Test Auto.cz

BMW i3 REX – Mám rád elektromobily!

29.6. 2016
Verdikt
 

Až do testu BMW i3 REX jsem byl z elektrické mobility hodně rozpačitý, teď už vidím světlo na konci tunelu.

Elektřinu a vlastně i hybridy jsem se zatím nenaučil mít rád, nejrůznější omezení vyplývající z minimálního dojezdu a složitějšího ovládání (když chcete jet s hybridem úsporně, musíte se snažit) mě pokaždé a znovu vytáčely. Co komu udělaly úsporné naftové motory, aby se Elon Musk koupal v dotacích a dlouhodobě vyráběl auta s obrovskou ztrátou? Jo, už vím… Nesmyslné restrikce a nesplnitelné předpisy, dieselgate, rakovinotvorné částice a kromě toho, elektřina a zelené smýšlení je tak nějak sexy. A co na tom, že kamarád jezdí s jedničkovou octavií TDI už roky za čtyři litry…

Holt, doba pokročila, a podle všeho nám ani nic jiného nezbude. Díky týdnu strávenému s BMW i3 a prodlužovačkou dojezdu REX (range extender) si však cestu k elektromobilům pomalu nacházím.

Dvouválcový prodlužovač klidu

BMW sice v oficiálních materiálech udává pro i3 s baterkou 94 Ah dojezd až dvě stě kilometrů (REX má čistě na elektřinu zvládnout zhruba o dvacet kilometrů míň), takové hodnoty jsem však na displeji nikdy neviděl. Nejspíš proto, že jsme k dispozici měli verzi se slabší baterkou. Testovaná a plně nabitá i3 tak hlásila po „nastartování“ dojezd nejčastěji kolem 150 km, aby po zapnutí klimatizace a absolvování strmého výjezdu z podzemních garáží svůj odhad klidně o dvacet kilometrů přehodnotila. Tohle je přesně to, co mi na elektromobilech vadí nejvíc. Udávané dojezdy jsou podobné nesmysly jako kombinované spotřeby, jen s tím rozdílem, že u elektřiny může mít takové klamání tělem citelnější dopad. Když se vám během pár metrů smrskne 150 kilometrů na nějakých 120 a cestou nedej bože narazíte na pár kopečků nebo dálnici, najednou budete rádi za osmdesátikilometrový reálný dojezd. A pokud se vám vyhnou nabíjecí stanice a nezbude vám nic jiného než klasická zásuvka, na osmdesát procent kapacity se dostanete až za osm hodin. S rychlonabíjecí stanicí od BMW stačí tři hodinky.

Tohle všechno dělá i z futuristické i3 auto s jednoznačně vymezeným polem působnosti. Elektromobil stále musíte používat s rozmyslem, případně na ověřených a krátkých trasách. Třeba jen na cesty do práce.

obrázek [600 x 404]  

S prodlužovačem dojezdu však nemusíte úzkostlivě sledovat padající kilometry, dvouválec o objemu 647 cm3 s výkonem 28 kW ze skútru C 650 přidává dalších 120 až 150 km k dobru (díky devítilitrové nádrži). Reálně se však nad stovku „benzinových“ kilometrů dostanete horko těžko…

Jak určitě víte, zážehový dvouválec funguje pouze coby generátor, auto samotné rozpohybovat nedokáže. Do služby se přihlásí v případech, kdy kapacita akumulátoru klesne pod šest procent. Čekal jsem, že se dvouválec ozve hodně hlasitě, musel jsem se ale dost snažit, abych jeho bručení zachytil. Motor samotný se pak nachází nad zadní nápravou (nádrž je vepředu), objem zavazadlového prostoru však zůstává na čistě „elektrických“ 260 litrech.

Asi jste také zachytili informace o tom, že právě přechod na generátorový režim doprovází značný pokles výkonu, což se třeba uprostřed předjížděcího manévru zrovna nehodí… BMW na problém zareagovalo přeprogramováním řídící jednotky a je fakt, že já jsem po aktivaci spalovací jednotky žádný dramatický úbytek dynamiky nezaznamenal. I když BMW stále na snížení výkonu v tomto režimu upozorňuje a generátorový režim má sloužit hlavně jako pojistka pro přesun k zásuvce. Benzinový dvouválec můžete také v předstihu aktivovat sami, abyste si v případě nutnosti elektřinu vyrobili dřív, než se kapacita sníží k výše zmíněným limitním šesti procentům. Dobíjet spalovacím motorem můžete už od nějakých pětasedmdesáti procent stavu akumulátorů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW i3 REX

Cena v základní výbavě: 1 058 200 Kč Cena v testované výbavě: 1 208 090 Kč

Základní výbava:Zadní parkovací senzory, klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, rádio s USB a AUX, sada na opravu pneumatik, litá kola.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+17.446 Kč), paket Comfort Advanced (+74.022 Kč) – multifunkční volant, vyhřívaná a elektricky sklopitelná vnější zpětná zrcátka, přední loketní opěrka, dešťový senzor, automatická klimatizace, adaptivní tempomat, LED přední světlomety, navigace, systémy Driving Assistant Plus (+26.182 Kč), komfortní přístupový systém (+11.102 Kč), audio Harman Kardon (21.138 Kč).

