Test Auto.cz

Mercedes-Benz SL 400 – Racek bez střechy

3.10. 2016
Verdikt
 

SL je dnes už legendou trojcípé hvězdy. Jak jezdí jeho modernizovaná verze se základním motorem v podobě zážehového šestiválce posíleného na 270 kW?

Letošní rok je v případě Mercedes-Benzu sezonou otevřených aut. Německá automobilka letos na trh postupně uvedla novou třídu S kabriolet, třídu C kabriolet, model SLC (ve skutečnosti modernizované SLK) a inovovaný roadster SL. Do rukou nám tentokrát padlo SL, které nás před lety doslova nadchlo. Funguje tenhle roadster i po faceliftu, nebo jsou už jeho roky znát? To jsme zjišťovali za volantem základní varianty SL 400.

Model s označením SL je už šest desítek let nedílnou součástí nabídky mercedesu. Jako první toto jméno nesl v roce 1952 závodní speciál 300 SL následovaný o dva roky později stejnojmenným sériovým „rackem,“ od kterého byl následně odvozen i roadster. Ostatně i kvůli legendárnímu statusu se jeho jméno v rámci přejmenování stuttgartských modelů nezměnilo na logičtější označení SLS. Současná generace je na trhu od roku 2012, a tak nastal ideální čas na její modernizaci.

Věk už je znát

A popravdě řečeno, jisté inovace už SL potřebovalo. Jestliže jsme aktuální generaci vždycky něco vyčítali, byl to její vzhled. Dnešní SL zkrátka není takový elegán jako slavný „racek,“ příď je podivná a zadní partie poněkud otylá. Vývojáři se proto v rámci faceliftu zaměřili i na tuto oblast.

Výsledek designérských změn je však pouze ucházející. Modernizované SL vypadá rozhodně lépe než dosud, auto nepochybně osvěžila upravená „diamantová“ maska chladiče inspirovaná supersportem Mercedes-AMG GT a přesunutí diod denního svícení do hlavních světlometů.

Když se ale na auto podíváte zezadu, stále uvidíte otylou záď, která musí pojmout pevnou skládací střechu. Obří koncová světla se sice snaží opticky rozrazit velkou plochu, jejich designérské zpracování ale působí nemoderně. Mercedes by si navíc mohl odpustit ty falešné koncovky výfuku, skutečné vývody výfukového systému se nacházejí až za chromovanými rámečky, což se k autu jako SL nehodí. Jako celek SL se v rámci modernizace každopádně nezměnil v krasavce, protože příď a záď působí poněkud nesourodě.

obrázek [600 x 331]  

Ani první pohled do kabiny tolik nezaujme, SL totiž uvnitř dokazuje, že už je na trhu nějaký ten pátek. Displej multimediálního systému působí podobně jako středový panel s množstvím tlačítek poněkud zastarale, navíc nám vadí i jeho složité ovládání. Ba co víc, není tu touchpad jako v modernějších mercedesech, ale jen obyčejné kolečko. U levnějších modelů by to nevadilo, u SL to ale působí zastarale.

Pak se ale uvelebíte v perfektních, nízko usazených sedadlech s širokými možnostmi nastavení (včetně šířky pomocí nafukujících se bočnic), pohlédnete přes dlouhatánskou kapotu a rázem zjistíte, že vlastně nic víc nepotřebujete.

Použité materiály jsou perfektní, SL je navíc připraveno i na transkontinentální přesuny díky mnoha odkládacím prostorům. Jeden obří najdete v loketní opěrce, další se nachází za sedadly, což je lepší řešení než nějaké nouzové zadní sedačky. Do kufru se vejde 345 až 485 litrů zavazadel, podle toho, zda je střecha právě nasazená, či nikoliv. Jelikož složená střecha objem kufru povážlivě snižuje, dostalo SL automatickou dělicí příčku zavazadelníku. Bagáž na romantický víkend sem ale nějakým způsobem dostanete.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz SL 400

Cena v základní výbavě: 2 577 300 Kč Cena v testované výbavě: 2 953 926 Kč

Základní výbava:Automatická klimatizace, diodové světlomety, multimediální systém Comand, bezdotykové ovládání víka zavazadelníku, změna nastavení vozu Dynamic Select, multifunkční sportovní volant s koženým věncem, Magic Vision Control, dešťový senzor, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, automatická dělicí příčka v zavazadelníku, tempomat, adaptivní tlumiče,

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+31.505,-), kožené čalounění (+30.868,-), multimediální systém Command Online (+67.465,-), hudební systém Harmann Kardon (+35.005,-), zpětná parkovací kamera (+7.956,-), analogové hodiny na vrchu palubní desky (+7.001,-), vnější zpětná zrcátka s automatickým zatmavováním (+9.865,-), elektricky výsuvná větrná clona (+15.912,-), vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla (+35.642,-), vyhřívání oblasti zátylku a krku Airscarf (+17.503,-), aktivní hydraulický podvozek Active Body Control (+93.878,-), elektricky sklopná zrcátka (+7.319,-), komfortní dálkové otevírání víka zavazadelníku (+16.707,-).

