Renault Kangoo Be Bop 1,6 16V –  Buď Bob

Renault Kangoo Be Bop 1,6 16V – Buď Bob

 
 

V záplavě mračících se automobilových tváří je kukuč tohoto Renaultu pohlazením po duši. Neuvěřitelně pozitivní auto je navíc i docela prostorné.

Renault Kangoo je bezesporu dříč, ale jeho mladší sourozenec Be Bop je jeho pravým opakem a je to hračička zvětšená do nadlidských rozměrů. Na první pohled se jedná o sympatického společníka pro volný čas, ale umí být i prakticky využitelný?

Renault Kangoo Be Bop se ve své sériové podobě představil na loňském autosalonu v Paříži. Autíčko krabicovitých tvarů je odvozeno od standardního modelu Kangoo. Hlavními změnami je samozřejmě zkrácení karoserie o 342 mm, pouze čtyřmístný interiér a kompletně nové provedení zadní části s odklápěcím dílem střechy a zasunovatelným zadním oknem.

Na český trh dorazilo Kangoo Be Bop v polovině května a čeští zájemci o tohoto stylového Francouze mají možnost volby mezi benzinovým motorem 1,6 16V (78 kW) nebo turbodieselem 1,5 dCi (78 kW).

Vedle výběru pohonné jednotky bude určitě nejdůležitější rozhodování mezi barevnými variantami interiéru. Ty jsou dvě s označeními Be Chic a Be Fun. První jmenované kombinuje černou palubní desku s červeným čalouněním sedadel, zatímco v druhém září modrá palubní deska a čalounění sedadel modrou, oranžovou a šedou barvou.

obrázek [555 x 400]
 

Kangoo Be Bop zaujme i barevným provedením karoserie, kdy jsou u všech verzí kapota motoru, část předního nárazníku, kryty vnějších zpětných zrcátek a část zadních dveří vyvedeny v šedé barvě s názvem SIDERAL. V případě volby interiéru Be Chic jsou k dispozici tři laky karoserie – černá NACRÉ, červená PAVOT a bílá GLACIER, která je vedle oranžové ETINCELLE zároveň druhým lakem kombinovaným s interiérem Be Fun.

Sympaťák od pohledu

Necelé čtyři metry dlouhý automobil se nijak nestydí za svůj původ v malém užitkovém voze s nímž je až po B-sloupek prakticky identický. Odlišnosti v přední polovině karoserie se omezují jen na nový nárazník a dvě výklopná okna ve střeše nad sedadly řidiče a předního spolujezdce. Hlavní změny se odehrály v zadní části, která díly bohatému prosklení připomíná pojízdné akvárium.

obrázek [300 x 248] Pozornost okolí Be Bop přitáhne svým barevným provedením i tvarem karoserie, ale hvězdou se stane především za teplých slunečných dní díky stahovacímu zadnímu oknu a odklopné části střechy. Okno můžete ovládat elektricky tlačítkem v interiéru nebo na klíčích, ale střecha se otevírá jen manuálně, což možná není příliš „cool“, ale na druhou stranu se jedná o jednoduchý mechanický systém méně náchylný k samovolnému setrvání v nechtěných polootevřených polohách.

Pro otevření střechy je zapotřebí jednoho člověka s volnýma oběma rukama. Nejvhodnějším způsobem otevření je postavit se na práh zavazadlového prostoru, odjistit dvojici červených pojistek, z nichž je jedna u pravého a druhá u levého C-Sloupku. Následuje jednoduché přesunutí střechy dopředu, kde se zaklapnutím zajistí v otevřené poloze. Postup zavírání je analogický.

Pouze pro čtyři

Interiér se ve své přední polovině příliš neodlišuje od staršího příbuzného s delším rozvorem. Nové je prakticky jen barevné provedení palubní desky, výplní dveří a čalounění sedadel. Řidič i jeho přední spolujezdec se tedy mohou těšit z dostatku prostoru ve všech směrech. Přední sedadla jsou měkká a vynikají téměř naprostou absencí bočního vedení. Při hledání pohodlné pozice za volantem Be Bop trochu připomíná minulost, protože sedadlo řidiče je pouze podélně posuvné a má jen stavitelný sklon opěradla. Komfort výškového nastavování si nedopřejete ani za příplatek. Vzhledem k stáří konstrukce Kangoo překvapí i volant, který je pro změnu stavitelný pouze výškově. I přes tyto nedostatky není problém najít vhodnou pozici za volantem. Díky vyšší stavbě i bohatému prosklení má řidič velmi dobrý přehled o dění kolem celého vozu.

obrázek [300 x 300] Ve druhé řadě sedadel si rozhodně nikdo nebude stěžovat na prostor nad hlavou nebo omezený výhled kterýmkoliv směrem. Špatně na tom nejsou ani nohy cestujících, jestliže jsou sedadla posunuta co nejvíce dozadu. Dostatek prostoru je vzadu i na šířku mezi plastovým obložením nabízí Be Bop 1220 mm a mezi okny dokonce 1651 mm. Drobný problém spočívá snad jen v pozici sezení, která není díky nízko nad podlahou uloženým sedákům právě optimální.

V bocích jsou velké otevřené kapsy i kryté odkládací schránky. Zadní sedadla jsou podélně posuvná a mají stavitelný sklon opěradel. Při odsunuté střeše a staženém zadním okně na nich nevzniká nepříjemný průvan ani při rychlostech okolo 90 km/h, ale na dálnici při jízdě přes 100 km/h je již lepší střechu i zadní okno zavřít, protože vzniká velký aerodynamický hluk.

Zavazadla?

Světe div se! I přes drastické zkrácení rozvoru (o 384 mm) má Be Bop za zadními sedadly ještě úložný prostor. V případě, že jsou zadní sedadla posunuta co nejvíce vzad, je zde prostor o objemu 170 litrů, který se po posunutí zvětší na 230 litrů. To sice není příliš oslnivá hodnota, ale na nákup to stačí. Hlavní problém představuje skutečnost, že věci v místě zvaném zavazadlový prostor je vidět prakticky ze všech stran. V Renaultu si prostě nelámali hlavu nad nenechavci. Nebo snad dobrosdrdečný Be Bop zlomí i špatný úmysl zloděje, jehož by obsah zavazadelníku lákal?

Po vyjmutí sedadel druhé řady nezapře tento Renault své dodávkové kořeny, nabízí využitelný objem 1700 litrů. Ložná plocha Kangoo Be Bop je široká 1190 mm, dlouhá 400 mm po zadní sedadla a 1320 mm po přední sedadla. Na výšku od podlahy po spodní hranu oken má 650 mm a po strop 1040 mm. Po otevření do strany otevíraných jednokřídlých dveří vzniká otvor vysoký 1100 mm a široký 1160 mm. Nákladová hrana je 610 mm nad zemí.

Velmi dobrý přístup do zavazadelníku umožňují jednokřídlé třetí dveře, které je možno otevřít až v úhlu 85 stupňů. Pro lehčí manipulaci ve stísněných prostorech je přítomna mezipoloha ve 32,5 stupních. Díky stahovatelnému zadnímu sklu navíc můžete malé předměty do kufru umístit bez otevření dveří.

obrázek [555 x 345]
 

Hlavně v klidu

Testovanému Kangoo Be Bop pod kapotou pracoval zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 78 kW (105 k). Tato pohonná jednotka spolupracuje standardně s pětistupňovou manuální převodovkou. Krátký Be Bop se ještě více než standardní Kangoo snaží přiblížit svým chováním a celkovým pocitem z jízdy osobnímu automobilu. Což se z větší části povedlo.

Ve městě si budete připadat jako králové, díky vyššímu sezení a hbitosti podvozku s krátkým rozvorem. Z vozu máte dokonalý přehled o dění kolem vás, komfortní podvozek se snaží odfiltrovat většinu nerovností městských ulic a krátká karoserie společně s průměrem otáčení 9,65 m výrazně zjednodušuje boj o parkovací místo.

Úplně špatně na tom nebudete ani mimo město, kde se Be Bop s benzinovou šestnáctistovkou pohybuje vzhledem k objemu motoru relativně svižně, ale garantujeme vám, že stejně skončíte u jízdy na pohodu. Aerodynamický hluk je na přijatelné úrovni s otevřenou i uzavřenou zádí. Komfortní nastavení podvozku si dobře poradí s rozbitými českými cestami a pouze díky krátkému rozvoru se na těch největších nerovnostech Be Bop lehce zhoupne. Vyšší stavba krátké karoserie se samozřejmě nepříznivě projevuje při snaze o rychlý průjezd zatáčkou, kdy se celý vůz nepříjemně naklání. Celkovému nastavení tohoto Renaultu více než pokusy o sportovní jízdu vyhovuje pohodové brouzdání krajinou v rámci povolených rychlostí.

Naprostým fiaskem skončí snaha o rychlou jízdu na dálnici. S otevřenou zádí se o překonání rychlosti 100 km/h pokusí jen milovníci zvuku vichřice. I při zavřené střeše a zadním oknu proniká do interiéru při rychlostech nad 100 km/h nepříjemný aerodynamický hluk, jehož hlavní příčinou jsou rozměrná zpětná zrcátka a velká čelní plocha vozu ve spojení s krátkou karoserií. Po překonání rychlosti 110 km/h se k aerodynamickému hluku přidává i zvuk motoru bojujícího s aerodynamickým odporem. Pouze pro silné nátury nebo nahluchlé jedince je potom snaha udržet na dálnici rychlost okolo 130 km/h, kdy je hluk už velmi nepříjemný.

