Test Auto.cz

Jeep Renegade 1.4 MultiAir 2 DDCT – Odpadlík z velkoměsta

9.12. 2015
Verdikt
 

Nejnovější Jeep se představil už loni na podzim, stále ale budí dojem všude, kde se objeví. Jak si vede s malým turbomotorem, převodovkou DDCT a předním pohonem?

Městské crossovery mají u zákazníků obrovský úspěch a je proto přirozené, že se do jejich vývoje pustila většina významných automobilek. Nejvíce se na evropském automobilovém trhu daří Renaultu Captur, od jeho uvedení v roce 2013 se ale řady konkurenčních modelů pořádně rozšířily. Vzpomeňme například na výbornou Mazdu CX-3, Hondu HR-V, která je jedničkou na japonském trhu, nebo hravý Fiat 500X. Ten však v rámci koncernu FCA rozhodně není jediný – na jeho platformě ještě o něco dříve vyjel Jeep Renegade, jehož charakter nás okouzlil hned při prvním seznámení na slovenské půdě.

Mohlo by se zdát, že si 500X a Renegade půjdou po krku, na českém trhu jsou ale karty už dávno rozdány. Zatímco pro Fiat se podle údajů Svazu dovozců automobilů v prvních jedenácti měsících letošního roku rozhodlo 584 zákazníků, malých Jeepů se prodalo „pouze“ 482. Už dávno přitom neplatí, že automobily podobného ražení nutně musejí být vybaveny pohonem všech kol (Captur nebo HR-V je například vůbec nenabízejí) ba dokonce turbodieselovými motory. Nastal proto čas vyzkoušet, jak funguje Renegade s předním pohonem, zážehovou čtrnáctistovkou MultiAir 2 a dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou DDCT.

Holinky stranou, ale ne daleko

Přestože to na první pohled nemusí být zřejmé, Jeep rozlišuje Renegade s pohonem předních a všech kol i jinak než pouze plaketou s nápisem 4x4 na pátých dveřích. Všechny verze, které se mohou spolehnout pouze na záběr předních kol, totiž mají světlou výšku 178 milimetrů, tedy o 23 milimetrů méně než čtyřkolky a dokonce o 35 milimetrů méně, než vrcholná varianta 2.0 Multijet 4x4 Trailhawk s redukcí a devítistupňovým automatem. Ovšem nemyslete si, že tím vůz přišel o veškeré ambice pro jízdu v terénu. Výrazné oplastování nárazníků a lemů blatníků mu totiž nikdo neodpáře, a jak jsme se přesvědčili v rámci lehce adrenalinového testování ve Vysokých Tatrách, umí hezky „šplhat“ i bez podpory zadních kol. Ale o tom to dneska rozhodně nebude.

Je úplně jedno, jakou kombinaci laku karoserie a litých kol svému Jeepu Renegade vyberete (nabídka zahrnuje šest typů kol a dvacet barev karoserie), protože kamkoliv s ním přijedete, stanete se středem pozornosti. Je to dáno především odlišností designu ve srovnání s úhlavní konkurencí. Zatímco drtivá většina soků spoléhá na nespočet vlnek a zaoblení, Renegade byste s trochou nadsázky zvěčnili jenom pomocí tužky, pravítka a kružítka. Někomu to může připadat poněkud fádní, srdce fanoušků značky by ale naopak měla plesat. Vždyť se stejným receptem přišel už ve čtyřicátých letech minulého století armádní Willys a velmi podobně vypadala i první série Land Roveru z roku 1948. Dlužno dodat, že větší uplatnění Renegade najde u mužů – ženy a dívky totiž podle našich zkušeností skáčou po Fiatu 500X s naprosto stejnou technikou, ale výrazně roztomilejším vzhledem.

Renegade díky svým kubickým tvarům trochu klame tělem, protože i když na délku neměří ani 4,3 metru, prostor vpředu perfektně vyhoví i cestujícím s výškou přes dva metry. Je to dávno vysokou linií střechy a přiměřeně vysokým posazen, díky čemuž bych se do vozu klidně vměstnal i s obrovským afrem nebo sklápěcím cylindrem na hlavě (a to měřím 190 centimetrů!). Hodně strmé přední sloupky navozují pocit vzdušnosti, na křižovatkách jsou ale spíše na obtíž. Jejich masivní konstrukce totiž stěžuje výhled šikmo ven a tomu příliš nepomáhají ani rozměrná vnější zpětná zrcátka. To a horší výhled vzad skrze skromné prosklení pátých dveří však představují jediné výraznější vady na kráse. Díky přehledné přídi totiž máte slušný přehled o rezervě při parkování a zadní parkovací senzory by jeden mohl považovat za zbytečné. Zkoušenému exempláři sice nechyběly (stojí 8.300 Kč), couvání ale stejně nejčastěji probíhalo pěkně postaru s paží nataženou kolem opěradla spolujezdce.

obrázek [600 x 402]  

Vzadu to už s prostorem taková sláva není. Je sice potřeba pochválit velký úhel otevírání dveří a bezproblémové nastupování, nizoučko ukotvené zadní sedáky však skoro nepodepírají stehna a v podélném směru se ukazuje nevýhoda rozvoru 2570 milimetrů. Za 190 centimetrů vysokého řidiče se pohodlně usadí pouze pasažéři nižší přinejmenším o deset centimetrů, i těm ale zbude v oblasti loktů minimální rezerva. Zato nad hlavou je to ještě lepší než vpředu – tady by si nestěžovala ani Afričanka s košíkem ovoce na hlavě.

