Test Auto.cz

Mercedes-Benz S 500 kupé – Trojcípá jachta

16.3. 2016
Verdikt
 

Největší kupé s trojcípou hvězdou ve znaku jsme vyzkoušeli se 4,7litrovým osmiválcem. Tolik pohodlí jsme si už dlouho neužili.

Mercedes-Benz S kupé se světu poprvé ukázal už v únoru 2014, do redakčního testu na Auto.cz ale zamířil poprvé až nyní. Může být překvapující testovat dva roky staré auto, máme pro to ale dobrý důvod. Český importér nabídl tuzemským novinářům toto luxusní kupé až po takto dlouhé době. Čím to? Poptávka po velkém kupé byla tak velká, že se zkrátka okamžitě prodal i původně novinářský kousek...

Jen za loňský rok statistiky Svazu dovozců automobilů evidují v kategorii sportovních aut 101 registrovaných exemplářů Mercedesu třídy S, což je opravdu hodně. Úspěšnějším sporťákem za rok 2015 bylo na českém trhu pouze BMW řady 4 s 494 registracemi.

I kvůli prodejnímu úspěchu jsme se na setkání s S-Klasse těšili. Opravdu nás zajímalo, zda zákazníky láká jen jeho vzhled, nebo zda dokáže nabídnout i něco jiného, jak Mercedes slibuje. Po týdenní zkušenosti máme jasno – S kupé patří mezi vůbec nejlepší auta na trhu.

Naprosto ladné křivky

Zatímco v minulosti Mercedes nabízel velké kupé s označením CL, aktuálně je vůz součástí modelové řady S. Na vnějších tvarech to ale vlastně není vůbec znát, protože kupé se od sedanu výrazně liší. Designéři kupé vetknuli naprosto elegantní křivky, hodné takto luxusního auta. Vepředu ohromí výrazná maska chladiče, kterou v případě AMG paketu zdobí malé chromované šestiúhelníky. Z boku zase zaujme dlouhatánská kapota ukrývající velký agregát a chybějící středové sloupky karoserie. Záď je pak designově čistá s nádechem retra.

Tvary auta navíc dobře maskují jeho velikost. S kupé je dlouhé 5.027 mm a široké 1.899 mm, z vnějšího pohledu to ale není vůbec znát, kupé působí nečekaně kompaktně. Při nástupu do interiéru a rozjezdu se to ale změní, řidič rázem ví, že sedí ve voze s velice majestátními rozměry.

obrázek [600 x 308]  

Pohled dovnitř přece jen dokazuje zařazení kupé mezi modely třídy S, protože palubní deska je prakticky shodná se sedanem. Čtyři kulaté výdechy ventilace na středovém panelu, dva obří displeje nebo poněkud barokní tvary jsou dobře známé. Volicí páka na středovém tunelu chybí, její funkci zastává pravá páčka pod volantem, což je pro Mercedesy už typický prvek. Na středovém tunelu se místo toho nachází touchpad od multimediálního systému, který je dobře po ruce. Systém ale není z nejrychlejších, navíc jeho ovládání není zrovna intuitivní.

To všechno je zabaleno do materiálů, k jejichž kvalitě nebo zpracování není možné mít sebemenších výhrad. Škoda, že k této luxusní atmosféře vůbec nesedí obyčejný klíček, který je stejný jako v nejmenší třídě A.

Naprosto perfektní jsou však přední sedadla, v našem případě příplatková komfortní (+54.099 Kč). Pohodlně se v nich usadí snad každý, sedáky jsou příjemně dlouhé, bočnice v zatáčkách perfektně podrží, čemuž pomáhá i jejich přifukování. A kdyby posádku přece jen zabolela na dlouhé cestě záda, mají sedačky v rukávu naprosto dokonalou masážní funkci. Masáž dnes nabízejí i mnohé vozy mainstreamových značek, ani zdaleka ale nedosahují kvalit Mercedesu. Tady se o masírování nestará pohybující se bederní opěrka, nýbrž 14 speciálních vzduchových polštářů, které jsou navíc vyhřívané. Pohodlnější sedačky seženete jen těžko – kdokoliv si masáž pustil, už odmítal z Mercedesu vystoupit.