Kombinace zážehové šestnáctistovky s velkou čelní plochou se i přes jinak celkem kompaktní rozměry vozu nepříznivě projevuje vedle hladiny hluku i na hladině paliva v nádrži. Při jízdě rychlostí 100 km/h ukazuje otáčkoměr 3250 min-1 a palubní počítač informuje o průměrné spotřebě 7,1 litru na 100 km. V rychlosti 130 km/h stoupne průměrná spotřeba na 10,5 litru na 100 km. Nijak oslnivá není ani průměrná spotřeba 8,1 l na 100 km, jíž jsme dosáhli během týdenního testu, kdy byl Be Bob využíván především k vyjížďkám mimo město výletním tempem.

Závěr

Pro většinu středoevropanů bude Renault Kangoo Be Bop představovat nejspíš pouze „to roztomilé autíčko co se na nic nehodí“, ale na jihu Francie budou mít jiný názor. Be Bop rozhodně nemá šanci uspět ve výběrovém řízení na jediné auto do rodiny a jen těžko se asi prosadí i na místo druhého nebo třetího. Tento Renault v našich končinách zaboduje nejspíš jen u velmi malé skupiny volnomyšlenkářů. Ti si budou naplno užívat francouzský přístup k návrhu a stavbě vozu pro zábavu, protože k ničemu jinému se Be Bop vlastně moc nehodí. Jeho praktické použití v každodenním provozu minimalizuje v základním uspořádání malý a stále odkrytý zavazadlový prostor ve spojení s poměrně žíznivým benzinovým motorem. Do konečného počtu prodaných kusů určitě výrazně promluví i cena, která je i přes bohatou základní výbavu pro Čecha vysoká. Renault Kangoo Be Bop se tak na českém trhu stane nejspíš stejně nepochopeným vozem jako Citroën C3 Pluriel, jemuž se u nás příliš nedařilo, zatímco ve Francii patří k oblíbencům.

První cena vozu389.900,- Kč (Kangoo Be Bop, 1,6 16V, 78 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací389.900,- Kč (Kangoo Be Bop, 1,6 16V, 78 kW )
Základní cena testovaného vozu389.900,- Kč (Kangoo Be Bop, 1,6 16V, 78 kW )
Cena testovaného vozu vč. příplatků439.900,- Kč (Kangoo Be Bop, 1,6 16V, 78 kW )

Plusy

  • Pozitivní design
  • Komfortní podvozek
  • Prostorný a vzdušný interiér
  • Ucelená standardní bezpečnostní výbava
  • Bohatá základní výbava
  • Odkládací prostory v interiéru

Minusy

  • Spotřeba benzinového motoru
  • Aerodynamický hluk při vyšších rychlostech
  • Absence krytu zavazadlového prostoru (není ani za příplatek)
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Kangoo Be Bop 1,6 16V

Cena v základní výbavě: 389 900 Kč Cena v testované výbavě: 439 900 Kč

Základní výbava:ABS s EBV a s asistenčním systémem brzd ,automatické rozsvícení výstražných světel v případě prudkého brzdění, elektronický stabilizační systém ESP s protiprokluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti, bezpečnostní pásy vpředu: výškově nastavitelné, tříbodové, s předpínačem a omezovačem síly, bezpečnostní pasy vzadu: tříbodové na všech místech, s omezovačem síly, airbag řidiče a airbag spolujezdce s možností deaktivace, boční airbagy na předních sedadlech, systém Isofix na sedadlech vzadu, výškově nastavitelné bezpečnostní opěrky hlavy na všech sedadlech, 2 individuální, vyvýšená, posuvná, sklopná a vyjímatelná sedadla vzadu, elektronický posilovač řízení s variabilním účinkem, výškově nastavitelný volant, centrální zamykání s dálkovým ovládáním v klíči, palubní počítač, dešťový a světelný senzor, zásuvka 12 V, kuřácký paket: zapalovač a popelník, elektrické ovládání předních oken (impulsivní při stahování na straně řidiče), elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka - elektricky sklopná, manuální klimatizace s pylovým filtrem, autorádio 4 x 15 W s přehrávačem CD, MP3 s ovládáním pod volantem a odděleným displejem, uzavíratelný úložný prostor mezi sedadlem řidiče a spolujezdce s funkcí loketní opěrky, palubní deska modrá (Be fun), čalounění dveří, látkové čalounění, kompletní plastové obložení v prostoru řidiče a spolujezdce, koberec vpředu a vzadu, koberec v nákladovém prostoru, čtyři upevňovací oka v podlaze, dvě výklopná střešní okna vpředu a pevné střešní okno uprostřed, otevíratelné zadní střešní okno, jednokřídlové zadní dveře s otevíratelným a vyhřívaným sklem a stěračem, přední světlomety s tmavým podkladem, mlhové světlomety, zpětná zrcátka v barvě šedá Sideral, nárazníky v barvě karoserie, metalický lak, 4 kotoučové brzdy, disky kol z lehké slitiny 16" Solonia

