TEST Cupra Ateca vs. Škoda Kodiaq RS – Když se SUV pokoušejí sportovat
Sportovní SUV. To by mohlo být synonymum pro oxymóron. Cupra Ateca a Škoda Kodiaq RS si to nemyslí.
Úvod, pořizovací náklady
Nebojte, taky jsem googloval, na odborný výraz pro protimluv jsem si samozřejmě nevzpomněl. Je to tedy oxymóron. Že ale SUV a sportovní vlastnosti jdou velmi proti sobě, to víme všichni i bez vyhledávače.
A některými klíčovými vlastnostmi proti sobě jdou i testovaná SUV, tedy Cupra Ateca a Škoda Kodiaq RS. V prvé řadě jsou to motory – dvoulitrové TSI s výkonem 221 kW vs. sice stejně objemný, ovšem naftový a dvojitě přeplňovaný čtyřválec o výkonu 176 kW v mladoboleslavském SUV. Pak tady máme velice rozdílnou délku – zatímco cupra nedosáhne ani na 4,4 metru, Kodiaq RS se natáhne bez milimetříku až na 4,7 metru. A z toho vyplývá i možnost sedmimístné konfigurace a z ní zase šance na ojedinělý rekord na Nürburgringu. Titul nejrychlejšího sedmimístného SUV na severní smyčce, to má prostě zvuk! K tomu se ještě podrobně dostaneme, tím myslím ten zvuk.
Na druhé straně však obě SUV spojuje podobná koncernová technika a hlavně cena, vždyť v základu cupru a škodovku dělí jenom deset tisíc (levnější je Kodiaq RS, zaplatíte minimálně 1.189.900 Kč). A v prvé řadě samozřejmě fakt, že se snaží vzbudit sportovní asociace. Seat dokonce atecou uvedl svou novou značku Cupra, Škoda sice u Kodiaqu použila tradiční označení RS, poprvé ovšem s červeným detailem u písmenek. Rozdílů jsem si tedy vědom, i tak jsem se však nakonec rozhodl pro tradiční srovnávací test včetně známkovací tabulky. Alespoň se nám rozdíly a zaměření těchto rychlejších SUV ve společné konfrontaci hezky a názorně vyjeví.
Ruku v ruce
A máme tady další společný rys. Nejenže se cupra s Kodiaqem RS prakticky shodnou základní cenovkou (ateca přijde na 1.199.000 Kč, u škodovky ušetříte deset tisíc), velice podobné jsou i základní výbavy. A nutno dodat, že jde o víc než solidní nálož prvků, chybělo by mi asi jenom vyhřívání sedaček (tedy v případě Cupry Atecy, Kodiaq RS je má standardně) nebo elektrické páté dveře (u španělského SUV za 13.200 Kč, u mladoboleslavského za deset). To jsou ale opravdu miniaturní rozdíly, které vás při rozhodování cupra vs. Kodiaq RS asi těžko ovlivní. Já byl nadšený z toho, že většinu jízdních asistentů obě SUV schovávají do příplatkové výbavy, připlácí se dokonce i za adaptivní tempomat. Báječné, úžasné. Jenom se bojím, že tato svoboda volby nám dlouho nevydrží, když Euro NCAP každého pomocníka nadšeně bodíkuje. Trochu odbočím, ale naše dlouhodobé éčko nemá kromě varování před srážkou a slepým úhlem vlastně vůbec nic, a to je vždycky balzám. Čím dál nadšenější jsem ze starého dobrého normálního tempomatu – stačí se „jenom“ soustředit, předvídat a jízda nemůže být plynulejší.
