Test Auto.cz

Mercedes-Benz S 500 kupé – Trojcípá jachta

16.3. 2016
Verdikt
 

Největší kupé s trojcípou hvězdou ve znaku jsme vyzkoušeli se 4,7litrovým osmiválcem. Tolik pohodlí jsme si už dlouho neužili.

Mercedes-Benz S kupé se světu poprvé ukázal už v únoru 2014, do redakčního testu na Auto.cz ale zamířil poprvé až nyní. Může být překvapující testovat dva roky staré auto, máme pro to ale dobrý důvod. Český importér nabídl tuzemským novinářům toto luxusní kupé až po takto dlouhé době. Čím to? Poptávka po velkém kupé byla tak velká, že se zkrátka okamžitě prodal i původně novinářský kousek...

Jen za loňský rok statistiky Svazu dovozců automobilů evidují v kategorii sportovních aut 101 registrovaných exemplářů Mercedesu třídy S, což je opravdu hodně. Úspěšnějším sporťákem za rok 2015 bylo na českém trhu pouze BMW řady 4 s 494 registracemi.

I kvůli prodejnímu úspěchu jsme se na setkání s S-Klasse těšili. Opravdu nás zajímalo, zda zákazníky láká jen jeho vzhled, nebo zda dokáže nabídnout i něco jiného, jak Mercedes slibuje. Po týdenní zkušenosti máme jasno – S kupé patří mezi vůbec nejlepší auta na trhu.

Naprosto ladné křivky

Zatímco v minulosti Mercedes nabízel velké kupé s označením CL, aktuálně je vůz součástí modelové řady S. Na vnějších tvarech to ale vlastně není vůbec znát, protože kupé se od sedanu výrazně liší. Designéři kupé vetknuli naprosto elegantní křivky, hodné takto luxusního auta. Vepředu ohromí výrazná maska chladiče, kterou v případě AMG paketu zdobí malé chromované šestiúhelníky. Z boku zase zaujme dlouhatánská kapota ukrývající velký agregát a chybějící středové sloupky karoserie. Záď je pak designově čistá s nádechem retra.

Tvary auta navíc dobře maskují jeho velikost. S kupé je dlouhé 5.027 mm a široké 1.899 mm, z vnějšího pohledu to ale není vůbec znát, kupé působí nečekaně kompaktně. Při nástupu do interiéru a rozjezdu se to ale změní, řidič rázem ví, že sedí ve voze s velice majestátními rozměry.

obrázek [600 x 308]  

Pohled dovnitř přece jen dokazuje zařazení kupé mezi modely třídy S, protože palubní deska je prakticky shodná se sedanem. Čtyři kulaté výdechy ventilace na středovém panelu, dva obří displeje nebo poněkud barokní tvary jsou dobře známé. Volicí páka na středovém tunelu chybí, její funkci zastává pravá páčka pod volantem, což je pro Mercedesy už typický prvek. Na středovém tunelu se místo toho nachází touchpad od multimediálního systému, který je dobře po ruce. Systém ale není z nejrychlejších, navíc jeho ovládání není zrovna intuitivní.

To všechno je zabaleno do materiálů, k jejichž kvalitě nebo zpracování není možné mít sebemenších výhrad. Škoda, že k této luxusní atmosféře vůbec nesedí obyčejný klíček, který je stejný jako v nejmenší třídě A.

Naprosto perfektní jsou však přední sedadla, v našem případě příplatková komfortní (+54.099 Kč). Pohodlně se v nich usadí snad každý, sedáky jsou příjemně dlouhé, bočnice v zatáčkách perfektně podrží, čemuž pomáhá i jejich přifukování. A kdyby posádku přece jen zabolela na dlouhé cestě záda, mají sedačky v rukávu naprosto dokonalou masážní funkci. Masáž dnes nabízejí i mnohé vozy mainstreamových značek, ani zdaleka ale nedosahují kvalit Mercedesu. Tady se o masírování nestará pohybující se bederní opěrka, nýbrž 14 speciálních vzduchových polštářů, které jsou navíc vyhřívané. Pohodlnější sedačky seženete jen těžko – kdokoliv si masáž pustil, už odmítal z Mercedesu vystoupit.

obrázek [600 x 404]  

Navzdory vnějším rozměrům se v S kupé bude patrně jezdit hlavně ve dvou, a tak zadní sedačky mohou pouze mile překvapit. Dvojice křesel oddělených středovým tunelem rozhodně není nouzová záležitost. Jsou pohodlná a s místem to není nejhorší, omezující je pouze prostor pro kolena. Dozadu se snadno nastupuje díky předním sedadlům, které se po sklopení opěradla automaticky posunou vpřed a následně vrátí do původní polohy. Výstup je však už poněkud krkolomný, obzvlášť ženy musejí dávat pozor na svoji důstojnost.

Jednoduše tvarovaný zavazadelník nabízí slušný objem 400 litrů, který bohatě stačí na romantický víkend ve dvou. Mercedes navíc počítá s tím, že majitelé kupé nebudou jezdit jen na Riviéru, ale také třeba do Svatého Mořice, protože auto nabízí i průvlak do kabiny a příplatkový vak na lyže. Kupé potěší i množstvím odkládacích prostor v interiéru, upozornit musíme třeba na doslova obří prostor v loketní opěrce mezi předními sedadly. Díky speciálnímu mechanismu se navíc víko opěrky může otevírat na obě strany.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz S 500 kupé

Cena v základní výbavě: 3 402 520 Kč Cena v testované výbavě: 4 169 455 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehkých slitin, devět airbagů, adaptivní tlumiče se vzduchovým odpružením, kožené čalounění, elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí, bezklíčový vstup, palubní počítač, multifunkční sportovní volant, tempomat, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, elektricky nastavitelný sloupek řízení, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky nastavitelná boční okna, ambientní osvětlení interiéru, stěrače čelního skla Magic Vision Control, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, střešní okno, DVD přehrávač, asistent rozjezdu do kopce, systém pre-safe, zadní parkovací kamera, aktivní parkovací asistent, hlídání bdělosti řidiče, stabilizace pro jízdu při silném bočním větru, asistent dopravního značení, elektricky ovládané víko zavazadelníku, samodovírání dveří.

Výbava testovaného vozu:Bílá metalíza (+23.549,-), kůže Nappa černá (+54.736,-), linie AMG – AMG bodykit, ozdobné výplně interiéru z lesklého černého topolu (+173.435,-), linie AMG Plus (+92.287,-), hudební systém Burmester (+35.005,-), 19palcová kola (+57.281,-), vak na lyže (+9.866,-), vyhřívaná a ventilovaná sedadla (+20.526,-), touchpad (+4.774,-), head-up displej (+32.142,-), 360° kamera (+27.368,-), asistent nočního vidění (+64.919,-), podsvícení prahových lišt (+4.774,-), provonění interiéru Air Balance (+11.775,-), sada komfortních sedadel – přední aktivní ortopedická sedadla s masážní funkcí (+54.099,-), sada jízdních asistentů Plus – adaptivní tempomat s funkcí stop & go a steer assist, aktivní asistent hlídání mrtvých úhlů, aktivní asistent jízdy v pruzích (+71.602,-), sada Key-Less Go – bezklíčový vstup, elektrické otevírání a zavírání víka zavazadelníku (+33.574,-).

Pojišťovnám se v prvním čtvrtletí dařilo, vybraly více na pojistném Pojišťovnám se v prvním čtvrtletí dařilo, vybraly více na pojistném

Český pojistný trh v letošním 1. čtvrtletí mírně zrychlil…

Ekonomika USA výrazně zpomalila růst, spotřebitelé málo utráceli Ekonomika USA výrazně zpomalila růst, spotřebitelé málo utráceli

Americká ekonomika zpomalila v prvním čtvrtletí růst na…

Zvítězí ochranářství? Nad obchodními dohodami se smráká Zvítězí ochranářství? Nad obchodními dohodami se smráká

Americký prezident to s překopáním obchodních vztahů se…

Je Turecko partner nebo riziko? EU se nedokáže shodnout Je Turecko partner nebo riziko? EU se nedokáže shodnout

Evropská unie je nadále rozdělená v otázce dalšího vývoje…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz S 500 kupé
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4663
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 335 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 700 / 1800 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 7.1 / 9.4
Emise CO2:219
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 400 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2090 / 505
Rozměr pneu:245/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5027
b) šířka (mm): 1899
c) výška (mm): 1411
d) rozvor (mm): 2945
e) rozchod vpředu (mm): 1625
f) rozchod vzadu (mm): 1649
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 740
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz S 500 kupé – Trojcípá jachta







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč

Zatímco minulé generace malého Nissanu měly spíše…

Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích

Již brzy odhalí mladoboleslavská automobilka novinku v…

 







 
Proč se nová Škoda jmenuje Karoq? Tohle byste nevymysleli!

Proč se nová Škoda jmenuje Karoq? Tohle byste nevymysleli!

Dnes 13:51

Jméno Karoq souvisí se sjednocením systému názvů SUV značky Škoda. Nevzniklo úplnou náhodou, jeho historie nás přivádí až k původním obyvatelům Aljašky.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Táňa Vilhelmová přiznala vztah s filmovým Kajínkem?! Před 8 lety ale byla vdaná

Táňa Vilhelmová přiznala vztah s filmovým Kajínkem?!…

Herečka Tatiana Vilhelmová (38) je už víc jak čtyři roky šťastná po boku Vojty Dyka (38). Netají se tím, že své…

 

iSport.cz

Nostradamus Kličko? S Joshuou si předpověděl triumf, věštbu chce dražit

Nostradamus Kličko? S Joshuou si předpověděl triumf,…

Celý svět s napětím očekává výsledek sobotního titulového boje těžké váhy mezi Vladimirem Kličkem a Anthony…

Kotal o Pilařově návratu: Neměl chodit k Magathovi, to je

Kotal o Pilařově návratu: Neměl chodit k Magathovi,…

Roky mu to leží v hlavě, nikdy s Pilařovým odchodem do Wolfsburgu nesouhlasil. Podle Václava Kotala, který dal…

 

Reflex.cz

Kozel zahradníkem: Na ženská práva v OSN dohlíží Saúdská Arábie, která je sama porušuje

Kozel zahradníkem: Na ženská práva v OSN dohlíží…

Saúdská Arábie byla zvolena do komise OSN pro ženská práva. Toto rozhodnutí vyvolalo mediální bouři, právě kvůli…

Václav Klaus ml.: Macron a Macronová? Jako bývalý pedagog to považuju ze trestný čin zneužití

Václav Klaus ml.: Macron a Macronová? Jako bývalý…

Je tu nová Pětka Václava Klause mladšího. Titulní stránky novin zaplnily tento týden prezidentské volby ve…