Test Auto.cz

Mercedes-Benz SL 400 – Racek bez střechy

3.10. 2016
Verdikt
 

SL je dnes už legendou trojcípé hvězdy. Jak jezdí jeho modernizovaná verze se základním motorem v podobě zážehového šestiválce posíleného na 270 kW?

Letošní rok je v případě Mercedes-Benzu sezonou otevřených aut. Německá automobilka letos na trh postupně uvedla novou třídu S kabriolet, třídu C kabriolet, model SLC (ve skutečnosti modernizované SLK) a inovovaný roadster SL. Do rukou nám tentokrát padlo SL, které nás před lety doslova nadchlo. Funguje tenhle roadster i po faceliftu, nebo jsou už jeho roky znát? To jsme zjišťovali za volantem základní varianty SL 400.

Model s označením SL je už šest desítek let nedílnou součástí nabídky mercedesu. Jako první toto jméno nesl v roce 1952 závodní speciál 300 SL následovaný o dva roky později stejnojmenným sériovým „rackem,“ od kterého byl následně odvozen i roadster. Ostatně i kvůli legendárnímu statusu se jeho jméno v rámci přejmenování stuttgartských modelů nezměnilo na logičtější označení SLS. Současná generace je na trhu od roku 2012, a tak nastal ideální čas na její modernizaci.

Věk už je znát

A popravdě řečeno, jisté inovace už SL potřebovalo. Jestliže jsme aktuální generaci vždycky něco vyčítali, byl to její vzhled. Dnešní SL zkrátka není takový elegán jako slavný „racek,“ příď je podivná a zadní partie poněkud otylá. Vývojáři se proto v rámci faceliftu zaměřili i na tuto oblast.

Výsledek designérských změn je však pouze ucházející. Modernizované SL vypadá rozhodně lépe než dosud, auto nepochybně osvěžila upravená „diamantová“ maska chladiče inspirovaná supersportem Mercedes-AMG GT a přesunutí diod denního svícení do hlavních světlometů.

Když se ale na auto podíváte zezadu, stále uvidíte otylou záď, která musí pojmout pevnou skládací střechu. Obří koncová světla se sice snaží opticky rozrazit velkou plochu, jejich designérské zpracování ale působí nemoderně. Mercedes by si navíc mohl odpustit ty falešné koncovky výfuku, skutečné vývody výfukového systému se nacházejí až za chromovanými rámečky, což se k autu jako SL nehodí. Jako celek SL se v rámci modernizace každopádně nezměnil v krasavce, protože příď a záď působí poněkud nesourodě.

obrázek [600 x 331]  

Ani první pohled do kabiny tolik nezaujme, SL totiž uvnitř dokazuje, že už je na trhu nějaký ten pátek. Displej multimediálního systému působí podobně jako středový panel s množstvím tlačítek poněkud zastarale, navíc nám vadí i jeho složité ovládání. Ba co víc, není tu touchpad jako v modernějších mercedesech, ale jen obyčejné kolečko. U levnějších modelů by to nevadilo, u SL to ale působí zastarale.

Pak se ale uvelebíte v perfektních, nízko usazených sedadlech s širokými možnostmi nastavení (včetně šířky pomocí nafukujících se bočnic), pohlédnete přes dlouhatánskou kapotu a rázem zjistíte, že vlastně nic víc nepotřebujete.

Použité materiály jsou perfektní, SL je navíc připraveno i na transkontinentální přesuny díky mnoha odkládacím prostorům. Jeden obří najdete v loketní opěrce, další se nachází za sedadly, což je lepší řešení než nějaké nouzové zadní sedačky. Do kufru se vejde 345 až 485 litrů zavazadel, podle toho, zda je střecha právě nasazená, či nikoliv. Jelikož složená střecha objem kufru povážlivě snižuje, dostalo SL automatickou dělicí příčku zavazadelníku. Bagáž na romantický víkend sem ale nějakým způsobem dostanete.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz SL 400

Cena v základní výbavě: 2 577 300 Kč Cena v testované výbavě: 2 953 926 Kč

Základní výbava:Automatická klimatizace, diodové světlomety, multimediální systém Comand, bezdotykové ovládání víka zavazadelníku, změna nastavení vozu Dynamic Select, multifunkční sportovní volant s koženým věncem, Magic Vision Control, dešťový senzor, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, automatická dělicí příčka v zavazadelníku, tempomat, adaptivní tlumiče,

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+31.505,-), kožené čalounění (+30.868,-), multimediální systém Command Online (+67.465,-), hudební systém Harmann Kardon (+35.005,-), zpětná parkovací kamera (+7.956,-), analogové hodiny na vrchu palubní desky (+7.001,-), vnější zpětná zrcátka s automatickým zatmavováním (+9.865,-), elektricky výsuvná větrná clona (+15.912,-), vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla (+35.642,-), vyhřívání oblasti zátylku a krku Airscarf (+17.503,-), aktivní hydraulický podvozek Active Body Control (+93.878,-), elektricky sklopná zrcátka (+7.319,-), komfortní dálkové otevírání víka zavazadelníku (+16.707,-).

Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

Tesco zřejmě dostane pokutu v řádu několika miliard Tesco zřejmě dostane pokutu v řádu několika miliard

Největší britská maloobchodní společnost Tesco by v brzké…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz SL 400
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2996
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 270 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 2000 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.5 / 6 / 7.7
Emise CO2:175
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 345 / 485
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1735 / 380
Rozměr pneu:255/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4631
b) šířka (mm): 1877
c) výška (mm): 1315
d) rozvor (mm): 2585
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1604
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 865 / 1125
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
k) šířka vpředu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 525
výška opěradla vpředu (mm): 700
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Brabus 800 Roadster má stále původní tvář Brabus 800 Roadster má stále původní tvář

Mercedes-Benz SL je sice na trhu v modernizované podobě,…

Mercedes-Benz SLC a SL: Modernizované stuttgartské roadstery znají české ceny Mercedes-Benz SLC a SL: Modernizované stuttgartské roadstery znají české ceny

Dvojice omlazených roadsterů značky Mercedes-Benz již má…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Dnes 19:00

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Legendární Ota Černý (72) prozradil Jágrovo tajemství: Ostražitý samotář je kvůli rodičům!

Legendární Ota Černý (72) prozradil Jágrovo…

Vedl hokejový tým Kladna i sportovní redakci České televize, řada diváků ho má v paměti i jako kulatého…

Unie slaví 60 let. Lídři 27 zemí, včetně Sobotky, chtějí její pokračování

Unie slaví 60 let. Lídři 27 zemí, včetně Sobotky,…

Odhodlání pokračovat v Evropě společně i po odchodu Velké Británie dnes v Římě potvrdili vrcholní představitelé…

 

iSport.cz

ONLINE: Columbus - Philadelphia 1:0. Neuvirth kapituloval, Gudas se pral

ONLINE: Columbus - Philadelphia 1:0. Neuvirth…

ONLINE | Český souboj nabízí dnešní střetnutí Columbusu s Philadelphií. Na straně domácích už se těší na play…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky Grety Garbo. S původním vybavením a za 150 milionů

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky…

Nádherný byt Grety Garbo (1905 – 1990), jedné z nejslavnějších hereček všech dob, se v New Yorku vůbec poprvé…