Subaru Impreza XV – Horalka s dobrým podvozkem

Subaru Impreza XV – Horalka s dobrým podvozkem

 
 

I když patří značka Subaru k ikonám pohonu všech kol, její nabídka v kategorii SUV je relativně omezená. Vylepší stav „terénní“ Impreza?

Impreza XV se tváří jako ostrý horal. Pokud byste se jí nepodívali takříkajíc „pod sukni“, asi byste s marketingovým názvoslovím Subaru souhlasili. Jenže, testovaná vznětová Impreza nemá redukci v převodovce a minimální světlá výška činí 150 mm (u benzinové verze 155 mm). A to je na výlety do terénu přeci jen málo.

Zato zaujme důkladným oplastováním, které oceníte zejména ve městě. Stálý symetrický pohon všech kol samozřejmě nechybí ani zde, takže obavu z uvíznutí na silnici (pokud zrovna nenapadlo půl metru sněhu) můžete směle pustit z hlavy. A také je pod kapotou výborný diesel.

obrázek [600 x 360]  

S dvoulitrovým vznětovým boxerem jde šetření jako po másle. Agregát vyniká kultivovaným chodem, navíc je velmi pečlivě utlumen, a tak neurazí ani dřívější odpůrce dieselů. Traktorovitý projev je tomuto čtyřválci s protiběžnými písty cizí. Ve spolupráci se šestistupňovou manuální převodovkou s dobře vymezenými dráhami lze držet otáčky velmi nízko a šetřit. Dokonce šetřit tak, že udržet dlouhodobou spotřebu kolem šesti litrů nafty není vůbec problém. Při reálné stotřicítce jsme naměřili spotřebu 6,8 litru nafty na 100 km, při stokilometrové rychlosti lze dokonce velmi blížit hranici pěti litrů. Vskutku zajímavý výkon na vůz se stálým mechanickým pohonem všech kol.

TEST Subaru WRX STi - Konečně zadeček (11/2010)

A jak je to s avizovaným rozšířením nabídky SUV? Model XV je vhodné brát spíše jako zajímavé zpestření nabídky civilních hatchbacků. Ještě zřetelnější je to po nastudování českého ceníku. Cena (680 tisíc Kč; vznětová verze) je totiž v podstatě shodná s tou u výbavového stupně Active (670 tisíc Kč). Oproti němu však dostanete třeba přední mlhovky, výsuvné ostřikovače světlometů, střešní ližiny, 10 namísto 4 reproduktorů, USB vstup do rádia nebo ovládání audia a Bluetooth sady na volantu. O oplastování ani nemluvě. Ochuzeni naopak zůstanete o aktivní opěrky hlav vpředu. Milovníci hnědé se navíc mohou těšit na odlišné provedení interiéru v kaštanovém odstínu a na velmi příjemná látková sedadla.

obrázek [300 x 450] Oproti Imprezám modelového roku 2010 dostala Impreza XV silnější zadní stabilizátor (průměr se zvětšil z 15 na 16 mm) a silnější tlumiče na obou nápravách. Nebojte, komfortní pojetí Imprezy nevymizelo, náklony bohužel také ne, byť jsme zaznamenali posun k lepšímu. I když to není popravdě žádný výrazný problém – kola se drží podložky jako klíště i při divokých manévrech a ovladatelnost vozu zůstává velmi dobrá.

Projíždět zatáčky je opravdu zábava a pocit sportovnosti nenabourávají ani šestnáctipalcová kola, která naopak pomáhají výborně filtrovat nástrahy českých silnic. Jak víme z testu verze STi, Subaru podvozek do sportovna rozhodně naladit umí, zde se ale (podle našeho názoru správně) drží raději při zemi a vsází vše na uživatelskou přívětivost a komfort, za což jsme inženýrům při nejednom přejezdu propadlého kanálu v duchu děkovali.

obrázek [600 x 302]  

Za osobní světlou výškou stojí snaha automobilky o co nejnižší emise CO2, jenže fakt, že to někde jde a jinde ne, by si nemuseli všichni zákazníci vyložit správně (ekologicky?). Impreze to v plastových šatičkách sluší, ale se světlou výškou o 3 cm menší než u Octavie Scout díru do světa mimo zpevněné cesty udělat nemůže.

JAKE.AUTO.CZ: Subaru Impreza (Přehled testů a dalších článků)

obrázek [600 x 264]  

První cena vozu500.000,- (1.5R 79kW Active)
První cena vozu s testovanou motorizací670.000,- (2.0D 110 kW, Active)
Základní cena testovaného vozu680.000,- (2.0D 110 kW, XV)
Cena testovaného vozu vč. příplatků680.000,- (2.0D 110 kW, XV)

Plusy:

  • Výkonný a úsporný motor
  • Dobře odhlučněný interiér
  • Ovladatelnost za všech situací
  • Ochrana karoserie plastem

Minusy

  • Absence redukční převodovky
  • Omezené možnosti individualizace
  • Na crossover nízká světlá výška
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Impreza XV

Cena v základní výbavě: 680 000 Kč Cena v testované výbavě: 680 000 Kč

Základní výbava:Stálý pohon všech kol, čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy vpředu i vzadu, ABS, stabilizační program VDC, systém pomoci pro rozjezd do kopce (Hill Start Assist), redukční převodovka, posilovač řízení, systém ISOFIX, imobilizér, rádio s CD přehrávačem (s podporou MP3 a WMA) a Bluetooth, ovládání audia na volantu, tempomat, připojení AUX, aut. klimatizace, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sportovní sedadla vpředu, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, dělená zadní sedadla v poměru 60:40, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, chromovaná koncovka výfuku, střešní spoiler, 16palcové disky kol, ukazatel průměrné spotřeby, přední mlhovky, střešní ližiny a spojler, plastové lemy blatníků

Výbava testovaného vozu:základní

Technické údaje
Motor Subaru Impreza XV
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1800 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 301 / 1216
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1475 / 520
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4430
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1515
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1510
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):91
k) šířka vpředu (mm): 1300
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Subaru Impreza XV
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,78
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Jako vždy kontroverzní Clarkson. Čím naštval tentokrát? Jako vždy kontroverzní Clarkson. Čím naštval tentokrát?

Trio Clarkson, Hammond, May ve své show neustává v…

Subaru Impreza WRX Club Spec pro Austrálii Subaru Impreza WRX Club Spec pro Austrálii

Japonská automobilka si pro australský trh připravila…

 



 
Budoucnost cestovních automobilů: Co říká velký šéf?

Budoucnost cestovních automobilů: Co říká velký šéf?

Dnes 13:14

Závody cestovních vozů zažívají revoluci. Klíčovou postavu hraje Ital Marcello Lotti, který výrazně ovlivňuje dění ve světovém motorsportu téměř dvě desetiletí.




Blesk.cz

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

Mladý pár se asi zbláznil: Luxusní letovisko v Karibiku prodávají za dvě stovky!

Mladý pár se asi zbláznil: Luxusní letovisko v…

Suzanne (33) a David (35) z amerického Detroitu spolu v Karibiku od roku 2013 vlastníma rukama budovali…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Další super výkon Samkové! S Hopjákovou byly na SP ve snowboardcrossu druhé

Další super výkon Samkové! S Hopjákovou byly na SP…

Eva Samková a Vendula Hopjáková obsadily druhé místo v závodu dvojic na Světovém poháru ve snowboardcrossu v…

 

Reflex.cz

Nejočekávanější filmy roku 2018: Velký přehled podle kategorií, který jinde nenajdete

Nejočekávanější filmy roku 2018: Velký přehled podle…

Máte rádi klasiku od klasiků, nebo jste fajnšmekři a hledáte ukrytý klenot? Anebo se těšíte na pokračování či…

Klinická smrt ČSSD: Proč ji nespasí Hašek s Chovancem a proč to bude mít těžší než ODS

Klinická smrt ČSSD: Proč ji nespasí Hašek s…

Tento víkend se v Táboře sjeli sociální demokraté sdružení pod platformou „Zachraňme ČSSD“. Za iniciativou stojí…