Počet tuzemských obchodů akceptujících bitcoiny stoupl na tisíc Počet tuzemských obchodů akceptujících bitcoiny stoupl na tisíc

Počet tuzemských internetových obchodníků, kteří…

Ve Venezuele probíhají volby. Opozice je bojkotuje Ve Venezuele probíhají volby. Opozice je bojkotuje

Za dohledu 300 tisíc vojáků a policistů začaly v neděli…

Icahn vystoupil proti plánu na převzetí pojišťovny AmTrust. Podíl v ní má i Krúpa Icahn vystoupil proti plánu na převzetí pojišťovny AmTrust. Podíl v ní má i Krúpa

Známý americký investor Carl Icahn ve čtvrtek zveřejnil…

Řepka narazila na strop. V Česku už se jí více pěstovat nebude, říkají experti i ministr Řepka narazila na strop. V Česku už se jí více pěstovat nebude, říkají experti i ministr

Plocha osetá řepkou už nebude v dalších letech růst, ale…

 
Technické údaje
Motor BMW i3 REX
Typ motoru: elektrický
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / -
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 150
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 0.6
Emise CO2:13
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 260 / -
Objem nádrže (l):9
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1440 / 395
Rozměr pneu:155/70 R19, 175/60 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3999
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1597
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1571
f) rozchod vzadu (mm): 1576
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW i3 REX – Mám rád elektromobily!







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

 



Záchranáři budou jezdit v BMW i3. S omezeným dojezdem se netrápí Záchranáři budou jezdit v BMW i3. S omezeným dojezdem se netrápí

České zastoupení automobilky BMW znova poskytlo své vozy…

BMW i3: Co o něm možná (ne)víte. Proč jeho brzdy vydrží tak dlouho? BMW i3: Co o něm možná (ne)víte. Proč jeho brzdy vydrží tak dlouho?

Neobvyklé BMW i3 již před časem prošlo naším testem.…

 



 
Dosavadní Mercedes-Benz G ještě nekončí! Prodává se dál

Dosavadní Mercedes-Benz G ještě nekončí! Prodává se dál

Dnes 15:55

Ještě nedávno jste v showroomu Mercedesu potkali pohrobek minulosti, terénní Mercedes-Benz třídy G. Dnes je ale nahrazen novou generací. Ale přesto si starý dobrý model můžete ještě stále koupit jako nový.




Blesk.cz

Puma zaútočila na cyklistu: Hlavu mu držela v tlamě! Kamarád ji odlákal, sám zemřel

Puma zaútočila na cyklistu: Hlavu mu držela v tlamě!…

Tragédií skončil v sobotu výlet dvou cyklistů do hor na západě Spojených států, kde na ně zaútočila puma…

Hrůzná nehoda na Slovensku: Ve fordu zemřela česká spolujezdkyně!

Hrůzná nehoda na Slovensku: Ve fordu zemřela česká…

Tragédie se odehrála na Slovensku. U Nového Města v regionu Kysuce se srazila čelně dvě auta. Nehodu nepřežila…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Český tým na MS v hokeji 2018 skončil ve čtvrtfinále, když šel ze třetího místa ve skupině A na tým USA, druhý…

Zemřel mistr Evropy Brabec, který stál za zlaty Železného či Změlíka

Zemřel mistr Evropy Brabec, který stál za zlaty…

V 68 letech dnes zemřel bývalý úspěšný koulař a později vrhačský trenér Jaroslav Brabec. O úmrtí halového mistra…

 

Reflex.cz

Konec konspirační teorie: Vědci analýzou Hitlerových zubů potvrdili, že diktátor zemřel v roce 1945

Konec konspirační teorie: Vědci analýzou Hitlerových…

Po celá desetiletí se po druhé světové válce objevovaly různé konspirační teorie o tom, že Adolf Hitler nezemřel…

V Zakarpatí je dodnes patrný duch Československa. Uslyšíte češtinu, znají tu Masaryka i Gočára

V Zakarpatí je dodnes patrný duch Československa.…

Prestižní škola a hlavní most v Užhorodu nesou jméno prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua…