Peugeot 308 SW 1,6 e-HDi – Prostorný šetřílek

Peugeot 308 SW 1,6 e-HDi – Prostorný šetřílek

 
 

Modernizovaný rodinný Peugeot 308 SW slibuje velice příznivé provozní náklady. Jak je to v praxi?

Faceliftovaný model 308 dostal do vínku mimo jiné velmi zajímavý agregát, mikrohybrid 1,6 e-HDI. Novinku, která se představila v modelu 508, jsme již dříve testovali v klasickém 308 a tak se můžeme zaměřit na krátkou rekapitulaci změn spojených s omlazením vzhledu a hlavně také na spotřebu – jak si šestnáctistovka s poměrně velkým a těžkým kombi poradí?

Facelift

Co se změnilo? Kombi, tak jako všechny karosářské verze, si i nadále zachová charakteristický tvar písmene V, který začíná v přední části karoserie a přes kapotu motoru přímo navazuje na sloupky čelního okna. Po stranách tohoto tvaru se nachází nové, menší světlomety.

Spodní část nárazníku byla kompletně přepracovaná. Jediný otvor v přední části má méně zaoblený tvar a vizuálně se výrazně zúžil. Registrační značka se přemístila ze spodní hrany nárazníku na bezpečnější umístění uprostřed tohoto otvoru. Svisle orientované mlhovky zůstávají zachovány, lemují je nová diodová světla pro denní svícení. I přes designové změny se však vnější rozměry Peugeotu 308 nemění.

Další partie podstoupily jen kosmetické změny, samozřejmostí jsou nové vzory kol z lehkých slitin o rozměru 16 až 18 palců. Kromě modernizovaného vzhledu se může faceliftovaná 308 pochlubit nižší hmotností, v průměru o 25 kg. Ke snížení spotřeby paliva přispěje zlepšení aerodynamiky či použití nových 16ti palcových pneumatik Michelin s nízkým valivým odporem. Ty jsme na testovaném voze neměli, místo nich Peugeot obouval příplatkové sedmnáctipalcové pneumatiky Continental SportContact 3 s lepšími vlastnostmi při sportovnější jízdě a tedy i s vyšší hladinou aktivní bezpečnosti.

obrázek [600 x 340]

e-HDI aneb neslyšně šetříme

Podstatou e-HDI je odpojitelný alternátor (2,2 kW), který slouží zároveň jako startér. Ve srovnání se systémy se zesíleným startérem je restart motoru e-HDI o 40 % rychlejší (zde zabere 0,4 sekundy). Peugeot uvádí životnost alternátoru na 600 tisíc startování, to se nám však během testu z pochopitelných důvodů nepodařilo ověřit.

Palubní počítač nám však vždy rád ukáže, jak dlouho motor vlastně neběžel – při běžných cestách po městě to bývá kolem čtyř nebo i více minut. V reálu pouze stačí vyřadit, pustit spojku a pokud jsou splněny podmínky (venkovní teplota je například v rozmezí minus 5 až plus 30 stupňů) a vůz zpomalí pod 20 km/h, motor se neslyšně vypne. Kolik v takovém případě ušetříme? Rychlý orientační výpočet ukazuje, že roční úspora na cestě z a do práce se může pohybovat někde kolem 2.500,- Kč. Zdali je to hodně nebo málo už necháme na vás.

Velmi se nám líbí neslyšné vypínání a startování motoru; to opravdu zvládli inženýři v Peugeotu na výbornou – pokud se vysloveně nesoustředíte, nejspíše ani drobné zachvění při startu nezaregistrujete a jedinou nápovědou tak bude mrknutí světel.

obrázek [300 x 203] Po městě lze celkem bez problémů jezdit za šest litrů nafty na 100 kilometrů, stejnou spotřebu ukáže palubní počítač i při cestování reálnou rychlostí 130 km/h, kdy agregát točí dle otáčkoměru na šestý převodový stupeň 2.600 min-1. Zpomalení na 100 km/h znamená pokles otáček na 1.950 min-1 a spotřeby na 4,9 litru na sto kilometrů.

Umírněný apetit se postaral o to, že jsme testovací vůz vraceli s 800 najetými kilometry a stále ještě ani nesvítila rezerva – na šedesátilitrovou nádrž tak můžete celkem bez problémů (pokud nebudete moc jezdit po městech) atakovat i tisícovku kilometrů. Srovnání s hatchbackem sice ukazuje na poměrně znatelný nárůst spotřeby (ten si vystačí se čtyřmi litry při stovce a s 5,4 litry při 130 km/h), stále jsou však absolutní čísla myslíme velmi přijatelná.

Zajímavostí při pohledu do ceníku je nemožnost objednání dvoulitrového HDI (110 kW) jakožto nejsilnějšího agregátu v nejvyšší výbavě; tento motor je k dispozici pouze v prostředním stupni Active+ za 473.900,- Kč a paradoxně tak nejdražší 308 SW nebudou na ulicích jezdit ve vrcholné výbavě.

