reklama


Test Auto.cz

Jeep Renegade 1.4 MultiAir 2 DDCT – Odpadlík z velkoměsta

9.12. 2015
Verdikt
 

Nejnovější Jeep se představil už loni na podzim, stále ale budí dojem všude, kde se objeví. Jak si vede s malým turbomotorem, převodovkou DDCT a předním pohonem?

Městské crossovery mají u zákazníků obrovský úspěch a je proto přirozené, že se do jejich vývoje pustila většina významných automobilek. Nejvíce se na evropském automobilovém trhu daří Renaultu Captur, od jeho uvedení v roce 2013 se ale řady konkurenčních modelů pořádně rozšířily. Vzpomeňme například na výbornou Mazdu CX-3, Hondu HR-V, která je jedničkou na japonském trhu, nebo hravý Fiat 500X. Ten však v rámci koncernu FCA rozhodně není jediný – na jeho platformě ještě o něco dříve vyjel Jeep Renegade, jehož charakter nás okouzlil hned při prvním seznámení na slovenské půdě.

Mohlo by se zdát, že si 500X a Renegade půjdou po krku, na českém trhu jsou ale karty už dávno rozdány. Zatímco pro Fiat se podle údajů Svazu dovozců automobilů v prvních jedenácti měsících letošního roku rozhodlo 584 zákazníků, malých Jeepů se prodalo „pouze“ 482. Už dávno přitom neplatí, že automobily podobného ražení nutně musejí být vybaveny pohonem všech kol (Captur nebo HR-V je například vůbec nenabízejí) ba dokonce turbodieselovými motory. Nastal proto čas vyzkoušet, jak funguje Renegade s předním pohonem, zážehovou čtrnáctistovkou MultiAir 2 a dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou DDCT.

Holinky stranou, ale ne daleko

Přestože to na první pohled nemusí být zřejmé, Jeep rozlišuje Renegade s pohonem předních a všech kol i jinak než pouze plaketou s nápisem 4x4 na pátých dveřích. Všechny verze, které se mohou spolehnout pouze na záběr předních kol, totiž mají světlou výšku 178 milimetrů, tedy o 23 milimetrů méně než čtyřkolky a dokonce o 35 milimetrů méně, než vrcholná varianta 2.0 Multijet 4x4 Trailhawk s redukcí a devítistupňovým automatem. Ovšem nemyslete si, že tím vůz přišel o veškeré ambice pro jízdu v terénu. Výrazné oplastování nárazníků a lemů blatníků mu totiž nikdo neodpáře, a jak jsme se přesvědčili v rámci lehce adrenalinového testování ve Vysokých Tatrách, umí hezky „šplhat“ i bez podpory zadních kol. Ale o tom to dneska rozhodně nebude.

Je úplně jedno, jakou kombinaci laku karoserie a litých kol svému Jeepu Renegade vyberete (nabídka zahrnuje šest typů kol a dvacet barev karoserie), protože kamkoliv s ním přijedete, stanete se středem pozornosti. Je to dáno především odlišností designu ve srovnání s úhlavní konkurencí. Zatímco drtivá většina soků spoléhá na nespočet vlnek a zaoblení, Renegade byste s trochou nadsázky zvěčnili jenom pomocí tužky, pravítka a kružítka. Někomu to může připadat poněkud fádní, srdce fanoušků značky by ale naopak měla plesat. Vždyť se stejným receptem přišel už ve čtyřicátých letech minulého století armádní Willys a velmi podobně vypadala i první série Land Roveru z roku 1948. Dlužno dodat, že větší uplatnění Renegade najde u mužů – ženy a dívky totiž podle našich zkušeností skáčou po Fiatu 500X s naprosto stejnou technikou, ale výrazně roztomilejším vzhledem.

Renegade díky svým kubickým tvarům trochu klame tělem, protože i když na délku neměří ani 4,3 metru, prostor vpředu perfektně vyhoví i cestujícím s výškou přes dva metry. Je to dávno vysokou linií střechy a přiměřeně vysokým posazen, díky čemuž bych se do vozu klidně vměstnal i s obrovským afrem nebo sklápěcím cylindrem na hlavě (a to měřím 190 centimetrů!). Hodně strmé přední sloupky navozují pocit vzdušnosti, na křižovatkách jsou ale spíše na obtíž. Jejich masivní konstrukce totiž stěžuje výhled šikmo ven a tomu příliš nepomáhají ani rozměrná vnější zpětná zrcátka. To a horší výhled vzad skrze skromné prosklení pátých dveří však představují jediné výraznější vady na kráse. Díky přehledné přídi totiž máte slušný přehled o rezervě při parkování a zadní parkovací senzory by jeden mohl považovat za zbytečné. Zkoušenému exempláři sice nechyběly (stojí 8.300 Kč), couvání ale stejně nejčastěji probíhalo pěkně postaru s paží nataženou kolem opěradla spolujezdce.

obrázek [600 x 402]  

Vzadu to už s prostorem taková sláva není. Je sice potřeba pochválit velký úhel otevírání dveří a bezproblémové nastupování, nizoučko ukotvené zadní sedáky však skoro nepodepírají stehna a v podélném směru se ukazuje nevýhoda rozvoru 2570 milimetrů. Za 190 centimetrů vysokého řidiče se pohodlně usadí pouze pasažéři nižší přinejmenším o deset centimetrů, i těm ale zbude v oblasti loktů minimální rezerva. Zato nad hlavou je to ještě lepší než vpředu – tady by si nestěžovala ani Afričanka s košíkem ovoce na hlavě.