obrázek [600 x 404]  

Navzdory vnějším rozměrům se v S kupé bude patrně jezdit hlavně ve dvou, a tak zadní sedačky mohou pouze mile překvapit. Dvojice křesel oddělených středovým tunelem rozhodně není nouzová záležitost. Jsou pohodlná a s místem to není nejhorší, omezující je pouze prostor pro kolena. Dozadu se snadno nastupuje díky předním sedadlům, které se po sklopení opěradla automaticky posunou vpřed a následně vrátí do původní polohy. Výstup je však už poněkud krkolomný, obzvlášť ženy musejí dávat pozor na svoji důstojnost.

Jednoduše tvarovaný zavazadelník nabízí slušný objem 400 litrů, který bohatě stačí na romantický víkend ve dvou. Mercedes navíc počítá s tím, že majitelé kupé nebudou jezdit jen na Riviéru, ale také třeba do Svatého Mořice, protože auto nabízí i průvlak do kabiny a příplatkový vak na lyže. Kupé potěší i množstvím odkládacích prostor v interiéru, upozornit musíme třeba na doslova obří prostor v loketní opěrce mezi předními sedadly. Díky speciálnímu mechanismu se navíc víko opěrky může otevírat na obě strany.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz S 500 kupé

Cena v základní výbavě: 3 402 520 Kč Cena v testované výbavě: 4 169 455 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehkých slitin, devět airbagů, adaptivní tlumiče se vzduchovým odpružením, kožené čalounění, elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí, bezklíčový vstup, palubní počítač, multifunkční sportovní volant, tempomat, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, elektricky nastavitelný sloupek řízení, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky nastavitelná boční okna, ambientní osvětlení interiéru, stěrače čelního skla Magic Vision Control, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, střešní okno, DVD přehrávač, asistent rozjezdu do kopce, systém pre-safe, zadní parkovací kamera, aktivní parkovací asistent, hlídání bdělosti řidiče, stabilizace pro jízdu při silném bočním větru, asistent dopravního značení, elektricky ovládané víko zavazadelníku, samodovírání dveří.

Výbava testovaného vozu:Bílá metalíza (+23.549,-), kůže Nappa černá (+54.736,-), linie AMG – AMG bodykit, ozdobné výplně interiéru z lesklého černého topolu (+173.435,-), linie AMG Plus (+92.287,-), hudební systém Burmester (+35.005,-), 19palcová kola (+57.281,-), vak na lyže (+9.866,-), vyhřívaná a ventilovaná sedadla (+20.526,-), touchpad (+4.774,-), head-up displej (+32.142,-), 360° kamera (+27.368,-), asistent nočního vidění (+64.919,-), podsvícení prahových lišt (+4.774,-), provonění interiéru Air Balance (+11.775,-), sada komfortních sedadel – přední aktivní ortopedická sedadla s masážní funkcí (+54.099,-), sada jízdních asistentů Plus – adaptivní tempomat s funkcí stop & go a steer assist, aktivní asistent hlídání mrtvých úhlů, aktivní asistent jízdy v pruzích (+71.602,-), sada Key-Less Go – bezklíčový vstup, elektrické otevírání a zavírání víka zavazadelníku (+33.574,-).