První cena vozu313.900,- Kč (Acess 1,4 16V VTi 72 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací399.900,- Kč (Acess 1,6 e-HDI 82 kW)
Základní cena testovaného vozu443.900,- Kč (Sportium 1,6 e-HDI 82 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků464.400,- Kč (Sportium 1,6 e-HDI 82 kW)

Plusy

  • Úsporný a pružný motor s lineární charakteristikou
  • Velkorysá vnitřní prostornost
  • Kvalitní materiály a dobré zpracování interiéru
  • Komfortně naladěný podvozek
  • Šestistupňová převodovka

Mínusy

  • Nepřesné řazení manuální převodovky
  • Slabší kultura překonávání nerovností, horší tlumení
  • Malá tlačítka ovládání navigace
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 308 SW 1,6 e-HDI

Cena v základní výbavě: 443 900 Kč Cena v testované výbavě: 464 400 Kč

Základní výbava:ABS + elektronicky rozdělovač brzdných sil, podpora brzdění v kritických situacích EVA + samočinná aktivace výstražných světel, airbag řidiče a spolujezdce, přední boční airbagy, výškově nastavitelné bezpečnostní pasy na předních sedadlech s pyrotechnickými předepínači a omezovači přítlaku, tříbodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech s omezovači přítlaku, 3 úchyty ISOFIX na zadních samostatných sedadlech, indikace nezapnutých nebo odepnutých bezpečnostních pasů během jízdy, systém kontroly stability ESP + ASR, posilovač řízeni, regulátor a omezovač rychlosti, zadní parkovací asistent, denní světla, impulsní směrová světla, přední mlhové světlomety, elektrická vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Pack VIDITELNOST 1 = Automatické stěrače + automatické světlomety + funkce doprovodného osvětleni, centrální zamykání + dálkové ovládání, automatické uzamčeni vozu při jízdě + signalizace otevřených dveří, elektrické ovládaní předních oken sekvenční se systémem proti přiskřípnuti, elektrické ovládání zadních oken + elektrická bezpečnostní dětská pojistka, zatmavená boční skla + tónované zadní sklo, vrstvené atermické a akustické čelní sklo, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, 3 samostatná a vyjímatelná sedadla ve 2. řadě + 3 nastavitelné opěrky hlavy, dvouzónová automatická klimatizace, tříramenný volant nastavitelný výškově i osově, sportovní kožený volant + kožená manžeta řadící páky + hliníková hlavice řadicí páky, hliníkové pedály a opěrka nohy v hliníku + hliníkové prahy dveří, přední loketní opěrka, rádio mono CD úroveň 1 + MP3 + 6 reproduktorů + ovládáni pod volantem, palubní počítač, Pack LOOK DYNAMIQUE = Sportovní přední nárazník s chromovanou mřížkou, Pack LOOK STYL = zpětná zrcátka v barvě karoserie + kliky dveří v barvě karoserie, Pack LOOK OCHRANA = boční ochranné lišty v barvě karoserie + ochranné pásy na náraznících v barvě karoserie, podélné střešní nosiče v barvě chromu, prosklená střecha Cielo s elektrickou clonou.

Výbava testovaného vozu:Metalicky lak (+13.000,- Kč), 17” hliníková kola MELBOURNE (+7.500,- Kč).

Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec

Opoziční zastupitelé jihočeského kraje vyzvali na dnešním…

Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně? Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně?

Andrej Babiš, šéf hnutí ANO a bývalý majitel Agrofertu se…

Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec

Po středečním teroristickém útoku v Londýně není nutné…

Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová

Legenda českého animovaného filmu Krteček zažívá…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 308 SW 1,6 e-HDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 82 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 270 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 4.1 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 573 / 1736
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1530 / 615
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4500
b) šířka (mm): 1815
c) výška (mm): 1566
d) rozvor (mm): 2708
e) rozchod vpředu (mm): 1536
f) rozchod vzadu (mm): 1531
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Peugeot 308 SW 1,6 e-HDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 5
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,65
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 308 SW 1,6 e-HDi – Prostorný šetřílek







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Evropským Autem roku 2017 se stává... Evropským Autem roku 2017 se stává...

... Peugeot 3008. Evropské Auto roku 2017 bylo vybíráno…

Evropské Automobily roku: Peugeot 308 (2014) Evropské Automobily roku: Peugeot 308 (2014)

Peugeot napravil druhou generací 308 chyby, které udělal…

 



 
Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Dnes 12:50

Vyzkoušeli nový Opel Insignia Grand Sport. Lze mu vytknout máloco, něco ale přece.




Blesk.cz

Terorista z Londýna: Je to britský islamista. Bezpečnostní složky ho nepovažovaly za hrozbu

Terorista z Londýna: Je to britský islamista.…

Celý svět se nyní ptá, kdo je muž, který ve středu zaútočil před parlamentem v Londýně. Terorista nejdříve…

Máte

Máte "myší nemoc"? Počítač ničí zdraví. Chat s odborníkem.

Onemocněním karpálního tunelu nejvíce trpí lidé, kteří pracují mnoho hodin s počítačem. Může být také důsledkem…

 

iSport.cz

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil, výhodu má dál Jihlava

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil,…

Ještě není konec. Barážníci stále čekají na svého posledního člena. Už se zdálo, že se ke Karlovým Varům,…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal platí za celosvětový fenomén, což mimo jiné dokládá i fakt, že jej hraje mezinárodně více národů, než…

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…