Mitsubishi Colt Ralliart 1,5i Turbo - Přebroušený diamant

Mitsubishi Colt Ralliart 1,5i Turbo - Přebroušený diamant

 
 

Sportovně orientované Mitsubishi Colt CZT prošlo nejen nepřehlédnutelnou změnou designu, ale i jména. Teď si říká Ralliart. Tak to by mělo být hodně dobré.

Značce Mitsubishi udělaly obrovské renomé sportovní modely Evolution. Jedny z nejlepších relativně dostupných sporťáků, které dokáží pozlobit auta s dvojnásobnou cenovkou. A pak také Ralliart - závodní divize, která má ve vitríně celkem slušnou řádku pohárů. Ale Ralliart už není jen o oblacích prachu a odletujícím štěrku. V Americe už několik let nesou toto označení sportovněji laděné modely značky a teď se Ralliart dostal i k nám - do rychlého coltu.

Původní sportovní model Colt CZT byste v současném Coltu Ralliart asi nehledali. Příď je kompletně změněná, připomíná typ Lancer a opticky se snaží vůz rozšířit. Vzadu naopak nápady stylistům nějak došly. Celkově však vypadá i vzdor své značné výšce dravě a nebezpečně. Že nejde o novou generaci Coltu, ale pouze o důkladný facelift, napoví až palubní deska. Jenže ono ani nebylo mnoho důvodů, proč kabinu hatchbacku měnit.

obrázek [555 x 340]
 

Asi největší výhodou interiéru malého Japonce, je nízký posaz. To je něco, s čím bojuje drtivá většina béčkových hot-hatchů, v ralliartu si ale běžně rostlý Evropan pohodlně sedne. Už méně radosti mu udělá volant s poměrně tenkým věncem a pokud byste snad hledali perfektní oporu v skvěle designovaných sedadlech, pak vězte, že je jejich polstrování dost měkké, takže tělo nevedou tak dobře, jak slibují na pohled.

Mitsubishi se rozhodlo nehnat výkon coltu do absurdních výšin a zvolilo jako pohonnou jednotku motor o objemu 1,5 l, jenž opatřilo přeplňováním. Výsledkem je 110 kW při 6000 min-1, což je pro tento typ auta více než dostačující, tím spíše, že točivý moment dosahuje hodnoty 210 Nm při 3500 min-1, takže má ralliart dost síly i v nízkých a středních otáčkách. Když navíc zvednu kapotu a vidím malinkaté turbíčko, těším se na bleskurychlou odezvu plynu a okamžitý nástup dynamiky.

obrázek [555 x 341]
 

K mému překvapení má turbo značnou prodlevu, a to dokonce i ve vyšších otáčkách. Na druhou stranu je třeba ocenit, že čtyřválec vůz rozhýbe docela bryskně na rychlosti, o nichž se nemluví. Síla motoru způsobuje, že temperamentnější rozjezd z klidu znamená problémy s přilnavostí přední nápravy, které musí krotit stabilizační systém. Ano, musí je v tomto případě správné slovo, u coltu jej totiž nelze vypnout, což je u sporťáku docela nedostatek.

Motor je zkombinován s manuálním pětikvaltem s přesnou kulisou řazení. Pochvalu ale přesto dostat nemůže, protože má dlouhé dráhy, kostrbatý chod v neutrální poloze a gumové dorazy. Nevěřil bych, že něco takového může vůbec od japonské značky u sportovně orientovaného auta přijít, holt výsledek zásahu účetních (a spolupráce se smartem). Už aby si Mitsubishi zase postavilo colta samo.

Asi největší slabinou cézettéčka byl podvozek. Ten však prošel tak citelnou změnou, že černého petra asi přenechal již zmíněné převodovce. Přestože se karoserie i nadále v zatáčkách citelně naklání, došlo ke zlepšení stability a ovladatelnosti auta. I nadále je ale colt dost nedotáčivý, což umocňují již popsané problémy s trakcí. Výsledkem toho je, že jsou někdy výjezdy z ostrých zatáček v technických pasážích pomalejší, než by se dalo vzhledem k papírovým hodnotám předpokládat – tady by si opravdu přišel na své mechanický samosvor. Na druhou stranu se ale lze naprosto spolehnout na zadní nápravu, kterou je téměř vyloučeno dostat do úzkých. Navíc je tu stále ten všudypřítomně protivný stabilizační systém.