Babiš se brání tvrzení o únosu syna: Pan Vondráček byl také v Rusku, všichni tam chodí Babiš se brání tvrzení o únosu syna: Pan Vondráček byl také v Rusku, všichni tam chodí

Premiér Andrej Babiš (ANO) čelí možnosti pádu vlády kvůli…

Izraelský premiér odmítl předčasné volby. V těžké době se vláda nesvrhává, říká Izraelský premiér odmítl předčasné volby. V těžké době se vláda nesvrhává, říká

Izraelský premiér Benjamin Netanjahu v neděli v projevu…

Babiš: Syn a jeho matka již pochopili, jak je novináři zneužili Babiš: Syn a jeho matka již pochopili, jak je novináři zneužili

Andrej Babiš mladší a jeho matka už pochopili, jak je…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz SL 400
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2996
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 270 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 2000 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.5 / 6 / 7.7
Emise CO2:175
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 345 / 485
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1735 / 380
Rozměr pneu:255/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4631
b) šířka (mm): 1877
c) výška (mm): 1315
d) rozvor (mm): 2585
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1604
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 865 / 1125
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
k) šířka vpředu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 525
výška opěradla vpředu (mm): 700
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní

Oficiální světová premiéra Kie ProCeed proběhla už na…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 



Mercedes-Benz SL má být lehčí, rychlejší a s plátěnou střechou Mercedes-Benz SL má být lehčí, rychlejší a s plátěnou střechou

Mercedes-Benz SL se připravuje na radikální generační…

Brabus 800 Roadster má stále původní tvář Brabus 800 Roadster má stále původní tvář

Mercedes-Benz SL je sice na trhu v modernizované podobě,…

 



 
Pojištění existuje už 320 let. Víte, jak staré je to automobilové?

Pojištění existuje už 320 let. Víte, jak staré je to automobilové?

Dnes 17:35

Automobilový zákon odpovědnosti za škodu je starý právě 110 let. Dějiny českého pojišťovnictví však ještě o 210 let starší.




Blesk.cz

Facebook Messenger vám dá až deset minut na smazání faux pas

Facebook Messenger vám dá až deset minut na smazání faux pas

Facebook už delší dobu pracuje na možnosti smazání odeslané zprávy v Messengeru. To víme, vždyť v říjnu prolétly…

Nová mapa, kam nejezdit: Nebezpečí číhá v Karibiku, Afghánistán propadl. A co Česko?

Nová mapa, kam nejezdit: Nebezpečí číhá v Karibiku,…

Organizace International SOS poskytující lékařské a bezpečnostní služby představila interaktivní mapu, na které…

 

iSport.cz

Skvělý úspěch Šonky! Český akrobatický pilot se stal poprvé mistrem světa

Skvělý úspěch Šonky! Český akrobatický pilot se stal…

Akrobatický pilot Martin Šonka vyhrál poprvé sérii Red Bull Air Race. Celkové vítězství si čtyřicetiletý rodák z…

Ty vole, taková nálož! Youtuber The Top pařil CZC.cz iSport Cup. Postoupil?

Ty vole, taková nálož! Youtuber The Top pařil CZC.cz…

Nikdy předtím se žádného turnaje nezúčastnil. "Poprvé jsem se nechal zlákat!" zdůraznil Vojta Mikulík alias The…

 

Reflex.cz

Světově proslulý jazzový chameleón Emil Viklický vyráží na narozeninové turné

Světově proslulý jazzový chameleón Emil Viklický…

Emil Viklický je hudební pojem, který by jistě vystačil na samostatnou knihu. Moravský rodák z Olomouce, kde…

Svědectví ženy o svobodě a demokracii penisů. Jaká je Výstava skutečně nahých mužů?

Svědectví ženy o svobodě a demokracii penisů. Jaká…

Co s načatým 17. listopadem? Jít demonstrovat, poslechnout si koncert nebo se zúčastnit satirického průvodu? To…