13.4. 2018 Ondřej Lilling

Dacia Duster 1.2 TCe vs. Škoda Karoq 1.0 TSI – Úhel pohledu

 

V žebříčku nejprodávanějších modelů SUV na českém si jdou řadu měsíců po krku, až teď se konečně postaví tváří v tvář. Dělí je velký rozdíl v ceně, bude však skutečně tak zásadní?

Do pomyslného ringu vstupuje nová Dacia Duster, která navazuje na předešlou generaci oblíbeného SUV. A proti ní nestojí nikdo menší než nástupce neméně oblíbeného yetiho v podobě Škody Karoq. Obě novinky se hned po začátku prodeje vyšvihly na samý vrchol žebříčku nejprodávanějších SUV na českém trhu, Dacia však má za úkol sesadit ze stříbrné příčky Nissan Qashqai, a až potom může pomýšlet na prodejní skalp karoqu. Ve srovnávacím testu ho ale může porazit už teď.

Na první pohled mají oba modely své vlastní místo na slunci a bojují o úplně odlišnou klientelu. To je do značné míry bezesporu pravda, v hlavách řady lidí ale jistě hlodá červíček pochybností, jestli raději nezvolit vrcholnou výbavu rumunského SUV s pohonem všech kol před soupeřem z Mladé Boleslavi ve skromnější výbavě. V takovém případě se totiž ceny obou aut dost zásadním způsobem přiblíží, nikdy se však úplně neprotnou. Minimálně ne do chvíle, než Škoda nabídne základní výbavový stupeň Active, který by celkové filozofii dusteru odpovídal mnohem lépe.

Prozatím Karoq startuje s prostřední výbavou Ambition, která v kombinaci s litrovým tříválcem startuje na částce 529 900 Kč. Stejný agregát jsme měli v testu i my, výbava ale byla, jak je u novinářských aut zvykem, velmi bohatá. Stačí si tedy odmyslet ty LEDkové světlomety, vyhřívaný volant a pár dalších vymožeností a je to.

TEST 2018: Dacia Duster – Hodně radosti do půl mega

Navzdory všem posměváčkům vám nezůstane auto bez volantu a sedaček, ale pořád velmi slušně vybavený kus. Už ve verzi Ambition je standardem tempomat, vyhřívaná přední sedadla, rádio s osmipalcovým displejem a Bluetooth, zadní LEDkové světlomety nebo třeba parkovací senzory vzadu. Dost dobře si tedy umím představit, že bych s takovým autem dokázal bez problémů žít a nic zásadního by mi nechybělo. Další příplatková výbava je sice příjemná, ale do značné míry postradatelná bez zásadního vlivu na komfort.

K dané výbavě lze za výhodných podmínek přikoupit paket Ambition Plus, který přidává přední LED světlomety s adaptivní funkcí a LED mlhovkami společně s dojezdovou rezervou se vším, co je k výměně kola potřeba, a to všechno za férových 15 tisíc korun. Systém hlídání mrtvého úhlu vás přijde na rovných 9 tisíc, stejnou částku dáte za zadní sedadla VarioFlex. Bezklíčový vstup a startování si škodovka cení na 10.300 Kč, velký multimediální displej s navigací a konektivitou pak na 11.100 Kč.

Dva dustery za jeden karoq

Když se ale podíváte do ceníku Dacie, zjistíte, že rozdíl mezi základními cenami obou aut je vskutku monstrózní. Za cenu jednoho karoqu můžete mít dustery hned dva a ještě vám zbude. Je to pochopitelně auto oholené až na dřeň, bez lakovaných nárazníků, klimatizace nebo rádia, s nikterak potentní atmosférickou šestnáctistovkou a pohonem předních kol. Za svých 259.900 Kč ale můžete z dealerství odjet fungl novým autem.

Pořizovací nákladyDacia DusterŠkoda Karoq
ZÁKLADNÍ CENA
Motor1.6 Sce1.0 TSI
Stupeň výbavy/cena [Kč]Essential/290.900 KčAmbition/584.900
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy67
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč]SS
Elektricky ovládaná okna - přední/zadní [Kč]S/-S
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka [Kč]-S
Klimatizace15.000 Kčdvouzónová aut. S
Kola16" ocelová16" litá
Kožený volant [Kč]-S
Metalíza [Kč]13.900 Kč15.300 Kč
Mlhová světla vpředu [Kč]3.500 KčS
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]-8.200 Kč/S
Rádio s ovládáním na volantu [Kč]SS
Rezervní kolo [Kč]1.800 Kč3.000 Kč
Tempomat [Kč]-S
Vyhřívaná sedadla vpředu [Kč]-S
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]importér nedodal6.417 Kč / 2.301 Kč + 4.865 Kč
Přední / zadní nárazník [Kč]importér nedodal10.208 Kč / 8.816 Kč
Přední blatník [Kč]importér nedodal6 229 Kč
Čelní sklo [Kč]importér nedodal5.112 Kč
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]importér nedodal2.819 Kč + 480 Kč
Hodinová sazba v servisu [Kč]importér nedodal960 Kč
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]importér nedodal30.000km - 4.680,64 Kč / 60.000km - 8.017,57 Kč / 90.000km - 6.406,17 Kč
Všechny ceny v kolonce servis jsou uváděny s DPH
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/2/62/3/12
Prodloužená záruka [Kč]4 roky / 60.000 Km za 2.990 Kč, 5 let / 60.000 km za 4.990 Kč, 5 let / 100.000 km za 5.990 KčAkční paket mobilita plus, který zaručuje prodlouženou záruku na 5 let, je možné získat za 2.000 Kč.

