kč), M sportovní paket (96.382 Kč), interiérové lišty Piano Finish Black (+36.036 Kč), BMW ConnectedDrive Plus (+13.988 Kč), TV funkce (+33.384 Kč).

Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude

Největší německá bankovní skupina Deutsche Bank zůstane…

Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady

Ukrajinské úřady identifikovaly vraha bývalého ruského…

Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou

Administrativa prezidenta Spojených států Donalda Trumpa…

Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz

Kandidát na ministra průmyslu Jiří Havlíček si může…

 
Technické údaje
Motor BMW 750Ld xDrive
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 294 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 760 / 2000 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 5.3 / 5.9
Emise CO2:154
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 515 / -
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2055 / 690
Rozměr pneu:245/40 R20, 275/35 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5238
b) šířka (mm): 1902
c) výška (mm): 1479
d) rozvor (mm): 3210
e) rozchod vpředu (mm): 1618
f) rozchod vzadu (mm): 1646
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1570
l) šířka vzadu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW 750Ld xDrive – Šest válců a čtyři turba







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Video: Limuzína z Putinovy flotily těžce havarovala, řidič nepřežil Video: Limuzína z Putinovy flotily těžce havarovala, řidič nepřežil

Oblíbený Putinův řidič zemřel poté,co se čelně střetl s…

BMW i3 (94 Ah) a 740e: Jízdní dojmy s elektrickými bavoráky BMW i3 (94 Ah) a 740e: Jízdní dojmy s elektrickými bavoráky

BMW stále zvyšuje dojezd elektromobilů, ale pracuje i na…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s turistkou, za chvíli byl mrtvý

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s…

Zapózoval s americkou turistkou a za 45 minut byl mrtvý. Statečný policista zemřel, když se snažil zastavit…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov zázračně probudil

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov…

ONLINE 17:30 | „Uklidnil jsem se. Na střídačce, v kabině i při tréninku už všechno tolik neprožívám,“ přemítal…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je špión. Pak se stal americkým diplomatem

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je…

Američan Robert F. Dorr byl vlastenec, příslušník letectva, diplomat a byl úspěšný publicista. Přesto byl ve 14…