Pořizovací náklady | Cupra Ateca | Škoda Kodiaq RS | ||
ZÁKLADNÍ CENA | ||||
Motor a stupeň výbavy | 1.199.000 Kč (2.0 TSI/221 kW DSG 4Drive | 1.189.900 Kč (2.0 Bi-TDI/ 176 kW DSG 4x4) | ||
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY | ||||
Litá kola [Kč] | S (devatenáctipalcová) | S | ||
Adaptivní tlumiče [Kč] | S | S | ||
Automatická dvouzónová klimatizace [Kč] | S | S | ||
Digitální přístrojový štít [Kč] | S | S | ||
Vyhřívaná a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka [Kč] | S | S | ||
Full LED přední světlomety [Kč] | S | S | ||
Kolení airbag řidiče [Kč] | S | S | ||
Navigace [Kč] | S | S | ||
Parkovací kamera [Kč] | S | S | ||
Tempomat [Kč] | S | S | ||
Vyhřívané přední sedačky [Kč] | 11.900 (paket Winter) | S | ||
Elektrické ovládání pátých dveří [Kč] | 13.200 | 10.000 | ||
Panoramatické střešní okno [Kč] | 22.900 | 32.000 | ||
Tažné zařízení [Kč] | 21.500 | 14.500 | ||
SERVIS | ||||
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč] | 24.941/11.277 | 18.675/9133 | ||
Přední/zadní nárazník [Kč] | 10.335/9968 | 13.509/- | ||
Přední blatník [Kč] | 5090 | 7544 | ||
Čelní sklo [Kč] | 12.173 | 6496 | ||
Brzdové destičky přední + výměna [Kč] | 10.854 + 845 | 3718 + 669 | ||
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč] | 21.818 | 31.600 | ||
ZÁRUKY | ||||
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) | 5 (nebo 100.000 km)/3/12 | 2/3/12 | ||
Prodloužená záruka 5 let (nebo 100.000 km) | S | 2000 Kč |
Konec odbočky, zpět k SUV rychlíkům. Vyhledávanou položkou výbavy by jistě mohlo být tažné zařízení. Znovu je o něco levnější škodovka, u ní vám stačí 14.500 Kč, cupra je o sedm tisíc dražší. Na kouli utáhne víc Kodiaq RS (u brzděného přívěsu 2500 vs. 2100 kg cupry), ale pozor! Pokud byste chtěli být jako Sabine a na ringu trhat sedmimístné SUV rekordy, utáhnete už jenom 1750 kg… Jo a za sedmimístnou konfiguraci se připlácí patnáct tisíc.
Cupra Ateca si stejně jako ostatní seaty (omlouvám se, ale na samostatnost cupry jsem si ještě nezvykl) polepšila stran záruky, která je nově bez příplatku pětiletá se stotisícovým kilometrovým omezením. Škodovka nabízí už delší dobu totožné podmínky za symbolické dvě tisícovky.
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ | Cupra Ateca | Škoda Kodiaq RS |
Základní cena | 7 | 7 |
Standardní výbava a příplatky | 8 | 8 |
Servis | 7 | 8 |
Záruky | 8 | 7 |
Průměr | 7,50 | 7,50 |
Design, interiér
Nepřestává mě překvapovat, jak moc lidi na Cupru Atecu koukají. Dobře, šedý mat a výraznější lité devatenáctky nějakou pozornost přitáhnou, daleko víc ale podle všeho udělalo přeznačkování. Loga Cupry jsou opravdu výrazná a dost těžko přehlédnutelná a okolí celkem logicky tápe, s čím má co do činění. Můžeme diskutovat, jestli přebrandování není už trošku tuzingové, ale funguje. A pro připomenutí – v měděném spletenci máme vidět dvě do sebe zaklesnutá těla.
HODNOCENÍ DESIGNU | Cupra Ateca | Škoda Kodiaq RS |
Vnější vzhled | 8 | 8 |
Vnitřní vzhled | 8 | 9 |
Zpracování | 9 | 9 |
Ergonomie | 10 | 9 |
Konektivita | 9 | 10 |
Průměr | 8,80 | 9,00 |
Uvnitř jsem už v prvním testu velice chválil klasické rozvržení přístrojové desky, ovládání infotainmentu s tlačítky po stranách osmipalcového displeje možná už nevypadá úplně aktuálně (ani grafika není vyloženě soudobá), z pohledu funkce ale budete těžko hledat mouchu. A abyste poznali, že nesedíte uvnitř seatu, nýbrž cupry, k tomu slouží zejména mohutné logo na volantu. Nápis cupra najdeme obtisknutý i na opěradlech předních sedaček, ty mohou být za čtyřicetitisícový příplatek „skořepinové“, tedy sportovnější. Jejich přínos posoudit nemůžu, testovaná cupra disponovala základním posezením, které se zaměřilo víc na komfort. Bočním vedením tedy rozhodně neobtěžovalo, já byl spokojen.
