Test Auto.cz

Mercedes-Benz S 500 kupé – Trojcípá jachta

16.3. 2016
Verdikt
 

Největší kupé s trojcípou hvězdou ve znaku jsme vyzkoušeli se 4,7litrovým osmiválcem. Tolik pohodlí jsme si už dlouho neužili.

Mercedes-Benz S kupé se světu poprvé ukázal už v únoru 2014, do redakčního testu na Auto.cz ale zamířil poprvé až nyní. Může být překvapující testovat dva roky staré auto, máme pro to ale dobrý důvod. Český importér nabídl tuzemským novinářům toto luxusní kupé až po takto dlouhé době. Čím to? Poptávka po velkém kupé byla tak velká, že se zkrátka okamžitě prodal i původně novinářský kousek...

Jen za loňský rok statistiky Svazu dovozců automobilů evidují v kategorii sportovních aut 101 registrovaných exemplářů Mercedesu třídy S, což je opravdu hodně. Úspěšnějším sporťákem za rok 2015 bylo na českém trhu pouze BMW řady 4 s 494 registracemi.

I kvůli prodejnímu úspěchu jsme se na setkání s S-Klasse těšili. Opravdu nás zajímalo, zda zákazníky láká jen jeho vzhled, nebo zda dokáže nabídnout i něco jiného, jak Mercedes slibuje. Po týdenní zkušenosti máme jasno – S kupé patří mezi vůbec nejlepší auta na trhu.

Naprosto ladné křivky

Zatímco v minulosti Mercedes nabízel velké kupé s označením CL, aktuálně je vůz součástí modelové řady S. Na vnějších tvarech to ale vlastně není vůbec znát, protože kupé se od sedanu výrazně liší. Designéři kupé vetknuli naprosto elegantní křivky, hodné takto luxusního auta. Vepředu ohromí výrazná maska chladiče, kterou v případě AMG paketu zdobí malé chromované šestiúhelníky. Z boku zase zaujme dlouhatánská kapota ukrývající velký agregát a chybějící středové sloupky karoserie. Záď je pak designově čistá s nádechem retra.

Tvary auta navíc dobře maskují jeho velikost. S kupé je dlouhé 5.027 mm a široké 1.899 mm, z vnějšího pohledu to ale není vůbec znát, kupé působí nečekaně kompaktně. Při nástupu do interiéru a rozjezdu se to ale změní, řidič rázem ví, že sedí ve voze s velice majestátními rozměry.

obrázek [600 x 308]  

Pohled dovnitř přece jen dokazuje zařazení kupé mezi modely třídy S, protože palubní deska je prakticky shodná se sedanem. Čtyři kulaté výdechy ventilace na středovém panelu, dva obří displeje nebo poněkud barokní tvary jsou dobře známé. Volicí páka na středovém tunelu chybí, její funkci zastává pravá páčka pod volantem, což je pro Mercedesy už typický prvek. Na středovém tunelu se místo toho nachází touchpad od multimediálního systému, který je dobře po ruce. Systém ale není z nejrychlejších, navíc jeho ovládání není zrovna intuitivní.

To všechno je zabaleno do materiálů, k jejichž kvalitě nebo zpracování není možné mít sebemenších výhrad. Škoda, že k této luxusní atmosféře vůbec nesedí obyčejný klíček, který je stejný jako v nejmenší třídě A.

Naprosto perfektní jsou však přední sedadla, v našem případě příplatková komfortní (+54.099 Kč). Pohodlně se v nich usadí snad každý, sedáky jsou příjemně dlouhé, bočnice v zatáčkách perfektně podrží, čemuž pomáhá i jejich přifukování. A kdyby posádku přece jen zabolela na dlouhé cestě záda, mají sedačky v rukávu naprosto dokonalou masážní funkci. Masáž dnes nabízejí i mnohé vozy mainstreamových značek, ani zdaleka ale nedosahují kvalit Mercedesu. Tady se o masírování nestará pohybující se bederní opěrka, nýbrž 14 speciálních vzduchových polštářů, které jsou navíc vyhřívané. Pohodlnější sedačky seženete jen těžko – kdokoliv si masáž pustil, už odmítal z Mercedesu vystoupit.

obrázek [600 x 404]  

Navzdory vnějším rozměrům se v S kupé bude patrně jezdit hlavně ve dvou, a tak zadní sedačky mohou pouze mile překvapit. Dvojice křesel oddělených středovým tunelem rozhodně není nouzová záležitost. Jsou pohodlná a s místem to není nejhorší, omezující je pouze prostor pro kolena. Dozadu se snadno nastupuje díky předním sedadlům, které se po sklopení opěradla automaticky posunou vpřed a následně vrátí do původní polohy. Výstup je však už poněkud krkolomný, obzvlášť ženy musejí dávat pozor na svoji důstojnost.