Poslední zastaveníčko provedeme u zavazadelníku se základním objemem 351 litrů a přehlednou ložnou plochu bez zahloubení okolo podběhů. Po sklopení zadních opěradel dostanete 1297 litrů, přičemž vzniklý zhruba patnácticentimetrový schod můžete buď akceptovat, nebo „smáznout“ polohovatelnou mezipodlahou za rozumných 820 korun. K ní se váže také plnohodnotné rezervní kolo za 6000 korun, to je ale to poslední, co by nás trápilo. Horší je to se skutečně chabou výškou pod otevřeným zadním víkem – do něj se totiž neudeří maximálně osoby s výškou okolo 170 centimetrů. Dlouháni navíc také neocení, že musí tlačítko otevírání zadního víka hledat až kdesi nad nárazníkem. Vedle osvětlení registrační značky by mu to slušelo více.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Jeep Renegade 1.4 MultiAir 2 DDCT

Cena v základní výbavě: 579 900 Kč Cena v testované výbavě: 654 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, centrální zamykání, elektronická ruční brzda, systém proti rozkmitání přívěsu, ochrana proti převrácení, mlhovky, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, stop-start, černé střešní lišty, manuální klimatizace, elektricky ovládaná okna, kožený potah volantu, infotainment UConnect s 5“ dotykovým displejem, šest reproduktorů, litá 16“ kola, sada na opravu pneumatik a další.

Výbava testovaného vozu:Automatická klimatizace (+10.900 Kč), vyhřívaná přední sedadla + volant (8.300 Kč + 5.500 Kč), přední a zadní koberečky (+1.600 Kč), barva oranžová Omaha (+13.900 Kč)., infotainment UConnect s nabigací (+21.000), litá 17“ kola (+5.500 Kč), zadní parkovací čidla (+8.300 Kč).

Tesla chce po dodavatelích zpět část vyplacených peněz, aby vykázala vyšší zisk Tesla chce po dodavatelích zpět část vyplacených peněz, aby vykázala vyšší zisk

Americký výrobce elektromobilů Tesla žádá některé své…

Střelec v Torontu zabil ženu a dalších třináct zranil Střelec v Torontu zabil ženu a dalších třináct zranil

Střelec v největším kanadském městě Torontu zabil v…

Zápisník Jany Havligerové: Politika na úrovni Zápisník Jany Havligerové: Politika na úrovni

Hnutí ANO po zásahu předsedy Andreje Babiše zamíchalo…

Ze severních Čech je magnet na developerské investice Ze severních Čech je magnet na developerské investice

E-shopy, přepravní firmy i dodavatelé automobilek…

 

Štítky SUV Jeep Testy

Technické údaje
Motor Jeep Renegade 1.4 MultiAir 2 DDCT
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1368
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 181
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 5 / 5.9
Emise CO2:137
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 351 / 1297
Objem nádrže (l):48
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1380 / -
Rozměr pneu:215/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4236
b) šířka (mm): 1805
c) výška (mm): 1667
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1541
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 450 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1030
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Jeep Renegade 1.4 MultiAir 2 DDCT –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 



Jízdní dojmy s Jeepem Renegade: Tříválec povolán do služby! Jízdní dojmy s Jeepem Renegade: Tříválec povolán do služby!

Úspěšný Jeep Renegade prošel lehkým faceliftem, který…

Modernizovaný Jeep Renagade je tady. Pohání ho nový tříválec Modernizovaný Jeep Renagade je tady. Pohání ho nový tříválec

Letošní proměna modelové nabídky Jeepu pokračuje. Po…

 



 
To nejlepší od mrtvých značek: Pontiac a jeho sportovci ve velké galerii

To nejlepší od mrtvých značek: Pontiac a jeho sportovci ve velké galerii

Dnes 08:00

Pontiac měl ve své dlouhé historii řadu zajímavých modelů. Nejvíce pozornosti k této značce v dobách její největší slávy a vlastně i dnes přitahují její sportovně laděné modely.




Blesk.cz

Zvětšená prostata může ovlivnit i váš výkon v posteli!

Zvětšená prostata může ovlivnit i váš výkon v posteli!

Problémy s prostatou se týkají až 80 % mužů. Nikdo před nimi není v bezpečí. Pro mnoho z nich je to navíc zcela…

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o 168 milionů dolarů?

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o…

Svatební den. Bílé šaty. Smoking. Hosté, kteří s námi sdílí radost, a víra, že takhle zalité sluncem s bílými…

 

iSport.cz

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se prohrává, jsem imigrant

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se…

Německý záložník Mesut Özil ukončil reprezentační kariéru. Devětadvacetiletý fotbalista to oznámil krátce poté,…

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly Sparta i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly…

Nová sezona Fortuna ligy je tady - a začala výhrami favoritů. Slavia v neděli vyplenila Olomouc a po výhře 3:0…

 

Reflex.cz

Komunální volby přehledně: Vše podstatné na jednom místě

Komunální volby přehledně: Vše podstatné na jednom místě

Hned první říjnový víkend si půjdeme zvolit nové zastupitele obcí a měst. Volit se bude úplně všude (krom…

Do Ugandy na Mount Elgon aneb Jak jsme našli kávovou horu

Do Ugandy na Mount Elgon aneb Jak jsme našli kávovou horu

Legenda o kávě říká, že její účinky náhodně objevil etiopský pasáček koz. Všiml si, že jeho zvířata nápadně…