V prvním testu Kodiaqu RS si minulý týden Ondra Lilling stěžoval, že se nejsportovnější verze škodováckého SUV málo liší od varianty Sportline. Může být, celkově se mi ale Kodiaq RS líbí moc. Škodovácký RS přístup je mi vůbec hodně sympatický, je to takový vážený kompromis. Zatímco Golf GTI dokonale zapadá a spolehlivě ho pozná málokdo, RS bývají snáze rozpoznatelná. A na druhou stranu nejsou lacině agresivní jako třeba Honda Civic Type R. Za mě zkrátka velice vhodně zvolená sportovní strategie.
Vzadu na sebe nejrychlejší kodiaq upozorňuje hlavně táhnoucí se červenou odrazkovou linkou a dvojicí nepřehlédnutelných koncovek, z nichž ta funkční je jen ta levá. A pak je tu jakási „reprokoule“ v podobě skutečně nepřeslechnutelného Dynamic Sound Boostu. Vývojově to prý byl docela oříšek, dlouho se taky probíralo, jak má zvuk vypadat. Někomu se výsledek asi líbit může, já jsem si ale nakonfiguroval individuální mód s eco režimem zvuku, tedy jediným, kdy zůstávala koule zticha. I v komfortu se zezadu ozývalo podivné bručení připomínající… Vlastně ani nevím co. Když jsem na letišti rozmisťoval kuželky a Ondra Lilling se ke mně řítil v Kodiaqu RS s aktivovaným sportovním módem, myslel jsem, že se snad blíží bouřka. Jak jinak oceňuji decentní a velice vkusný sportovnější design, tohle ozvučení je z přesně opačného gardu.
I v Kodiaqu RS jsem standardně sledoval virtuální kokpit, novější verze infotainmentu Columbus 9,2“ (připlácí 34.700 Kč) nepochybně působí moderněji, tlačítková cupra je však k uživateli o něco vstřícnější. Na druhou stranu Columbus už v sobě zahrnuje digitální příjem rádia, u atecy musíte přihodit 5500 Kč. Třeba Wi-Fi už však umí jen digitálně pokročilejší kodiaq.
Sportovní sedačky s integrovanou opěrkou hlavy jsou ve škodovce standardem. Vypadají možná trochu dramaticky, boční vedení je od pohledu dost mohutné, podobně jako v atece jsem se ale i zde posadil v prvé řadě komfortně.
suv seat skoda kodiaq srovnavacitesty video redakcnivideo |
A teď velmi nepřekvapivá informace – v kodiaqu je víc místa. Podle naměřených čísel nijak zásadně, po přesednutí z atecy do škodovky se však budete cítit daleko volněji, Kodiaq RS zkrátka působí jako o poznání větší auto. Jak koukám na měřená čísla, opravdu jde z větší části evidentně o pocit, za volantem Kodiaqu RS však masu dlouhou 4,7 metru opravdu vnímáte, ateca dělá nepoměrně kompaktnější dojem. Jak jsem se však přesvědčil xkrát během ročního dlouhodobého testu, prostorově naprosto dostačuje, i když na délku neměří ani 4,4 metru.
Objektivní náskok má kodiaq v zavazadlovém prostoru. Na jeho 520 až 715 litrů (podle polohy zadních sedaček) španělský soupeř s 485 litry zkrátka nestačí. Šesté a sedmé místo se podle mě nejvíc hodí pro rekord na ringu, představa třeba fotbalových dítek přepravujících se na zápas je pro fotky do katalogu fajn, kdo jste ale kdy třetí řadu sedaček využil? A kolikrát za život auta? Připlácet si za ni ale nemusíte, jenom prostě už nebudete mít rekordní auto.
