reklama


Test Auto.cz

BMW 750Ld xDrive – Šest válců a čtyři turba

21.12. 2016
Verdikt
 

To už si člověk opravdu skoro klepe na čelo – čtyřikrát (!) přeplňovaný vznětový šestiválec. Jak tahle turbo soustava funguje v praxi?

V poslední době jsme několikrát psali o tom, že automobilky dotlačené k downsizinu nesmyslnými požadavky na emise, začínají tento trend opouštět. Testovaná sedmička ale jakoby této konstruktérské škole chtěla postavit pomník. Třílitrový objem a šest válců lze sice v zásadě považovat za plnotučné hodnoty, model 750d má však osmiválcové ambice, takže u BMW použili pro jistotu čtvero turbodmychadel. K technice se blíže dostanu, pár čísel však uvedu už teď. BMW v testované specifikaci 750Ld xDrive poskytuje výkon 294 kW (tedy čtyři stovky koní), točivý moment dosahuje svého maxima 760 N.m ve dvou tisících otáčkách (docela vysoko, ne?) a na stovku zrychlí dvoutunová limuzína za 4,7 s.

A nyní pozor, spotřeba paliva. Schválně – za kolik myslíte, že by víc než pětimetrový luxusní sedan s pohonem všech kol a samozřejmě samočinnou převodovkou měl podle BMW průměrně jezdit? Přátelé a kamarádi, za 5,9 litru!!! Ne že bych měl tendence schopnosti mnichovských motorářů podceňovat, ale tohle je pro mě jeden z největších důkazů, že podle stále aktuální metodiky je možné opravdu téměř všechno. Limuzína s prodlouženým rozvorem a zmíněnou kombinací čtyřkolky a automatu s udávanou kombinací deci pod šesti litry… Zatím můžete přemýšlet, s jakým průměrem náš test BMW 750Ld xDrive skutečně zakončilo.

Trpišovský edition a divný zadek

Psal jsem to už ve srovnávacím testu nové sedmičky s Mercedesem třídy S – design poslední generace luxusního BMW mě moc nezaujal. Přední partie nejsou zrovna nápadité, záď potom vyloženě divná, disproporční. A znovu si postesknu – proč nemůže mnichovský vrchol vypadat aspoň trochu jako úžasný dva roky starý koncept Vision Future Luxury? Daleko elegantnější je rovněž zbrusu nová pětka, ta vypadá skvěle.

Je ovšem pravda, že testovaný kousek jistou designovou nerozhodnost notně doháněl velice výrazným optickým paketem. Největší zásluhu na zdrsnění celku má samozřejmě nepřehlédnutelná matná barva karoserie, pocházející z individuálního programu BMW. Všimněte si prosím také černé, tentokrát v lesklém provedení, která na exponovaných místech nahradila chrom. K zahození určitě nejsou ani obrovská dvacetipalcová kola.

Takto výhružně naspecifikovaným modelům pracovně přezdívám „Trpišovský edition“ a je fakt, že respektu jsem na silnici požíval neuvěřitelného. I když jsem na dálnici jel svých tradičních 140 km/h na tempomat, levý pruh jsem měl vždy okamžitě vyklizený, jen co mě chudák vyplašený řidič zahlédl ve zpětném zrcátku.

obrázek [600 x 404]  

Nebo jiná příhoda. Svou řidičskou blbostí jsem zablokoval křižovatku – zkrátka padla červená a proud aut se zastavil. Ano, vím, do křižovatky se najíždí vždy až tehdy, když máte stoprocentní jistotu, že můžete pokračovat dál. Nicméně, s pětimetrovým autem jsem se postaral o spolehlivou blokaci obou pruhů a očekával spravedlivou pomstu ze strany ostatních řidičů. Za volantem jsem se propadal hanbou, nestalo se ale vůbec nic. Žádné troubení, nadávání, posunky… Všichni zkrátka jen spořádaně čekali. Osmělil jsem se, rozhlédl kolem a kolegové-řidiči dělali, že mě ani nevidí! No… Zvláštní zážitek!

