Test Auto.cz

Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC – Nenechte se ošálit

16.1. 2017
Verdikt
 

Krátce po představení karosářské verze kombi Grandtour přichází mégane s variantou GrandCoupé. Pod honosným názvem a atraktivními liniemi karoserie se však ukrývá čtyřdveřový sedan. Jde tak vlastně o nástupce modelu fluence.

V první i druhé generaci se mégane nabízel se značným množstvím karosářských variant, zahrnující také u nás méně populární verzi sedan. Ve třetím a tedy vlastně minulém vydání, se však Francouzi rozhodli sedan nenabízet. Ve snaze výrazněji odlišit čtyřdveřovou variantu se stupňovitou zádí, přišli se svébytnou modelovou řadou fluence. S méganem hatchback či grandtour sdílel fluence pouze některé prvky, zejména designového rázu, a dále vybrané pohonné jednotky. Naopak technika podvozku se dost lišila, jmenovitě se jednalo například o přední nápravnici či svébytné zavěšení zadních kol. Změny byly rovněž v technologii výroby karoserie. Namísto laserového svařování si tak fluence musel vystačit výhradně s bodovým svařováním a takto bychom mohli pokračovat. Renault Fluence byl tedy čistě z pohledu techniky karosářskou verzí sedan nikoliv běžného Méganu, ale spíše vozu Mégane Generation, s nímž měl většinou komponentů shodných.

Čarování s prostorem

Stejně jako fluence se i nové GrandCoupé vyrábí v tureckém závodě Bursa. Dřívějším technickým ústupkům vídaným na Fluence je však konec. GrandCoupé byl od samého začátku vyvíjený paralelně s méganem hatchback či grandtour, s nimiž tak sdílí kompletní techniku. Už žádné jednodušší verze náprav či levnější technologie výroby karoserie, jako tomu bylo dříve.

Tvary auta, stejně jako jeho jméno, by mohly v mnohých vyvolat dojem, že vůz cílí na klientelu, která si kupuje auta jako Passat CC (později CC) či třeba Mercedes-Benz CLA. Ano, zmíněným vozům se GrandCoupé skutečně trochu podobá konceptem své karoserie, ovšem o přímého konkurenta (s ohledem na velikost) v žádném případě nejde. Jméno „GrandCoupé“ se používá výhradně pro středoevropský region. Jinde se vůz označuje normálně Mégane Sedan.

GrandCoupé je postaveno na prodloužené platformě sdílené s gradtourem. Rozvor náprav činí 2711 mm. Rozdíl 1 mm oproti grandtouru jde na vrub odlišné geometrii zadní nápravy. Z toho lze usuzovat, že prostorové poměry v podélném směru budou u obou těchto verzí obdobné. Podélný prostor vzadu jsme v případě minimální hodnoty naměřili shodných 620 mm, v maximální hodnotě se obě karosářské verze liší o zanedbatelných 10 mm.

obrázek [600 x 404]  

Elegantně se svažující linie střechy s plynulým přechodem do sloupků C dává tušit, že ve svislém směru bude grandcoupé za grandtourem zaostávat. Ve skutečnosti činí rozdíl značných 80 mm. Převedeno trochu více do praxe, autor článku měří asi 170 cm a po usazení se ve druhé řadě mu zbývalo nad hlavou přibližně 4 cm, což není opravdu mnoho. Pokud by se sem posadil průměrně vzrostlý muž, měl by již s prostorem pro hlavu problémy.

Zajímavé je, že ani v přední řadě sedadel to není s výškou nad nimi nijak oslnivé. Testovaný vůz byl vybaven panoramatickou střechou, přičemž oněch 940 mm jsme naměřili nikoliv ke sklu střechy, nýbrž ke stropnici.

Vysvětlení jsou v zásadě dvě. Jednak celková výška GradCoupé činí pouhých 1443 mm, naproti tomu grandtour je vysoký 1449 mm. A dále svoji roli sehrála přední sedadla. Ač je GrandCoupé tvarově dynamičtěji střiženým vozem, v jeho odlišně tvarovaných předních sedadlech se sedí kupodivu výše než v kombi grandtour. Těžko říci, zda je to z důvodu jinak provedené podlahové plošiny ve střední části karoserie či je na vině nezbytná elektrika z důvodu masážní funkce, která je u intense součástí příplatkového paketu Komfort za 5.000 korun. Nebo odlišné místo jejich ukotvení? Na první pohled vypadají přední sedadla lákavě, ovšem s bočním vedením to nikterak nepřehánějí.

Ve zbylých ohledech se kabina GrandCoupé nikterak neliší od nedávno testovaného grandtouru. Stížnosti na pomalý náběh a nízkou účinnost topení jsme v případě zážehového GrandCoupé nezaznamenali. Naopak, tohle auto topilo skvěle. Rychle a účinně vyhřívalo kabinu. A to se v testovacím týdnu pohybovaly okolní teploty výrazně pod bodem mrazu.

