Subaru Impreza XV – Horalka s dobrým podvozkem

Subaru Impreza XV – Horalka s dobrým podvozkem

 
 

I když patří značka Subaru k ikonám pohonu všech kol, její nabídka v kategorii SUV je relativně omezená. Vylepší stav „terénní“ Impreza?

Impreza XV se tváří jako ostrý horal. Pokud byste se jí nepodívali takříkajíc „pod sukni“, asi byste s marketingovým názvoslovím Subaru souhlasili. Jenže, testovaná vznětová Impreza nemá redukci v převodovce a minimální světlá výška činí 150 mm (u benzinové verze 155 mm). A to je na výlety do terénu přeci jen málo.

Zato zaujme důkladným oplastováním, které oceníte zejména ve městě. Stálý symetrický pohon všech kol samozřejmě nechybí ani zde, takže obavu z uvíznutí na silnici (pokud zrovna nenapadlo půl metru sněhu) můžete směle pustit z hlavy. A také je pod kapotou výborný diesel.

obrázek [600 x 360]  

S dvoulitrovým vznětovým boxerem jde šetření jako po másle. Agregát vyniká kultivovaným chodem, navíc je velmi pečlivě utlumen, a tak neurazí ani dřívější odpůrce dieselů. Traktorovitý projev je tomuto čtyřválci s protiběžnými písty cizí. Ve spolupráci se šestistupňovou manuální převodovkou s dobře vymezenými dráhami lze držet otáčky velmi nízko a šetřit. Dokonce šetřit tak, že udržet dlouhodobou spotřebu kolem šesti litrů nafty není vůbec problém. Při reálné stotřicítce jsme naměřili spotřebu 6,8 litru nafty na 100 km, při stokilometrové rychlosti lze dokonce velmi blížit hranici pěti litrů. Vskutku zajímavý výkon na vůz se stálým mechanickým pohonem všech kol.

TEST Subaru WRX STi - Konečně zadeček (11/2010)

A jak je to s avizovaným rozšířením nabídky SUV? Model XV je vhodné brát spíše jako zajímavé zpestření nabídky civilních hatchbacků. Ještě zřetelnější je to po nastudování českého ceníku. Cena (680 tisíc Kč; vznětová verze) je totiž v podstatě shodná s tou u výbavového stupně Active (670 tisíc Kč). Oproti němu však dostanete třeba přední mlhovky, výsuvné ostřikovače světlometů, střešní ližiny, 10 namísto 4 reproduktorů, USB vstup do rádia nebo ovládání audia a Bluetooth sady na volantu. O oplastování ani nemluvě. Ochuzeni naopak zůstanete o aktivní opěrky hlav vpředu. Milovníci hnědé se navíc mohou těšit na odlišné provedení interiéru v kaštanovém odstínu a na velmi příjemná látková sedadla.

obrázek [300 x 450] Oproti Imprezám modelového roku 2010 dostala Impreza XV silnější zadní stabilizátor (průměr se zvětšil z 15 na 16 mm) a silnější tlumiče na obou nápravách. Nebojte, komfortní pojetí Imprezy nevymizelo, náklony bohužel také ne, byť jsme zaznamenali posun k lepšímu. I když to není popravdě žádný výrazný problém – kola se drží podložky jako klíště i při divokých manévrech a ovladatelnost vozu zůstává velmi dobrá.

Projíždět zatáčky je opravdu zábava a pocit sportovnosti nenabourávají ani šestnáctipalcová kola, která naopak pomáhají výborně filtrovat nástrahy českých silnic. Jak víme z testu verze STi, Subaru podvozek do sportovna rozhodně naladit umí, zde se ale (podle našeho názoru správně) drží raději při zemi a vsází vše na uživatelskou přívětivost a komfort, za což jsme inženýrům při nejednom přejezdu propadlého kanálu v duchu děkovali.

obrázek [600 x 302]  

Za osobní světlou výškou stojí snaha automobilky o co nejnižší emise CO2, jenže fakt, že to někde jde a jinde ne, by si nemuseli všichni zákazníci vyložit správně (ekologicky?). Impreze to v plastových šatičkách sluší, ale se světlou výškou o 3 cm menší než u Octavie Scout díru do světa mimo zpevněné cesty udělat nemůže.

JAKE.AUTO.CZ: Subaru Impreza (Přehled testů a dalších článků)

obrázek [600 x 264]  

První cena vozu500.000,- (1.5R 79kW Active)
První cena vozu s testovanou motorizací670.000,- (2.0D 110 kW, Active)
Základní cena testovaného vozu680.000,- (2.0D 110 kW, XV)
Cena testovaného vozu vč. příplatků680.000,- (2.0D 110 kW, XV)

Plusy:

  • Výkonný a úsporný motor
  • Dobře odhlučněný interiér
  • Ovladatelnost za všech situací
  • Ochrana karoserie plastem

Minusy

  • Absence redukční převodovky
  • Omezené možnosti individualizace
  • Na crossover nízká světlá výška
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Impreza XV

Cena v základní výbavě: 680 000 Kč Cena v testované výbavě: 680 000 Kč

Základní výbava:Stálý pohon všech kol, čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy vpředu i vzadu, ABS, stabilizační program VDC, systém pomoci pro rozjezd do kopce (Hill Start Assist), redukční převodovka, posilovač řízení, systém ISOFIX, imobilizér, rádio s CD přehrávačem (s podporou MP3 a WMA) a Bluetooth, ovládání audia na volantu, tempomat, připojení AUX, aut. klimatizace, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sportovní sedadla vpředu, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, dělená zadní sedadla v poměru 60:40, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, chromovaná koncovka výfuku, střešní spoiler, 16palcové disky kol, ukazatel průměrné spotřeby, přední mlhovky, střešní ližiny a spojler, plastové lemy blatníků

Výbava testovaného vozu:základní

Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

 
Technické údaje
Motor Subaru Impreza XV
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1800 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 301 / 1216
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1475 / 520
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4430
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1515
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1510
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):91
k) šířka vpředu (mm): 1300
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Subaru Impreza XV
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,78
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Subaru Impreza WRX Club Spec pro Austrálii Subaru Impreza WRX Club Spec pro Austrálii

Japonská automobilka si pro australský trh připravila…

Subaru Impreza WRX STI na trati Isle of Man TT (video) Subaru Impreza WRX STI na trati Isle of Man TT (video)

Isle of Man TT je sice určeno pro motocykly, když se tu…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Na holešovickou tržnici za opravdovou módou: Na Mint marketu se představují zlaté ručičky českých návrhářek

Na holešovickou tržnici za opravdovou módou: Na Mint…

Koupit si oblečení v holešovické tržnici neznamená nutně jen obcházet tamější asijské stánkaře. Každý pátek a…

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Už jsme si zvykli říkat sněmovním volbám zemětřesení. Ty poslední ale přinesly hotový masakr, z nějž se česká…

 

iSport.cz

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči přijdou vysvětlit, zlobil se

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči…

Trenér José Mourinho zkritizoval přístup fotbalistů Manchesteru United, kteří v devátém kole Premier League…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to líčí jako možnou „katastrofu“

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to…

Francouzská média jsou zneklidněna. Tentokráte ne politikou fanfaronského prezidenta Emmanuela Macrona, ale…

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…