Test Auto.cz

BMW i3 REX – Mám rád elektromobily!

29.6. 2016
Verdikt
 

Až do testu BMW i3 REX jsem byl z elektrické mobility hodně rozpačitý, teď už vidím světlo na konci tunelu.

Elektřinu a vlastně i hybridy jsem se zatím nenaučil mít rád, nejrůznější omezení vyplývající z minimálního dojezdu a složitějšího ovládání (když chcete jet s hybridem úsporně, musíte se snažit) mě pokaždé a znovu vytáčely. Co komu udělaly úsporné naftové motory, aby se Elon Musk koupal v dotacích a dlouhodobě vyráběl auta s obrovskou ztrátou? Jo, už vím… Nesmyslné restrikce a nesplnitelné předpisy, dieselgate, rakovinotvorné částice a kromě toho, elektřina a zelené smýšlení je tak nějak sexy. A co na tom, že kamarád jezdí s jedničkovou octavií TDI už roky za čtyři litry…

Holt, doba pokročila, a podle všeho nám ani nic jiného nezbude. Díky týdnu strávenému s BMW i3 a prodlužovačkou dojezdu REX (range extender) si však cestu k elektromobilům pomalu nacházím.

Dvouválcový prodlužovač klidu

BMW sice v oficiálních materiálech udává pro i3 s baterkou 94 Ah dojezd až dvě stě kilometrů (REX má čistě na elektřinu zvládnout zhruba o dvacet kilometrů míň), takové hodnoty jsem však na displeji nikdy neviděl. Nejspíš proto, že jsme k dispozici měli verzi se slabší baterkou. Testovaná a plně nabitá i3 tak hlásila po „nastartování“ dojezd nejčastěji kolem 150 km, aby po zapnutí klimatizace a absolvování strmého výjezdu z podzemních garáží svůj odhad klidně o dvacet kilometrů přehodnotila. Tohle je přesně to, co mi na elektromobilech vadí nejvíc. Udávané dojezdy jsou podobné nesmysly jako kombinované spotřeby, jen s tím rozdílem, že u elektřiny může mít takové klamání tělem citelnější dopad. Když se vám během pár metrů smrskne 150 kilometrů na nějakých 120 a cestou nedej bože narazíte na pár kopečků nebo dálnici, najednou budete rádi za osmdesátikilometrový reálný dojezd. A pokud se vám vyhnou nabíjecí stanice a nezbude vám nic jiného než klasická zásuvka, na osmdesát procent kapacity se dostanete až za osm hodin. S rychlonabíjecí stanicí od BMW stačí tři hodinky.

Tohle všechno dělá i z futuristické i3 auto s jednoznačně vymezeným polem působnosti. Elektromobil stále musíte používat s rozmyslem, případně na ověřených a krátkých trasách. Třeba jen na cesty do práce.

obrázek [600 x 404]  

S prodlužovačem dojezdu však nemusíte úzkostlivě sledovat padající kilometry, dvouválec o objemu 647 cm3 s výkonem 28 kW ze skútru C 650 přidává dalších 120 až 150 km k dobru (díky devítilitrové nádrži). Reálně se však nad stovku „benzinových“ kilometrů dostanete horko těžko…

Jak určitě víte, zážehový dvouválec funguje pouze coby generátor, auto samotné rozpohybovat nedokáže. Do služby se přihlásí v případech, kdy kapacita akumulátoru klesne pod šest procent. Čekal jsem, že se dvouválec ozve hodně hlasitě, musel jsem se ale dost snažit, abych jeho bručení zachytil. Motor samotný se pak nachází nad zadní nápravou (nádrž je vepředu), objem zavazadlového prostoru však zůstává na čistě „elektrických“ 260 litrech.

Asi jste také zachytili informace o tom, že právě přechod na generátorový režim doprovází značný pokles výkonu, což se třeba uprostřed předjížděcího manévru zrovna nehodí… BMW na problém zareagovalo přeprogramováním řídící jednotky a je fakt, že já jsem po aktivaci spalovací jednotky žádný dramatický úbytek dynamiky nezaznamenal. I když BMW stále na snížení výkonu v tomto režimu upozorňuje a generátorový režim má sloužit hlavně jako pojistka pro přesun k zásuvce. Benzinový dvouválec můžete také v předstihu aktivovat sami, abyste si v případě nutnosti elektřinu vyrobili dřív, než se kapacita sníží k výše zmíněným limitním šesti procentům. Dobíjet spalovacím motorem můžete už od nějakých pětasedmdesáti procent stavu akumulátorů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW i3 REX

