Peugeot 207 1,6 HDI 99g – Šetřit se musí umět

Peugeot 207 1,6 HDI 99g – Šetřit se musí umět

 
 

Roli úsporné motorizace loni po faceliftu dvěstěsedmičky od motoru 1,4 HDI převzal čtyřválec 1,6 HDI. Jak si větší objem poradí s těžkými převody a úkolem šetřit palivo?

Downsizing je out. Novým pojmem, který budou motoristická média vytrvale papouškovat, se možná brzy stane downspeeding.

Prvním příkladem byly dvoulitrové turbodiesely u BMW, které si zachovaly zdvihový objem, ale výkon a zejména točivý moment konstruktéři ladili ve prospěch dobrých tažných vlastností v nízkých a středních otáčkách, tak aby po těžkém zpřevodování automobil snadno zvládal jízdu i těsně nad volnoběžnými otáčkami, což nakonec vyústí ve velmi nízkou spotřebu. Na podobný postup vsadila Toyota v nejnovějším Priusu.

Na rostoucí popularitu BlueMotionů, EcoNetiků a Greenlinů musel Peugeot zareagovat, protože právě domácí francouzský trh začal daňově nízkoemisní modely zvýhodňovat jako první v Evropě. V malých dvěstěsedmičkách dostal místo naftového tříválce - obvyklé to výchozí motorizace úsporných verzí – přednost větší čtyřválec 1,6 HDI. Z normovaných 4,2 l/100 km se podařilo kombinovaný odběr srazit až k 3,8 l/100 km (spotřeba odpovídající produkci 99 g CO2 na km jízdy).

Postup je všeobecně známý. Prodlužte převody, upravte motormanagement a aerodynamiku, a pak vše nalaďte na evropský jízdní kombinovaný cyklus. Když se dostanete pod 99 g/km, jde o úspěch, protože váš model je v nejčistší kategorii s největšími daňovými výhodami.

obrázek [555 x 402]  

Peugeot udělal vše pro to, aby váš úsporný 99g vůz snadno zapadl v automobilovém davu. Snížení o 5 mm snadno přehlédnete, podobně jako nižší přední nárazník se spojlerem a důkladnější zakrytování vstupních otvorů v přídi. Dvěstěsedmička dostala na zádi nejen rozměrný střešní spojler, ale i jakési krovky - tmavě lakované boční aerodynamické plochy - prodlužující boky karoserie v oblasti zadního skla. Až po důkladnější prohlídce spodní části vozidla objevíte zakrytování podlahy. To vše se odrazilo na snížení cx na, u malých aut skvělých, 0,274.

Relativně objemný čtyřválec s upravným EGR a standardním filtrem pevných částic dává 66 kW ve 4000 min-1 a 215 Nm od 1750 min-1. Vstřikovací soustava common-rail druhé generace pracuje s tlakem až 1600 bar, přeplňování turbodmychadlem dává maximálně 1,25 bar.

obrázek [555 x 360]  

Jízda s úsporným Peugeotem se blíží tomu, co známe z běžných malých aut spalujících naftu. Rozjezdy už nejsou zdaleka tak problematické jako u první generace nízkospotřebových modelů, počítejte ale i nadále s větším úsilím ze strany řidiče, zejména ve městě. Těžké převody vás občas přinutí ponechat zařazenou nižší rychlost, protože setrvávání v optimálních otáčkách není ve skákavém městském provozu příliš častý jev a neustálé přeřazování vás po určitém čase přestane bavit.

Mimo město vyniknou hlavní přednosti silného a výkonného motoru. Bez větších problémů lze udržovat vysoké rychlostní průměry, ve 100 km/h se bude motor povalovat ve 2000 min-1, 130 km/h pak odpovídá asi 2600 min-1. Zvuková hladina v interiéru nevybočuje z mezí obvyklých ve třídě, větší třistaosmička je ale jistě tišší.

Spotřeba ve městě je dost variabilní a závisí hlavně na razanci a počtu rozjezdů. My jsme jezdili do 5,5 l/100 km. Mimo město odběr rychle klesá. Na hlavních silnicích a okreskách se dá jezdit za méně než 4 l/100 km, na dálnici pak za 5 l/100 km. Zajímavý je údaj s průměrem 160 km/h, protože i v tomto režimu malý Peugeot působí stabilně a jistě, ale nespotřebovává více než 6,5 l/100 km.

obrázek [555 x 314]  

Nízká spotřeba má ale taky stinné stránky. Připravte se na tužší podvozek, než bývá u francouzských mini běžné. Slyšet jsou i odvalující se pneumatiky. Proti mladšímu podobně úspornému Citroënu C3 1,6 HD je zarážející o 100 kg vyšší pohotovostní hmotnost, potvrzující fakt, že vývoj jde i v masově vyráběných autech rychle kupředu. Na druhou stranu, na palubě zůstává i v roce 2010 plnohodnotné náhradní kolo.

