Test Auto.cz

Nissan Qashqai dCi 130 All Mode 4x4-i – Najdi čtyři rozdíly!

27.9. 2017
Verdikt
 

Druhá generace populárního Nissanu Qashqai je na trhu od podzimu 2013. Vůz letos prodělal modernizaci, která se zaměřila primárně na doladění celku. Takže v čem je nový qashqai lepší?

Původní Nissan Qashqai (označení J10) nahradil v roce 2006 model Terano II, tedy auto, které bylo spíše off-roadem než SUV, také zásluhou rámové karoserie. V terénu schopný vůz však příliš krásy nepobral, takž i přes velmi poctivou mechaniku mohl jen stěží zamíchat kartami v kompletní třídě vozů SUV.

To qashqai byl přesným opakem. Nejenom velmi líbivé tvary první generace se postaraly o skvělé prodejní výsledky. A co víc, auto se v praxi ukazovalo jako veskrze zdařilé, dobře jezdilo a nabízelo jak pohon předních kol, tak čtyřkolku. Tedy techniku, kterou dnes někteří výrobci už ani nepovažují za nutné u crossoverů poskytovat. Bez ohledu na verzi pohonu byla vzadu vždy poctivá, náročně řešená víceprvková náprava. Komu byla běžná verze málo, nabídl nissan svého qashqaie rovněž v prodloužené variantě +2 s rozvorem zvětšeným z 2630 mm na 2765 mm.

Důraz na bezpečnost

Druhé vydání z roku 2013 si statickou premiéru před novináři odbylo ve filmových ateliérech v Londýně, přineslo navenek zcela nové tvary a také o 49 mm větší délku. Technicky vůz využívá modulární platformu Aliance sdílenou nejen s novým X-Trailem, ale také Renaulty Mégane IV či současným Renaultem Espace.

Nissan se u druhé generace zaměřil zejména na zvýšení bezpečnosti a výsledkem se stal balíček systémů souhrnně pojmenovaný Safety Shield. Tak se to celé ale nazývalo obecně. Když nahlédnete do ceníku současné modernizované verze, najdete tam hned dvě položky bezpečnostních systémů nabízených podle výbavy auta. Základem je Safety Pack, za který se u základních verzí Visia a Acenta připlácí u prvně uvedené výbavy 13.000 korun, u druhé ale už 37.900 korun. Čím to je?

JAKE.AUTO.CZ: Nissan Qashqai na auto.cz


Ve výbavě Acenta je totiž jeho součástí navíc sada Technology. Kromě rozpoznávání značek či hlídání jízdy vozidla v pruzích nabízí dále třeba inteligentní přepínání dálkových světel. Výbavy Tekna a Tekna+ mají navíc ještě položku Nissan Safety Shield plus, zahrnující například inteligentní parkovací asistent, sledování mrtvého úhlu či inteligentní rozpoznávání únavy řidiče.

Od třetí výbavy N-Connecta je tohle všechno už v sérii, od ještě vyšší Tekna spolu s testovanou Tekna+ máte navíc standardně diodové hlavní světlomety. V době příchodu vozu na trh nissan uváděl, že jsou o přibližně 50 procent účinnější než xenony nabízené v první generaci. Jak jsme si ověřili při jízdě v noci, účinek těchto světlometů je velmi dobrý, což nemusí být vždy u LED pravidlem. Záleží mimo jiné i na počtu světelných zdrojů. Kolik jich tady je ale nissan bohužel neuvádí. Pouze u světlometů pro denní svícení se dle informací značky jejich počet zvýšil v rámci modernizace ze šesti na devět.

Tohle je fakt kůže!

I po modernizaci zůstává vrcholnou verzí výbava Tekna+. V podstatě vše, co vidíte na fotkách, nabízí standardně, pouze za lak si musíte připlatit 15.000 Kč. Za zmínku stojí zejména kvalitní kůží Nappa čalouněná sedadla. Na dotyk je příjemně měkká, takže celé to vypadá, jako by jí byla sedadla doslova přehrnuta. A je to opravdu kůže, žádné umělé náhražky, které dnes někteří výrobci považují za kůži, i když to ve skutečnosti vůbec není. Prostě Nappa bude dle našeho názoru vyhovovat i těm, kteří jinak kožená sedadla v autě odmítají. Na přání je k dispozici také u nižší výbavy Tekna, přičemž vyjde na 38.000 korun. Spolu s tím získáte také elektricky stavitelné sedadlo řidiče s pamětí, u spolujezdce je pouze elektrický posuv, nikoliv už paměť zvolené polohy.

Pokud jste někdy seděli za volantem verze před modernizací a posadíte se do novinky, patrně se vám bude kabina zdát útulnější. Na první pohled je hlavní novinkou volant s dnes snad už povinným seříznutím spodní části věnce. Oproti tomu nabízenému do modernizace se zdá docela malý. Co trochu vadí, je možná až přílišné množství tlačítek na jeho ramenou. Přitom tady ale není nic, co byste nenašli i jinde.

obrázek [600 x 403]  

Sedí se tradičně spíše výše, což oceníte při častém nastupování, méně již, pokud jste nadprůměrně vzrostlé postavy. Výška nad předními sedadly činí 995 mm, což lze považovat za sotva průměrnou hodnotu. Třeba Seat Ateca se může v tomto parametru pochlubit hned 1030 mm. Ještě mnohem horší je ale situace vzadu. Tady si musíte stačit s pouhými 910 mm, pro srovnání ateca poskytuje rovných 1020 mm. Mnohem příznivější je situace v podélném směru, kde již panují vpředu i vzadu minimální rozdíly mezi oběma uvedenými auty.