Výbava testovaného vozu:Tempomat s omezovačem rychlosti (+9.000,- Kč), zadní parkovací senzor (+ 9.000,- Kč), automatická klimatizace (+ 12.000,- Kč), navigační informační systém Carminat (+20.000,- Kč)

Exploze v New Yorku byla pokusem o teroristický čin, tvrdí starosta de Blasio Exploze v New Yorku byla pokusem o teroristický čin, tvrdí starosta de Blasio

Dnešní exploze v newyorském metru byla pokusem o…

Automobilce BMW vzrostl prodej. Daří se i elektromobilům Automobilce BMW vzrostl prodej. Daří se i elektromobilům

Německý výrobce luxusních vozů BMW prodal v listopadu na…

Státy EU udělaly další krok k obranné spolupráci Státy EU udělaly další krok k obranné spolupráci

Ministři zahraničí 25 členských zemí Evropské unie dnes…

Na Hithitu se za dobu jeho existence vybralo přes sto milionů Na Hithitu se za dobu jeho existence vybralo přes sto milionů

Crowfundingový portál Hithit.cz letos pomohl vybrat 37…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor Renault Kangoo Be Bop 1,6 16V
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 78 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 148 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.6 / 6.1 / 7.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 170 / 1700
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1360 / 477
Rozměr pneu:205/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3871
b) šířka (mm): 1829
c) výška (mm): 1835
d) rozvor (mm): 2313
e) rozchod vpředu (mm): 1519
f) rozchod vzadu (mm): 1533
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1100
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1100
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1260
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Renault Kangoo Be Bop 1,6 16V
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 5
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 5
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 5
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,35
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110? Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy…

 



Renault Kangoo Z.E. nabídne o více než 50 % delší dojezd Renault Kangoo Z.E. nabídne o více než 50 % delší dojezd

Francouzská automobilka Renault oficiálně potvrdila…

Renault Clio, Kangoo a Mercedes Citan mají problémy s brzdami Renault Clio, Kangoo a Mercedes Citan mají problémy s brzdami

Renault svolává do servisů malá Clia a dodávky Kangoo…

 



 
BMW X3 M40i – Sportovně za sportem!

TEST: BMW X3 M40i – Sportovně za sportem!

Dnes 14:51

Po sedmi letech výroby přichází BMW s novou generací X3. Ač tvary vozu navozují dojem pouhé evoluce svého předchůdce, ve skutečnosti se v útrobách auta ukrývají zásadní změny.




Blesk.cz

Microsoft tlumí provázání s Facebookem. Do Skypu už se přes Facebook nepřihlásíte

Microsoft tlumí provázání s Facebookem. Do Skypu už…

Pokud se přihlašujete do Skypu skrze účet na Facebooku, novinka Microsoftu vás nepotěší. Od ledna příštího roku…

Stromeček, cukroví, perníčky a hvězda? 4 rady, jak je skladovat, aby na Vánoce zazářily

Stromeček, cukroví, perníčky a hvězda? 4 rady, jak…

Na Vánoce musí být mnoho věcí připraveno dopředu. Jenže, jak vše správně uskladnit a uchovat, aby to na Štědrý…

 

iSport.cz

Los Ligy mistrů: Basilej dostala Manchester City, Real jde na PSG

Los Ligy mistrů: Basilej dostala Manchester City,…

Osmifinálové dvojice pro Ligu mistrů jsou rozdané. Basilej s kapitánem Markem Suchým a brankářskou jedničkou…

Play off Evropské ligy: Viktoria Plzeň narazí na Partizan Bělehrad

Play off Evropské ligy: Viktoria Plzeň narazí na…

Fotbalisté Plzně se ve vyřazovací fázi Evropské ligy utkají se srbským mistrem Partizanem Bělehrad. První zápas…

 

Reflex.cz

Výbuch v New Yorku byl pokus o teroristický útok. Na místě byli 4 zranění, včetně útočníka

Výbuch v New Yorku byl pokus o teroristický útok. Na…

Dnešní exploze v newyorském metru byla pokusem o teroristický útok. Oznámil to starosta města Bill de Blasio.…

Švýcarská Ženeva zakázala ve všech městských bazénech burkiny, ale i koupání nahoře bez

Švýcarská Ženeva zakázala ve všech městských…

Úřady ve švýcarské Ženevě ukončily velmi rázně dlouhou diskusi, která se vedla o tom, jak moc či málo mají být…