Škoda Superb 2,0 TSI DSG – Modrý samet

Škoda Superb 2,0 TSI DSG – Modrý samet

 
 

Šest rychlostí, čtyři koncovky výfuku a dvě spojky. Čekáte šestiválec pod kapotou? Omyl!

Pokud toužíte po maximálně komfortním svezení v Superbu a šestiválec je na vás už moc žíznivý, nejlepší možnou volbou pro vás bude 147kW dvoulitr s dvouspojkovou převodovkou.

Zní to možná až neuvěřitelně, ale na auto.cz se nám už objevilo, ať už v samostatných testech nebo ve srovnávacích, celkem dvanáct Superbů. Dá se k němu ještě vůbec něco napsat? Dá, pokud sáhneme po kombinaci, která tu ještě nebyla – dvoulitrový benzinový přímovstřikový turbomotor se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

obrázek [600 x 316]

Pro koho?

Já vím, že jsou dneska turbodiesely v manažerských autech módě, ale co vám budou povídat, je to z nouze ctnost. Opravdu jste ochotni kvůli nízké spotřebě a mohutnému zátahu z nízkých otáček obětovat komfort na palubě a snášet neharmonický hluk dieselu, vibrace, zápach a v zimě dlouhé kilometry jízdy „klepat kosu“?

Pokud ne nebo vám z jakýchkoli jiných důvodů nesmí nafťák do domu, měli bychom tu perfektní tip na výkonné a kultivované auto, aniž by bylo nutné dělat vír z peněžence nákupem šestiválce.

Benzinový přeplňovaný dvoulitr má nejen 147 kW výkonu, ale zejména 280 Nm točivého momentu v prakticky celém spektru otáček – od 1700 do 5000 min-1. Nejen, že to není žádný lenoch (zrychlení z nuly na 100 km/h za 7,8 s, maximální rychlost 236 km/h), ale navíc je moudře zkombinovaný s dvouspojkovou převodovkou DSG. Kdo by si dnes kupoval auto střední třídy bez sportovních ambicí s manuálem?

Perfektní synergie

Už po usednutí do kabiny se řidič cítí dobře. Interiér je sice jednoduchý, ale působí útulně, pouze v příčném směru je opravdu trošku méně místa, než by mělo mít auto, které bývá občas řazeno dokonce do vyšší střední třídy. Velice dobře působí masivní volič automatu, kam se hrabou joysticková tintítka, používaná u jiných značek.

Po nastartování sice benzinový přímovstřik začíná trošku chraplavě, ale nikde žádné vibrace a proti dieselům je to šepot květin… Dvouspojkové převodovky dokáží nadchnout rychlostí reakcí, ovšem s kultivovaností na tom nejsou nijak úžasně a jejich škubání v přískokovém městském provozu nijak zvlášť nenadchne. To ovšem neplatí pro DSG v dvoulitrovém superbu. Vlastně nebýt bleskurychlého přeřazování, ani byste ho na dvouspojku netipovali. Je mu totiž úplně jedno, jestli má jet krokem nebo je zrovna třeba divoce předjíždět, změny rychlostních stupňů jsou přímo sametové, kombinace s 2.0 TSI mu jde takřka ideálně k pleti.

K lehkému škubnutí dochází pouze při rozjezdu z klidu, to je ale víceméně charakteristický jev automatů, a to i s měničem. Lehkému cuknutí se nevyhne DSG ani při prudkém podřazení o několik stupňů dolů, nejde však o nic dramatického a za běžných okolností o jeho existenci ani nevíme.

Jeho další výhodou je pouze šest stupňů, na můj vkus řadí nezřídka automaty se sedmi a více kvalty častěji, než by bylo nutné, zatímco elektronika v Superbu moudře využívá točivého momentu motoru.

obrázek [600 x 332]

Síla, výkon a dobrá spotřeba

Dvoulitrové TSI je v největší škodovce slušně odhlučněno, také o sobě dává trochu vědět jen od čtyř tisíc otáček výš a nechybí mu ani pružnost v nízkých a středních otáčkách, ale ani výkon ve vysokých. Navíc i v tomto případě platí, že má turbo rychlá reakce na sešlápnutí plynového pedálu, takže vůz poslouchá takřka na slovo.