Poslední zastaveníčko provedeme u zavazadelníku se základním objemem 351 litrů a přehlednou ložnou plochu bez zahloubení okolo podběhů. Po sklopení zadních opěradel dostanete 1297 litrů, přičemž vzniklý zhruba patnácticentimetrový schod můžete buď akceptovat, nebo „smáznout“ polohovatelnou mezipodlahou za rozumných 820 korun. K ní se váže také plnohodnotné rezervní kolo za 6000 korun, to je ale to poslední, co by nás trápilo. Horší je to se skutečně chabou výškou pod otevřeným zadním víkem – do něj se totiž neudeří maximálně osoby s výškou okolo 170 centimetrů. Dlouháni navíc také neocení, že musí tlačítko otevírání zadního víka hledat až kdesi nad nárazníkem. Vedle osvětlení registrační značky by mu to slušelo více.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Jeep Renegade 1.4 MultiAir 2 DDCT

Cena v základní výbavě: 579 900 Kč Cena v testované výbavě: 654 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, centrální zamykání, elektronická ruční brzda, systém proti rozkmitání přívěsu, ochrana proti převrácení, mlhovky, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, stop-start, černé střešní lišty, manuální klimatizace, elektricky ovládaná okna, kožený potah volantu, infotainment UConnect s 5“ dotykovým displejem, šest reproduktorů, litá 16“ kola, sada na opravu pneumatik a další.

Výbava testovaného vozu:Automatická klimatizace (+10.900 Kč), vyhřívaná přední sedadla + volant (8.300 Kč + 5.500 Kč), přední a zadní koberečky (+1.600 Kč), barva oranžová Omaha (+13.900 Kč)., infotainment UConnect s nabigací (+21.000), litá 17“ kola (+5.500 Kč), zadní parkovací čidla (+8.300 Kč).

Egypt ztíží rozvody. Nově budou moci jen se svolením duchovního Egypt ztíží rozvody. Nově budou moci jen se svolením duchovního

Egyptský prezident Abdal Fattáh Sísí chce nový zákon,…

Bakala prodal firmu Green Gas International, která těží důlní plyn v dolech OKD Bakala prodal firmu Green Gas International, která těží důlní plyn v dolech OKD

Zdeněk Bakala se zbavil další firmy napojené na těžební…

Majetek Agrofertu bude spravovat Babišův právník Bílek Majetek Agrofertu bude spravovat Babišův právník Bílek

Svěřenský fond, kam ministr financí a šéf hnutí ANO…

 
Technické údaje
Motor Jeep Renegade 1.4 MultiAir 2 DDCT
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1368
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 181
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 5 / 5.9
Emise CO2:137
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 351 / 1297
Objem nádrže (l):48
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1380 / -
Rozměr pneu:215/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4236
b) šířka (mm): 1805
c) výška (mm): 1667
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1541
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 450 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1030
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Jeep Renegade 1.4 MultiAir 2 DDCT –…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925 Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Jeep Renegade Hell’s Revenge: SUV pro motorkáře Jeep Renegade Hell’s Revenge: SUV pro motorkáře

Jeep ve spolupráci s Garage Italia Customs připravil…

Jeep Renegade Hard Steel: Ocelový odpadlík s přívěsem Jeep Renegade Hard Steel: Ocelový odpadlík s přívěsem

Jeep Renegade má italské kořeny a na jihu Evropy se…

 



 
Projeli jsme revoluční Nissan Micra. Jak jezdí nová generace a proč má reproduktor v sedačce?

Projeli jsme revoluční Nissan Micra. Jak jezdí nová generace?

Dnes 14:51

Nissan označuje novou Micru za revoluční auto. Změnil se totiž její design, technika i velikost. A pozor, v žádném případě to není Clio s odlišnou karoserií!




Blesk.cz

Indičtí vědci přeměří Mount Everest: Nejvyšší hora světa se možná zmenšila

Indičtí vědci přeměří Mount Everest: Nejvyšší hora…

Nejvyšší hora světa Mount Everest kvůli nedávným zemětřesením už možná neměří rekordních 8848 metrů. Indie se…

Marie Doležalová slaví 30! V roli lesby byla skvělá, až StarDance ji proslavila!

Marie Doležalová slaví 30! V roli lesby byla skvělá,…

Když Marie Doležalová (30) vstoupila poprvé na taneční parket ve StarDance, moc šancí jí nikdo nedával. Ale kolo…

 

iSport.cz

Železník se zabydluje v Boleslavi: Chci hrát a ne jen fandit z lavičky

Železník se zabydluje v Boleslavi: Chci hrát a ne…

V první polovině ledna ještě absolvoval soustředění se Slavií v Číně, ale jeho pozice v kádru „sešívaných“ pro…

Barometr formy biatlonistů před MS: nová žena č. 2 a nevýrazný Moravec

Barometr formy biatlonistů před MS: nová žena č. 2 a…

Do startu biatlonového mistrovství světa v Hochfilzenu zbývá pouhých šestnáct dní. A přípravy jsou v plném…

 

Reflex.cz

Nebezpečím není globalizace, ale neschopnost národních ekonomik konkurovat

Nebezpečím není globalizace, ale neschopnost…

Řešení problémů ekonomické globalizace je teoreticky snadné – vzdělání, dovednosti založené na vzdělávání a…

Kriminalita v Česku loni klesla o 12 procent. Policie zaznamenala i méně vražd

Kriminalita v Česku loni klesla o 12 procent.…

V Česku loni meziročně klesla kriminalita o 12 procent na 217.927 trestných činů. Klesající trend policisté…

 
 
reklama