Test Auto.cz

Seat Tarraco 2.0 TDI (110 kW) – Španělské déjà vu

8.2. 2019
Verdikt
 

Rodinka seatích SUV je kompletní. Maličkou Aronu a kompaktní Atecu doplňuje sedmimístné Tarraco, které jsme vyzkoušeli v takové „lidovější“ konfiguraci.

Určitě nemusím připomínat, že nám před nějakým časem dělal v redakci dlouhodobou společnost Seat Ateca. Pro mě vlastně docela osobní záležitost, bílý exemplář s černobéžovým interiérem byl prvním dlouhodobákem, který jsem v Auto.cz zažil a společně jsme absolvovali třeba cestu k italskému moři. Už jsou to skoro dva roky a zpětně si troufám říct, že na atecu všichni v redakci vzpomínáme s láskou.

A teď se nám v redakční garáži zastavuje další španělské SUV, byť tentokrát jen k tradičnímu týdennímu soužití. Tarraco je větší sourozenec Atecy a aktuálně vlajková loď celého Seatu. Je to SUV pro sedm lidí, takže jej našinci rádi srovnávají se Škodou Kodiaq. Pravdou ale je, že technicky má Tarraco mnohem blíže k dárcovskému Tiguanu Allspace, s nímž sdílí řadu technických řešení. Ani design není úplně nepovědomý, ten ale překvapivě nepřipomíná ani jednoho koncernového sourozence. Ale k tomu se dostaneme.

Testovací kousek budil pozornost nejen díky španělským registračním značkám, přesto se v útrobách schovávala novinářsky nevšední konfigurace. Tarraco totiž nedostalo nejsilnější motor se čtyřkolkou, automatem a nejbohatší výbavou, jak tomu u flotil pro tisk bývá. Namísto toho dorazila slabší verze dvoulitrového TDI se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Jak funguje, jsme vůbec poprvé zjišťovali na tuzemských cestách.

obrázek [600 x 399]

Fešák, ale trochu nesvůj

Atecy na silnicích potkávám docela často a byť se mi hodně líbí, dle mého názoru stárnou rychleji než konkurence - poprvé se tohle španělské kompaktní SUV ukázalo světu před třemi lety. Seat se tedy v případě svého nejnovějšího produktu musel vytasit s něčím čerstvějším, aby svou nabídku sportovně-užitkových aut oživil.

Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější medvěd s větším kufrem

A to se povedlo. Tarraco už na první pohled působí moderně a vyváženě. Nechybí stále oblíbenější prvek v podobě šestiúhelníkové masky či zachmouřené přední světlomety (ve standardu LED). Zezadu Španěla od sourozenců zaručeně rozeznáte díky odrazce mezi svítilnami. Tenká linka se skoro tváří, jako by šlo o diodový proužek, ale světlo opravdu jen odráží. My ale víme, že světelný pás pro modelový rok 2019 Tarraco skutečně dostane, ještě předtím ale tento designový prvek uvidíme na nové generaci Leonu.

Auto tedy nevypadá jako další koncernoví hráči tohoto střihu, přesto mi přijde nesvé. Proč? Nemohu se zbavit dojmu, že pokud bychom zalepili loga Seatu na karoserii, nezainteresovaní by si vůz snadno spletli s jakýmkoliv jiným konkurentem. Především těmi z koncernu Hyundai-Kia. Trend dnešní doby v kombinaci s přísnými bezpečnostními požadavky je však neúprosný, proto se nám auta začínají tvarovat tak nějak na jedno brdo. Škoda, právě vlajková loď jindy vcelku šarmantního Seatu by si určitě zasloužila trochu osobitější tvář.

Koncernové geny asi ze všeho nejvíce prozrazuje interiér. Bezpečným poznávacím znamením jsou hlavně ovládací prvky. Otočným ovladačem světel počínaje a panelem klimatizace konče. Také součásti středové konzole vám budou z nových volkswagenů dobře známé. I když je řeč o úvodní výbavě Style, pojí se s ní velmi slušná výbava. Třeba automatická klimatizace, jež může být za příplatek 11.900 Kč třízónová. Dále tu máme parkovací senzory vzadu, sklopení zadních opěradel ze zavazadelníku, dešťový a světelný senzor, asistent rozjezdu do kopce…

Ve všech výbavách je standardem také 10,25“ digitální přístrojový štít a osmipalcová obrazovka infotainmentu. Vzhled budíků lze uzpůsobit třemi různými zobrazeními, jedno z nich vám mapu navigace roztáhne přes celý displej. Určitě chválím svižný chod systému a jednoduché uspořádání a ovládání, takže se s multimédii rychle sžijete.

obrázek [600 x 306]

Budete to potřebovat. Třeba takové hlídání jízdního pruhu nemá v interiéru vlastní fyzické tlačítko, ale musíte jej vypnout prostřednictvím dotykové obrazovky, případně se proklikat digitálními budíky. A protože se systém automaticky zapíná po každém nastartování, brzy to začne být otravné. Na druhou stranu kvitujeme, že Seat zcela nezanevřel na otočné ovladače u dotykové obrazovky. Takové přiblížení mapy tedy nevyžaduje komplikované tahy dvěma prsty po displeji, stačí jednoduše otočit a je hotovo.