Colt je typickým představitelem staré školy japonských hot-hatchů, co se naladění pérování týče – je tvrdý, naklání se a přestože se drobné nerovnosti v jeho tlumičích ztratí, do kabiny proniká spousta rázů od výraznějších děr a hrbolů. Jenže to, co rozebráno do detailů, vypadá jako dost bídný výsledek, na silnici funguje docela dobře. Opravdu ostrých zatáček, v nichž se projeví slabiny auta, potkáte pomálu a ve zbývajících úsecích dokáže být ralliart až překvapivě rychlý, obratný a přiměřeně zběsilý.

Svou zásluhu na tom má i nezvykle tuhé řízení, které vyžaduje zvýšenou řidičovu pozornost a více ho tak vtahuje do děje. Vratná síla posilovače sice působí uměle a odtažitě, ale po pár stovkách kilometrů se s ním asi stejně jako my dokážete sžít, protože dostanete dostatek informací přímo od podvozku. Ale nejen slušné výkony v zatáčkách malé mitsubishi ctí. Také předjíždění s ním je díky dostatku výkonu docela snadné a tato kombinace vlastností způsobuje, že je Colt Ralliart v běžném provozu dost rychlý.

obrázek [555 x 335]
 

S tímhle malým Japoncem si tedy budete i přes řadu jeho much a mušek na silnici užívat docela dobře, musíte se ale smířit s tím, že většina konkurenčních aut funguje přece jen lépe a v tomto světle bych očekával základní cenu 454.900,- Kč, respektive 464 tisíc za pětidveřovou verzi, o nějaký ten desetitisíc menší.

První cena vozu229 900,-Kč (Entry, 55 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací454 900,-Kč (Ralliart, 110 kW)
Základní cena testovaného vozu454 900,-Kč (Ralliart, 110 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků454 900,-Kč (Ralliart, 110 kW)

Plusy:

  • Dobrý posaz za volantem
  • Dobrá jízdní dynamika
  • Přesné řízení s tuhým posilovačem
  • Čitelné chování na limitu
  • Stabilita zadní nápravy

Mínusy:

  • Horší trakce
  • Nedotáčivý charakter podvozku
  • Náklony v zatáčkách
  • Brzdy se sklonem k vadnutí
  • Rázování na nerovnostech
  • Kostrbaté a gumové řazení
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi Colt Ralliart 1,5i Turbo

Cena v základní výbavě: 454 900 Kč Cena v testované výbavě: 454 900 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče, airbag spolujezdce (s možností deaktivace), boční airbagy, ABS, EBD, systém signalizace nouzového brzdění, brzdový asistent, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, výškové nastavitelné horní úchyty bezpečnostních pásů vpředu, signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů a otevřených dveří, funkce opožděného zhasnutí světlometů "Coming home", Isofix - systém uchycení dětské bezpečnostní sedačky, klimatizace + klimatizovaná odkládací schránka na straně spolujezdce, pylový filtr, elektrický posilovač řízení, stříbrné lemy budíků na přístrojové desce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, výškové nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant, autorádio s CD/MP3 přehrávačem a vstupem AUX, 6 reproduktorů (přední, zadní a výškové), ovládání autorádia na volantu, tempomat s ovládáním na volantu, palubní počítač s LCD displejem uprostřed přístrojové desky, indikátor řazení převodových stupňů na přístrojové desce, kůží potažený věnec volantu a hlavice řadicí páky, látkové čalounění sedadel, stříbrné vnitřní kličky dveří, otevírání nádrže z místa řidiče, tři výškově nastavitelné opěrky hlavy vzadu, zadní opěradlo a sedák dělené v poměru 60:40, funkce sklopení předních sedadel do roviny, dvojité dno v zavazadlovém prostoru, kola z lehkých slitin + pneumatiky 205/45 R16, senzor automatického rozsvěcení světel + dešťový senzor, ztmavená skla zadních dveří a bočních zadních okének, střešní spoiler

