BMW Z4 sDrive35i - Tlustá Berta válí

BMW Z4 sDrive35i - Tlustá Berta válí

 
 

Do týmu mnichovských konstruktérů zřejmě zabloudilo pár lidí z Audi: nová Z4 je téměř o dva metráky těžší, nejsilnější verze v nabídce má přeplňovaný motor a interiér je opravdu velmi kvalitní. Nezmizela ale pověstná radost z jízdy?

S novými generacemi bývá potíž v tom, že na své plechové boky často nabalí pár kilo navíc. Ani u sportovní automobilky z Mnichova tomu není jinak. Bohužel. Nová Z4 působí velmi dospěle; elegantně a přitom mohutně. Aby ne, když má v námi testované verzi pohotovostní hmotnost 1600 (!) kg. To je docela dobrá hodnota na vůz kategorie GT, ale možná dost bídný výsledek pro auto, co vás má svižně protáhnout vlásenkami.

Echt Gran Turismo

Už po prvních desítkách metrů jsem si nemohl nevšimnout jinak naladěného řízení, než tomu bylo doposud. Je totiž o poznání lehčí, než tomu bývalo dřív, a nebude to asi jen případ Z4, stejně totiž působí i řízení u X1 a 5GT.

Ale neděste se, za chvíli nejen že si zvyknete, ale také zjistíte, že byla citelně potlačena dosavadní gumovost zpětné vazby od kol, která vám bezdůvodně rvala volant z ruky a na níž jsme pohříchu upozorňovali snad jen my. S volantem se tedy už není nutné tolik prát, citu v řízení je ale překvapivě více, je ale třeba se na něj trochu soustředit.

Bezvadná je nízká pozice řidiče za volantem, za malým předním oknem se muž střední postavy před větrem docela dobře ukryje. Interiér zaslouží pochvalu jako celek, výborné je dílenské zpracování i výběr materiálů samotných.

obrázek [300 x 256] Hodně mě zarazila absence byť jediného držáčku na pití, to by se u podobně ražených vozů asi stávat nemělo. Stejně tak i boční vedení sedadel v oblasti ramen by zasloužilo trochu více pozornosti designérů; takto je to pouze šedý průměr protože dolní část zad drží v jinak hodně komfortních sedačkách jako přibitá.

Uprostřed středového tunelu opět trůní nový iDrive který je teď o poznání přátelštějším rozhraním. Docela příjemný je zavazadlový prostor o objemu 310 litrů (to když nebudete sundávat střechu) do kterého se vejdou i objemnější zavazadla a tak třeba balíky z pošty nemusíte potupně vozit na sedadle spolujezdce. To by se ostatně mohla poškodit jemná kůže a to byste určitě nechtěli.

The Ultimate Turbo Machine

Pružné zrychlení je díky dvojici turbodmychadel opravdová pohádka – točivý moment 400 Nm dostupný už od 1300 otáček zkrátka dělá divy, a tak se předjíždění stává dílem okamžiku. Po sešlápnutí pedálu plynu a krátkém čekání, kdy automatická dvouspojková převodovka splní své povinnosti a poslušně podřadí, vystřelí auto vpřed a další Avie se během okamžiku může pokochat pohledem na koncovky výfuku. Ty také obstarají kvalitní zvukový doprovod, i když jejich projev je spíše mírnější – žádné puberťácké chrchlání se z nich neline. A to je škoda. Tohle „zetko“ totiž umí být i hodně zlé.

Když už jsem u motoru ukrytého pod takřka nekonečnou kapotou, musím pochválit docela malou prodlevu turbodmychadel, ovšem pozor, neplést s žádnou. Charakter atmosférického benzinového šestiválce se tedy i přes velmi pečlivou ladičskou práci zachovat nepodařilo.