Naladění motoru je typisch VW, takže má čtyřválec plochou charakteristiku, která nenutí řidiče motor zbytečně vytáčet. Díky tomu se s tímto sedanoliftbackem dá cestovat jak ve svižném tempu, tak i maximálně „na pohodu“. Nebo na spotřebu, chcete-li.

Pokud totiž nejste dálniční závodníci, jejichž smyslem života je stlačit čas na cestu z Prahy do Brna pod hodinu, při běžných cestovních rychlostech Suberb ani nezkouší majitele sežrat. Při jízdě stovkou si řekl o 6,6 l a při dálniční stotřicítce požadoval 9,4 l benzinu. Na zimních pneumatikách, prosím pěkně. Ještě stále si myslíte, že když Super, tak v tédéí?

…a to ostatní

Vzhledem k tomu, že je to můj vůbec první test Superbu, považuji za žádoucí otřít se i o zbytek auta. Útulnost interiéru už jsem zmínil, stejně tak jako jeho jedinou vadu, jíž je méně místa v příčném směru. A přidám ještě jednu – sedadla nejsou nijak zvlášť pohodlná, ani kvůli značné šířce nedrží tělo. Opravdu mají všichni manažeři silnou nadváhu?

Na to, že by měl být Superb stroj na dlouhé přesuny, má dost neharmonické pérování. Na jednu stranu se na delších nerovnostech příjemně pohupuje, na straně druhé hodně rázuje na krátkých nerovnostech a je cítit, že ačkoli se od předešlé generace o dost zlepšila tuhost karoserie, nějaký prostor pro zlepšení by se ještě našel.

Mladoboleslavský vůz je bezelstně nedotáčivý, na žádné divočení to není, ale to ani nemá být jeho účelem, v zatáčkách se naklání trochu více, než dnes bývá obvyklé. Řízení je lehké, trošku apatické kolem přímého směru…

Závěr

obrázek [300 x 226] Shrnutí už jsem vlastně učinil na samém začátku. Superb 2.0 TSI DSG je výrazně luxusnější kombinace, než jako jsou schopny nabídnout v rámci modelové řady „konkurenční“ turbodiesely. A vzhledem k tomu, že ani spotřeba není nijak závratná, má tenhle model šanci uspět u těch náročnějších zákazníků, kteří se řídí spíše vlastním rozumem než aktuálními trendy.

JAKE.AUTO.CZ: Škoda Superb 3T – Přehled testů a článků o Superbu

První cena vozu574.900,- Kč (1.4 TSI 92 kW Comfort)
První cena vozu s testovanou motorizací829.900,- Kč (2.0 TSI DSG 147 kW Ambition)
Základní cena testovaného vozu947.900,- Kč (2.0 TSI DSG 147 kW Exclusive)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.033.900,- Kč (2.0 TSI DSG 147 kW Exclusive)

Plusy

  • Úsporný a výkonný motor
  • Útulný interiér
  • Velký kufr
  • Rychle a hladce řadící automat
  • Prostornost kabiny v podélném směru

Mínusy

  • Rázování na nerovnostech
  • Nedotáčivá charakteristika podvozku
  • Náklony v zatáčkách
  • Nabídka místa v příčném směru
  • Cena
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Suberb 2.0 TSI DSG

Cena v základní výbavě: 947 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 033 900 Kč

Základní výbava:ESP včetně ABS + MSR + ASR + EDS + HBA, kontrola tlaku v pneumatikách, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče, deaktivace airbagu spolujezdce, přední mlhové světlomety, signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce, přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem, Maxi DOT, centrální zamykání s dálkovým ovládáním (dva sklopné klíčky), Climatronic – dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, s pachovým filtrem s automatickou cirkulací, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, s integrovanými bočními ukazateli, el. ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou, Light Assistant (Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light, Day Light), výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederními opěrami, zadní loketní opěra s možností vytvoření průchozího otvoru do zavazadlového prostoru, sedadla v provedení Alcantara, bi-xenonové světlomety s funkcí AFS (Adaptive Frontlight System), výsuvné integrované ostřikovače světlometů, dešťový senzor, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, Malý kožený paket (volant, hlavice a manžeta řadicí páky, madlo ruční brzdy), tempomat, vnější zpětná zrcátka s automatickým sklápěním po uzamčení vozu a s osvětlením nástupního prostoru Boarding Spots, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním, 18“ kola z lehké slitiny, síťový program, stínicí rolo na zadní sklo, mechanické, volant čtyřramenný multifunkční pro ovládání rádia (nastavitelný ve dvou osách), vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, rádio Bolero – 2 DIN s integ. CD měničem (6 CD), MP3, vyhřívání předních a zadních sedadel, tempomat, sluneční clony v zadních bočních dveřích, vyhřívané čelní sklo