HODNOCENÍ INTERIÉRU | Cupra Ateca | Škoda Kodiaq RS |
Prostornost | 7 | 8 |
Přední sedačky | 9 | 9 |
Zadní sedačky | 8 | 8 |
Kufr | 8 | 10 |
Variabilita | 8 | 10 |
Průměr | 8,00 | 9,00 |
Motor, jízdní vlastnosti
V Mostě nám stále makají na novém asfaltu, soupeřící rychlé kolečko jsem tak realizovat nemohl. Ale popravdě, po zkušenosti s Cuprou Atecou, bych do Mostu asi stejně nemířil. Jakkoliv jde o silné SUV, pořád je to SUV, při okruhovém zápřahu nestíhala ani příplatková bremba. A teď si představte Kodiaq RS, s naftou a skoro třemi metráky navíc…
Vymysleli jsme si tedy jinou disciplínu, pro SUV vhodnější. Sprintíček, jasně že s využitím launch controlu a hezky rovnou na 400 metrů. Samozřejmě jsem na letišti změřil i další naše tradiční tabulkové hodnoty, kromě nich jsem přidal ještě i zrychlení na stovku. A objevilo se pár docela nečekaných čísel.
Nejdřív bych se věnoval cupře. Na okruhu mě sice nepřesvědčila, její výkony v přímce jsou však díky benzinovým tři sta koním naprosto přesvědčivé. Pokud budete mít příležitost, rozhodně si vyzkoušejte launch control. Zvlášť nepoučeného spolucestujícího může kombinace tří set koní, čtyř set newtonmetrů a pohonu všech kol docela zaskočit. I mě v bříšku zalechtalo a udělalo se mírně šoufl, startovní odpich má Cupra Ateca víc než působivý. Charakter dvoulitru TSI je typicky plošší, udávaný rozsah maxima točivého momentu v rozmezí 2000 až 5200 otáček bych podle prožitku v podobě totální plynulosti zátahu klidně ještě rozšířil. Parádní je zvuk, na rozdíl od umělého čehosi v Kodiaqu RS se dvoulitr TSI v cupře projevuje jako motor s opravdovými výfuky, klidně i laděnými.
Však si poslechněte ve videu, kde je velmi dobře vidět i sprintový odstup Kodiaqu RS. I tady vás launch control polechtá, hlava se vám už ale nezamotá. Testovaný kousek měl taky občas trošku problém s přeřazením na dvojku – párkrát nečekaně zaváhal, jako kdyby se do hry z ničeho nic vložil protiprokluz. A to se pak mezera na Standu upalujícího v cupře ještě víc zvětšovala.
Dynamické měření na letišti | Cupra Ateca | Škoda Kodiaq RS |
Pneumatiky | 245/40 R19 | 235/45 R20 |
Pružnost v aut. režimu; na 4. RS(60-100 km/h)/v aut. režimu; 5. RS; 6 RS (80-120 km/h) [s] | 2,8; 4,3/3,4; 6,5; 9,0 | 3,9; 4,2/5,1; 6,1; 7,5 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,1 | 6,9 |
0-400 m [s/km/h] | 13,1/169,8 | 15,0/148,7 |
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h | 2400 min-1 | 2250 min-1 |
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h] | 48,9/87,2/126,3 | 48,6/86,4/125,4 |
Sprinterské vítězství cupry tedy bylo velmi pohodové, abyste nemuseli hledat v tabulce – rovinku dlouhou 400 m zvládla ateca za 13,1 s a dosáhla maximálky 169,8 km/h, kodiaqu jsem do tabulky zapisoval rovných patnáct sekund a 148,7 km/h. Ve zrychlení na stovku jsem byl v obou případech o desetinku lepší, než kolik jsem vyčetl v továrních údajích (podle racelogicu jsem se z 0 na 100 km/h dostal za 5,1, respektive 6,9 s).