Jednoduše tvarovaný zavazadelník nabízí slušný objem 400 litrů, který bohatě stačí na romantický víkend ve dvou. Mercedes navíc počítá s tím, že majitelé kupé nebudou jezdit jen na Riviéru, ale také třeba do Svatého Mořice, protože auto nabízí i průvlak do kabiny a příplatkový vak na lyže. Kupé potěší i množstvím odkládacích prostor v interiéru, upozornit musíme třeba na doslova obří prostor v loketní opěrce mezi předními sedadly. Díky speciálnímu mechanismu se navíc víko opěrky může otevírat na obě strany.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz S 500 kupé

Cena v základní výbavě: 3 402 520 Kč Cena v testované výbavě: 4 169 455 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehkých slitin, devět airbagů, adaptivní tlumiče se vzduchovým odpružením, kožené čalounění, elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí, bezklíčový vstup, palubní počítač, multifunkční sportovní volant, tempomat, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, elektricky nastavitelný sloupek řízení, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky nastavitelná boční okna, ambientní osvětlení interiéru, stěrače čelního skla Magic Vision Control, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, střešní okno, DVD přehrávač, asistent rozjezdu do kopce, systém pre-safe, zadní parkovací kamera, aktivní parkovací asistent, hlídání bdělosti řidiče, stabilizace pro jízdu při silném bočním větru, asistent dopravního značení, elektricky ovládané víko zavazadelníku, samodovírání dveří.

Výbava testovaného vozu:Bílá metalíza (+23.549,-), kůže Nappa černá (+54.736,-), linie AMG – AMG bodykit, ozdobné výplně interiéru z lesklého černého topolu (+173.435,-), linie AMG Plus (+92.287,-), hudební systém Burmester (+35.005,-), 19palcová kola (+57.281,-), vak na lyže (+9.866,-), vyhřívaná a ventilovaná sedadla (+20.526,-), touchpad (+4.774,-), head-up displej (+32.142,-), 360° kamera (+27.368,-), asistent nočního vidění (+64.919,-), podsvícení prahových lišt (+4.774,-), provonění interiéru Air Balance (+11.775,-), sada komfortních sedadel – přední aktivní ortopedická sedadla s masážní funkcí (+54.099,-), sada jízdních asistentů Plus – adaptivní tempomat s funkcí stop & go a steer assist, aktivní asistent hlídání mrtvých úhlů, aktivní asistent jízdy v pruzích (+71.602,-), sada Key-Less Go – bezklíčový vstup, elektrické otevírání a zavírání víka zavazadelníku (+33.574,-).

O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem

Krachující italská letecká společnost Alitalia obdržela…

10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa 10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa

Robotické technologie se v mnoha oblastech používají už…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz S 500 kupé
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4663
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 335 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 700 / 1800 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 7.1 / 9.4
Emise CO2:219
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 400 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2090 / 505
Rozměr pneu:245/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5027
b) šířka (mm): 1899
c) výška (mm): 1411
d) rozvor (mm): 2945
e) rozchod vpředu (mm): 1625
f) rozchod vzadu (mm): 1649
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 740
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz S 500 kupé – Trojcípá jachta







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Mercedes-AMG S prošel faceliftem. S 63 vyměnilo 5,5litr za čtyřlitr s 450 kW Mercedes-AMG S prošel faceliftem. S 63 vyměnilo 5,5litr za čtyřlitr s 450 kW

Čtyřlitrový osmiválec díky dvěma turbům poskytuje 450 kW,…

Modernizovaný Mercedes-Benz S se odhaluje: Nové motory a trénink pro cestující Modernizovaný Mercedes-Benz S se odhaluje: Nové motory a trénink pro cestující

Třída S se z designového hlediska v rámci faceliftu…

 



 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Včera

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty do Slovanu

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…