Test: Ducati Multistrada 620: univerzální sportovec

Test: Ducati Multistrada 620: univerzální sportovec

 
 

Chtěli byste sportovní motorku s italským šarmem? Proto existuje Ducati. Pro jezdce, kteří netouží po supersportu, ale rádi se prohání serpentinami ve vzpřímeném posezu, je tu model Multistrada.

Tradiční italský výrobce motorek Ducati slaví už druhým rokem úspěch se svou litrovou motorkou Multistrada. Ducati Multistrada je velmi neobyčejný stroj. Je jedním z těch, kteří dali motorkářskému světu svěží vítr v podobě nové koncepce. Multistrada je totiž něco mezi endurem a sportovní cestovní motorkou. Když se objevila první studie této motorky, nikdo nechtěl uvěřit, že to Ducati může myslet vážně.

Šest set, nebo tisíc?

Vize designérů a konstruktérů byla nakonec převedena do skutečnosti, a tak se můžeme pokochat pohledem na neobvyklé tvary, velké zdvihy kol a originálními prvky známé všem zarytým „ducatistům“. Multistrada je nejvšestrannější motorkou italského výrobce, cítí se dobře na rychlých okreskách, v horských serpentinách, na dálnici i ve městě. Dosud bylo možné osedlat pouze litrovou verzi, pro méně náročné nebo mladší jezdce je od letošního roku v nabídce i menší verze Multistrada 620, která vyjde na 269 000 Kč, což je cca o sto tisíc méně než u Multistrady 1000. Šestistovka sice nenabízí tak masivní porci výkonu jako tisícovka, na slušné svezení to ale stačí.

Oproti staršímu litrovému modelu má šestsetdvacítka kvůli lepší ochraně jezdce vyšší a užší ochranné plexi. Nové je také sedlo, které nabízí více pohodlí a navíc i protiskluzovou úpravu. Od tohoto roku jsou tyto změny dostupné i u litrové Multistrady, takže zájemce o silnější model nebudou o nic ochuzeni. Oba modely se jinak liší objemem nádrže (20 l proti 15 l) a také výškou, u šestistovky byly zdvihy pérování zkráceny o 20 milimetrů. O 13 kg menší hmotnost dovoluje s Multistradou 620 manipulovat i méně zkušeným jezdcům.

Šťavnatý design

Když jsme Multistradu poprvé na výstavě spatřili, došlo nám, že na „cestovní enduro“ je to skutečná pecka. Ve skutečnosti to samozřejmě žádné enduro není, tento žánr Ducati připomíná pouze svou výškou a vzpřímeným posazem. Vzhledem k silničním pneumatikám jde o velmi temperamentní funmoto. Jinak řečeno, tato motorka má za úkol hlavně pobavit, a to na libovolném druhu cesty, nejlépe s kvalitním asfaltem. Krásné je na tom to, že ji můžete osadit originálními kufry, připlatit si vyhřívané rukojeti plus další cestovatelské prvky a objet dokola celou Evropu.

Kamkoli pak přijedete, bude z vás umělec na kolech. Ducati Multistrada tak trošku jako experimentální umělecké dílo vypadá. Stačí se podívat na bachratou masku s malým světlometem, jejíž horní část je spojena s řidítky, takže při zatočení se přední kapotáž přepůlí jako nožem jablko. Mezi další prvky, které vám vykouzlí poťouchlý úsměv na tváři, patří blikače integrované v zrcátkách, na odiv vystavený trubkový rám a hlavně dvojice mohutných výfukových koncovek pod sedlem, které vypadají jako hlavně kulometu z akčního scifi filmu.

Sedlo je dvoustupňové, vpředu úzké a vzadu široké, takže svou polohu si najde úplně každý – včetně spolujezdce. Pohodu „v kabině“ dotváří přístrojový panel, který je tvořen klasickým otáčkoměrem na bílém podkladu a digitálním rychloměrem včetně potřebných kontrolek a dalších informací potřebných při jízdě. Ještě než přejdeme k motoru a jízdě, je nutné zmínit, že šestsetdvacítka má úplně jiná kola a pneumatiky, konkrétní rozměry jsou 120/60 ZR17 (vpředu) a 160/60 ZR 17 (vzadu), zatímco litr se může vzadu pochlubit stoosmdesátkou. Zadní kolo je navíc u většího modelu uloženo na jednostranné hliníkové kyvné vidlici, zatímco Multistrada 620 má vzadu pouze ocelovou a oboustrannou kyvku. Vepředu má 620ka nenastavitelnou upside-down vidlici Marzocchi.

Třepe se jak ratlík

Veškerou zábavou má na starosti vzduchem chlazený dvouválec s válci do V, který se prezentuje jako jeden z nejlepších motorů pro začátečníky. Má objem 618 cm3, výkon 46 kW/63 koní při 9 500 ot./min. a maximální točivý moment se chlubí hodnotou 56 Nm při 6 750 ot./min. Někomu se to možná bude zdát málo, ale pocitově to na šestistovku stačí. Výhodou tohoto dvouválce je síla ve středních otáčkách, ručičku otáčkoměru však na žádný rychlostní stupeň nesmíte nechat klesnout pod tři tisíce, jinak se celá přístrojová deska rozklepe, tyto vibrace nejsou nijak nepříjemné, ale pro fanoušky Ducati dost typické. Podobně se choval i Monster 1000, který jsme testovali o něco později.