Výbava testovaného vozu:základní

Nová výstavní hala Kongresového centra Praha má už jasný obrys Nová výstavní hala Kongresového centra Praha má už jasný obrys

Urbanisticko-architektonická soutěž Nové KCP vyhlášená…

Trump udělá cokoliv, aby se vyhnul jaderné válce s KLDR, tvrdí ministr financí Mnuchin Trump udělá cokoliv, aby se vyhnul jaderné válce s KLDR, tvrdí ministr financí Mnuchin

Americký prezident Donald Trump se chce vyhnout jaderné…

Pro věřitele zkrachovalých autosalonů po závodníkovi Charouzovi nezůstalo skoro nic Pro věřitele zkrachovalých autosalonů po závodníkovi Charouzovi nezůstalo skoro nic

Věřitelé zkrachovalých autosalonů A. Charouz Motors…

 
Technické údaje
Motor Mitsubishi Colt Ralliart 1,5i Turbo
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1468
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 5.7 / 6.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 214 / 1032
Objem nádrže (l):47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1550 / 550
Rozměr pneu:205/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3940
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1550
d) rozvor (mm): 2500
e) rozchod vpředu (mm): 1460
f) rozchod vzadu (mm): 1445
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Mitsubishi Colt Ralliart 1,5i Turbo
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 5
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,23
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

Donald Trump na svých autech nikdy nešetřil.

 



Mitsubishi chce zastavit výrobu modelu Colt v Nizozemsku Mitsubishi chce zastavit výrobu modelu Colt v Nizozemsku

Japonská automobilka Mitsubishi Motors zvažuje snížení…

Mitsubishi Colt CZC: Za neúspěch malého kabrioletu zaplatí automobilka 19 milionů euro Mitsubishi Colt CZC: Za neúspěch malého kabrioletu zaplatí automobilka 19 milionů euro

V končící dekádě se na trhu objevila celá řada nových…

 



 
Tuhle sovětskou limuzínu určitě neznáte! V čem byl ZiL 4102 revoluční a proč zůstalo u prototypu?

Tuhle sovětskou limuzínu určitě neznáte! V čem byl ZiL 4102 revoluční a proč zůstalo u prototypu?

Včera

Vozy ruské značky ZiL si obvykle představíme jako obří limuzíny s velkoobjemovým osmiválcem. ZiL 4102 byl také takový.




Blesk.cz

Největší videoherní výstava Game On našima očima. Navštívit ji sami můžete v Praze

Největší videoherní výstava Game On našima očima.…

Putovní videoherní výstava Game On, která se pyšní tím, že je největší svého druhu, dorazila do Česka. Navštívit…

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní konkurenci v benchmarku naprosto zesměšnil

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní…

Novinka ještě není mezi běžnými smrtelníky, a tak do benchmarků probublává jen velmi pomalu. V logu Geekbench se…

 

iSport.cz

Bitva snů pro Federera! První ročník Laver Cupu ovládl tým Evropy

Bitva snů pro Federera! První ročník Laver Cupu…

První ročník Laver Cupu patří výběru Evropy! V dramatickém zápase se o to postaral Roger Federer, který porazil…

CELÝ SESTŘIH: Sparta - Teplice 3:0. Zářil dvougólový Václav Kadlec

CELÝ SESTŘIH: Sparta - Teplice 3:0. Zářil dvougólový…

Zatím nejvíce jednoznačného vítězství v této sezoně se dočkali fotbalisté Sparty. V 8. kole Het ligy porazili…

 

Reflex.cz

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu může smartfoun!

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu…

Za uprchlíky v Evropě jsou zodpovědní i například Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg nebo pan Google. Když…

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou pro naši vlast! Film Milada ukázal další záběry

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou…

Tvůrci filmu Milada odkryli další část skládačky. Z plnohodnotného traileru už je vidět, jak bude zhruba vypadat…