Test Auto.cz

BMW i3 REX – Mám rád elektromobily!

29.6. 2016
Verdikt
 

Až do testu BMW i3 REX jsem byl z elektrické mobility hodně rozpačitý, teď už vidím světlo na konci tunelu.

Elektřinu a vlastně i hybridy jsem se zatím nenaučil mít rád, nejrůznější omezení vyplývající z minimálního dojezdu a složitějšího ovládání (když chcete jet s hybridem úsporně, musíte se snažit) mě pokaždé a znovu vytáčely. Co komu udělaly úsporné naftové motory, aby se Elon Musk koupal v dotacích a dlouhodobě vyráběl auta s obrovskou ztrátou? Jo, už vím… Nesmyslné restrikce a nesplnitelné předpisy, dieselgate, rakovinotvorné částice a kromě toho, elektřina a zelené smýšlení je tak nějak sexy. A co na tom, že kamarád jezdí s jedničkovou octavií TDI už roky za čtyři litry…

Holt, doba pokročila, a podle všeho nám ani nic jiného nezbude. Díky týdnu strávenému s BMW i3 a prodlužovačkou dojezdu REX (range extender) si však cestu k elektromobilům pomalu nacházím.

Dvouválcový prodlužovač klidu

BMW sice v oficiálních materiálech udává pro i3 s baterkou 94 Ah dojezd až dvě stě kilometrů (REX má čistě na elektřinu zvládnout zhruba o dvacet kilometrů míň), takové hodnoty jsem však na displeji nikdy neviděl. Nejspíš proto, že jsme k dispozici měli verzi se slabší baterkou. Testovaná a plně nabitá i3 tak hlásila po „nastartování“ dojezd nejčastěji kolem 150 km, aby po zapnutí klimatizace a absolvování strmého výjezdu z podzemních garáží svůj odhad klidně o dvacet kilometrů přehodnotila. Tohle je přesně to, co mi na elektromobilech vadí nejvíc. Udávané dojezdy jsou podobné nesmysly jako kombinované spotřeby, jen s tím rozdílem, že u elektřiny může mít takové klamání tělem citelnější dopad. Když se vám během pár metrů smrskne 150 kilometrů na nějakých 120 a cestou nedej bože narazíte na pár kopečků nebo dálnici, najednou budete rádi za osmdesátikilometrový reálný dojezd. A pokud se vám vyhnou nabíjecí stanice a nezbude vám nic jiného než klasická zásuvka, na osmdesát procent kapacity se dostanete až za osm hodin. S rychlonabíjecí stanicí od BMW stačí tři hodinky.

Tohle všechno dělá i z futuristické i3 auto s jednoznačně vymezeným polem působnosti. Elektromobil stále musíte používat s rozmyslem, případně na ověřených a krátkých trasách. Třeba jen na cesty do práce.

obrázek [600 x 404]  

S prodlužovačem dojezdu však nemusíte úzkostlivě sledovat padající kilometry, dvouválec o objemu 647 cm3 s výkonem 28 kW ze skútru C 650 přidává dalších 120 až 150 km k dobru (díky devítilitrové nádrži). Reálně se však nad stovku „benzinových“ kilometrů dostanete horko těžko…

Jak určitě víte, zážehový dvouválec funguje pouze coby generátor, auto samotné rozpohybovat nedokáže. Do služby se přihlásí v případech, kdy kapacita akumulátoru klesne pod šest procent. Čekal jsem, že se dvouválec ozve hodně hlasitě, musel jsem se ale dost snažit, abych jeho bručení zachytil. Motor samotný se pak nachází nad zadní nápravou (nádrž je vepředu), objem zavazadlového prostoru však zůstává na čistě „elektrických“ 260 litrech.

Asi jste také zachytili informace o tom, že právě přechod na generátorový režim doprovází značný pokles výkonu, což se třeba uprostřed předjížděcího manévru zrovna nehodí… BMW na problém zareagovalo přeprogramováním řídící jednotky a je fakt, že já jsem po aktivaci spalovací jednotky žádný dramatický úbytek dynamiky nezaznamenal. I když BMW stále na snížení výkonu v tomto režimu upozorňuje a generátorový režim má sloužit hlavně jako pojistka pro přesun k zásuvce. Benzinový dvouválec můžete také v předstihu aktivovat sami, abyste si v případě nutnosti elektřinu vyrobili dřív, než se kapacita sníží k výše zmíněným limitním šesti procentům. Dobíjet spalovacím motorem můžete už od nějakých pětasedmdesáti procent stavu akumulátorů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW i3 REX

Cena v základní výbavě: 1 058 200 Kč Cena v testované výbavě: 1 208 090 Kč

Základní výbava:Zadní parkovací senzory, klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, rádio s USB a AUX, sada na opravu pneumatik, litá kola.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+17.446 Kč), paket Comfort Advanced (+74.022 Kč) – multifunkční volant, vyhřívaná a elektricky sklopitelná vnější zpětná zrcátka, přední loketní opěrka, dešťový senzor, automatická klimatizace, adaptivní tempomat, LED přední světlomety, navigace, systémy Driving Assistant Plus (+26.182 Kč), komfortní přístupový systém (+11.102 Kč), audio Harman Kardon (21.138 Kč).

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, dnes v noci…

Devět gigantů, které brázdí moře: od obří jachty po největší nákladní loď světa Devět gigantů, které brázdí moře: od obří jachty po největší nákladní loď světa

Podívejte se na devět největších lodí různých kategorií.…

Komentář: Realitní bublina je opět ve hře Komentář: Realitní bublina je opět ve hře

Ve středu byla zveřejněna statistika Eurostatu vývoje cen…

Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci

Irácký velvyslanec Valíd Šiltágh vyzval české firmy k…

 
Technické údaje
Motor BMW i3 REX
Typ motoru: elektrický
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / -
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 150
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 0.6
Emise CO2:13
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 260 / -
Objem nádrže (l):9
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1440 / 395
Rozměr pneu:155/70 R19, 175/60 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3999
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1597
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1571
f) rozchod vzadu (mm): 1576
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW i3 REX – Mám rád elektromobily!







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



BMW i3: Co o něm možná (ne)víte. Proč jeho brzdy vydrží tak dlouho? BMW i3: Co o něm možná (ne)víte. Proč jeho brzdy vydrží tak dlouho?

Neobvyklé BMW i3 již před časem prošlo naším testem.…

Podívejte se, jak se upravovaly elektromobily BMW i3 pro policii Podívejte se, jak se upravovaly elektromobily BMW i3 pro policii

Česká policie aktuálně testuje 11 exemplářů BMW i3. Deset…

 



 
Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Dnes 08:00

Škoda radikálně zlevnila filtry pevných částic. Zároveň však zavedla dvě řady: vedle originální ještě ekonomickou. Už za 10.000 Kč pak pořídíte filtr z Polska. Důkladně jsme jej prověřili.




Blesk.cz

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, jenž na počátku prázdnin atraktivně uzavřel společenskou sezónu,…

V sobotu se budeme „ploužit“, čeká nás až 35 °C. Pak přijdou bouřky

V sobotu se budeme „ploužit“, čeká nás až 35 °C. Pak…

Také sobotním dnem nás budou provázet místy silné bouřky. Očekáváme polojasno až oblačno, během dne přibývání…

 

iSport.cz

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a zdravil legendu Tour

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a…

PŘÍMO Z FRANCIE | V naprosté pohodě je na Tour de France obhájce titulu Chris Froome. Až v takové, že si během…

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné otazníky mám vyřešené

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné…

Pětigólový ranec si odnesl ostravský Baník z generálky proti druholigovému Třinci. Soupeři, s nímž v minulé…

 

Reflex.cz

Týpek v klobouku Jamiroquai: Od jazzu a funku k disku a zase zpět

Týpek v klobouku Jamiroquai: Od jazzu a funku…

Po sedmi letech strávených hlavně péčí o rodinu a své dvě děti se letos na jaře na hudební scénu vrátil…

Velké Británii dochází vzdušný prostor. Nemá už kudy vést letadla, situace začíná být alarmující

Velké Británii dochází vzdušný prostor. Nemá už kudy…

Ředitel britského Národního úřadu řízení leteckého provozu uvádí, že pokud nedojde ve Velké Británii k radikální…