Pokud ohlédneme od kabiny k zavazadelníku, tak i tady lze sklopit opěradla zadní lavice a zvýšit tak přepravní možnosti vozu. Ale pozor, pouze u nejvyšší výbavy intense. V základním uspořádání je kufr 1060 mm dlouhý a 1080 mm široký, a to v nejužším místě. Tvar je ovšem docela pravidelný. Limitujícím faktorem je ovšem vstupní otvor charakterizovaný výškou 435 mm. Výška nákladové hrany se nachází 740 mm nad vozovkou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC

Cena v základní výbavě: 489 900 Kč Cena v testované výbavě: 637 900 Kč

Základní výbava:Samočinná dvouzonová klimatizace, kožený volant, dopředu sklopné opěradlo pravého předního sedadla, stavitelná bederní opěrka u sedadla řidiče, přístrojový štít s multifunkčním barevným TFT displejem, multimediální rozhraní R-Link 2 s audio systémem Arkamys, světlomety LED pro denní svícení, dešťový a světelný senzor, přední světlomety do mlhy, čalounění sedadel v kombinaci látka a koženka, 16palcová kola z lehké slitiny, zadní parkovací senzory, elektricky stavitelná a sklopná vnější zpětná zrcátka, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, dělná a sklopná opěradla zadní lavice, vnější zpětná zrcátka v barvě laku karoserie, elektronická karta, atd.

Výbava testovaného vozu:Systém rozpoznávání dopravních značek (+ 2.000,-), systém varování před opuštěním jízdního pruhu (+ 5.000,-), poloautomatická parkovací brzda (+ 4.000,-), full LED světlomety LED Pure Vision (+ 19.000,-), pack Design 17 (+ 12.000,-), pack Navigace Plus (+6.000,-), speciální bílý lak karoserie Nacré (+ 19.000,-), pack Design 18 zahrnuje 18palcové disky a zatmavená zadní okna (+ 17.000,-), pack Komfort zahrnuje mimo jiné masážní funkci u řidiče, pouze s koženým čalouněním Carbone (+ 5.000,-), pack Winter zahrnuje předních sedadel, vyhřívaný volant (+ 8.000,-), panoramatické střešní okno (+ 25.000,-), kožené čalounění Carbone (+ 26.000,-)

Český pracovní trh je pro firmy nejatraktivnější z okolí Český pracovní trh je pro firmy nejatraktivnější z okolí

V Česku je velký potenciál pro zřizování vývojových…

Trumpův republikánský favorit ve volbách do Senátu propadl Trumpův republikánský favorit ve volbách do Senátu propadl

V ostře sledovaných doplňovacích volbách do Senátu USA v…

Zápisník Dušana Kütnera: Rozum občas zvítězí Zápisník Dušana Kütnera: Rozum občas zvítězí

Dobrá zpráva pro příznivce vyvěšování vlajek Tibetu a…

Babišova vláda rozhodne, nakolik změkčí EET Babišova vláda rozhodne, nakolik změkčí EET

Členové příštího kabinetu se neshodují, kterým…

 
Technické údaje
Motor Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1198
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 97 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.7 / 5.4
Emise CO2:123
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1399 / 462
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4632
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1443
d) rozvor (mm): 2711
e) rozchod vpředu (mm): 1577
f) rozchod vzadu (mm): 1574
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1030 / 1220
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 475
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
 

Přidat názorDiskuse: Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 





 
Víte, jak správně vyplnit záznam o dopravní nehodě?

Víte, jak správně vyplnit záznam o dopravní nehodě?

Dnes 08:00

Vzorový záznam o nehodě by měl v autě vozit každý řidič. Povinný sice není, usnadní ale záznam o okolnostech havárie. Víte však, jak jej správně vyplnit?




Blesk.cz

Merkelová navštívila vánoční trhy, na kterých zemřela i Češka Naďa. Přišla tam rok po teroru

Merkelová navštívila vánoční trhy, na kterých…

Týden před prvním výročím teroristického útoku v Berlíně navštívila dnes večer kancléřka Angela Merkelová…

Odvrácená tvář Karibiku: Moře kolem poklidných ostrovů pohltily lidské odpadky

Odvrácená tvář Karibiku: Moře kolem poklidných…

Tohle je opravdu děsivé! Fotografka zachytila nechutnou záplavu lidského odpadu, která doslova pozřela moře…

 

iSport.cz

Vrána načal výhru nad Coloradem, Calgary bez Jágra v Minnesotě padlo

Vrána načal výhru nad Coloradem, Calgary bez Jágra v…

Hokejový útočník Jakub Vrána přispěl svým devátým gólem sezony k výhře Washingtonu 5:2 nad Coloradem. Další Češi…

Volba šéfa fotbalu: Malík se stal předsedou, uspěli opět Berbr a Zlámal

Volba šéfa fotbalu: Malík se stal předsedou, uspěli…

Novým šéfem českého fotbalu se stal Martin Malík. Již v 1. kole ho zvolili delegáti na mimořádné valné hromadě,…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…