Konkrétní cenové srovnání je trochu oříšek, protože tento týden přestalo tuzemské zastoupení nabízet testovanou motorizaci. Náš kus poháněl zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.2 TCe vybavený pohonem všech kol. V době uvedení na trh tato verze stála 395.900 Kč ve verzi Comfort, my měli vrcholné provedení Prestige za 399.900 Kč, navíc vybavené prakticky vším, co jde do dusteru objednat v rámci příplatkové výbavy. Už samotný Prestige toho ale obsahuje dost, namátkou sedmnáctipalcová litá kola, systém hlídání mrtvého úhlu (vůbec poprvé u Dacie), manuální klimatizaci, tempomat či zadní parkovací senzory v kombinaci s parkovací kamerou.

Možnosti příplatkové výbavy nejsou ani zdaleka tak rozsáhlé jako u škodovky, kde jsem z ceníku vybíral ty nejzajímavější prvky. V případě dusteru můžete své peníze utratit za metalízu, která cenu auta navýší o 13.900 Kč, rovných 8.000 Kč stojí automatická klimatizace, bezklíčový vstup a startování si Dacia cení na 6 tisíc. Velkou novinkou druhé generace dusteru je systém čtyř kamer, který stojí akceptovatelných 8 tisíc korun. Vyhřívaná přední sedadla pak 6.000 Kč, dvojnásobek činí příplatek za kožené čalounění. A to je v zásadě vše.

Jedna věc je ale možnost dopřát si komfortní prvky výbavy, druhá pak to, jak fungují v praxi. V následující kapitole zjistíte, že v tom se obě auta dost zásadním způsobem odlišují.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮDacia DusterŠkoda Karoq
Základní cena105
Standardní výbava a příplatky89
Průměr9.007.00

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Sakura je mezi šestnácti nejlepšími stavbami světa Sakura je mezi šestnácti nejlepšími stavbami světa

Rezidence Sakura skupiny T.E je mezi 16 nejlepšími…

Aero Vodochody představily nástupce letounu L-159 Aero Vodochody představily nástupce letounu L-159

Výrobce letecké techniky Aero Vodochody ukázal na…

Bílý dům: Trump vměšování Ruska nepopírá Bílý dům: Trump vměšování Ruska nepopírá

Bílý dům odmítl závěry médií, že si prezident Donald…

OBRAZEM: Pustý Detroit. Jak vypadá město pět let po největším krachu v historii USA OBRAZEM: Pustý Detroit. Jak vypadá město pět let po největším krachu v historii USA

Detroit, svého času jedno z nejlidnatějších měst USA…

 
Technické údaje
Motor Dacia Duster 1.2 TCe (92 kW)Škoda Karoq 1.0 TSI (85 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 43 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1197999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 530085 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 2300200 / 2000 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 179187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 1110.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6 / 7.1 / 6.46.2 / 4.7 / 5.3
Emise CO2:145119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 411 / 1478521 / -
Objem nádrže (l):5050
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1317 / -1340 / -
Rozměr pneu:215/60 R17215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 43414382
b) šířka (mm): 18041841
c) výška (mm): 16931603
d) rozvor (mm): 26762638
e) rozchod vpředu (mm): 15631576
f) rozchod vzadu (mm): 15801541
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1030620 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 830840 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940970
k) šířka vpředu (mm): 14101500
l) šířka vzadu (mm): 14201490
délka sedáku vpředu (mm): 480510
délka sedáku vzadu (mm): 460480
výška opěradla vpředu (mm): 610650
výška opěradla vzadu (mm): 590650
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Dacia Duster 1.2 TCe vs. Škoda Karoq 1.0…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté

Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní…

Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT

Po internetu se šíří první fotografie Škody Kodiaq GT.…

 






 
Další parádní Lego stavebnice! Bondův Aston Martin DB5 z kostek má unikátní výbavu

Další parádní Lego stavebnice! Bondův Aston Martin DB5 z kostek má unikátní výbavu

Včera

Lego stavebnice nejslavnějšího auta Jamese Bonda má dokonce i výbavu svého předobrazu.




Blesk.cz

Zvracející a močící Hitler i mrzačení nácků opět baví. Recenze Wolfenstein II: The New Colossus pro Switch

Zvracející a močící Hitler i mrzačení nácků opět…

Že bude Wolfenstein II: The New Colossus taková bomba, která se z videohry vyklubala, čekal málokdo. Počítalo se…

Miliardář Musk udělal z hrdiny z jeskyně pedofila. Dotkl se prý jeho chlouby

Miliardář Musk udělal z hrdiny z jeskyně pedofila.…

Americký miliardář a majitel vesmírné společnosti SpaceX Elon Musk se omluvil britskému jeskynnímu záchranáři za…

 

iSport.cz

Do žlutého jde Thomas. Na Tour končí Cavendish a Kittel, nestihli limit

Do žlutého jde Thomas. Na Tour končí Cavendish a…

Britský cyklista Geraint Thomas je novým vedoucím jezdcem Tour de France. Do žlutého trikotu se oblékl díky…

Blázinec a fotka s Ronaldem! Jak se český talent Juve potkal s idolem

Blázinec a fotka s Ronaldem! Jak se český talent…

Splnil si sen, možná i jeden z největších životních zážitků. Roman Macek, český záložník Juventusu, na vlastní…

 

Reflex.cz

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci aneb Agrokozel nejvyšším zahradníkem

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci…

Někdy si říkám, že už mne v Česku nemůže nic překvapit, avšak… Premiér Andrej Babiš se nově stal nejvyšším (!!)…

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi probíhaly soutěže o nejkrásnější dívku. Podívejte se

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi…

V současnosti je Írán země, kde vládne tvrdý islámský režim. Ne vždy tomu tak ale bylo. Před islámskou revolucí…