Výbava testovaného vozu:Isofix na sedadle spolujezdce (1000,-), CD měnič (12.100,- Kč), el. ovládáné okno (20.200,- Kč), parkovací asistent (+14.100,-Kč), navigační systém Columbus (+23.200,-Kč), tříramenný volant (6100,-), dekor Mirage (1000,-), metalický lak (2300,-), aj.

CCleaner jsme koupili už napadený hackery, říká generální ředitel Avastu CCleaner jsme koupili už napadený hackery, říká generální ředitel Avastu

Virus ukrytý v oblíbeném programu pro ´čištění´ počítačů…

ČNB ponechala rezervu na ochranu úvěrového trhu na jednom procentu ČNB ponechala rezervu na ochranu úvěrového trhu na jednom procentu

Česká národní banka ponechala rezervu na ochranu…

 
Technické údaje
Motor Škoda Suberb 2.0 TSI DSG
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 5100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 1700 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 236
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.6 / 6.3 / 7.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 565 / 1670
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1555 / 638
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4838
b) šířka (mm): 1817
c) výška (mm): 1462
d) rozvor (mm): 2761
e) rozchod vpředu (mm): 1545
f) rozchod vzadu (mm): 1518
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 810 / 990
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Škoda Suberb 2.0 TSI DSG
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 5
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,24
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Superb 2,0 TSI DSG – Modrý samet







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na…

 






 
Volvo XC40 odhaluje české ceny. Nejmenší švédské SUV pod milion neseženete

Volvo XC40 odhaluje české ceny. Nejmenší švédské SUV pod milion neseženete

Dnes 12:52

Nejmenší zástupce SUV rodiny značky Volvo je zatím dostupný s dvěma motory z rodiny Drive-E, zážehovým a vznětovým dvoulitrovým čtyřválcem.




Blesk.cz

Překvapení na premiéře muzikálu Iago Janka Ledeckého: Dcera Ester přivedla tajemného fešáka!

Překvapení na premiéře muzikálu Iago Janka…

Zpěvák Janek Ledecký se konečně dočkal premiéry svého muzikálu Iago. A jeho rodina ho v tom nenechala. Všichni…

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Rozhodli jste se pořídit si koťátko? Na jeho příchod do rodiny se musíte řádně připravit. Poradíme, jak se o…

 

iSport.cz

ONLINE: Laver Cup v Praze začíná! Na úvod hrají Čilič s Tiafoem

ONLINE: Laver Cup v Praze začíná! Na úvod hrají…

Chorvat Marin Čilič a Američan Frances Tiafoe jsou prvními tenisty, kteří zahájí v pražské O2 areně premiérový…

Holek o Spartě: Je mi líto, že se nedaří. Nejlepší fotbal jsme hráli za Lavičky

Holek o Spartě: Je mi líto, že se nedaří. Nejlepší…

Vrátíte se z dovolené do práce a dozvíte se, že už vás nechtějí. Noční můra? Kdepak, přesně tohle letos před…

 

Reflex.cz

Islamizace Evropy: Turecko vsadilo na čas, který je teď jeho nejlepší zbraň

Islamizace Evropy: Turecko vsadilo na čas, který je…

Jakou má budoucnost Turecko proti budoucnosti naší Evropy? O tom jsem přemýšlel během své návštěvy Istanbulu,…

Peníze na zdravotnictví budou – zase – chybět. Chybět nebude pohodlnost a zbabělost politiků

Peníze na zdravotnictví budou – zase – chybět.…

Ty dvě stručné věty si zapamatujme: Letos to může být naposledy, kdy celý systém veřejného zdravotního pojištění…