S vnějším designem nové sedmičky obecně a vzezřením konkrétního kousku jsem se tedy úplně neztotožnil, interiér aktuálního nejluxusnějšího BMW však naopak pokládám za to nejlepší, na co můžete v branži narazit. Nepůsobí tak kýčovitě barokně jako u Mercedesu třídy S, ani jsem si nemusel lámat hlavu s tím, na co mám používat ten divný velký touchpad (kreslení písmenek prstem mě nechytlo). Interiér i přístrojovka jsou vrcholně luxusní, vše ovšem působí jednoduše, vkusně. A ovládání všeho schopného infotainmentu vůbec není složité, určitě jde o jedno z nejpřívětivějších rozhraní vůbec. Dobře, ovládání gesty se pořád hodí spíš jenom do videa s Míšou, třeba já jsem si při gestikulaci pravidelně přepínal rozhlasové stanice.

Nové video s Míšou si ale určitě pusťte! Zkoušíme, jak funguje dálkově ovládané parkování! To si tak s klíčkem stojíte před autem a sedmička sama vyjíždí/zajíždí z parkovacího místa.

Video

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 750Ld xDrive

Cena v základní výbavě: 3 107 000 Kč Cena v testované výbavě: 4 427 440 Kč

Základní výbava:Přední a zadní hlavové airbagy, metalíza, devatenáctipalcová litá kola, dojezdové pneumatiky, kožené čalounění, vzduchové odpružení, head-up displej, mlhovky, LED světlomety, elektricky nastavitelné přední sedačky, elektricky nastavitelný sloupek volantu, vyhřívané přední i zadní sedačky, automatická čtyřzónová klimatizace, parkovací kamera, elektricky ovládané střešní okno, navigace, bluetooth handsfree.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+100.442 Kč), kůže Nappa (39.780 Kč), sportovní automatická převodovka (+7748 Kč), aktivní řízení a natáčení kol zadní nápravy (+38.714 Kč), aktivní stabilizátory (78.780 Kč), termoizolační čelní a zadní okno (32.032 Kč), panoramatické střešní okno (+56.082 Kč), zatmavená okna (+13.884 Kč), ventilované přední sedačky (+31.772 Kč), komfortní elektricky nastavitelné přední sedačky (+29.380 Kč), komfortní elektricky nastavitelné zadní sedačky (+59.696 Kč), průchozí nakládací systém (+4004 Kč), executive lounge zadní sedadlo (+58.734 Kč), paket Heat Comfort po přední i zadní sedačky (+10.686 Kč), kůží potažená přístrojovka (+38.714 Kč), paket „Ambient Air“ (+8554 Kč), masážní funkce pro zadní sedačky (+29.380 Kč), masážní funkce pro přední sedačky (+20.020 Kč), průvlak na lyže (+7748 Kč), nezávislé topení (+45.396 Kč), Driving Assistant Plus (+51.012 Kč), laserové světlomety (+78.780 Kč), kompletní monitorování kolem vozu (+19.760 Kč), samočinné parkování (+9334 Kč), dálkově ovládané parkování (+14.690 Kč), audio Bowers & Wilkins (+150.852 Kč), zábavní systém Experience (+82.784 Kč), ovládání gesty (+6682 Kč), lesklé okenní lišty (+15.210 Kč), M sportovní paket (96.382 Kč), interiérové lišty Piano Finish Black (+36.036 Kč), BMW ConnectedDrive Plus (+13.988 Kč), TV funkce (+33.384 Kč).

