Test Auto.cz

Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC – Nenechte se ošálit

16.1. 2017
Verdikt
 

Krátce po představení karosářské verze kombi Grandtour přichází mégane s variantou GrandCoupé. Pod honosným názvem a atraktivními liniemi karoserie se však ukrývá čtyřdveřový sedan. Jde tak vlastně o nástupce modelu fluence.

V první i druhé generaci se mégane nabízel se značným množstvím karosářských variant, zahrnující také u nás méně populární verzi sedan. Ve třetím a tedy vlastně minulém vydání, se však Francouzi rozhodli sedan nenabízet. Ve snaze výrazněji odlišit čtyřdveřovou variantu se stupňovitou zádí, přišli se svébytnou modelovou řadou fluence. S méganem hatchback či grandtour sdílel fluence pouze některé prvky, zejména designového rázu, a dále vybrané pohonné jednotky. Naopak technika podvozku se dost lišila, jmenovitě se jednalo například o přední nápravnici či svébytné zavěšení zadních kol. Změny byly rovněž v technologii výroby karoserie. Namísto laserového svařování si tak fluence musel vystačit výhradně s bodovým svařováním a takto bychom mohli pokračovat. Renault Fluence byl tedy čistě z pohledu techniky karosářskou verzí sedan nikoliv běžného Méganu, ale spíše vozu Mégane Generation, s nímž měl většinou komponentů shodných.

Čarování s prostorem

Stejně jako fluence se i nové GrandCoupé vyrábí v tureckém závodě Bursa. Dřívějším technickým ústupkům vídaným na Fluence je však konec. GrandCoupé byl od samého začátku vyvíjený paralelně s méganem hatchback či grandtour, s nimiž tak sdílí kompletní techniku. Už žádné jednodušší verze náprav či levnější technologie výroby karoserie, jako tomu bylo dříve.

Tvary auta, stejně jako jeho jméno, by mohly v mnohých vyvolat dojem, že vůz cílí na klientelu, která si kupuje auta jako Passat CC (později CC) či třeba Mercedes-Benz CLA. Ano, zmíněným vozům se GrandCoupé skutečně trochu podobá konceptem své karoserie, ovšem o přímého konkurenta (s ohledem na velikost) v žádném případě nejde. Jméno „GrandCoupé“ se používá výhradně pro středoevropský region. Jinde se vůz označuje normálně Mégane Sedan.

GrandCoupé je postaveno na prodloužené platformě sdílené s gradtourem. Rozvor náprav činí 2711 mm. Rozdíl 1 mm oproti grandtouru jde na vrub odlišné geometrii zadní nápravy. Z toho lze usuzovat, že prostorové poměry v podélném směru budou u obou těchto verzí obdobné. Podélný prostor vzadu jsme v případě minimální hodnoty naměřili shodných 620 mm, v maximální hodnotě se obě karosářské verze liší o zanedbatelných 10 mm.

obrázek [600 x 404]  

Elegantně se svažující linie střechy s plynulým přechodem do sloupků C dává tušit, že ve svislém směru bude grandcoupé za grandtourem zaostávat. Ve skutečnosti činí rozdíl značných 80 mm. Převedeno trochu více do praxe, autor článku měří asi 170 cm a po usazení se ve druhé řadě mu zbývalo nad hlavou přibližně 4 cm, což není opravdu mnoho. Pokud by se sem posadil průměrně vzrostlý muž, měl by již s prostorem pro hlavu problémy.

Zajímavé je, že ani v přední řadě sedadel to není s výškou nad nimi nijak oslnivé. Testovaný vůz byl vybaven panoramatickou střechou, přičemž oněch 940 mm jsme naměřili nikoliv ke sklu střechy, nýbrž ke stropnici.

Vysvětlení jsou v zásadě dvě. Jednak celková výška GradCoupé činí pouhých 1443 mm, naproti tomu grandtour je vysoký 1449 mm. A dále svoji roli sehrála přední sedadla. Ač je GrandCoupé tvarově dynamičtěji střiženým vozem, v jeho odlišně tvarovaných předních sedadlech se sedí kupodivu výše než v kombi grandtour. Těžko říci, zda je to z důvodu jinak provedené podlahové plošiny ve střední části karoserie či je na vině nezbytná elektrika z důvodu masážní funkce, která je u intense součástí příplatkového paketu Komfort za 5.000 korun. Nebo odlišné místo jejich ukotvení? Na první pohled vypadají přední sedadla lákavě, ovšem s bočním vedením to nikterak nepřehánějí.

Ve zbylých ohledech se kabina GrandCoupé nikterak neliší od nedávno testovaného grandtouru. Stížnosti na pomalý náběh a nízkou účinnost topení jsme v případě zážehového GrandCoupé nezaznamenali. Naopak, tohle auto topilo skvěle. Rychle a účinně vyhřívalo kabinu. A to se v testovacím týdnu pohybovaly okolní teploty výrazně pod bodem mrazu.

