Test Auto.cz

Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC – Nenechte se ošálit

16.1. 2017
Verdikt
 

Krátce po představení karosářské verze kombi Grandtour přichází mégane s variantou GrandCoupé. Pod honosným názvem a atraktivními liniemi karoserie se však ukrývá čtyřdveřový sedan. Jde tak vlastně o nástupce modelu fluence.

V první i druhé generaci se mégane nabízel se značným množstvím karosářských variant, zahrnující také u nás méně populární verzi sedan. Ve třetím a tedy vlastně minulém vydání, se však Francouzi rozhodli sedan nenabízet. Ve snaze výrazněji odlišit čtyřdveřovou variantu se stupňovitou zádí, přišli se svébytnou modelovou řadou fluence. S méganem hatchback či grandtour sdílel fluence pouze některé prvky, zejména designového rázu, a dále vybrané pohonné jednotky. Naopak technika podvozku se dost lišila, jmenovitě se jednalo například o přední nápravnici či svébytné zavěšení zadních kol. Změny byly rovněž v technologii výroby karoserie. Namísto laserového svařování si tak fluence musel vystačit výhradně s bodovým svařováním a takto bychom mohli pokračovat. Renault Fluence byl tedy čistě z pohledu techniky karosářskou verzí sedan nikoliv běžného Méganu, ale spíše vozu Mégane Generation, s nímž měl většinou komponentů shodných.

Čarování s prostorem

Stejně jako fluence se i nové GrandCoupé vyrábí v tureckém závodě Bursa. Dřívějším technickým ústupkům vídaným na Fluence je však konec. GrandCoupé byl od samého začátku vyvíjený paralelně s méganem hatchback či grandtour, s nimiž tak sdílí kompletní techniku. Už žádné jednodušší verze náprav či levnější technologie výroby karoserie, jako tomu bylo dříve.

Tvary auta, stejně jako jeho jméno, by mohly v mnohých vyvolat dojem, že vůz cílí na klientelu, která si kupuje auta jako Passat CC (později CC) či třeba Mercedes-Benz CLA. Ano, zmíněným vozům se GrandCoupé skutečně trochu podobá konceptem své karoserie, ovšem o přímého konkurenta (s ohledem na velikost) v žádném případě nejde. Jméno „GrandCoupé“ se používá výhradně pro středoevropský region. Jinde se vůz označuje normálně Mégane Sedan.

GrandCoupé je postaveno na prodloužené platformě sdílené s gradtourem. Rozvor náprav činí 2711 mm. Rozdíl 1 mm oproti grandtouru jde na vrub odlišné geometrii zadní nápravy. Z toho lze usuzovat, že prostorové poměry v podélném směru budou u obou těchto verzí obdobné. Podélný prostor vzadu jsme v případě minimální hodnoty naměřili shodných 620 mm, v maximální hodnotě se obě karosářské verze liší o zanedbatelných 10 mm.

obrázek [600 x 404]  

Elegantně se svažující linie střechy s plynulým přechodem do sloupků C dává tušit, že ve svislém směru bude grandcoupé za grandtourem zaostávat. Ve skutečnosti činí rozdíl značných 80 mm. Převedeno trochu více do praxe, autor článku měří asi 170 cm a po usazení se ve druhé řadě mu zbývalo nad hlavou přibližně 4 cm, což není opravdu mnoho. Pokud by se sem posadil průměrně vzrostlý muž, měl by již s prostorem pro hlavu problémy.

Zajímavé je, že ani v přední řadě sedadel to není s výškou nad nimi nijak oslnivé. Testovaný vůz byl vybaven panoramatickou střechou, přičemž oněch 940 mm jsme naměřili nikoliv ke sklu střechy, nýbrž ke stropnici.

Vysvětlení jsou v zásadě dvě. Jednak celková výška GradCoupé činí pouhých 1443 mm, naproti tomu grandtour je vysoký 1449 mm. A dále svoji roli sehrála přední sedadla. Ač je GrandCoupé tvarově dynamičtěji střiženým vozem, v jeho odlišně tvarovaných předních sedadlech se sedí kupodivu výše než v kombi grandtour. Těžko říci, zda je to z důvodu jinak provedené podlahové plošiny ve střední části karoserie či je na vině nezbytná elektrika z důvodu masážní funkce, která je u intense součástí příplatkového paketu Komfort za 5.000 korun. Nebo odlišné místo jejich ukotvení? Na první pohled vypadají přední sedadla lákavě, ovšem s bočním vedením to nikterak nepřehánějí.

Ve zbylých ohledech se kabina GrandCoupé nikterak neliší od nedávno testovaného grandtouru. Stížnosti na pomalý náběh a nízkou účinnost topení jsme v případě zážehového GrandCoupé nezaznamenali. Naopak, tohle auto topilo skvěle. Rychle a účinně vyhřívalo kabinu. A to se v testovacím týdnu pohybovaly okolní teploty výrazně pod bodem mrazu.