Výraznou špičku nahradil o to působivější střed, a tak i když je nárůst výkonu lineární, nic vás nenutí motor vytáčet nad nějakých pět tisíc. Tam se ostatně v normálním módu nastavení auta stejně příliš nedostanete, převodovka se snaží ušetřit řidiči pár korunek za benzin. V klidném tempu mi nečinilo problém jezdit mimo město za deset litrů, když ale zadní gumy trochu potrápíte, spotřeba hned o tři, čtyři litry poskočí.

obrázek [555 x 470]
 

Abyste z auta dostali opravdu vše, co tahle silná zadokolka nabízí, musíte to bavoráku dát befelem. Od toho jsou tlačítka na středovém tunelu, s jejichž pomocí si vůz nastavíte do módu Sport+. Pak je pedál plynu ještě ostřejší, řízení tužší, podvozek vyzývavě ztvrdne a o centimetr se sníží, převodovka začne pracovat s nasazením Stachanova, přičemž vás nezapomene zásobovat zvonivými meziplyny a stabilizace nad většinou mých manévrů jen znuděně mávne rukou. Pořád tam ale je, připravená zatnout tipec třeba krásnému dlouhému driftu. Nebo taky uchránit auto před úpravou laku svodidly, když to přeženu; záleží na úhlu pohledu. Když chcete dělat s autem skopičiny na okruhu, tak jí stejně většinou vypnete, na silnici se ale docela hodí.

Asi nejsme sami, komu vadí systém řazení, kde pohyb kteréhokoliv pádla od sebe znamená podřazení a naopak. Zdá se mi vhodné, když už umíme docela dobře rozlišovat levou a pravou ruku, řadit klasicky – přitažení pravého pádla poprosí převodovku o vyšší stupeň a levého o nižší. Snaha být jako Porsche v tomhle případě Mnichovanům moc neprospívá, protože i tam si na podivnou logiku ovládání dost lidí stěžuje.

obrázek [555 x 277]
 

Tuhý sportovec

Podvozek je přesně takový jaký jsme čekali – sebejistý a tvrdý. Při přejezdu propadlého kanálu se v interiéru ozve tupá rána, co zatahá za srdce i toho největšího necitu a ani příčné nerovnosti neudělají vašim zádům dobře.

BMW sice novou Z4 situuje spíše do pozice mrštného GT, podvozkářům to ale asi někdo zapomněl říct. Řidiči BMW jsou na sportovnější podvozky zvyklí, takže jim to možná ani nepřijde, ovšem bylo pro nás překvapením, že i takové TT-RS nebo 370Z jsou komfortnější.

Na kvalitních silnicích, kterých je u nás nepřeberné množství (pokus o vtip), ale adaptivní podvozek funguje naprosto parádně a je radost si s ním těch 306 koníků pod kapotou řádně projet.

Náklony karoserie jsou takřka nulové a auto nevyvede z míry ani školácké brzdění v zatáčce – i potom se totiž chová krásně předvídavě. Za sucha má auto spoustu gripu, na mokru je ale rozumné se trošku zklidnit, už proto, že extraširoké pneumatiky občas nezvládnou dostat z vozovky všechnu vodu. Stačí ale trochu popohnat stádo pod kapotou a výjezdy ze zatáček jsou jeden za druhým doprovázeny rozevlátím zádě, připomínajíc ladné pohyby boků tanečnic salsy. Na okruhu by ale znatelně chyběl mechanický samosvor, ale to je u BMW jako házet hrách na stěnu.

obrázek [555 x 261]
 

Když je splašený roadster potřeba rychle zastavit, nemají s tím brzdy o průměru 348 mm vpředu a 324 mm vzadu žádný velký problém, po pár ostrých kilometrech se ale jejich pečlivost a energický nástup začíná mírně vytrácet. Zatracená váha. Tu zetčtyřce neodpářete ani v zatáčkách. I když u BMW vyvinuli opravdu chvályhodnou snahu, je jí více, než by bylo žádoucí. Dá se sice vymýtit plynovým pedálem, na což Z4 reaguje nadšeným stočením ke středu zatáčky, při klidnějším jízdním stylu s jen jemným lechtáním pedálu tam prostě stále bude.

