Test Auto.cz

Kia Sportage 1.7 CRDI Navigator – Nejslabší neznamená nejhorší

29.1. 2014
Verdikt
 

Solidně vybavené SUV za cenu lehce přes 530.000 korun? To je Kia Sportage s naftovým motorem a novou výbavou Navigator.

Kia Sportage je na trhu již jednadvacet let. Třetí generaci vozu si vzal, alespoň co se tvarů týče, pod křídla německý automobilový designér Peter Schreyer, který mu navrhl velmi slušivý kabát. Díky němu vůz vypadá robustně, skoro jako by byl vytesán z jednoho kusu materiálu.

Po čtyřech letech prodeje stávajícího modelu došlo k rozšíření stávající nabídky výbav. Nejnovější položka se jmenuje Navigator a v ceníku je umístěna mezi liniemi Comfort Plus a Exclusive. S testovaným turbodieselem 1.7 CRDI si za ni oproti prvně jmenované připlatíte příjemných 20.000 korun, oproti nejvyšší linii ušetříte 30.000 korun. Bez příplatku přitom dostanete navigační systém s dotykovou obrazovkou, zesilovač, subwoofer a parkovací kameru, což ušetří až 48.000 korun. Není ale všechno zlato, co se třpytí...

Již při první obchůzce vozu jsme totiž zjistili řadu věcí – standardem sice jsou litá 17“ kola, o palec větší si však, stejně jako přední xenonové světlomety, nepořídíte. A je toho více – v příplatkové výbavě zcela chybí systém stop/start, kožené čalounění, inteligentní parkovací systém, přístrojový štít Supervision nebo elektricky ovládané panoramatické střešní okno. Otázkou zůstává, kolik zákazníků by si za zmíněnou výbavu skutečně připlatilo.

Interiér – Robustní a kvalitní

Kabinu Kie Sportage charakterizují tři základní vlastnosti: skvělá ergonomie, dostatečná prostornost a výborné zpracování. Korejci navíc nešetřili ani na materiálech – přístrojová deska je vyjma efektního antracitového pruhu vyrobena z měkčených plastů, vysoké úrovně dosahují také všechna tlačítka a ovládací prvky. Rovněž vítáme umístění displeje multimediální systému v ideální výšce a jeho komunikaci v češtině.

obrázek [600 x 362]  

Hyundai ix35 1.7 CRDi vs. Kia Sportage 1.7 CRDi – (Ne)znám bratra!

Ani tak si ale neodpustíme několik výhrad, přičemž ta první směřuje k předním sedadlům. Jsou sice umístěna správně vysoko a řidič má vzhledem k volantu výbornou pozici k řízení, mají však kratší sedáky, které nedostatečně podpírají stehna. Uvítali bychom také možnost podélného nastavení středové loketní opěrky a vyšší umístění tlačítek nalevo od volantu. Nejednou se nám stalo, že jsme kolenem vypnuli stabilizační systém.

Motor - Nejslabší neznamená nejhorší

Testovaná vznětová sedmnáctistovka CRDI je sice nejslabší z celé motorové palety, ukázala se však jako ideální kompromis v otázce jízdní dynamiky a nízké spotřeby. Maximální výkon 85 kW roztáčí přední kola ve 4000 otáčkách za minutu, točivý moment nastupuje již v 1500 min-1. Agregát splňuje emisní normu Euro 5 a podle výrobce průměrně spolyká 4,8 l na 100 km. Střídmý apetit se přitom potvrdil nejen v kombinovaném cyklu, ale i při dlouhých dálničních přesunech. V rychlosti 130 km/h očekávejte 2500 otáček za minutu, nevtíravý zvukový projev a spotřebu do 6 litrů, což v praxi znamená jízdní dosah přesahující 900 kilometrů na jednu nádrž.

S testovaným motorem se pojí dvě povinnosti – pohon předních kol a manuální šestistupňová převodovka. V prvním případě je všechno v pořádku, protože auto nikterak nevybízí k výletům do horšího terénu než je polní cesta. Zlepšení by však zasloužila manuální skříň, především pak zadrhávající pohyby řadicí páky při přechodech přes neutrální polohu. Na druhou stranu se nám líbilo její odstupňování v čele s možností plynulé jízdy na pětku už v rychlostech okolo 50 km/h, což ve městě dokáže ušetřit drahocennou naftu.

obrázek [600 x 402]  

Jízda – Sportage maskuje hmotnost

Ačkoliv provozní hmotnost testované Sportage atakuje 1500 kilogramů, za jízdy to není moc znát. Díky lehkému nastavení ovládacích sil si připadáte jako v malém hatchbacku, což v hojné míře podporuje i silný zátah turbodieselu od nízkých otáček. Pro ideální jízdní dynamiku je dobré se pohybovat v rozmezí od 2500 do 3300 min-1, výše už se totiž agregát moc nepředvede a zbytečně zvyšuje spotřebu.

Nastavením podvozku se inženýři zřejmě zaměřili na prvních pět písmen z názvu modelu. Ten je celkově tužší, poradí si však s většinou nástrah českých silnic. Problém může nastat při přejezdech větších příčných nerovností, kdy se od zadní víceprvkové nápravy ozývají tupé rány. Dobrý kontakt kol s vozovkou je i přesto zachován, což dokazují plynulé průjezdy zatáček i s horším povrchem bez větších známek nervozity. Chvíli jsme si však museli zvykat na řízení s elektrickým posilovačem, které řidiči nepřináší dostatek informací o práci předních kol.

obrázek [600 x 391]  

Závěr

Kia Sportage Navigator se v testu ukázala jako ideální rodinný společník. Za cenu lehce pod čtyři sta tisíc korun (1.6 GDI/99 kW) získáte solidně vybavené SUV s prostorným a kvalitně vyrobeným interiérem, doporučujeme však sáhnout po úspornější verzi 1.7 CRDI, za kterou připlatíte rozumných 40.000 Kč. Kladné body sbírá také standardní sedmiletá záruka. Jízdními vlastnostmi vůz zbytečně nezaostává za konkurencí, je ale potřeba si zvyknout na tužší nastavení podvozku a nekomunikativní řízení.

Samotná výbava přináší pro i proti. Ušetřených 48.000 korun za navigační systém rozhodně potěší, možnost dovybavení o xenonové přední světlomety a litá 18“ kola bychom však bez okolků uvítali.

Kia Sportage: Přehled všech testů

Nejlevnější verze modelu389.980 Kč (1.6 GDI / 99 kW Active)
Základ s testovaným motorem429.980 Kč (1.7 CRDI / 85 kW Active
Testovaný vůz s výbavou548.980 Kč (1.7 CRDI / 85 kW Navigator)

Plusy

  • Vnější design karoserie
  • Útulný a prostorný interiér
  • Bytelná konstrukce přístrojové desky
  • Úsporný motor s příjemným projevem
  • Standardní sedmiletá záruka

Minusy

  • Absence příplatku za některé prvky výbavy
  • Méně přesné a komunikativní řízení
  • Hrubší chod v kulise řadicí páky
  • Ovládání palubního počítače tlačítky na přístrojovém štítu
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Sportage 1.7 CRDI Navigator

Cena v základní výbavě: 429 980 Kč Cena v testované výbavě: 548 980 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, asistent pro sjíždění svahů, parkovací čidla vzadu, litá 17“ kola, přední mlhovky s přisvětlováním do zatáček, diody denního svícení, plnohodnotná rezerva, dvouzónová klimatizace, navigace, couvací kamera, tempomat, dešťový senzor, vyhřívaná sedadla a další.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+14.000 Kč).

Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie

Německý automobilový koncern začal budovat výrobní závod…

Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

České zdravotnictví je nejlepší z Visegrádské čtyřky České zdravotnictví je nejlepší z Visegrádské čtyřky

V novém celosvětovém indexu dostupnosti a kvality…

Bitcoin trhnul další rekord, už stojí přes 2200 dolarů Bitcoin trhnul další rekord, už stojí přes 2200 dolarů

Kybernetická měna bitcoin pokračuje v růstech na nové…

 

Štítky SUV Kia Testy

Technické údaje
Motor Kia Sportage 1.7 CRDI Navigator
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1685
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 260 / 1500 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 173
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 4.8 / 5.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 465 / 1535
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1490 / 450
Rozměr pneu:225/60 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4440
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1635
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1611
f) rozchod vzadu (mm): 1612
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 970
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Sportage 1.7 CRDI Navigator –…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 




Ojeté SUV Kia Sportage: Jezdí dobře a ještě je v záruce Ojeté SUV Kia Sportage: Jezdí dobře a ještě je v záruce

Sedmiletá záruka pomohla držet cenu ojetých aut nahoře,…

Modernizovaná Kia Sportage: Změny designu i techniky Modernizovaná Kia Sportage: Změny designu i techniky

Nejprodávanější model značky Kia prošel modernizací. SUV…

 



 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Dnes 19:17

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Rusové a Turci zrušili vzájemné sankce. Usmířili se po sestřelení ruského bombardéru

Rusové a Turci zrušili vzájemné sankce. Usmířili se…

Turecko s Ruskem podepsaly v pondělí prohlášení o vzájemném zrušení obchodních sankcí. Ty Rusko původně přijalo…

Zimolova zlost: Sobotka likviduje odpůrce. ČSSD může ztratit jih Čech

Zimolova zlost: Sobotka likviduje odpůrce. ČSSD může…

ČSSD má před sněmovními volbami problém. Jihočeši se bouří proti zásahu vedení strany do kandidátky a trvají na…

 

iSport.cz

Leicester září i na 12. místě! Jeho trávníkář se na konci ligy vyznamenal

Leicester září i na 12. místě! Jeho trávníkář se na…

Sezona fotbalistů Leicesteru neprobíhala zrovna podle představ. Tým, který loni senzačně získal titul, se…

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním po srážce s autem

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním…

Bývalý mistr světa v závodech silničních motocyklů královské třídy MotoGP Američan Nicky Hayden (35) po…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…