Velkou lahůdkou je zvuk, který vydává dvouválec prostřednictvím mohutných výfukových koncovek. S takovou zvukovou kulisou si budete akceleraci na kterýkoli rychlostní stupeň velmi užívat. Věřte, že když vezmete pořádně za plyn, digitální tachometr za chvilku ukáže 180 km/h, potom už to jde ztuha, ale nějaký ten kilometřík navíc z malé Multistrady ještě vymáčknete. Výborná je ochrana proti větru, štítek funguje výborně a vy se budete cítit naprosto v klidu i v rychlostech nad 130 km/h.

Sportovní, ale příjemný podvozek

Na to, že jde o italskou motorku, tak podvozek skousne i český asfalt a tudíž i na nepříliš kvalitním povrchu je jízda klidná a příjemná. Největší zážitky na vás čekají, když Multistradu proženete po vašich oblíbených klikatých silničkách za městem, teprve tam vynikne sportovní naladění podvozku a i přes výkonový deficit můžete klidně ukázat záda nejednomu supersportu. Šestistupňová převodovka funguje hladce a přesně, i když občas nám tam místo neutrálu skočilo něco, co jsme vůbec nechtěli, ale to se stává i v lepších rodinách. Brzdám Brembo tradičně nemáme co vytknout.

Kdo touží po univerzální, ale velmi atraktivní sportovní motorce a nevadí mu specifické projevy dvouválce, nezdá se být 269 000 Kč špatnou investicí. A pokud byste chtěli ještě nějakou tu tisícovku ušetřit, za 249 000 Kč můžete mít verzi Dark , která se nabízí pouze v černé barvě a s jedním brzdovým kotoučem vpředu (320 mm). Standardní provedení má dva.

Technické údaje - Ducati Multistrada 620
Motorvzduchem chlazený dvouválec 618 cm3
Výkon46 kW (63 koní) při 9500 ot./min
Točivý moment 56 Nm při 6750 ot./min
Převodovkašestistupňová
Brzdy2 x 300 mm (přední), 245 mm (zadní)
Pneumatiky120/60-17 (přední), 160/60-17 (zadní)
Hmotnost183 kg (bez náplní)
Nádrž15 l
Maximální rychlostcca 180 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h 4,2 s
Cena269 000 Kč

Spolupracujeme s TipCars.com
Strana vyloučila ze svých řad Mugabeho, opozice připravuje ústavní žalobu Strana vyloučila ze svých řad Mugabeho, opozice připravuje ústavní žalobu

Vedení zimbabwské vládní strany Africký národní svaz…

 

Štítky Design

 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 





 
Opuštěné chátrající formule: Unikátní nález legend za miliony, nebo past na sběratele?

Opuštěné formule: Unikátní nález legend za miliony, nebo past na sběratele?

Dnes 10:06

Lotus 98T, Benetton B195 a Arrows A6 stojí v chátrajícím stavu kdesi ve Francii. Sběratelé si už mnou ruce na zajímavý nález, tak jednoduché to ale není...




Blesk.cz

Na Facebooku můžete novým tlačítkem přispět obětím katastrof

Na Facebooku můžete novým tlačítkem přispět obětím katastrof

Možná jste si všimli, že Facebook při přírodních nebo jiných katastrofách nabízí možnost oznámit přátelům, že…

Nikol Štíbrová vyhrála Instagram roku a porazila i kolegyně herečky! Proč se bojí mít cenu doma?

Nikol Štíbrová vyhrála Instagram roku a porazila i…

Těžko říct, jestli si herečka Nikol Štíbrová (31) představovala, že vyhrála Oscara či Českého lva. Každopádně…

 

iSport.cz

Frolík ošálil Voráčka, pak mazal na retro vlak. Fajfkou uhranul Smith

Frolík ošálil Voráčka, pak mazal na retro vlak.…

Flames na ledě Wells Fargo Center dlouho třímali v rukou kratší konec provazu zápasu, před polovinou utkání…

Zlatan perlil: Lvi se uzdravují jinak než lidé. Hraju hlavou, ne kolenem

Zlatan perlil: Lvi se uzdravují jinak než lidé.…

Hlavní zpráva po vítězství Manchesteru United nad Newcastlem 4:1? Není pochyb - návrat Zlatana Ibrahimovice!…

 

Reflex.cz

Proč jsou severorejská vojenská letadla nebezpečná, když jsou to už muzeální kusy?

Proč jsou severorejská vojenská letadla nebezpečná,…

Severokorejské jaderné zbraně vzbuzují stále větší obavy. Možnost zasypat střelami metropoli Soul je také…

Sedmdesát let spolu. Královna Alžběta a princ Filip jsou již 70 let svoji

Sedmdesát let spolu. Královna Alžběta a princ Filip…

Britská královna slaví sedmdesátileté výročí svatby se svým manželem, princem Filipem. Královská rodina při této…