Prostor na šířku je v nissanu subjektivně trochu omezován poměrně vysokým středovým tunelem. Ten na druhou stranu pomáhá vytvářet iluzi jakéhosi kokpitu, což se u řady konkurentů říci nedá. Pochvalu zaslouží ergonomie, kdy standardní samočinná klimatizace zahrnuje nejen samostatné ovladače (ty třeba postrádám u Peugeot 308), ale také tlačítko umožňující sjednotit obě zóny v jednu. Tohle pro změnu chybí renaultům.

Dlouhodobý test: Nissan Qashqai dCi 130 Xtronic (3.díl) – Má to za sebou!


Testovaný vůz disponoval dále vyhřívaným čelním sklem, žel provedeným starší technologií s drátěnou sílí. Nikoliv tedy s folií, jak to má například Škoda Kodiaq. Zejména v noci při nepříznivých světelných podmínkách působí síť zalitá do skla na leckoho poněkud rušivě.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Qashqai dCi 130 All Mode 4x4-i

Cena v základní výbavě: 885 200 Kč Cena v testované výbavě: 900 200 Kč

Základní výbava:19palcová kola z lehké slitiny, adaptivní LED potkávací a dálkové světlomety, elektricky ovládané střešní okno, dvouzónová samočinná klimatizace, tempomat s omezovačem rychlosti, střední loketní opěrka, systém stop/start, elektricky stavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, čalounění kůží Nappa, vyhřívaná přední sedadla, elektricky stavitelná přední sedadla u řidiče s pamětí, samočinně sklopná vnější zpětná zrcátka, šest airbagů, ISOFIX na zadních sedadlech, elekromechanická parkovací brzda, Nissan Safety pack (inteligentní přepínání dálkových světel, čtení dopravních značek, samočinně clonitelné vnitřní zpětné zrcátko, přední a zadní parkovací senzory, Nissan safety shield plus (inteligetní parkovací asistent, rozpoznávání únavy řidiče atd.), autorádio s digitálním tunerem (DAB) a další.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+ 15.000,-)

Technické údaje
Motor Nissan Qashqai dCi 130 All Mode 4x4-i
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.5 / 4.9
Emise CO2:129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1614 / 503
Rozměr pneu:225/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4394
b) šířka (mm): 1806
c) výška (mm): 1595
d) rozvor (mm): 2646
e) rozchod vpředu (mm): 1565
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 995
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Nissan Qashqai dCi 130 All Mode 4x4-i –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty! Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty!

V případě nejnovější legislativy GDPR o ochraně osobních…

Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

 



Nissan Qashqai má v nové generaci dorazit i jako plug-in hybrid Nissan Qashqai má v nové generaci dorazit i jako plug-in hybrid

Třetí generace úspěšného crossoveru značky Nissan se máme…

Víte, co je rychlejší než Koenigsegg? Tenhle Nissan Qashqai! Víte, co je rychlejší než Koenigsegg? Tenhle Nissan Qashqai!

Britský tuningový specialista na Nissanu GT-R se opět…

 



 
Škoda už vyrobila milion SUV. Který model vede v počtu kusů?

Škoda už vyrobila milion SUV. Který model vede v počtu kusů?

Dnes 18:43

Mladoboleslavská automobilka dnes nabízí tři SUV, v Evropě známý Karoq a Kodiaq doplňuje v Číně Kamiq. A chystají se další takové vozy.




Blesk.cz

Buďte neodolatelní pro opačné pohlaví. Víme, jak na to!

Buďte neodolatelní pro opačné pohlaví. Víme, jak na to!

Říká se, že muži jsou z Marsu a ženy z Venuše. Nevíme sice, co je na tom pravdy, ale faktem zůstává, že zaujmout…

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12 prozrazuje, že přijde o tlačítko Home a tlusté rámečky

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12…

Nová generace iPadu Pro je vedle nového iPhonu jednou z očekávaných novinek podzimní prezentace Applu. A vypadá…

 

iSport.cz

Drsňák Nedomlel si v Hradci řekl o místo: Nerad bych se měnil

Drsňák Nedomlel si v Hradci řekl o místo: Nerad bych…

Málokde v extralize foukal přes léto takový vítr jako v Hradci. Nový je trenér, vyměnila se velká část týmu a…

Svorada vstoupil do síně slávy deníku Sport. Česká cyklistika je světová, řekl

Svorada vstoupil do síně slávy deníku Sport. Česká…

Dokázal, co žádný jiný Čech. Během své kariéry nasbíral Ján Svorada mimořádné triumfy, které si zaslouží…

 

Reflex.cz

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte si ujít návštěvu muzea slavného klubu

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte…

Rok 1899 je zapsán v historii Barcelony výrazným písmem. Tehdy vznikl slavný FC Barcelona, který je dodneška…

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je výmluvný dostatečně

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je…

V oknech visí červené trenky, mluvčí prezidenta Ovčáček je terčem všeobecného posměchu na sociálních sítích.…