Test Auto.cz

Mercedes-Benz SL 400 – Racek bez střechy

3.10. 2016
Verdikt
 

SL je dnes už legendou trojcípé hvězdy. Jak jezdí jeho modernizovaná verze se základním motorem v podobě zážehového šestiválce posíleného na 270 kW?

Letošní rok je v případě Mercedes-Benzu sezonou otevřených aut. Německá automobilka letos na trh postupně uvedla novou třídu S kabriolet, třídu C kabriolet, model SLC (ve skutečnosti modernizované SLK) a inovovaný roadster SL. Do rukou nám tentokrát padlo SL, které nás před lety doslova nadchlo. Funguje tenhle roadster i po faceliftu, nebo jsou už jeho roky znát? To jsme zjišťovali za volantem základní varianty SL 400.

Model s označením SL je už šest desítek let nedílnou součástí nabídky mercedesu. Jako první toto jméno nesl v roce 1952 závodní speciál 300 SL následovaný o dva roky později stejnojmenným sériovým „rackem,“ od kterého byl následně odvozen i roadster. Ostatně i kvůli legendárnímu statusu se jeho jméno v rámci přejmenování stuttgartských modelů nezměnilo na logičtější označení SLS. Současná generace je na trhu od roku 2012, a tak nastal ideální čas na její modernizaci.

Věk už je znát

A popravdě řečeno, jisté inovace už SL potřebovalo. Jestliže jsme aktuální generaci vždycky něco vyčítali, byl to její vzhled. Dnešní SL zkrátka není takový elegán jako slavný „racek,“ příď je podivná a zadní partie poněkud otylá. Vývojáři se proto v rámci faceliftu zaměřili i na tuto oblast.

Výsledek designérských změn je však pouze ucházející. Modernizované SL vypadá rozhodně lépe než dosud, auto nepochybně osvěžila upravená „diamantová“ maska chladiče inspirovaná supersportem Mercedes-AMG GT a přesunutí diod denního svícení do hlavních světlometů.

Když se ale na auto podíváte zezadu, stále uvidíte otylou záď, která musí pojmout pevnou skládací střechu. Obří koncová světla se sice snaží opticky rozrazit velkou plochu, jejich designérské zpracování ale působí nemoderně. Mercedes by si navíc mohl odpustit ty falešné koncovky výfuku, skutečné vývody výfukového systému se nacházejí až za chromovanými rámečky, což se k autu jako SL nehodí. Jako celek SL se v rámci modernizace každopádně nezměnil v krasavce, protože příď a záď působí poněkud nesourodě.

obrázek [600 x 331]  

Ani první pohled do kabiny tolik nezaujme, SL totiž uvnitř dokazuje, že už je na trhu nějaký ten pátek. Displej multimediálního systému působí podobně jako středový panel s množstvím tlačítek poněkud zastarale, navíc nám vadí i jeho složité ovládání. Ba co víc, není tu touchpad jako v modernějších mercedesech, ale jen obyčejné kolečko. U levnějších modelů by to nevadilo, u SL to ale působí zastarale.

Pak se ale uvelebíte v perfektních, nízko usazených sedadlech s širokými možnostmi nastavení (včetně šířky pomocí nafukujících se bočnic), pohlédnete přes dlouhatánskou kapotu a rázem zjistíte, že vlastně nic víc nepotřebujete.

Použité materiály jsou perfektní, SL je navíc připraveno i na transkontinentální přesuny díky mnoha odkládacím prostorům. Jeden obří najdete v loketní opěrce, další se nachází za sedadly, což je lepší řešení než nějaké nouzové zadní sedačky. Do kufru se vejde 345 až 485 litrů zavazadel, podle toho, zda je střecha právě nasazená, či nikoliv. Jelikož složená střecha objem kufru povážlivě snižuje, dostalo SL automatickou dělicí příčku zavazadelníku. Bagáž na romantický víkend sem ale nějakým způsobem dostanete.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz SL 400

Cena v základní výbavě: 2 577 300 Kč Cena v testované výbavě: 2 953 926 Kč

Základní výbava:Automatická klimatizace, diodové světlomety, multimediální systém Comand, bezdotykové ovládání víka zavazadelníku, změna nastavení vozu Dynamic Select, multifunkční sportovní volant s koženým věncem, Magic Vision Control, dešťový senzor, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, automatická dělicí příčka v zavazadelníku, tempomat, adaptivní tlumiče,

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+31.505,-), kožené čalounění (+30.868,-), multimediální systém Command Online (+67.465,-), hudební systém Harmann Kardon (+35.005,-), zpětná parkovací kamera (+7.956,-), analogové hodiny na vrchu palubní desky (+7.001,-), vnější zpětná zrcátka s automatickým zatmavováním (+9.865,-), elektricky výsuvná větrná clona (+15.912,-), vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla (+35.642,-), vyhřívání oblasti zátylku a krku Airscarf (+17.503,-), aktivní hydraulický podvozek Active Body Control (+93.878,-), elektricky sklopná zrcátka (+7.319,-), komfortní dálkové otevírání víka zavazadelníku (+16.707,-).

Nestlé prodává část svých aktivit  Ferreru za desítky miliard korun Nestlé prodává část svých aktivit Ferreru za desítky miliard korun

Švýcarská potravinářská skupina Nestlé se dohodla, že…

Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné

Investice do IT v loňském roce rostly, firmy za ně…

Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty

Ve střední Evropě vydělává člověk na průměrný byt nejdéle…

OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje

Příjemné podnebí, koloniální architektura kontrastující s…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz SL 400
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2996
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 270 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 2000 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.5 / 6 / 7.7
Emise CO2:175
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 345 / 485
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1735 / 380
Rozměr pneu:255/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4631
b) šířka (mm): 1877
c) výška (mm): 1315
d) rozvor (mm): 2585
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1604
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 865 / 1125
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
k) šířka vpředu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 525
výška opěradla vpředu (mm): 700
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Brabus 800 Roadster má stále původní tvář Brabus 800 Roadster má stále původní tvář

Mercedes-Benz SL je sice na trhu v modernizované podobě,…

Mercedes-Benz SLC a SL: Modernizované stuttgartské roadstery znají české ceny Mercedes-Benz SLC a SL: Modernizované stuttgartské roadstery znají české ceny

Dvojice omlazených roadsterů značky Mercedes-Benz již má…

 



 
Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Dnes 18:40

Značku BMW si s pick-upy obvykle nespojíme, a přece pár takových aut vzniklo. Vedle děl z Mnichova jedno navrhlo slavné studio Bertone.




Blesk.cz

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více událostí zároveň

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více…

Používáte-li webovou verzi Outlook.com, dozajista víte, že její součástí je i klasický kalendář. 

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Vyhrál MS, zářil v Barceloně. Brazilský kouzelník Ronaldinho ukončil kariéru

Vyhrál MS, zářil v Barceloně. Brazilský kouzelník…

Bývalý nejlepší fotbalista světa Ronaldinho ukončil v 37 letech kariéru. Brazilský mistr světa z roku 2002 hrál…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…