Cena 373.900,-Kč před všemi zvýhodněními není lidová, ale je zřejmé, že se při její konstrukci počítá s úlevami, které by ji měly přiblížit rychlejší ekonomické návratnosti ve srovnání s běžnými naftovými nebo dokonce zážehovými verzemi. Výbava je poměrně bohatá (nechybí klimatizace, 4 airbagy, elektrické ovládání přední oken, rádio s MP3 přehrávačem), ale přešlapem je u tak drahého úsporného modelu nutnost připlácet za tempomat, tedy prvek, který šetří palivo ze své podstaty. Na stejné úrovni je přítomnost pouze pětistupňové převodovky v úsporném modelu, když pro výkonnější 80kW verzi stejného motoru je šestistupňová skříň standardem.

obrázek [555 x 338]  
První cena vozu229.900,- Kč (207, 1,4 55 kW, Urban)
První cena vozu s testovanou motorizací373.900,- Kč (207, 1,6 HDI FAP, Active 99 g)
Základní cena testovaného vozu373.900,- Kč (207, 1,6 HDI FAP, Active 99 g)
Cena testovaného vozu vč. příplatků373.900,- Kč (207, 1,6 HDI FAP, Active 99 g)

Plusy

  • Nízká spotřeba ve všech rychlostních pásmech
  • Relativně snadné ovládání
  • Přijatelná jízdní dynamika
  • Velikost prostoru vpředu

Minusy

  • Vysoká cena
  • Slabé pružné zrychlení
  • Jen pětistupňová převodovka
  • Nutnost připlácet za tempomat
  • Vyšší pohotovostní hmotnost
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 207 1,6 HDI 99g

Cena v základní výbavě: 373 900 Kč Cena v testované výbavě: 373 900 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, bezpečnostní pásy vpředu výškově nastavitelné s pyrotechnickými předpínači a omezovači přítlaku, 3bodové bezpečnostní pásy vzadu s omezovači přítlaku, bezpečnostní úchyty dětské sedačky ISOFIX (2 vzadu), ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil REF + podpora brzdění v kritických situacích EVA + samočinná aktivace výstražných světlometů, posilovač řízení, plechová kola 15”, plnohodnotné plechové rezervní kolo, denní světla, aktivace stěrače zadního okna při zařazení zpětného chodu, přední mlhové světlomety, tónovaná skla, vrstvené čelní sklo, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání + radiové dálkové ovládání + automatické zamykání dveří při jízdě + signalizace otevřených dveří, elektrické ovládání předních oken, manuální klimatizace, palubní počítač, výškově a osově nastavitelný volant, rádio RD4 + CD přehrávač + MP3 přehrávač + ovládání u volantu + 4 reproduktory.

Výbava testovaného vozu:základní

Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady

Kde nejlaciněji žít? Se sílícím dolarem radí…

Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát

Prezident Miloš Zeman pověří sestavením vlády vítěze…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 207 1,6 HDI 99g
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 215 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.6 / 3.3 / 3.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 270 / 923
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1204 / 450
Rozměr pneu:185/50 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4030
b) šířka (mm): 1748
c) výška (mm): 1472
d) rozvor (mm): 2540
e) rozchod vpředu (mm): 1475
f) rozchod vzadu (mm): 1468
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1000
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Peugeot 207 1,6 HDI 99g
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 6
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 4
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,23
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

 



Ojetý Peugeot 207 CC: Prodlužte si levně léto! Ojetý Peugeot 207 CC: Prodlužte si levně léto!

S Peugeotem 207 CC si můžete vítr ve vlasech užívat už za…

Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame

S dvěstěsedmičkou navázal Peugeot na předchozí řadu 206,…

 



 
Velkou americkou bitvu vyhrál Hamilton, Mercedes má titul!

Velkou americkou bitvu vyhrál Hamilton, Mercedes má titul!

Včera

Grand Prix USA vyhrál Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem a Kimim Räikkönenem. Mercedes získal titul mezi týmy.




Blesk.cz

Páreček naháčů šokuje internet: Po světě cestují bez šatů a nemohou si to vynachválit!

Páreček naháčů šokuje internet: Po světě cestují bez…

Tenhle pár je senzací internetu! Nicka a Lins z Belgie cestují kolem světa a své poznatky z cest sdílí s lidmi…

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců. Rodině ale chybí peníze na léčbu

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců.…

Malý Adrianek (1,5 roku) spolu s maminkou (29) bojuje, aby se mohl vůbec kdy postavit na nožičky. Jeho zdravotní…

 

iSport.cz

Jednou a dost! Mladý klenot Martin Nečas se vrací z NHL do Komety

Jednou a dost! Mladý klenot Martin Nečas se vrací z…

VÍME PRVNÍ | Nečekaně krátké bylo účinkování talentovaného útočníka Martina Nečase v NHL. Dvanáctka letošního…

Znovu blíž titulu! Hamilton ovládl závod v Austinu, oslavy se ještě odkládají

Znovu blíž titulu! Hamilton ovládl závod v Austinu,…

Velkou cenu USA formule 1 vyhrál Lewis Hamilton z Mercedesu a tři závody před koncem mistrovství světa vede před…

 

Reflex.cz

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i Okamuru a Bartoše

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i…

Babišovo ANO ovládlo Česko, sněmovní volby vyhrálo ve všech krajích. Co na to Miloš Zeman? Pochválil šéfa ANO…

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na pokraji jaderné apokalypsy

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na…

Koncem padesátých let minulého století se první tajemník ústředního výboru Komunistické strany Sovětského svazu…