Pokud nejste ambiciózní manažer, co potřebuje koňmi pod kapotou trumfnout kámoše z golfu, mám pro vás nakonec jeden neslušný návrh. Zapomeňte na verzi 35i a dejte šanci staré dobré atmosféře a jejímu lineárnímu nárůstu výkonu.

Sice se s třílitrem na 100 km/h dostanete o něco pomaleji, pohotovostní hmotnost je ale menší o nějakých 100 kilogramů (z toho většina pochopitelně ubude na předku) a to už jsou docela dobré důvody, proč o tom začít uvažovat. Nehledě na to, že s atmosférou ušetříte pěkných pár desítek tisíc.

Hledáte-li ovšem velmi rychlý, charismatický roadster s kovovou střechou co v přímce zadupe do země většinu ostatní produkce a v zatáčkách rozhodně nezklame, právě jste jej našli. Připravte si minimálně 1 milion 258 tisíc Kč, které si za novou Z4 sDrive35i váš dealer BMW řekne. Máte naše požehnání.

První cena vozu962.000,- (Z4 sDrive23i, 150 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.258.660,- (Z4 sDrive35i, 225 kW)
Základní cena testovaného vozu1.258.660,- (Z4 sDrive35i, 225 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.567.320,- (Z4 sDrive35i, 225 kW )

Plusy

  • Dynamický motor
  • Výborná sedadla
  • Dobré jízdní vlastnosti a ovladatelnost
  • Vzhled
  • Při klidné jízdě dobrá spotřeba paliva
  • Kvalita interiéru

Mínusy

  • Omezený vstupní otvor do kufru a malý zavazadlový prostor při sklop. střeše
  • Vyšší hmotnost
  • Tvrdý podvozek
  • Absence diferenciálu se zvýšenou svorností
  • Nelogické řazení pádly pod volantem
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW Z4 35i

