Test Auto.cz

BMW i3 REX – Mám rád elektromobily!

29.6. 2016
Verdikt
 

Až do testu BMW i3 REX jsem byl z elektrické mobility hodně rozpačitý, teď už vidím světlo na konci tunelu.

Elektřinu a vlastně i hybridy jsem se zatím nenaučil mít rád, nejrůznější omezení vyplývající z minimálního dojezdu a složitějšího ovládání (když chcete jet s hybridem úsporně, musíte se snažit) mě pokaždé a znovu vytáčely. Co komu udělaly úsporné naftové motory, aby se Elon Musk koupal v dotacích a dlouhodobě vyráběl auta s obrovskou ztrátou? Jo, už vím… Nesmyslné restrikce a nesplnitelné předpisy, dieselgate, rakovinotvorné částice a kromě toho, elektřina a zelené smýšlení je tak nějak sexy. A co na tom, že kamarád jezdí s jedničkovou octavií TDI už roky za čtyři litry…

Holt, doba pokročila, a podle všeho nám ani nic jiného nezbude. Díky týdnu strávenému s BMW i3 a prodlužovačkou dojezdu REX (range extender) si však cestu k elektromobilům pomalu nacházím.

Dvouválcový prodlužovač klidu

BMW sice v oficiálních materiálech udává pro i3 s baterkou 94 Ah dojezd až dvě stě kilometrů (REX má čistě na elektřinu zvládnout zhruba o dvacet kilometrů míň), takové hodnoty jsem však na displeji nikdy neviděl. Nejspíš proto, že jsme k dispozici měli verzi se slabší baterkou. Testovaná a plně nabitá i3 tak hlásila po „nastartování“ dojezd nejčastěji kolem 150 km, aby po zapnutí klimatizace a absolvování strmého výjezdu z podzemních garáží svůj odhad klidně o dvacet kilometrů přehodnotila. Tohle je přesně to, co mi na elektromobilech vadí nejvíc. Udávané dojezdy jsou podobné nesmysly jako kombinované spotřeby, jen s tím rozdílem, že u elektřiny může mít takové klamání tělem citelnější dopad. Když se vám během pár metrů smrskne 150 kilometrů na nějakých 120 a cestou nedej bože narazíte na pár kopečků nebo dálnici, najednou budete rádi za osmdesátikilometrový reálný dojezd. A pokud se vám vyhnou nabíjecí stanice a nezbude vám nic jiného než klasická zásuvka, na osmdesát procent kapacity se dostanete až za osm hodin. S rychlonabíjecí stanicí od BMW stačí tři hodinky.

Tohle všechno dělá i z futuristické i3 auto s jednoznačně vymezeným polem působnosti. Elektromobil stále musíte používat s rozmyslem, případně na ověřených a krátkých trasách. Třeba jen na cesty do práce.

obrázek [600 x 404]  

S prodlužovačem dojezdu však nemusíte úzkostlivě sledovat padající kilometry, dvouválec o objemu 647 cm3 s výkonem 28 kW ze skútru C 650 přidává dalších 120 až 150 km k dobru (díky devítilitrové nádrži). Reálně se však nad stovku „benzinových“ kilometrů dostanete horko těžko…

Jak určitě víte, zážehový dvouválec funguje pouze coby generátor, auto samotné rozpohybovat nedokáže. Do služby se přihlásí v případech, kdy kapacita akumulátoru klesne pod šest procent. Čekal jsem, že se dvouválec ozve hodně hlasitě, musel jsem se ale dost snažit, abych jeho bručení zachytil. Motor samotný se pak nachází nad zadní nápravou (nádrž je vepředu), objem zavazadlového prostoru však zůstává na čistě „elektrických“ 260 litrech.

Asi jste také zachytili informace o tom, že právě přechod na generátorový režim doprovází značný pokles výkonu, což se třeba uprostřed předjížděcího manévru zrovna nehodí… BMW na problém zareagovalo přeprogramováním řídící jednotky a je fakt, že já jsem po aktivaci spalovací jednotky žádný dramatický úbytek dynamiky nezaznamenal. I když BMW stále na snížení výkonu v tomto režimu upozorňuje a generátorový režim má sloužit hlavně jako pojistka pro přesun k zásuvce. Benzinový dvouválec můžete také v předstihu aktivovat sami, abyste si v případě nutnosti elektřinu vyrobili dřív, než se kapacita sníží k výše zmíněným limitním šesti procentům. Dobíjet spalovacím motorem můžete už od nějakých pětasedmdesáti procent stavu akumulátorů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW i3 REX

Cena v základní výbavě: 1 058 200 Kč Cena v testované výbavě: 1 208 090 Kč

Základní výbava:Zadní parkovací senzory, klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, rádio s USB a AUX, sada na opravu pneumatik, litá kola.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+17.446 Kč), paket Comfort Advanced (+74.022 Kč) – multifunkční volant, vyhřívaná a elektricky sklopitelná vnější zpětná zrcátka, přední loketní opěrka, dešťový senzor, automatická klimatizace, adaptivní tempomat, LED přední světlomety, navigace, systémy Driving Assistant Plus (+26.182 Kč), komfortní přístupový systém (+11.102 Kč), audio Harman Kardon (21.138 Kč).

Realistické lidi už dnes nikdo moc kreslit neumí, říkal zesnulý animátor Mainwood Realistické lidi už dnes nikdo moc kreslit neumí, říkal zesnulý animátor Mainwood

Ve věku 65 let na podzim zemřel britský animátor Roger…

Studie: Šít v Asii se přestává vyplácet, trendem je přesun výroby zpět do prvního světa Studie: Šít v Asii se přestává vyplácet, trendem je přesun výroby zpět do prvního světa

Vyrábět v Asii se textilkám vyplácí stále méně. Produkce…

Tisíce lidí vyšly do ulic proti Zemanovi s Babišem. Nesli transparenty Odstup, satane Tisíce lidí vyšly do ulic proti Zemanovi s Babišem. Nesli transparenty Odstup, satane

Z pražského Hradčanského náměstí vyrazily před patnáctou…

České úřady požádaly Švýcary o bankovní podklady kvůli Babišovi České úřady požádaly Švýcary o bankovní podklady kvůli Babišovi

České úřady zažádaly letos v dubnu o spolupráci Vrchní…

 
Technické údaje
Motor BMW i3 REX
Typ motoru: elektrický
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / -
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 150
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 0.6
Emise CO2:13
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 260 / -
Objem nádrže (l):9
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1440 / 395
Rozměr pneu:155/70 R19, 175/60 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3999
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1597
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1571
f) rozchod vzadu (mm): 1576
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW i3 REX – Mám rád elektromobily!







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN

Z populárních trendů na YouTube si dělal známý moderátor…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 



BMW i3 REX se spalovacím motorem končí. Prý už není potřeba BMW i3 REX se spalovacím motorem končí. Prý už není potřeba

BMW v souvislosti s osazením elektromobilu i3 novými…

Vývoj baterií pokračuje dál. BMW i3 se tak opět dočkalo lepšího akumulátoru Vývoj baterií pokračuje dál. BMW i3 se tak opět dočkalo lepšího akumulátoru

BMW postupně vylepšuje dojezd elektromobilu i3 díky novým…

 



 
Svět není jen o SUV. Mitsubishi se nakonec nezbaví konvenčních aut

Svět není jen o SUV. Mitsubishi se nakonec nezbaví konvenčních aut

Včera

V souvislosti se značkou Mitsubishi se v posledních letech píše hlavně o jejích SUV a crossoverech. Konvenčních aut se však zbavit nehodlá.




Blesk.cz

Deset malérů slavných: Průšvihy v čase podzimu

Deset malérů slavných: Průšvihy v čase podzimu

Je dobré se čas od času ohlédnout zpátky. Udělat jakési zrcadlo stavu, což se týká i míry vkusu v módních…

Morbidní zvyk na Filipínách: Rakve visící ve vzduchu!

Morbidní zvyk na Filipínách: Rakve visící ve vzduchu!

Ve většině světa je normální zemřelé pohřbít do země nebo spálit a urnu umístit na hřbitov. Ve filipínské…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Třinec – Litvínov 4:2. Oceláři se dotáhli na čelo, zářil Marcinko

SESTŘIH: Třinec – Litvínov 4:2. Oceláři se dotáhli…

Bídný start Třince do sezony je zapomenut. Oceláři v sobotní předehrávce 20. kola Tipsport extraligy porazili…

Slovenský triumf? Nástup Hapalových dětí! Není z jiného světa, říká Rusnák

Slovenský triumf? Nástup Hapalových dětí! Není z…

O moc lepší start v novém angažmá si trenér Pavel Hapal přát nemohl. Slovensko smetlo v Lize národů do té doby…

 

Reflex.cz

15 000 lidí křičelo: Demisi, demisi! Zaplněné Staroměstské náměstí žádalo Babišovo odvolání

15 000 lidí křičelo: Demisi, demisi! Zaplněné…

Tisíce lidí v Praze žádají kvůli kauze Čapí hnízdo demisi premiéra Andreje Babiše, demonstrace proti němu…

Češi neumí slavit: Všechna letošní výročí provázejí rozbroje a napětí. K čemu to vlastně je?

Češi neumí slavit: Všechna letošní výročí provázejí…

Minulou neděli vyšly do ulic polských měst statisíce lidí, aby si připomněly 100. let nezávislosti své země.…