OBRAZEM: Bazaly jdou k zemi. Legendární stadion prochází rekonstrukcí za čtvrt miliardy OBRAZEM: Bazaly jdou k zemi. Legendární stadion prochází rekonstrukcí za čtvrt miliardy

Fotbalový stadion na ostravských Bazalech, kde dříve hrál…

Explosia je na rekordu, tržby přesáhly miliardu Explosia je na rekordu, tržby přesáhly miliardu

Pardubický výrobce výbušnin a střeliva společnost…

V německém Lübecku zranil mladý Íránec několik lidí V německém Lübecku zranil mladý Íránec několik lidí

Útočník v linkovém autobuse v severoněmeckém přístavním…

Exministr Krčál opsal také svou diplomovou práci, nachází se v ní sedmnáct shodných stran Exministr Krčál opsal také svou diplomovou práci, nachází se v ní sedmnáct shodných stran

Bývalý ministr práce a sociálních věcí Petr Krčál (ČSSD)…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz S 500 kupé
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4663
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 335 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 700 / 1800 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 7.1 / 9.4
Emise CO2:219
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 400 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2090 / 505
Rozměr pneu:245/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5027
b) šířka (mm): 1899
c) výška (mm): 1411
d) rozvor (mm): 2945
e) rozchod vpředu (mm): 1625
f) rozchod vzadu (mm): 1649
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 740
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz S 500 kupé – Trojcípá jachta







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát

Léto je v plném proudu, mnoho lidí vyráží svými vozy na…

Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte! Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte!

Kluci z ruského Youtube kanálu Garage 54 se opět…

 



Mercedes nabídne unikátní digitální světla. K čemu poslouží? Mercedes nabídne unikátní digitální světla. K čemu poslouží?

Systém nazvaný Digital Light debutoval v Ženevě…

Někoho napadlo rozřezat sedačku Mercedesu S. Co všechno našel? Někoho napadlo rozřezat sedačku Mercedesu S. Co všechno našel?

O pohodlí posádky ve vozidle nerozhoduje pouze odpružení…

 



 
Doplní úpravy softwaru naftových aut také změna techniky? Německo rozhodne do září

Doplní úpravy softwaru naftových aut také změna techniky? Německo rozhodne do září

Dnes 17:49

O nutnosti snížit emise oxidu dusičitého úpravou naftových aut se v Německu mluví kvůli tomu, že zhruba 70 německých měst loni překročilo maximální povolené hodnoty NO2.




Blesk.cz

Řezník tygrů z Berouskova zooparku: Pytlák bez zbrojního průkazu organizoval lovy zámožným

Řezník tygrů z Berouskova zooparku: Pytlák bez…

V dřevěné chatrči se povalovaly mrtvoly chráněných zvířat, všude byly jejich kosti a maso. Kolem byla špína a…

Zpěvačka Eva Pilarová (78) ruší koncerty! Vážná operace

Zpěvačka Eva Pilarová (78) ruší koncerty! Vážná operace

Vážné zranění jí překazilo plány! Zpěvačka Eva Pilarová (78) zrušila účast na akci, jelikož musela po ošklivém…

 

iSport.cz

Smejkal: Olayinka může být pro Slavii platný. Jako stoper vím, co mu nešlo

Smejkal: Olayinka může být pro Slavii platný. Jako…

Když před ním zmíníte jméno Peter Olayinka, jeho někdejší spoluhráč z Dukly Michal Smejkal hned vypálí: „Krásné…

Fanoušci žasnou nad Čechovým tělem: V létě snad nevylezl z posilovny!

Fanoušci žasnou nad Čechovým tělem: V létě snad…

Petr Schwarzenegger? Neuvěřitelný Hulk? Nežije ten člověk v posilovně? Fotbaloví fanoušci se diví nové vizáži…

 

Reflex.cz

Íránec v německém autobuse pobodal 14 lidí a chtěl utéct. Dva lidé jsou zraněni vážně

Íránec v německém autobuse pobodal 14 lidí a chtěl…

Útočník v autobuse v severoněmeckém přístavním městě Lübecku dnes zranil nožem 14 lidí, z toho dva vážně.…

Nekorektní zápisky z jihu: K ouzu patří led, k Řecku Makedonie a Ježíš byl Řek

Nekorektní zápisky z jihu: K ouzu patří led, k Řecku…

Před pár týdny zasáhl sever Řecka, přesněji Makedonii, hurikán. Ano, Makedonie je řecký kraj, oblast plná stop…