A teď už to překvapení. Vzhledem k dosaženým sprinterským časům jsem čekal dominanci cupry i v pružnosti, Kodiaq RS ale ukázal, co v praxi znamená 500 N.m. V automatickém režimu ateca ještě prchla, na šestku z 80 na 120 km/h však na škodovku ztratila 1,5 s. Na takto velký rozdíl ve prospěch skoro dvoutunového kodiaqu bych nevsadil ani malé pivo. V jiném zpřevodování sedmistupňových DSG bych rozdíl nehledal, na nejvyšší převod točí škodovka při 130 km/h dokonce o něco míň než cupra.
suv seat skoda kodiaq srovnavacitesty video redakcnivideo |
Dvojité přeplňování tedy umí taky pěkně zabrat, skutečný rozdíl v dynamice a celkový charakter porovnávaných SUV však nejlépe vystihuje výše popsaný sprint. Ateca je zkrátka daleko ostřejší, a i když jsem několikrát zmínil její plochou momentovou křivku a v pružnosti lehce zaváhala, nikdy bych ani na moment nepřemýšlel, které SUV označit za dynamičtější. Kodiaq RS je silný a třeba proti stejně motorizovanému Tiguanu BiTDI nejspíš nabídne o něco ostřejší reakce na plyn (hlavně ve sportovním módu). Jeho demonstrace síly je však taková mohutná, svalnatá, dynamice jednoznačně vládne newtonmetrový zátah. Cupra je atletičtější, svižnější, výbušnější.
A vzhledem k benzinové motorizaci nepřekvapivě užranější. Dá se jezdit za jedenáct, chce to však klid na plynu, mimoměstský provoz a plynulost. Níž jsem se nedostal ani při velmi citlivém přesunu na Moravu. Kodiaq RS je samozřejmě úspornější, podobnou trasu zvládá s přehledem do osmi litrů, pokud se ale rozvášníte na dálnici a rychlostní limit si posunete někam ke 160 km/h, velmi rychle přeskočíte devítku. Holt kila a velká čelní plocha.
HODNOCENÍ MOTORU | Cupra Ateca | Škoda Kodiaq RS |
Zrychlení | 10 | 7 |
Pružnost | 9 | 8 |
Spotřeba udávaná | 7 | 9 |
Spotřeba v testu | 7 | 9 |
Odhlučnění motoru | 9 | 7 |
Průměr | 8,40 | 8,00 |
SUV a autobus
Když jsem vyrazil s Atecou Cupra do Mostu, nadšený jsem nebyl. Auto bylo rychlé v přímce, v zatáčkách se však chovalo jako každá jiná ateca, rozdíl v podobě sníženého podvozku o 10 mm identifikovatelný nebyl a kvůli přibrzďování hodně odcházely i příplatková bremba. Stojím si za tím, že na opravdu sportovní a ostrou jízdu na okruhu/okresce se Cupra Ateca nehodí, nicméně pokud do španělského SUV přesednete z Kodiaqu RS, budete mít pocit, že nic agilnějšího a hbitějšího lidstvo snad ještě nevymyslelo.
Samozřejmě trochu přeháním, rozdíl v jízdních vlastnostech, respektive ochotě měnit směr, je však obrovský. Kodiaq RS totiž kromě větších zadních brzd žádné další úpravy hardwaru nepřinesl, omezil se pouze na odlišné naladění jednotlivých módů adaptivních tlumičů. A je pravda, že mezery jsou mezi jednolitými režimy velice rozpoznatelné. V komfortním rozpoložení se Kodiaq RS naklání velmi zhluboka, ve sportovním významně přituhne (včetně řízení, tato specifikace posilovače mi vyhovovala asi nejvíc), pohybům karoserie však nezabrání ani tento mód. Při jen trochu prudším manévru škodovka nemilosrdně zaklekává na vnější přední kolo, ať máte v menu naklikáno cokoliv, a stabilizace se zásahem rozhodně neotálí. Za volantem zkrátka ani na okamžik nezapomenete, že máte pod zadkem skoro dvě tuny. A že ten váš zadek sedí dost vysoko. Těžiště a vyšší hmotnost, s tím si zvládne poradit snad jenom Cayenne GTS.