Pokud ohlédneme od kabiny k zavazadelníku, tak i tady lze sklopit opěradla zadní lavice a zvýšit tak přepravní možnosti vozu. Ale pozor, pouze u nejvyšší výbavy intense. V základním uspořádání je kufr 1060 mm dlouhý a 1080 mm široký, a to v nejužším místě. Tvar je ovšem docela pravidelný. Limitujícím faktorem je ovšem vstupní otvor charakterizovaný výškou 435 mm. Výška nákladové hrany se nachází 740 mm nad vozovkou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC

Cena v základní výbavě: 489 900 Kč Cena v testované výbavě: 637 900 Kč

Základní výbava:Samočinná dvouzonová klimatizace, kožený volant, dopředu sklopné opěradlo pravého předního sedadla, stavitelná bederní opěrka u sedadla řidiče, přístrojový štít s multifunkčním barevným TFT displejem, multimediální rozhraní R-Link 2 s audio systémem Arkamys, světlomety LED pro denní svícení, dešťový a světelný senzor, přední světlomety do mlhy, čalounění sedadel v kombinaci látka a koženka, 16palcová kola z lehké slitiny, zadní parkovací senzory, elektricky stavitelná a sklopná vnější zpětná zrcátka, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, dělná a sklopná opěradla zadní lavice, vnější zpětná zrcátka v barvě laku karoserie, elektronická karta, atd.

Výbava testovaného vozu:Systém rozpoznávání dopravních značek (+ 2.000,-), systém varování před opuštěním jízdního pruhu (+ 5.000,-), poloautomatická parkovací brzda (+ 4.000,-), full LED světlomety LED Pure Vision (+ 19.000,-), pack Design 17 (+ 12.000,-), pack Navigace Plus (+6.000,-), speciální bílý lak karoserie Nacré (+ 19.000,-), pack Design 18 zahrnuje 18palcové disky a zatmavená zadní okna (+ 17.000,-), pack Komfort zahrnuje mimo jiné masážní funkci u řidiče, pouze s koženým čalouněním Carbone (+ 5.000,-), pack Winter zahrnuje předních sedadel, vyhřívaný volant (+ 8.000,-), panoramatické střešní okno (+ 25.000,-), kožené čalounění Carbone (+ 26.000,-)

Trumpův protiimigrační dekret částečně platí, rozhodl soud Trumpův protiimigrační dekret částečně platí, rozhodl soud

Nejvyšší soud USA svým dnešním rozhodnutím umožnil vládě…

Americký plyn poprvé připluje do Litvy Americký plyn poprvé připluje do Litvy

Litevský státní obchodník s plynem LDT dnes uzavřel svůj…

Železničáři se soudí se strojírnou TSS o penále za drezíny. Jde o desítky milionů Železničáři se soudí se strojírnou TSS o penále za drezíny. Jde o desítky milionů

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vstoupila do…

Lesních kalamit bude více, může za to klimatická změna Lesních kalamit bude více, může za to klimatická změna

Velkých kalamit lesů způsobených hmyzem nebo suchem bude…

 
Technické údaje
Motor Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1198
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 97 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.7 / 5.4
Emise CO2:123
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1399 / 462
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4632
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1443
d) rozvor (mm): 2711
e) rozchod vpředu (mm): 1577
f) rozchod vzadu (mm): 1574
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1030 / 1220
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 475
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
 

Přidat názorDiskuse: Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 






 
Vyzkoušeli jsme Škodu Citigo: Co všechno změnila modernizace?

Vyzkoušeli jsme Škodu Citigo: Co všechno změnila modernizace?

Dnes 18:43

V rámci letošního faceliftu Citigo měnilo hlavně své tvary. Jezdí pořád dospěle, jak o segment větší automobily.




Blesk.cz

Zemřel exministr školství Eduard Zeman. V 69 letech podlehl rakovině

Zemřel exministr školství Eduard Zeman. V 69 letech…

Zemřel bývalý ministr školství ve vládě současného prezidenta Miloše Zemana a první školský ombudsman Eduard…

Sexbomba Mesarošová zase sbalila podnikatele a za 20 milionů prodává svou vilu

Sexbomba Mesarošová zase sbalila podnikatele a za 20…

Silikonová blondýna Dominika Mesarošová (31) je opět zadaná. S podnikatelem Martinem se objevila na noci…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Šustr zůstává, s Tampou prodloužil o další rok

Přestupy NHL ONLINE: Šustr zůstává, s Tampou…

Ročník 2016/17 je za námi a hokejový svět znovu viděl, jak hokejisté Pittsburghu ovládli ligu. Během okurkové…

Je tohle normální?! Kvitová po triumfu dostala trenéry hláškou v češtině

Je tohle normální?! Kvitová po triumfu dostala…

V pravé ruce držela pohár pro vítězku, v levé, kterou jí před půl rokem vážně pořezal zloděj a málem jí tak…

 

Reflex.cz

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z toho sociální bouře? A co na to prezident-prognostik?

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z…

Je smutným faktem, že politici (lhostejno, zda z pravice, či z levice) se většinou věnují pěně dní a svým…

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl Zelený Raoul, když byl stejně starý jako jeho kreslíř?

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl…

Ten den vidíme pořád tak jasně, jako by se odehrál včera. Dvaadvacetiletý mladík vešel do papíry zaneřáděné…