Pokud ohlédneme od kabiny k zavazadelníku, tak i tady lze sklopit opěradla zadní lavice a zvýšit tak přepravní možnosti vozu. Ale pozor, pouze u nejvyšší výbavy intense. V základním uspořádání je kufr 1060 mm dlouhý a 1080 mm široký, a to v nejužším místě. Tvar je ovšem docela pravidelný. Limitujícím faktorem je ovšem vstupní otvor charakterizovaný výškou 435 mm. Výška nákladové hrany se nachází 740 mm nad vozovkou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC

Cena v základní výbavě: 489 900 Kč Cena v testované výbavě: 637 900 Kč

Základní výbava:Samočinná dvouzonová klimatizace, kožený volant, dopředu sklopné opěradlo pravého předního sedadla, stavitelná bederní opěrka u sedadla řidiče, přístrojový štít s multifunkčním barevným TFT displejem, multimediální rozhraní R-Link 2 s audio systémem Arkamys, světlomety LED pro denní svícení, dešťový a světelný senzor, přední světlomety do mlhy, čalounění sedadel v kombinaci látka a koženka, 16palcová kola z lehké slitiny, zadní parkovací senzory, elektricky stavitelná a sklopná vnější zpětná zrcátka, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, dělná a sklopná opěradla zadní lavice, vnější zpětná zrcátka v barvě laku karoserie, elektronická karta, atd.

Výbava testovaného vozu:Systém rozpoznávání dopravních značek (+ 2.000,-), systém varování před opuštěním jízdního pruhu (+ 5.000,-), poloautomatická parkovací brzda (+ 4.000,-), full LED světlomety LED Pure Vision (+ 19.000,-), pack Design 17 (+ 12.000,-), pack Navigace Plus (+6.000,-), speciální bílý lak karoserie Nacré (+ 19.000,-), pack Design 18 zahrnuje 18palcové disky a zatmavená zadní okna (+ 17.000,-), pack Komfort zahrnuje mimo jiné masážní funkci u řidiče, pouze s koženým čalouněním Carbone (+ 5.000,-), pack Winter zahrnuje předních sedadel, vyhřívaný volant (+ 8.000,-), panoramatické střešní okno (+ 25.000,-), kožené čalounění Carbone (+ 26.000,-)

Spolupracující obviněný v kauze lihové mafie dostal nižší trest Spolupracující obviněný v kauze lihové mafie dostal nižší trest

Nejvyšší soud snížil Tomáši Březinovi trest ze šesti let…

Český holding kupuje magazín Penthouse, v aukci dokázal přetlačit i Pornhub Český holding kupuje magazín Penthouse, v aukci dokázal přetlačit i Pornhub

Tuzemská společnost WGCZ, která stojí za erotickým…

Stellar Lumen: kryptoměnu zdarma dostupnou držitelům bitcoinu zkouší využívat IBM Stellar Lumen: kryptoměnu zdarma dostupnou držitelům bitcoinu zkouší využívat IBM

Stellar je open-source digitální platební platforma,…

 
Technické údaje
Motor Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1198
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 97 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.7 / 5.4
Emise CO2:123
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1399 / 462
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4632
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1443
d) rozvor (mm): 2711
e) rozchod vpředu (mm): 1577
f) rozchod vzadu (mm): 1574
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1030 / 1220
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 475
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
 

Přidat názorDiskuse: Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Mazda Miller V6: V roce 1994 to měla být budoucnost. Nakonec zapadla

Mazda Miller V6: V roce 1994 to měla být budoucnost. Nakonec zapadla

Dnes 12:50

V 90. letech si Mazda hrála nejen s rotačním motorem typu Wankel, ale také s šestiválcovými agregáty. Ten nejzajímavější využíval takzvaný Millerův cyklus doplněný o přeplňování mechanicky poháněným kompresorem.




Blesk.cz

Jonákův Discoland má nového majitele! Zchátralý podnik koupil obchodník s luxusními nemovitostmi

Jonákův Discoland má nového majitele! Zchátralý…

Zchátralý Jonákův Discoland má nového majitele! Jeden ze symbolů 90. let koupil obchodník s luxusními…

Babišovy tajnosti, „porodní bolesti“, kauza Paroubek. Hamáček promluvil o strastech ČSSD

Babišovy tajnosti, „porodní bolesti“, kauza…

Šéf ČSSD Jan Hamáček se dnes sejde s Andrejem Babišem (ANO), od kterého by chtěl slyšet, kdo byl nominován do…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Černý kůň MS? Polsko má silný tým, u nás je podceňované, říká Vacek

Černý kůň MS? Polsko má silný tým, u nás je…

Jako vůbec poslední vstupuje do právě probíhajícího mistrovství světa ve fotbale v Rusku tým Polska. A to…

 

Reflex.cz

Ryze dámský fejeton: Na fotbal do Londýna

Ryze dámský fejeton: Na fotbal do Londýna

Když jsem se šéfa kulturní rubriky Milana Tesaře včera ráno ptala, jaké texty bych měla přivézt z aktuální…

Tajný dokument: EU zřídí centra pro uprchlíky na severu Afriky a bude vracet ekonomické migranty

Tajný dokument: EU zřídí centra pro uprchlíky na…

Lídři Evropské unie by se na svém summitu příští týden měli dohodnout na tom, že pro migranty, kteří se snaží…