Jízdní dojmy se Seatem Tarraco: Nová vlajková loď sourozence nezapře

Kabina se nesnaží za každou cenu vymýšlet vymyšlené, což je jedině dobře. Ovladače a knoflíky jednotlivých funkcí jsou rozmístěné logicky, stačí se posadit, nastavit sedačku a vyrazit. Měkčené materiály výplní či přístrojovky potěší, jakož i pohodlné, byť nepříliš výrazně tvarované sedačky vpředu. Stejné je to ve druhé řadě, nutně to ale neznamená, že byste tu měli sedět jako na trestné lavici. Třetí řada je spíše nouzová a rodinám poslouží hlavně pro přepravování malých ratolestí. Určitě nás těší posuvná druhá řada, která umí „cestovat“ o 17 centimetrů a vy tak můžete hledat kompromis mezi místem pro posádku ve druhé a třetí řadě, případně v zavazadelníku. Sedačky jsou navíc dělitelné v poměru 40:20:40 a lze je sklápět ze zavazadlového prostoru.

V základu pojme kufr 700 litrů (pětimístná verze 760 l). Za příplatek 18.900 Kč se páté dveře otevírají elektronicky a dostatečně vysoko, takže se při nakládání nemusíte zbytečně ohýbat. Kufr má pravidelné tvary, avšak udávaný objem je nejspíše vypočtený v momentě, kdy je druhá řada posunuta maximálně dopředu. I tak ale pravidelně tvarovaný zavazadelník potěší i náročnější rodiny, nechybí tu háčky či poličky na drobnosti. A sklopením sedaček ve všech řadách získáte takřka rovnou ložnou plochu, na které budete garnýže stěhovat jedna radost.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Tarraco 2.0 TDI (110 kW)

Cena v základní výbavě: 822 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 055 000 Kč

Základní výbava:17“ kola z lehkých slitin, automatická klimatizace, asistent rozjezdu do kopce, digitální přístrojový štít, full LED přední světlomety, LED zadní světla, pádla řazení pod volantem, parkovací senzory vzadu, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, sklopení zadních opěradel ze zavazadelníku, tempomat s omezovačem rychlosti, dešťový a světelný senzor atd.

Výbava testovaného vozu:18“ kola z lehkých slitin (+17.500 Kč), třízónová automatická klimatizace (+11.900 Kč), sedmimístná verze (+20.500 Kč), Beats audio (+13.500 Kč), bezdotykové elektrické ovládání pátých dveří (+18.900 Kč), bezdrátová nabíječka mobilního telefonu (+5.500 Kč), 8“ obrazovka s navigací (+28.900 Kč), paket Light & Style (+11.900 Kč; bílé ambientní osvětlení interiéru, LED podsvícení vnitřních klik dveří), paket Safe Driving (+18.000 Kč; adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, automatické přepínání dálkových světel, asistent při převrácení vozu), paket Winter (+8500 Kč; vyhřívaná přední sedadla a trysky ostřikovačů předního skla), panoramatické střešní okno (+28.900 Kč), parkovací asistent (+10.000 Kč), zadní parkovací kamera (+6.900 Kč) atd.

Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství

Jeden z hrstky více či méně vypečených kryptoměnových…

Tesco prodalo obchodní dům Máj. Developer Amádeus Real připravuje rekonstrukci Tesco prodalo obchodní dům Máj. Developer Amádeus Real připravuje rekonstrukci

Novým majitelem pražského obchodního domu Máj, který je v…

 

Štítky SUV Seat Testy

Technické údaje
Motor Seat Tarraco 2.0 TDI (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 202
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.8 / 4.7 / 4.9
Emise CO2:129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 700 / 1920
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1599 / 621
Rozměr pneu:235/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4735
b) šířka (mm): 1839
c) výška (mm): 1658
d) rozvor (mm): 2790
e) rozchod vpředu (mm): 1575
f) rozchod vzadu (mm): 1564
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Tarraco 2.0 TDI (110 kW) – Španělské…







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 






 
Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

TEST: Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

Dnes 12:51

Švédská značka nebyla nikdy zaměřena na řidiče, v poslední době se proti tradicím vyměřuje až extrémně. Testované kombíky V90 rebelují nejmíň.




Blesk.cz

V dovolenkovém ráji zabíjela bouře: Nejméně dva mrtví na Krétě

V dovolenkovém ráji zabíjela bouře: Nejméně dva…

Prudký vítr a lijáky si na řeckém ostrově Kréta o víkendu vyžádaly nejméně dva mrtvé. Další dva lidé jsou…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který mu sezonu ukončil

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který…

Je to tady! Jaromír Jágr by se měl konečně dostat na led. Za Kladno by měl šéf klubu naskočit dnes v Havířově…

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za nároďák, říká Darida

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za…

Davie Selke měl cíl: hrát za německé áčko. Jenže ve svých čtyřiadvaceti letech začíná tento útočník Herty Berlín…

 

Reflex.cz

136 let se stavělo načerno. Nyní slavný chrám Sagrada Família dostal stavební povolení

136 let se stavělo načerno. Nyní slavný chrám…

Ikona Barcelony, chrám Sagrada Família, dostala konečně stavební povolení. Načerno se monumentální dílo staví už…

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez nich nebude co jíst, Třeštíková jen prvoplánově kritizuje

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez…

Podnikatel Tomáš Čupr tvrdí, že chce konat dobro. Založil Slevomat a Dáme jídlo, obě úspěšné firmy pak prodal.…