České dráhy podaly žalobu proti pokutě od ÚOHS České dráhy podaly žalobu proti pokutě od ÚOHS

České dráhy podaly žalobu proti pokutě 200.000 Kč, kterou…

Vývozcům do Číny pomůže bezplatná evropská služba Vývozcům do Číny pomůže bezplatná evropská služba

Čeští exportéři začali na čínském trhu využívat pomoc…

Německá ekonomika na konci roku výrazně zrychlila Německá ekonomika na konci roku výrazně zrychlila

Německá ekonomika v posledním loňském čtvrtletí zrychlila…

Glosa Martina Čabana: Lesk a bída široké shody Glosa Martina Čabana: Lesk a bída široké shody

Včerejšek byl dnem netradičních spojenectví. Celkem jasně…

 
Technické údaje
Motor BMW 750Ld xDrive
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 294 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 760 / 2000 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 5.3 / 5.9
Emise CO2:154
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 515 / -
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2055 / 690
Rozměr pneu:245/40 R20, 275/35 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5238
b) šířka (mm): 1902
c) výška (mm): 1479
d) rozvor (mm): 3210
e) rozchod vpředu (mm): 1618
f) rozchod vzadu (mm): 1646
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1570
l) šířka vzadu (mm): 1550
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW 750Ld xDrive – Šest válců a čtyři turba



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý…

 




Video: Limuzína z Putinovy flotily těžce havarovala, řidič nepřežil Video: Limuzína z Putinovy flotily těžce havarovala, řidič nepřežil

Oblíbený Putinův řidič zemřel poté,co se čelně střetl s…

BMW i3 (94 Ah) a 740e: Jízdní dojmy s elektrickými bavoráky BMW i3 (94 Ah) a 740e: Jízdní dojmy s elektrickými bavoráky

BMW stále zvyšuje dojezd elektromobilů, ale pracuje i na…

 



 
Pět ojetých miniaut do 100.000 korun: Co v autě není, nemůže se pokazit?

Pět ojetých miniaut do 100.000 korun: Co v autě není, nemůže se pokazit?

Dnes 08:00

Kdo hledá co možná nejmladší auto a má na něj maximálně 100.000 korun, největší šanci má logicky v segmentu nejmenších vozidel.




Blesk.cz

Poslední rozloučení s hasičem Honzou (†45): V 9:55 se rozezněly v Praze a okolí sirény

Poslední rozloučení s hasičem Honzou (†45): V 9:55…

Pět minut před desátou Jana Odermatta (†45) na jeho poslední cestě vyprovodily sirény. Ty se na 140 vteřin…

Obyvatele Singapuru vyděsila hořící obloha. „Ohnivou duhu“ měli za UFO

Obyvatele Singapuru vyděsila hořící obloha. „Ohnivou…

Vzácný jev s názvem „ohnivá duha“ vyděsil tento týden obyvatele Singapuru. Mnohobarevný kulovitý úkaz se na…

 

iSport.cz

Souboj legend pro Buffona! Porto pohřbilo červené zatmění a génius

Souboj legend pro Buffona! Porto pohřbilo červené…

Více než hodinu hráli fotbalisté Juventusu ve středečním prvním osmifinále Ligy mistrů na hřišti FC Porto v…

SESTŘIHY Ligy mistrů: Leicester padl v Seville 1:2, Juventus zlomil Porto 2:0

SESTŘIHY Ligy mistrů: Leicester padl v Seville 1:2,…

Fotbalisté Leicesteru bídu z Premier League nezlomili ani v Lize mistrů, v prvním osmifinále padli na půdě…

 

Reflex.cz

Filmové umění ve službách propagandy: Leni Riefenstahlová a Sergej Ejzenštejn jsou si kvit

Filmové umění ve službách propagandy: Leni…

Pražské Nakladatelství Academia přináší titul, jenž na knižních stáncích dlouho chyběl: Filmovou propagandu…

Jaroslav Marvan: Herec, který prostě chtěl hrát. A to za každého režimu a za každou cenu

Jaroslav Marvan: Herec, který prostě chtěl hrát. A…

Před druhou světovou válkou to býval jednoduše dobrý herec, spíš figurkář, po válce miláček publika,…

 
 
reklama