Po přesednutí do Cupry Atecy jsem se cítil asi tak jako Honza Mička, když ztratil polovinu své tělesné hmotnosti. Promiň, Honzo, laciný vtip, ale ateca působí vedle hřmotného Kodiaqu RS opravdu jako lasička. Najednou vám přijde, že tohle SUV snad nic neváží a zatočí všude, kam mu poručíte (řízení je super, stejně jako u Kodiaqu RS). Vše je samozřejmě dáno konfrontací se škodovkou, podobně by vyznělo srovnání Cupry Atecy s Leonem Cupra. V agilitě je však mezi testovanými SUV ještě větší disproporce než v dynamice, kde se dvojitě přeplňovaný Kodiaq RS velice pěkně snažil při měření pružnosti.
Škodovka vás na druhou stranu umí konejšivě pohoupat, zejména v komfortním režimu se velké SUV po zvlněné silnici pohybuje vyloženě s nadhledem – co v superbu obtěžuje a nutí vás přepínat do sportu, je v Kodiaqu RS vlastně naprosto přirozené a docela příjemné. Máš velké SUV? Máš! Tak to bude holt houpat.
Ateca Cupra je daleko pevnější v bocích, ovšem pozor, nerovnosti tlumí víc než dobře! V tomto směru je adaptivní podvozek zatím to nejlepší, co jsem ve spojení s atecou jezdil. U Kodiaqu RS jsem se trochu obával, jeho standardně dvacetipalcový rozměr přidává proti cupře palec navíc, i škodovka však ostré nerovnosti zvládá slušně, je jen o trochu hlučnější než ateca.
HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ | Cupra Ateca | Škoda Kodiaq RS |
Ovladatelnost | 9 | 6 |
Komfort odpružení | 9 | 9 |
Odhlučnění podvozku | 9 | 8 |
Řízení | 9 | 9 |
Řazení | 9 | 8 |
Brzdy | 8 | 8 |
Průměr | 8,83 | 8,00 |
Závěr
Závěr
Tak co, byl to dobrý nápad, postavit vedle sebe Cupru Atecu a Škodu Kodiaq RS? Byl to můj nápad, takže určitě ano. Další pokus o vtip. Nicméně, obě značky se na podobné technice pokusily o sportovně laděné SUV, cena je prakticky totožná…
O sportovně laděném SUV bych si však dovolil mluvit jenom v jednom případě, těžko vás překvapí, že mám na mysli Cupru Atecu, hlavně díky tomu tedy brala první místo. Jakkoliv ani ona nedovede být sportovní ani vzdáleně jako třeba univerzální hot-hatch typu Leon Cupra, díky velmi výkonnému motoru s úžasným zvukem však nějaké ty stopové prvky sportovnosti zaznamenat lze. U Kodiaqu RS nikoliv. Jeho dynamika je slušná, při měření pružnosti velice mile překvapil, agilita je poplatná vysoké hmotnosti a poddajnějšímu odpružení. SUV od Škodovky tak zůstává v prvé řadě praktické, prostorné, pohodlné, verze RS přidává příjemně agresivní vzhled a přiměřenou dynamiku vykoupenou jen mírně vyšší spotřebou (je ale fakt, že při „německém“ dálničním stylu se pod devět moc nedostanete).
Ačkoliv to byl samozřejmě vynikající nápad, porovnat tato SUV, ve výsledku jsou to natolik rozdílné automobilové osobnosti, že to možná až tak dobrý nápad nebyl… No nic, třeba mě příště napadne něco lepšího.
