Subaru Impreza XV – Horalka s dobrým podvozkem

Subaru Impreza XV – Horalka s dobrým podvozkem

 
 

I když patří značka Subaru k ikonám pohonu všech kol, její nabídka v kategorii SUV je relativně omezená. Vylepší stav „terénní“ Impreza?

Impreza XV se tváří jako ostrý horal. Pokud byste se jí nepodívali takříkajíc „pod sukni“, asi byste s marketingovým názvoslovím Subaru souhlasili. Jenže, testovaná vznětová Impreza nemá redukci v převodovce a minimální světlá výška činí 150 mm (u benzinové verze 155 mm). A to je na výlety do terénu přeci jen málo.

Zato zaujme důkladným oplastováním, které oceníte zejména ve městě. Stálý symetrický pohon všech kol samozřejmě nechybí ani zde, takže obavu z uvíznutí na silnici (pokud zrovna nenapadlo půl metru sněhu) můžete směle pustit z hlavy. A také je pod kapotou výborný diesel.

obrázek [600 x 360]  

S dvoulitrovým vznětovým boxerem jde šetření jako po másle. Agregát vyniká kultivovaným chodem, navíc je velmi pečlivě utlumen, a tak neurazí ani dřívější odpůrce dieselů. Traktorovitý projev je tomuto čtyřválci s protiběžnými písty cizí. Ve spolupráci se šestistupňovou manuální převodovkou s dobře vymezenými dráhami lze držet otáčky velmi nízko a šetřit. Dokonce šetřit tak, že udržet dlouhodobou spotřebu kolem šesti litrů nafty není vůbec problém. Při reálné stotřicítce jsme naměřili spotřebu 6,8 litru nafty na 100 km, při stokilometrové rychlosti lze dokonce velmi blížit hranici pěti litrů. Vskutku zajímavý výkon na vůz se stálým mechanickým pohonem všech kol.

TEST Subaru WRX STi - Konečně zadeček (11/2010)

A jak je to s avizovaným rozšířením nabídky SUV? Model XV je vhodné brát spíše jako zajímavé zpestření nabídky civilních hatchbacků. Ještě zřetelnější je to po nastudování českého ceníku. Cena (680 tisíc Kč; vznětová verze) je totiž v podstatě shodná s tou u výbavového stupně Active (670 tisíc Kč). Oproti němu však dostanete třeba přední mlhovky, výsuvné ostřikovače světlometů, střešní ližiny, 10 namísto 4 reproduktorů, USB vstup do rádia nebo ovládání audia a Bluetooth sady na volantu. O oplastování ani nemluvě. Ochuzeni naopak zůstanete o aktivní opěrky hlav vpředu. Milovníci hnědé se navíc mohou těšit na odlišné provedení interiéru v kaštanovém odstínu a na velmi příjemná látková sedadla.

obrázek [300 x 450] Oproti Imprezám modelového roku 2010 dostala Impreza XV silnější zadní stabilizátor (průměr se zvětšil z 15 na 16 mm) a silnější tlumiče na obou nápravách. Nebojte, komfortní pojetí Imprezy nevymizelo, náklony bohužel také ne, byť jsme zaznamenali posun k lepšímu. I když to není popravdě žádný výrazný problém – kola se drží podložky jako klíště i při divokých manévrech a ovladatelnost vozu zůstává velmi dobrá.

Projíždět zatáčky je opravdu zábava a pocit sportovnosti nenabourávají ani šestnáctipalcová kola, která naopak pomáhají výborně filtrovat nástrahy českých silnic. Jak víme z testu verze STi, Subaru podvozek do sportovna rozhodně naladit umí, zde se ale (podle našeho názoru správně) drží raději při zemi a vsází vše na uživatelskou přívětivost a komfort, za což jsme inženýrům při nejednom přejezdu propadlého kanálu v duchu děkovali.

obrázek [600 x 302]  

Za osobní světlou výškou stojí snaha automobilky o co nejnižší emise CO2, jenže fakt, že to někde jde a jinde ne, by si nemuseli všichni zákazníci vyložit správně (ekologicky?). Impreze to v plastových šatičkách sluší, ale se světlou výškou o 3 cm menší než u Octavie Scout díru do světa mimo zpevněné cesty udělat nemůže.

JAKE.AUTO.CZ: Subaru Impreza (Přehled testů a dalších článků)

obrázek [600 x 264]  

První cena vozu500.000,- (1.5R 79kW Active)
První cena vozu s testovanou motorizací670.000,- (2.0D 110 kW, Active)
Základní cena testovaného vozu680.000,- (2.0D 110 kW, XV)
Cena testovaného vozu vč. příplatků680.000,- (2.0D 110 kW, XV)

Plusy:

  • Výkonný a úsporný motor
  • Dobře odhlučněný interiér
  • Ovladatelnost za všech situací
  • Ochrana karoserie plastem

Minusy

  • Absence redukční převodovky
  • Omezené možnosti individualizace
  • Na crossover nízká světlá výška
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Impreza XV

Cena v základní výbavě: 680 000 Kč Cena v testované výbavě: 680 000 Kč

Základní výbava:Stálý pohon všech kol, čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy vpředu i vzadu, ABS, stabilizační program VDC, systém pomoci pro rozjezd do kopce (Hill Start Assist), redukční převodovka, posilovač řízení, systém ISOFIX, imobilizér, rádio s CD přehrávačem (s podporou MP3 a WMA) a Bluetooth, ovládání audia na volantu, tempomat, připojení AUX, aut. klimatizace, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sportovní sedadla vpředu, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, dělená zadní sedadla v poměru 60:40, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, chromovaná koncovka výfuku, střešní spoiler, 16palcové disky kol, ukazatel průměrné spotřeby, přední mlhovky, střešní ližiny a spojler, plastové lemy blatníků

Výbava testovaného vozu:základní

Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude

Největší německá bankovní skupina Deutsche Bank zůstane…

Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady

Ukrajinské úřady identifikovaly vraha bývalého ruského…

Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou

Administrativa prezidenta Spojených států Donalda Trumpa…

 
Technické údaje
Motor Subaru Impreza XV
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1800 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 301 / 1216
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1475 / 520
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4430
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1515
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1510
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):91
k) šířka vpředu (mm): 1300
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Subaru Impreza XV
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,78
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Subaru Impreza WRX Club Spec pro Austrálii Subaru Impreza WRX Club Spec pro Austrálii

Japonská automobilka si pro australský trh připravila…

Subaru Impreza WRX STI na trati Isle of Man TT (video) Subaru Impreza WRX STI na trati Isle of Man TT (video)

Isle of Man TT je sice určeno pro motocykly, když se tu…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s turistkou, za chvíli byl mrtvý

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s…

Zapózoval s americkou turistkou a za 45 minut byl mrtvý. Statečný policista zemřel, když se snažil zastavit…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov zázračně probudil

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov…

ONLINE 17:30 | „Uklidnil jsem se. Na střídačce, v kabině i při tréninku už všechno tolik neprožívám,“ přemítal…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je špión. Pak se stal americkým diplomatem

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je…

Američan Robert F. Dorr byl vlastenec, příslušník letectva, diplomat a byl úspěšný publicista. Přesto byl ve 14…