Cena v základní výbavě: 1 258 660 Kč Cena v testované výbavě: 1 567 320 Kč

Základní výbava:Airbagy pro řidiče a spolujezdce, antiblokovací brzdový systém (ABS), nárazový senzor, dvoutónové akustické výstražné zařízení, dynamická kontrola stability (DSC), dynamická kontrola trakce (DTC), ochrana proti bočnímu nárazu, systém ochrany pro případ překlopení vozu, umístěný za opěrkami hlavy, boční airbagy pro řidiče a spolujezdce (ochrana hlavy a hrudníku), 3bodové bezpečnostní pásy s omezovači napínací síly a pyrotechnickými předpínači, varovný trojúhelník a lékárnička, BMW Service Inclusive – 5 let / 100.000 km, zahrnuje údržbové a servisní práce, nemetalický lak, vyhřívaná, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, přední ozdobná maska vstupu vzduchu v provedení matný hliník s chromovaným rámečkem, elektrická skládací hliníková střecha dvoudílná, otevírání dálkovým ovládáním, ovládací tlačítko na středové konzole, dojezdové pneumatiky "Runflat" včetně indikátoru, 17" kola z lehké slitiny "Turbine styling 292" vpředu: 8 J x 17 / pneumatiky 225/45 R17, vzadu: 8,5 J x 17 / pneumatiky 255/40 R17, kůže "Kansas", hliníkové prvky obložení interiéru, jemně podélně broušené, stříbrné prahové lišty s označením BMW, manžeta krytu hlavice řadicí páky / voliče v kůži "Kansas" s technologií "SunReflective", odvětrávané přední i zadní brzdové kotouče, dvoukloubová přední náprava s vinutou pružinou a teleskopickým tlumičem, elektromechanická parkovací brzda ovládaná tlačítkem na centrální konzole, elektronická uzávěrka diferenciálu, elektronické nastavení škrtících klapek, plastová palivová nádrž, objem cca. 55 l, Dynamic Driving Control s volitelnými módy: Normal, Sport a Sport+, opatření BMW EfficientDynamics redukující emise CO2, zpětné využití brzdné energie, chromovaná kruhová koncovka výfuku, viditelná, umístěná vlevo a vpravo, 6ti stupňová manuální převodovka, uvítací osvětlení, funkce zpožděného zhasnutí světlometů "Follow-me-home", černá vnitřní plocha světlometů, Bi-xenonové světlomety, včetně vysokotlakých ostřikovačů, přídavná LED směrová světla na bočních panelech v přední části vozu, dynamická brzdová světla s variabilní intenzitou záření v závislosti na intenzitě brzdění, Funkce světel pro jízdu ve dne, standardní sedadla řidiče a spolujezdce s integrovanými pevnými opěrkami hlavy, manuální podélné a výškové nastavení, sedadla a sklonu opěradla, sportovní kožený volant, mechanicky výškově a podélně nastavitelný volant, manuální klimatizace, mikrofiltr / aktivní uhlíkový filtr, "Car- / Key-Memory" – paměťová funkce v klíči s osobním profilem, spínač centrálního zamykání, elektronický imobilizér (EWS IV), elektrické ovládání oken, vyhřívané zadní sklo s automatickým vypnutím, tlačítko Start / Stop s dekorativním chromovaným prstencem, sluneční clony s kosmetickým zrcátkem pro řidiče a spolujezdce, bez osvětlení, systém automatického plynulého dovírání víka zavazadlového prostoru "Soft Close Automatic" , systém zamykání a blokování vozidla s centrálním zamykáním, včetně 2 klíčů s dálkovým ovládáním, připojení AUX-In v odkládacím prostoru pod loketní opěrkou, rádio "BMW Business CD", s podporou MP3, Stereo systém, 6 reproduktorů, palubní počítač.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+17.4200,- Kč), devatenáctipalcová kola z lehké slitiny (+37.440,- Kč), 7stupňová sportovní automatická převodovka s pádly a launch controlem (+62.400,- Kč), přední a zadní parkovací asistent PDC (+20.280,- Kč), dešťový senzor (+3.380,- Kč), adaptivní světlomety (+11.700,- Kč), high beam assist (+3.900,- Kč), elektrické ovládání sedadel s pamětí (+32.500,- Kč), vyhřívaná sedadla (+9.620,- Kč), multifunkční volant (+3.900,- Kč), automatická klimatizace (+15.080,- Kč), alarm (+12.480,- Kč), navigační systém Professional (+67.600,- Kč), CD měnič na 6 CD (+11.180,- Kč).

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

 
Technické údaje
Motor BMW Z4 35i
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2979
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 225 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1300 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.6 / 6.9 / 9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 180 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1600 / 355
Rozměr pneu:225/35 R19, 255/30 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4239
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 1291
d) rozvor (mm): 2496
e) rozchod vpředu (mm): 1511
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1100
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení BMW Z4 35i
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 3
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 4
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,71
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



BMW Z4: Výroba roadsteru skončila. Zatím bez náhrady... BMW Z4: Výroba roadsteru skončila. Zatím bez náhrady...

Druhá generace roadsteru BMW s pevnou skládací střechou…

BMW Z5: První ovoce spolupráce s Toyotou v roce 2018 BMW Z5: První ovoce spolupráce s Toyotou v roce 2018

Společný vývoj sportovních vozů automobilkami BMW a…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

 

iSport.cz

Vítězka Ledecká si v mlze neviděla pod nohy: Ta druhá viděla stejný houby!

Vítězka Ledecká si v mlze neviděla pod nohy: Ta…

PŘÍMO Z ITÁLIE | V noci se dlouho jen převalovala, páteční závodní odpoledne jí zase znepříjemnila mlha, která…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…