Cena v základní výbavě: 1 058 200 Kč Cena v testované výbavě: 1 208 090 Kč

Základní výbava:Zadní parkovací senzory, klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, rádio s USB a AUX, sada na opravu pneumatik, litá kola.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+17.446 Kč), paket Comfort Advanced (+74.022 Kč) – multifunkční volant, vyhřívaná a elektricky sklopitelná vnější zpětná zrcátka, přední loketní opěrka, dešťový senzor, automatická klimatizace, adaptivní tempomat, LED přední světlomety, navigace, systémy Driving Assistant Plus (+26.182 Kč), komfortní přístupový systém (+11.102 Kč), audio Harman Kardon (21.138 Kč).

Hodnota Microsoftu může brzy překonat bilion dolarů, hlavně díky cloudovým službám Hodnota Microsoftu může brzy překonat bilion dolarů, hlavně díky cloudovým službám

Americká softwarová společnost Microsoft tento týden…

Satelity stále táhnou, úbytek obyvatel trápí města po celém Česku Satelity stále táhnou, úbytek obyvatel trápí města po celém Česku

Úbytek obyvatel se netýká pouze venkova. Se stagnací či…

Cena bytů na jaře meziročně vzrostla o deset procent. Tempo však klesá, tvrdí analytici Cena bytů na jaře meziročně vzrostla o deset procent. Tempo však klesá, tvrdí analytici

Průměrná nabídková cena nových bytů v Praze na konci…

Kosteleckým uzeninám rostly tržby i zisk, dosáhl 80 milionů korun Kosteleckým uzeninám rostly tržby i zisk, dosáhl 80 milionů korun

Přednímu českému zpracovateli masa, Kosteleckým uzeninám…

 
Technické údaje
Motor BMW i3 REX
Typ motoru: elektrický
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / -
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 150
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 0.6
Emise CO2:13
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 260 / -
Objem nádrže (l):9
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1440 / 395
Rozměr pneu:155/70 R19, 175/60 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3999
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1597
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1571
f) rozchod vzadu (mm): 1576
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW i3 REX – Mám rád elektromobily!







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

 



Záchranáři budou jezdit v BMW i3. S omezeným dojezdem se netrápí Záchranáři budou jezdit v BMW i3. S omezeným dojezdem se netrápí

České zastoupení automobilky BMW znova poskytlo své vozy…

BMW i3: Co o něm možná (ne)víte. Proč jeho brzdy vydrží tak dlouho? BMW i3: Co o něm možná (ne)víte. Proč jeho brzdy vydrží tak dlouho?

Neobvyklé BMW i3 již před časem prošlo naším testem.…

 



 
Zetor Gerlach v akci. Podívejte se na videa armádního speciálu výrobce traktorů

Zetor Gerlach v akci. Podívejte se na videa armádního speciálu.

Dnes 11:56

Po dvou letech prací se Zetor Gerlach ukázal světu. Nyní ukazuje i své schopnosti, které byly zachyceny během jeho testování.




Blesk.cz

Sklenaříková (46) těsně před porodem: V supermarketu si musela sednout na zem! Prozradila pohlaví miminka

Sklenaříková (46) těsně před porodem: V supermarketu…

Nejdříve dítě odkládala a dávala přednost kariéře. Když pak po něm zatoužila, vypovědělo tělo. Až nyní se po…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Daridu trápí koleno víc, určitě přijde o kus sezony: Štve mě to!

Daridu trápí koleno víc, určitě přijde o kus sezony:…

Český fotbalový reprezentant Vladimír Darida z Herthy Berlín zmešká kvůli problémům s kolenem začátek nového…

Nováčci Sparty šlapali: Chipciu je velká posila, přínosný Tetteh

Nováčci Sparty šlapali: Chipciu je velká posila,…

Nejen výhra, ale i dobré výkony mohou těšit Pavla Hapala po úvodním sobotním ligovém utkání proti Opavě (2:0).…

 

Reflex.cz

Policisté se nestačili divit. Zastavili auto, které nemělo sedačky a místo volantu byly kleště

Policisté se nestačili divit. Zastavili auto, které…

Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní policisté z oddělení Norfolku a Suffolku v Anglii. Jistý…

Pořád se raduju ze svobody. Je ale ku*va křehká, říká Jáchym Topol

Pořád se raduju ze svobody. Je ale ku*va křehká,…

Před revolucí skladník a nosič uhlí, po ní úspěšný spisovatel z povolání. To je Jáchym Topol, nositel několika…