suv seat skoda kodiaq srovnavacitesty video redakcnivideo |
SHRNUTÍ HODNOCENÍ | Cupra Ateca | Škoda Kodiaq RS |
POŘIZOVACÍ NÁKLADY | 7,50 | 7,50 |
DESIGN | 8,80 | 9,00 |
INTERIÉR | 8,00 | 9,00 |
MOTOR | 8,40 | 8,00 |
JÍZDNÍ VLASTNOSTI | 8,83 | 8,00 |
CELKOVÝ PRŮMĚR | 8,31 | 8,30 |
Cupra Ateca
Nejlevnější verze modelu | 543.900 Kč (1.0 TSI/85 kW Style) |
Základ s testovaným motorem | 1.199.000 Kč (Cupra Ateca 2.0 TSI/221 kW DSG 4Drive) |
Testovaný vůz bez příplatků | 1.199.000 Kč (Cupra Ateca 2.0 TSI/221 kW DSG 4Drive) |
Testovaný vůz s výbavou | 1.432.600 Kč (Cupra Ateca 2.0 TSI/221 kW DSG 4Drive) |
Plusy
- Velmi silný a vzhledem k výkonu relativně úsporný motor
- Vynikající tlumení nerovností
- V porovnání s Kodiaqem RS daleko agilnější jízdní projev
Minusy
- Při ostré jízdě vadnou i příplatková Bremba
- DSG řadí samo i v manuálním režimu
- Méně prostoru, jen sedm míst
Škoda Kodiaq RS
Nejlevnější verze modelu | 681.900 Kč (1.5 TSI Active) |
Základ s testovaným motorem | 1.189.900 Kč (RS 2.0 Bi-TDI/176 kW DSG 4x4) |
Testovaný vůz bez příplatků | 1.189.900 Kč (RS 2.0 Bi-TDI/176 kW DSG 4x4) |
Testovaný vůz s výbavou | 1.434.800 Kč (RS 2.0 Bi-TDI/176 kW DSG 4x4) |
Plusy
- Prostornější interiér
- Až sedm míst
- Úspornější provoz
Minusy
- Velmi zvláštní umělý zvuk
- Jízdní vlastnosti nejsou sportovní ani trochu
- I zde převodovka řadí sama
Foto: Ondřej Lilling
Model | Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive | Škoda Kodiaq RS |
Cena základní sestavy | 1 199 000 Kč | 1 189 900 Kč |
Cena testované sestavy | 1 432 600 Kč | 1 434 800 Kč |
Motor
| ||
Typ motoru: | přeplňovaný zážehový | přeplňovaný vznětový |
Válce / ventily: | 4 / 4 | 4 / 4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): | 1984 | 1968 |
Zdvihový objem (ccm): | 221 / 5300 | 176 / 4050 |
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): | 400 / 2000 - 5200 | 500 / 1750 - 2500 |
Nejvyšší toč. moment elektromotoru (Nm / ot/min): | 0 / 0 - 0 | 0 / 0 - 0 |
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): | 0 / 0 | 0 / 0 |
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): | 0 | 0 |
Provozní vlastnosti
| ||
Maximální rychlost (km/h): | 247 | 220 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): | 5.2 | 7 |
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): | 0 / 0 / 8.5 | 7.4 / 5.8 / 6.4 |
Emise CO2: | 168 | 167 |
Rozměry a hmotnosti
| ||
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): | 485 / 1604 | 520 / 1950 |
Objem nádrže (l): | 55 | 60 |
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): | 1632 / 518 | 1913 / 691 |
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
| ||
a) délka (mm): | 4376 | 4699 |
b) šířka (mm): | 1841 | 1882 |
c) výška (mm): | 1615 | 1685 |
d) rozvor (mm): | 1631 | 2790 |
e) rozchod vpředu (mm): | 1573 | 1579 |
f) rozchod vzadu (mm): | 1547 | 1567 |
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
| ||
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): | 860 / 1150 | 860 / 1100 |
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): | 630 / 860 | 650 / 870 |
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): | 1030 | 1040 |
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): | 1020 | 980 |
k) šířka vpředu (mm): | 1490 | 1530 |
l) šířka vzadu (mm): | 1460 | 1510 |
Délka sedáku vpředu (mm): | 520 | 460 |
Délka sedáku vzadu (mm): | 450 | 430 |
Výška opěradla vpředu (mm): | 680 | 670 |
Výška opěradla vzadu (mm): | 680 | 640 |
Místo vzadu pod předním sedadlem: | Ano | Ano |